جامعه

پرداخت وام قرض‌الحسنه به کادر درمان مرتبط با کرونا

پرداخت وام قرض‌الحسنه به کادر درمان مرتبط با کرونا

مدیرعامل بانک مهرایران از اختصاص 2200 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کادر پزشکی مرتبط با کرونا خبر داد و گفت: “در نتیجه ، امکانات قرض الحسنه سقف فردی 100 میلیون ریال با کارمزد 4٪ و مدت بازپرداخت 24 ماه.

به گزارش آپارات نیوز ، مرتضی اکبری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین بانک آنلاین ایران و وزارت بهداشت در زمینه مسئولیت اجتماعی با رویکرد مقابله با کرونا ، اظهار داشت: این بانک در راستای برنامه های مسئولیت اجتماعی خود است ، برای اولین بار در کشوری که 130 میلیارد تخصیص داده است ، ریال مایحتاج پیشگیری ، درمان و کنترل بیماری کوید 19 را در طرح شهید سلیمانی از محل الزام (جریمه تأخیر تأدیه) و از طریق تفاهم نامه با وزارت بهداشت

وی افزود: در این پروژه در مجموع تقریباً 15000 مقاله تجهیزات پزشکی شامل كپسول و لوازم جانبی اکسیژن ، ضد عفونی کننده UV ، دستگاه دماسنج لیزری و واحد پالس اکسی متر در بین 126 مرکز منتخب و پایگاه بهداشتی در سراسر کشور توزیع می شود. در همین راستا تجهیزات پزشکی تهیه شده توسط بانک مهرایران در 63 دانشگاه علوم پزشکی در 31 استان کشور توزیع می شود.

اکبری با اشاره به اعطای بیش از 2.2 تریلیون اعتبار اعتباری برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان درمان مرتبط با این بیماری توسط بانک آنلاین ایران ، گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا و ارائه خدمات بهداشتی یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه است.

وی افزود: بر این اساس تسهیلات وام گرفته شده تا سقف فردی 100 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد و دوره بازپرداخت 24 ماهه به افراد معرفی شده پرداخت می شود. بانک مهرایران بانکی محبوب و دارای ریشه اجتماعی است.

وی افزود: نظام بانکی اسلامی با نوآوری در طراحی محصولات بانکی به دنبال دستیابی به اهداف اقتصاد اسلامی است. یکی از ابزارهای دستیابی به این اهداف حذف تعهد یا تخصیص آن به امور عمومی است. بانک قرض الحسنه آنلاین ایران ، این بار با حمایت 100 درصدی سهامداران و تصویب هیئت مدیره این بانک ، مانند بسیاری از بانک های کشورهای اسلامی تصمیم گرفته است تعهدات مربوط به کارهای عمومی مانند ساختمان را طبق قانون دریافت کند. مدارس ، ساخت مراکز بهداشتی ، ساختمانی تخصیص مسکن روستایی و ….

سرانجام ، مدیرعامل بانک آنلاین ایران گفت: “این بانک برای اولین بار در کشور با اعطای وجوه از جریمه های دیرهنگام ، اقلام مورد نیاز برای پیشگیری ، درمان و کنترل بیماری های قلبی را در شهید خریداری کرده است. پروژه سلیمانی ، و این اقدام اولین قدم است. “بانک مهرایران به عنوان یک تعهد رفاه عمومی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا