عمومیکسب و کار برتر

پشتیبانی شبکه چیست و چرا شرکت ها به آن نیاز دارند؟

پشتیبانی شبکه را می توان مجموعه ای از فعالیت ها در زمینه خدمات شبکه کامپیوتری تعریف کرد که برای نگهداری، نگهداری و حل مشکلات شبکه انجام می شود. این مشکلات به طور کلی می تواند در سطح سخت افزار شبکه مانند کامپیوتر، سرور، تجهیزات شبکه، ماشین های اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا در سطح زیرساخت های شبکه مانند کابل شبکه، ترانک شبکه، رک، پچ پنل، کیستون و غیره رخ دهد. . یا می تواند در سطح نرم افزار شبکه مانند خدمات شبکه، نرم افزار سرویس گیرنده و سرور مانند سیستم عامل رخ دهد.

تعمیر و نگهداری شبکه چیست؟

تمرکز اصلی در این بخش از تعریف پشتیبانی شبکه، نگهداری تجهیزات و نرم افزارهای شبکه، یعنی پشتیبانی مطابق با مقررات و استانداردها است. این بخش باید شامل کلیه تجهیزات شبکه از جمله: کامپیوترها، سرورها، سوئیچ ها، روترها، مودم ها، نقاط دسترسی و غیره و همچنین تجهیزات شبکه و زیرساخت مشترک مانند کابل ها، کانال ها، سوئیچ ها، سوکت های شبکه، رک ها، پچ پنل ها و غیره باشد. . کاملاً محافظت شده است و باید شامل یک نقشه شبکه با اطلاعات دستگاه باشد.

تفاوت بین پشتیبانی شبکه و پشتیبانی IT

شبکه به همه چیزهایی اطلاق می شود که سیستم های شبکه شما را سالم و به روز نگه می دارد. به عنوان بخشی از پشتیبانی شبکه، کارشناسان از وضعیت عناصر شبکه و عملکرد صحیح آنها مراقبت می کنند. سخت‌افزار، نرم‌افزار و سرویس‌های اینترنتی پشتیبانی‌شده توسط شبکه همیشه بررسی می‌شوند و مرتباً بررسی و عیب‌یابی می‌شوند.

از طرفی می توان گفت که پشتیبانی IT متعلق به خدمات پشتیبانی شبکه است. این نوع اطلاعات توسط سیستم های پشتیبانی داده ها ذخیره و پردازش می شود. طراحی، نصب یا به‌روزرسانی نرم‌افزار، بومی‌سازی نرم‌افزار، ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری از اطلاعات در حوزه پشتیبانی فناوری اطلاعات است.

یک مهندس پشتیبانی شبکه چه وظایفی دارد؟

مسئولیت ها و وظایف روزانه یک پشتیبان شبکه بسیار متنوع است و به شدت به اندازه شبکه و نیازهای سازمانی بستگی دارد. به طور کلی طراحی معماری شبکه، نصب و راه اندازی تجهیزات شبکه، تعمیر و نگهداری تجهیزات شبکه، امنیت شبکه، بهینه سازی و توسعه شبکه در صورت لزوم، به روز رسانی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه و ارائه پیشنهادات کاربردی و علمی برای توسعه آن از اساسی ترین وظایف است. یک مهندس پشتیبانی شبکه البته در شبکه های بزرگ ممکن است فعالیت های این فرد محدود به یک حوزه تخصصی باشد اما در شبکه های کوچکتر ممکن است فرد همزمان چندین فعالیت را بر عهده بگیرد.

نکات مهم در بستن قراردادهای پشتیبانی شبکه

دقت داشته باشید که تمام درخواست ها و الزامات خود را در قرارداد ذکر کنید تا هم شما و هم ارائه دهنده شفاف باشید.

مدت قرارداد را وارد کنید.

کارمزد یکی از مهمترین شرایط قراردادی است که باید مورد بحث قرار گیرد.

در قرارداد نحوه فسخ قرارداد را در صورت عدم رضایت شرکت ارائه دهنده یا شما از نحوه انجام کار ذکر کنید.

در مورد خدماتی که باید اجرا شوند مشخص باشید.

فردی که می تواند این خدمات را ارائه دهد نام ببرید

مواردی را که فکر می کنید ممکن است شما یا شرکت خدماتی فراموش کرده اید را در قرارداد بگنجانید و یک نسخه را برای خود و یک نسخه دیگر را برای شرکت خدمات نگه دارید.

مزایای شبکه های کامپیوتری

راه اندازی یک شبکه کامپیوتری یک راه سریع و قابل اعتماد برای به اشتراک گذاری اطلاعات و منابع در یک سازمان است. می تواند به شما کمک کند از سیستم ها و تجهیزات IT خود بیشترین بهره را ببرید.

به اشتراک گذاری فایل – به راحتی داده ها را بین کاربران مختلف به اشتراک بگذارید یا اگر آنها را در سایر دستگاه های متصل ذخیره می کنید، از راه دور به آنها دسترسی داشته باشید.

اشتراک منابع – استفاده از تجهیزات جانبی شبکه مانند پرینترها، اسکنرها و دستگاه های کپی یا به اشتراک گذاری نرم افزار بین چند کاربر باعث صرفه جویی در هزینه می شود.

به اشتراک گذاری یک اتصال اینترنتی واحد مقرون به صرفه است و اگر شبکه خود را به درستی ایمن کنید، می تواند به محافظت از سیستم شما کمک کند.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی – می توانید به فایل ها و چند رسانه ای مانند تصاویر و موسیقی که از راه دور در سایر ماشین ها یا دستگاه های ذخیره سازی شبکه ذخیره می کنید دسترسی داشته باشید.

رایانه های آنلاین همچنین می توانند به شما در برقراری ارتباط با:

کارمندان، تامین کنندگان و مشتریان می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند و راحت تر ارتباط برقرار کنند

کار شما می تواند کارآمدتر باشد – به عنوان مثال، دسترسی به شبکه به یک پایگاه داده مشترک می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و با باز کردن چندین بار همان داده ها از بروز خطا جلوگیری کند.

پشتیبانی و کارکنان شبکه کامپیوتری تهران می توانند هر گونه خطایی را برطرف کرده و خدمات استاندارد بهتری را هنگام به اشتراک گذاری داده های مشتریان ارائه دهند.

مزایای هزینه شبکه های کامپیوتری

موضوع دیگری که در پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری در تهران باید بررسی شود هزینه های پرداختی است. ذخیره اطلاعات در پایگاه داده مرکزی نیز می تواند به کاهش هزینه ها و افزایش کارایی کمک کند. مثلا:

کارمندان می توانند در مدت زمان کمتری با مشتریان بیشتری کار کنند زیرا دسترسی مشترک به پایگاه داده های مشتریان و محصولات دارند.

شما می توانید مدیریت شبکه را متمرکز کنید، به این معنی که پشتیبانی کمتری از فناوری اطلاعات مورد نیاز است.

می توانید با به اشتراک گذاری وسایل جانبی و دسترسی به اینترنت هزینه ها را کاهش دهید

با استفاده از یک منبع اطلاعاتی می توانید خطاها را کاهش دهید و عملکرد همه کارکنان را بهبود بخشید. به این ترتیب، می توانید نسخه های استاندارد برنامه ها و دایرکتوری ها را در دسترس آنها قرار دهید، از یک مکان برنامه ریزی شده نسخه پشتیبان تهیه کنید و از یکپارچگی آنها اطمینان حاصل کنید.

به چه فردی کارشناس پشتیبانی از شبکه گویند ؟

برای نگهداری از همه ماشین ها باید به خوبی کار کنند. با این حساب می توانیم راه ارزانی برای محافظت از سیستم ها داشته باشیم.

در زیر به چند نوع متخصص پشتیبانی شبکه اشاره می کنیم.

شرح وظایف کارشناسان شبکه:

  1. پشتیبانی شبکه و سخت افزار
  2. شبکه کامپیوتری را به طور دائم نظارت کنید

سه. به روز رسانی های امنیتی شبکه سازمان

  1. کارکنان را در مورد سیستم های جدید آموزش دهید.
  2. ما نیاز مجموعه به خدمات VIP را برآورده می کنیم
  3. جابجایی و جابجایی آسان در داخل تجهیزات
  4. تست سرعت شبکه
  5. تست و اطمینان از قابلیت سرویس دهی تجهیزات
  6. بررسی دوره ای خدمات
  7. تهیه و ارائه گزارش از وضعیت فعلی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه چگونه است؟

در بالا در مورد وظایف و توضیحاتی برای نگهداری شبکه صحبت کردیم. اما در این زمینه لازم است در مورد نکات مهم صحبت شود. از جمله این تعداد کاربران است، اگر کاربران زیادی دارید باید کارمندی با سابقه عالی استخدام کنید. اگر تعداد کاربران کم است بهتر است با شرکت های شبکه همکاری کنید.

مورد دیگر این است که انواع درخواست ها و شرایط باید در قرارداد لحاظ شود. (به نوعی توضیح نیاز دارد) اینها مانند زمان شارژ و هزینه ها هستند. دارای یک دوره قراردادی باشد که طی آن طرفین بتوانند در صورت عدم توافق، ابراز یا عدم توافق، قرارداد را فسخ کنند.

همچنین الزاماتی را که از طرف خود انتظار دارید به وضوح بیان کنید. دقت در نوشتن قرارداد مهم است، بنابراین باید تمام نکات به وضوح مشخص شود، از جمله نام طرفی که هر کاری را انجام می دهد. همچنین می توانید مواردی را در قرارداد بگنجانید که به راحتی فراموش می شوند.

تعریف پشتیبانی شبکه: به تلاش و کار انجام شده توسط متخصصین برای رفع مشکلات و عیوب شبکه اشاره دارد.

و در اخر

دقت و بررسی تمامی موارد ذکر شده از هر نقطه و منطقه بسیار مهم است. در انتخاب این شغل باید شرایط دیگری مانند ارزش ها، علایق، توانایی ها و شرایط فردی و اجتماعی را در نظر گرفت.

چه تحصیلاتی برای این شغل مورد نیاز است؟ تکنسین پشتیبانی باید دارای مدرک دانشگاهی در رشته های سیستمی باشد. این حوزه ها عبارتند از حسابداری، مدیریت مالی و تجارت.

متخصص پشتیبانی باید قدرت تصمیم گیری کافی داشته باشد. همچنین به تمام جزئیات توجه کنید. مهارت های مرتبط را در این زمینه نشان دهید. توانایی حل مسئله.

دکمه بازگشت به بالا