جامعه

پیام رنگ‌ها در نقشه‌های هشدار هواشناسی چیست؟

پیام رنگ‌ها در نقشه‌های هشدار هواشناسی چیست؟

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در تهیه نقشه های هشدار هواشناسی از چهار رنگ مختلف استفاده می شود که هر کدام دارای پیامی هستند.

صادق ضیاییان در گفت وگو با آپارات نیوز وی با اشاره به نقشه های هشدار سازمان هواشناسی که همزمان با فعالیت سامانه های بارشی منتشر می شود ، گفت: با استفاده از این نقشه ها مقصد مناطق مختلف کشور و خطر بارش در هر منطقه با استفاده از رنگ ها تعیین می شود. “

وی ادامه می دهد: به عنوان مثال ، مناطق سبز مناطقی وجود دارد که برای آنها بارش خاص یا رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی نمی شود. بنابراین ، آنها آماده نیستند. در مناطق مجاور زرد احتمال خسارت وجود دارد. خسارت در این مناطق بسته به محل زندگی و کار هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال ، افت 10 درجه ای دما به افرادی که در شهرها یا کار می کنند آسیب نمی رساند ، اما این کاهش دما می تواند به کشاورزان آسیب برساند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت که در نارنجی وی گفت: به عنوان مثال ، ممکن است در این مناطق دچار سیلاب یا مشکلات جاده ای شویم. در مناطق نارنجی احتمال بارندگی شدید پیش بینی می شود. بنابراین ، آمادگی نیروهای امدادی اضطراری ضروری است.

به گفته ضیائیان ، در برخی مناطق باران می بارد رنگ قرمز این بسیار جدی خواهد بود و اگر اقدامات لازم برای استانهایی که قرمز شده اند انجام نشود ، خسارات زیادی به مردم و امکانات وارد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی ضمن اشاره به اهمیت هشدارهای كشاورزی و لزوم توجه دستگاههای ذیربط به این هشدارها ، اظهار داشت: “هشدارها و توصیه های كشاورزی به طرق مختلف به كشاورزان و دستگاههای مسئول ارسال می شود. توجه و توجه به آن می تواند باعث خسارت در بخش کشاورزی شود. برای به حداقل رساندن

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان گفت: معمولاً هشدارهای کشاورزی هفته ای دو بار برای استان های مختلف کشور و به طور مفصل منتشر می شود. اطلاعات ضروری نیز در این زمینه ارائه می شود.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا