عمومیکسب و کار برتر

چرا در دومینیکا سرمایه‌گذاری کنیم؟

اقتصاد کشور دومینیکا

همان طور که گفتیم در گذشته اقتصاد این کشور وابستگی زیادی به صنعت کشاورزی خصوصا موز، کاکائو، قهوه و … داشت. اما امروزه دولت تلاش می کند تا برای بهبود روند اقتصادی خود شرایط بهتری مهیا کند. به همین دلیل در زمینه صنعت توریسم تلاش های بسیاری کرده است. بع عبارتی جهانگردی را جزوی از فعالیت های اقتصادی خود قرار داده است. علاوه بر صنعت اکو توریسم، دولت دومینیکا با تلاش های بسیار توانسته است در مواردی مانند صنعت مالی فرا ساحلی، منابع انرژی زمین گرمایی و آموزش پزشکی سرمایه گذاری هایی انجام دهد. در حقیقت پس از بررسی ها و کوشش های زیاد تجارت در این کشور به بخش مهم و اصل مهمی تبدیل شده است.

تا جایی که میزان صادرات و واردات در این کشور به حدود هشتاد و یک درصد رسیده است. بیشترین محصولاتی که از این کشور صادر می شوند عبارتند از: موز، نارگیل، پرتقال، صابون، گریپ فوروت و …. . ببشترین محصولاتی که به این کشور وارد می شوند عبارتند از: مواد شیمیایی، تجهیزات، ماشین آلات و کالاهای تولیدی کارخانه ای و … . دومینیکا در جهت رشد اقتصادی خود تلاش های بسیاری کرده است.

کشورهای بدون ویزا با پاسپورت دومینیکا: درست است که منابع مالی در این کشور توسعه کمتری یافته، اما روز به روز در حال پیشرفت است. از این رو علاوه بر سرمایه گذار در دومینیکا، می توان برای اخذ نیز تلاش نمود. اما با تمام تلاش های صورت گرفته هنوز هم شکاف هایی ببن چشم انداز های شغلی در این کشور دیده می شود که باعث شده روند شغلی در دومینیکا کمی با معضل و چالش هایی روبرو شود. این مسئله تا جایی پیش رفته که نرخ بیکاری در کشور دومینیکا را به بیست و سه درصد رسانده است. اما نکته مهم درباره این کشور در ارتباط با سرمایه گذاری است که به خاطر شرایط ویژه ای که دارد به ویزای طلایی معروف شده است.

سرمایه گذاری در کشور دومینیکا

دومینیکا کشوری است که با فراهم آوردن شرایطی خاص توانسته است برای ایرانیان گزینه مناسبی باشد، چرا که با سرمایه گذاری در این کشور می توان به تابعیت مضاعف دست پیدا کرد. سرمایه گذاری در کشور دومینیکا باعث می شود تا شخص بتواند با کمترین میزان هزینه سرمایه گذاری در کشور های مختلف تابعیت این کشور را به دست آورد. البته تنها راه اقامت در دومینیکا سرمایه گذاری نیست. می توان با به اقامت این کشور دست پیدا کرد. اما راه های زیادی برای سرمایه گذاری در کشور دومینیکا وجود دارد. از جمله این راه ها می توان به خرید ملک در دومینیکا، ثبت شرکت در دومینیکا، سرمایه گذاری در پروژه های دولتی در دومینیکا، خرید اوراق قرضه و … اشاره نمود. هر کدام از این روش ها شرایط خاص خود را دارند و ما به توضیح آن خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید ملک

همان طور که گفتیم یکی از راه های سرمایه گذاری در کشور دومینیکا خرید ملک است. اما ببینیم شرایط در این حالت چگونه است؟ چگونه می توان با خرید ملک به اقامت کشور دومینیکا و نهایتا پاسپورت این کشور دست پیدا کرد؟ شخص که می خواهد در کشور دومینکا با خرید ملک سرمایه گذاری کند، باید ملکی با ارزش دویست هزار دلار در یکی از شهر های این کشور خریداری نماید. البته پس از خرید باید شروطی را رعایت کند. اصلی ترین شرط سرمایه گداری از طریق خرید ملک در دومینیکا این است که شخص متقاضی حق ندارد تا سه سال ملک خود را به فروش برساند.

شخصی که می خواهد در این کشور برای خرید ملک اقدام کند، باید مدارک زیر را تهیه کرده و ارائه کند: سوابق مالی یا صورت های بانک، گزارش پلیس، گذرنامه و نامه ای از نماینده املاک و مستغلات. همچنین ممکن است از خارجی ها و مهاجرین خواسته شود تا سایر اطلاعات و اسناد را برای شفافیت به عنوان پیشگیری در برابر پولشویی ارائه دهند. حدودا نوزده تا شصت و پنج روز طول می کشد تا ثبت ملک در کشور دومینیکا صورت گیرد‌. هزینه معاملات شامل کلیه هزینه های خرید و فروش ملک، حق الزحمه وکلا، هزینه اسناد رسمی، هزینه ثبت نام، مالیات، کارگزاران و … است.

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق خرید ملک

طبق قانون مالکیت زمین در کشور دومینیکا کلیه افرادی که تبعه این کشور نیستند برای داشتن بیش از یک هکتار از اراضی مسکونی یا سه هکتار زمین تجاری، باید جواز مالکیت بیگانه دریافت کنند.

چرا در دومینیکا سرمایه‌گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق سرمایه گذاری در پروژه های تایید شده دولت

یکی از روش های دیگر سرمایه گذاری در این کشور از طریق پروژه هایی است که دولت آن ها را ارائه کرده و پذیرفته است. برای سرمایه گذاری از این روش باید شرایطی موجود باشد که آن را بیان می کنیم. شرایط مربوطه عبارتند از: شخصیت مهمی باشید، سو پیشینه و سابقه کیفری نداشته باشید، از سلامت کامل برخوردار باشید و زبان انکلیسی مناسبی داشته باشید. نکته بسیار مهم و مزیت اصلی این مدل سرمایه گذاری در این است که شما بلافاصله پس از سرمایه گذاری در این مدل پروژه ها، موفق به دریافت مستقیم پاسپورت کشور دومینیکا خواهید شد.

اما باید برای خود به عنوان شخص متقاضی و هر فرد دیگری که قصد دارد در این کشور زندگی کند، مبالغی را به کشور دومینیکا پرداخت نمایید. این مبالغ قابل بازگشت نیستند. برای فرد مجرد باید مبلغی به اندازه صد هزار دلار آمریکا پرداخت شود. برای خانواده دو نفره شامل فرد متقاضی و همسر، باید برای هر دو نفر مبلغ صد و هفتاد و پنج هزار دلار پرداخت شود. در حالت بعدی برای متقاضی و سه نفر از اعضای خانواده باید مبلغ دویست هزار دلار پرداخت نمود. اما در این حالت برای الحاق هر فرد وابسته به شخص متقاضی به جز همسر باید بیست و پنج هزار دلار به صورت مجزا نیز پرداخت نمود. توجه داشته باشید که هزینه کامل سرمایه گذاری به تعداد اعصای خانواده و همچنین به سن آن ها بستگی دارد.

به نقل از best-citizenships.com در سال دو هزار و هفده میلادی برنامه گذرنانه دومینیکا به عنوان بهترین برنامه CBI شناخته شد و نعیار های این پذیرش سادگی پرداخت و دقت کافی، حداقل میزان سرمایه گذاری، اقامت و … بودند. پروژه هایی که توسط دولت تصویب شده اند را می توان در جستجوی اینترنتی یافت‌. به طور مثال دولت دومینیکا بر روی قدیمی ترین مزارع این کشور که در قسمت جنوبی جزیره قرار دارند سرمایه گذاری کرده است. این منطقه به دلیل داشتن کاکائو، قهوه و سایر محصولات سازگار با محیط زیست با داشتن انرژی های پاک بسیار معروف است. در این منطقه می توانید با خرید ویلاهایی به عنوان سرمایه گذار شناخته شوید. علاوه بر آن در قسمت شمال شرقی جزیرا در خلیج دیدنی داگلاس هتل زیبایی وجود دارد که به سرمایه گذاران مشارکت سهامی با مبلغ دویست و بیست هزار دلار اعطا خواهد شد.

مزایای سرمایه گذاری در کشور دومینیکا

بیشترین روش های سرمایه گذاری در کشور دومینیکا روش هایی بود که در قسمت های قبل ارائه دادیم. اما مزیت سرمایه گذاری در این کشور چیست؟ در این بخش از مقاله مزایای سرمایه گذاری در کشور دومینیکا را بررسی می کنیم. با سرمایه گذاری در این کشور خانواده شخص یعنی همسر و قررندان زیر بیست و هشت سال، می توانند پاسپورت این کشور را اخذ نمایند. در روش سزمایه گذاری شخص می تواند در مدت زمان کمی پاسپورت این کشور را دریافت نماید. برای حضور در این کشور نیازی به زبان انگلیسی و مدرک آن نخواهد بود. با سرمایه گذاری در این کشور، بر خلاف بیشتر کشور ها نیازی نیست که در دومینکا اقامت داشت. به شما حق خرید و فروش ملک به عنوان تبعه این کشور داده خواهد شد. به شما تابعیت دوگانه اعطا خواهد شد و نکته اساسی و مهم این است ته مالیات های دریافتی از شهروندان و سرمایه گذاران بسیار کم است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

برای دریافت از طریق سرمایه گذاری در این کشور، مدارکی مورد نیاز خواهد بود. این مدارک عبارتند از: فرم درخواست شماره دوازده که باید برای همه متقاضیان از جمله فرزندان تکمیل گردد و کپی آن نیز ارائه شود. ارائه توصیه نامه های شخصی توسط دو نفر برای شخص متقاضی ( این توصیه نامه ها هیچ ارتباطی با سوابق حرفه ای فرد ندارد. افرادی که این توصیه نامه را می نویسند باید حداقل پنج سال با فرد متقاضی در ارتباط باشند. ) . توصیه نامه کاری ( شخصی باید برای فرد متقاضی در ارتباط با کار و حرفه او توصیه نامه بنویسد. شخص باید حداقل سه سال با کار متقاضی آشنا باشد. ) .

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه گذاری

توصیه نامه مالی از بانک ( این به معنای گواهی تمکن مالی و ریز حساب نیست. اظهارنامه ای درباره اطلاعات بانکی است که شخص متقاضی باید حدتقل دو سال مشتری آن می بوده. ) . اگر متقاضی بیزنسی داشته باشد باید صورت های مالی کسب و کار خود را ارائه دهد. سوگند نامه شخص متقاضی در ارتباط با منبع به دست آوردن ثروت خود، عقد نامه و یا درصورت جدایی گاهی طلاق، گواهی عدم سو پیشینه برای متقاضیان بالای شانزده سال، نامه درخواست خطاب به وزیر امور شهروندی، چهار قطعه عکس پاسپورتی، شناسنامه همه افراد، گزارش پزشکی و آزمایش ایدز و

منبع : best-citizenships.com

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا