عمومیکسب و کار برتر

چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

پرایمر کرمی است که دور لب و خط خنده کشیده می‌شود و موجب تقویت آن خط می‌شود ولی باید توجه داشته باشید که این نوع پرایمر در همه‌ی افراد یکسان نبوده و در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. پرایمر به لایه هایی تقسیم می‌شود که هر کدام از آن‌ها را با نام پرایمر و یا کانسیلر می‌شناسیم. پرایمرهای مایع در رنگ هایی متنوع مانند: صورتی، آبی، قرمز، بنفش، قرمز روشن، قهوه‌ای، بژ، مشکی، و غیره موجود هستند.

شما می‌توانید از پودرهای مختلف که در رنگ‌های گوناگون موجود هستند استفاده کنید و فقط باید توجه کنید که از رنگی استفاده کنید که کمی روشن‌تر از رنگ نهایی باشد. به این نکته توجه کنید که این نوع از پودرها را به صورت خود بمالید و یا اینکه در زیر چشمان خود نزنید. برای ماندگاری بیشتر این نوع پودر بهتر است از پودر با پوشانندگی کمتر مانند، قهوه‌ای استفاده کنید. از قیمت کرم پودر لاکچری کوین اصل با این حجم از پوشانندگی و لطافت تعجب نکنید. کیفیت اتفاقی نیست.

پرایمر ها چیستند؟

پرایمر یکی از مهم‌ترین ترکیبات آرایشی است و استفاده از این ماده آرایشی برای اینکه دوام آرایش شما افزایش یابد و به خوبی روی پوست تان بنشیند ضروری است. پرایمر را می‌توان با زدن برس آن روی سطح پوست پخش کرد و یا با حرکات ضربه‌ای و آرام روی آن زد. باید این نکته را به یاد داشته باشید که پرایمر را با پاک کننده هایی که چربی زیاد دارند روی پوست نزنید.

چون در این صورت پوست تان چرب می‌شود و دوام پرایمر را کاهش خواهد داد. به یاد داشته باشید بعد از آرایش چشم از پرایمر استفاده کنید و اگر پوستی چرب دارید آن را روی پوست پخش نکنید چون مانع دوام آرایش شما خواهد شد. برای استفاده از پرایمر باید حتما قبل از زدن پرایمر آن را روی سطح پوست و برای چند دقیقه ماساژ دهید تا جذب پوست شود و بعد روی پوست پخش کنید. برای ماندگاری بیشتر کرم پودر باید با کرم پودر مخلوط و سپس روی پوست بزنید.

چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

1 – پوست حساس : پوست حساس پوستی است که در برابر یک ماده آرایشی خاص حساس است.در هنگام استفاده از پرایمر باید از به کار بردن مواد حساسیت زا از قبیل پنکیک و رژگونه اجتناب کرد، زیرا پوست حساس خود را برای شرایط محیطی آماده می‌کند. این مدل پوست ها حتما باید با کرم دور چشم کوین فرانسه از پوست اطراف چشم خود مراقبت کنند.

2 – آرایش چشم : بعد از اینکه پوست پلک شما به خوبی کرم مرطوب کننده زد و خشک شد از پرایمر استفاده کنید تا آرایش روی صورت شما کاملا تثبیت شود.

3 – رژ گونه : بعد از اینکه پوست صورت شما حالت طبیعی خود را به دست آورد می‌توانید از پنکیک استفاده کنید.با توجه به اینکه اکثر رژ لب‌ها حالت مایع و براق دارند، استفاده از پرایمر و رژ گونه باعث جلوگیری از چسبندگی رژ گونه به آرایشتان می‌شود.

4 – مژه‌ها : با زدن پرایمر روی مژه هایتان آنها پرپشت و بلند می‌شوند.این کار باعث جلوگیری از چسبیدن مژه به آرایشتان می‌شود.

نقش پرایمر قبل از آرایش چیست؟

قبلاً در مقاله به صورت مفصل درباره این محصول، انواع و کاربردهای آن صحبت کردیم. مهم‌ترین نقش پرایمر قبل از آرایش ، صاف کردن پوست و محو کردن خطوط، ناهمواری‌های و چین و چروک است. البته بعضی از پرایمرها حاوی ترکیباتی هستند که باعث لیفت و سفت شدن پوست صورت نیز می‌شوند.

یکی از فواید استفاده از پرایمر قبل از آرایش کمک به افزایش ماندگاری میکاپ است. فرقی نمی‌کند پوست شما چرب است یا خشک؛ هر نوع پوستی که دارید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از یک پرایمر قبل از میکاپتان استفاده کنید تا از نتیجه نهایی شگفت‌زده شوید!

آیا طرز استفاده از انواع مختلف پرایمر متفاوت است؟

پرایمرها در انواع مختلفی تولید شده‌اند که برخی از رایج‌ترین مدل‌های آن عبارتند از:

  • پرایمر براق: مناسب آرایش ‌های شب و موقعیت‌های خاص
  • پرایمر مات کننده: مناسب برای مات کردن پوست‌های چرب و براق
  • پرایمر رنگی: برای خنثی کردن لکه‌ها و تیرگی‌های ناخواسته پوست
  • پرایمر آبرسان: مناسب برای شاداب کردن و آبرسانی به پوست‌های خشک
  • پرایمر کوچک کننده منافذ: کمک به صاف و یکنواخت کردن پوست پرتقالی
  • پرایمر ضد آفتاب: برای حفاظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب
  • پرایمر دور چشم: ایجاد شفافیت و محو کردن چروک‌های اطراف چشم
  • پرایمر ضد پیری: کم کردن چین و چروک‌های صورت

در میان این مدل‌های مختلف، تنها طرز استفاده از پرایمر رنگی با بقیه متفاوت است و باید از هر رنگ، در نقطه‌ی مناسب استفاده کنید. به طور مثال پرایمر طلایی یا نارنجی برای پوشاندن سیاهی سیاهی زیر چشم مناسب است و نباید آن را به کل صورتتان بزنید.

طرز استفاده از پرایمر چگونه است؟

برخلاف اسپری و پودر فیکس که در آخرین مرحله میکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند، روش استفاده از پرایمر بعد از آخرین مرحله مراقبت از پوست و قبل از شروع آرایش است.

پیشنهاد می‌کنیم جهت استفاده از پرایمر قبل از آرایش طبق مراحل زیر عمل کنید:

پوستتان را تمیز کنید

در روش استفاده از پرایمر ، تمیز بودن صورت نقش بسیار مهمی دارد. چرا که باعث می‌شود پرایمر به خوبی به عمق منافذ پوستتان نفوذ کند و تمامی نواقص احتمالی را بپوشاند. پس قبل از هر کاری ابتدا با فوم یا پوستتان را شسته و خشک کنید و سپس از کرم شب و روز لاکچری کوین استفاده نمایید.

پرایمر را به اندازه بزنید

پس از جذب ، نوبت به استفاده از پرایمر می‌رسد. توجه داشته باشید که نباید در مصرف این محصول زیاده‌روی کنید و مقدار یک نخود یا یک دانه لوبیا، برای کل صورت کافی خواهد بود. البته مقدار پرایمر برای نقاط مختلف صورت متفاوت است و برخی قسمت‌ها نیاز به مقدار بیشتری دارند.

توصیه آرایشگران حرفه‌ای این است که پرایمر را کم کم روی صورتتان بزنید و در صورتی که احساس کردید نیاز به مقدار بیشتری دارید، مجدداً پرایمر بزنید. پس از چند بار متوجه خواهید شد که چه میزان از این محصول برای صورت شما کافی است.

برای پخش کردن پرایمر روی صورتتان میتوانید از استفاده کنید. اما برای صرفه‌جویی در میزان مصرف این محصول پیشنهاد می‌کنیم با انگشتان دستتان این کار را انجام دهید. اکثر میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای هم به همین شکل پرایمر می‌زنند.

روش استفاده از پرایمر با دست باعث می‌شود محتویات آن بهتر روی پوستتان بنشینند و منافذ آن را به خوبی پر کنند. پس اگر منافذ باز دارید حتماً با انگشت پرایمر بزنید. اما برای پوست‌های خشک، مرطوب عملکرد بهتری خواهد داشت.

چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم؟

اگر برایتان سوال پیش آمده که چند دقیقه بعد از پرایمر کرم پودر بزنیم ؟ در پاسخ باید بگوییم که بعد از پخش کردن پرایمر، حتماً یک دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این زمان، پرایمر روی پوستتان نشسته است و شما می‌توانید مراحل بعدی آرایش یعنی استفاده از کرم پودر و کانسیلر را آغاز کنید.

اشتباهات رایج در طرز استفاده از پرایمر

  1. یکی از اشتباهات رایج در نحوه استفاده از پرایمر ، استفاده از محصولات دیگر بلافاصله بعد از آن است. همانطور که در بالا اشاره کردیم، پس از پرایمر زدن باید یک دقیقه صبر کنید تا جذب پوستتان شود.
  2. مورد دوم انتخاب پرایمر اشتباه است. هنگام خرید این محصول مانند تمام محصولات آرایشی دیگر باید دقت کنید که متناسب با نوع پوستتان باشد.
  3. یکی دیگر از اشتباهات در طرز استفاده از پرایمر میزان کم یا زیاد این محصول است. توصیه می‌کنیم ابتدا مقدار کمی پرایمر را روی صورتتان پخش کنید و در ادامه اگر حس کردید کافی نیست، مجدداً این کار را تکرار کنید.
دکمه بازگشت به بالا