عمومیکسب و کار برتر

چگونه آبپاش خراب را درست کنیم

در این مقاله در مورد تعمیر و نگهداری آبپاش، نکاتی را که در هیچ مقاله دیگری نخواهید یافت، پوشش خواهیم داد. زیرا این مقاله بر اساس تجربه استفاده از اسپرینکلرها از جمله Whisper Sprinkler است.
چگونه آبپاش خراب را درست کنیم
نکات مهم در نگهداری آبپاش

اطمینان حاصل کنید که یک فیلتر مناسب در سیستم تامین آب آبپاش هانتر استفاده شده است. اجسام خارجی باعث اختلال در عملکرد سمپاش یا آسیب رساندن به سمپاش می شود.

استفاده از تفلون و اطمینان از آب بندی مناسب اتصالات ورودی انژکتورها ضروری است. زیرا سیم پرفیوژن (هشت تیغه برنجی) در اثر کارکرد و به مرور زمان در اثر برخورد با مانع می تواند باز شود.

بازرسی چشمی منظم از سپر دیواری مورد نیاز است و در صورت فرورفتگی سپر باید تعویض شود.

هرگز درپوش فنر را روی بلوک تزریق باز نکنید و سعی نکنید شرایط نصب فنر داخل آن را تغییر دهید.

به طور دوره ای از طریق دهان از نظر انسداد ناشی از تجمع آب یا عوامل دیگر به صورت چشمی بازرسی کنید.

لازم به ذکر است که هنگام تمیز کردن نازل ها مراقب باشید که ظاهر آنها تغییر نکند. همچنین مراقب باشید داخل دهان خراشیده نشود، در این صورت احتمال کار نکردن آبپاش و پاشیدن ناموزون وجود دارد.

نکته بسیار مهم: عموماً آبپاش ها بعد از 6 ماه کارکرد نیاز به سرویس دارند. بنابراین، اگر تعمیرات و بازرسی ها به طور منظم انجام شود، می توان از آنها برای سال های طولانی استفاده کرد.

چرا آبپاش نمی چرخد؟

مشکلی که بسیاری از کشاورزان با آن روبرو هستند این است که آبپاش ها به درستی نمی چرخند. این مشکل به دلیل بی توجهی به برخی عوامل به وجود می آید. در این قسمت در مورد دلایل روشن نشدن آبپاش صحبت خواهیم کرد.

ابتدا فشار آب را چک کنید.

بررسی کنید که نازل اسپری مسدود نشده باشد. در صورت بروز انسداد، انسداد را با یک جسم نرم یا تکه چوب برطرف کنید. اطمینان حاصل کنید که هرگز از سیم یا جسم فلزی برای باز کردن نازل استفاده نکنید، این عمل می تواند به نازل اسپری آسیب برساند.

وضعیت واشرهای داخل محفظه آبپاش را بررسی کنید و در صورت فرسودگی آنها را تعویض کنید.

بلوک آبپاش را بررسی کنید. برای بررسی عملکرد صحیح اسپرینکلر، می توانید سلامت آبپاش را بررسی کرده و بدون هیچ گونه نقصی آن را با سایر آبپاش ها مقایسه کنید.

آب بازوی آبپاش یکی از قسمت های مهمی است که به عملکرد صحیح آبپاش کمک می کند.

اسپرینکلرها تا چه دمای زیر صفر کار می کنند؟

هیچ محدودیت خاصی برای عملکرد سرنگ وجود ندارد، اما نکات زیر را باید در نظر داشت:

مراقب باشید که آب سمپاش یخ نزند.

واشرهای آب بندی باید از یخ زدگی محافظت شوند.

هنگامی که هوا سرد است، آبپاش ها به ضربه حساس هستند و برای استفاده نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

تعمیر اسپری های محافظ.

آبپاش SR30 ویسپار مشابه آبپاش ZK30 پروت آلمان طراحی شده است با این تفاوت که آبپاش برنجی ویسپار دارای گارانتی بوده و آلیاژ آن تماما از برنج می باشد. برای تعمیر آبپاش SR30 طرح پروت ویسپار نکات ذکر شده در این مقاله را رعایت کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا