جامعهعمومیکسب و کار برتر

چگونه شیر برقی هانتر را تعمیر کنیم؟

برای روشن و خاموش کردن جریان آب از طریق شیر هانتر استفاده می شود. شیرهای شکارچی را می توان توسط کنترلرها (از جمله تایمرهای به اصطلاح آنلاین مانند کنترلرهای هانتر یا تایمرهای آبیاری دیجیتال Amico Pro) کنترل کرد. در بالا یک استوانه به نام استوانه دارد که دو نخ از آن جدا می شود. یک هادی خنثی متصل به واحد کنترل مرکزی یا هادی و یک هادی فاز دیگر. همچنین می توان از این سلول برای قطع و وصل دستی یا خودکار استفاده کرد. این شیرهای جداگانه دارای قطر ورودی و خروجی مشترک یک و دو اینچ هستند. اینها را می توان در حالت باتری دوگانه یا برقی استفاده کرد.

انتخاب نوع باتری یا قدرت به ولتاژ ورودی بستگی دارد. ولتاژ رایج این شیر برقی 24 ولت و 9 ولت می باشد.

روش کار شیرهای برقی آبیاری شکارچی به این صورت است که ابتدا باید زمان آبیاری و چرخه آبیاری هر شیر برقی را روی کنترلر هانتر تنظیم کرد. سپس این برنامه از طریق یک سیم دو فاز و یک سیم خنثی از کنترلر Hunter منتقل می شود که در یک شیر برقی وارد سنسور می شود و در نتیجه یک میدان مغناطیسی بزرگ را تشکیل می دهد. این میدان مغناطیسی به پیستون پایینی بوبین فشار وارد می کند و در نتیجه پیستون افزایش می یابد و جریان از شیر برقی عبور می کند و با قطع جریان طبق برنامه ای که به کنترل کننده داده می شود، میدان مغناطیسی از بین می رود. بروید و پیستون به سمت پایین حرکت می کند و جریان آب را متوقف می کند.

شیر برقی هانتر در اندازه های 1، 1 ½، 2 و 3 اینچ موجود است و شیر برقی 1 اینچی بیشتر در کاربردهای آبیاری استفاده می شود. در زیر مشخصات شیر ​​برقی 1 اینچی هانتر آورده شده است.

ویژگی های شکارچی:

با توجه به کارایی شیرهای برقی کم دبی هانتر، می توان از این شیرها در روش های آبیاری قطره ای و بارانی استفاده کرد.

تنظیم کننده های فشار Accu را می توان برای تنظیم فشار آب خروجی از شیر برقی هانتر نصب کرد.

یک پیچ در درپوش شیر برقی هانتر تعبیه شده است که می توان از آن برای کنترل دبی و قطع و وصل جریان آب به صورت دستی استفاده کرد.

در این قسمت می خواهیم شیر برقی شکارچی را نصب کنیم:

نصب صحیح شیر آبیاری مانند شیر برقی هانتر ضروری است. وقت گذاشتن برای انجام صحیح این کار، احتمال شکستگی و دوباره کاری را کاهش می دهد. از آنجایی که شیرها در زیر زمین نصب می شوند، بخش سخت و زمان بری از فرآیند نصب سیستم آبیاری هستند. از آنجایی که شیرها از الکتریسیته برای کنترل جریان آب استفاده می کنند، در عمل به دو نوع مهارت نصب نیاز است.

قابلیت نصب شبکه لوله ها و قابلیت اتصال شیرها به کنترلر. چه شیر شما 2.5 یا بزرگتر باشد، باید مراحل ساده را طی کنید. برای آموزش نصب شیر برقی هانتر، ویدیوی زیر را تماشا کنید.

دو نوع کانکتور رزوه نر وجود دارد. لوله‌های نوک پستان با آداپتورهای نر و نخ‌های برش‌خورده نسبت به لوله‌های نوک پستانی با نوک سینه‌های قالب‌گیری شده ترجیح داده می‌شوند. لوله‌ها و قطعات رزوه‌دار در انواع مختلفی تولید می‌شوند، بنابراین برخی از قطعات ممکن است رزوه‌های بزرگ‌تری داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است رزوه‌های کوچک‌تری داشته باشند. با این حال، نخ های بریده شده در این لوله بسیار دقیق هستند. در نتیجه احتمال نشت آب به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
چگونه شیر برقی هانتر را تعمیر کنیم؟
بیایید کمی در مورد روغن نخ صحبت کنیم. تفلون مایع و نوار تفلون در لوله کشی استفاده می شود. استفاده از تفلون مایع در هنگام نصب شیر توصیه می شود. دلیل آن این است که مایع تفلون تمام فضای بین دو لوله را پر کرده و یک اتصال جامد ایجاد می کند. استفاده از نوار تفلون فقط باعث افزایش اندازه لوله نوک پستان می شود که باعث ایجاد فشار غیر ضروری بین دو لوله می شود. ابتدا بررسی کنید که آیا باقیمانده‌ای روی رزوه‌ها وجود دارد که می‌تواند پیچاندن لوله را دشوار کند. سپس نخ لوله نوک سینه را با کمی تفلون مایع آغشته کنید. تمام قسمت ها را ببندید اما زیاده روی نکنید چون بعد از بسته شدن لوله چسب اضافی خارج می شود. حدود سه چهارم عمق نخ را با تفلون مایع بپوشانید.

سپس نوک شیر را با دست خود ببندید. در این مورد، شیر کنترل ایمنی یا سیم پیچ را جایگزین نکنید. بلکه فقط بدن شیر را نگه دارید. با استفاده از یک آچار تسمه، لوله را با یک چهارم دور سفت کنید. این اجازه نمی دهد آب خارج شود. پس از انجام همین کار در سمت دیگر شیر، دستگاه آماده نصب در شبکه لوله کشی می باشد.

در لوله های پمپاژ بزرگ از یک قطعه اتصال در خروجی شیر برای اتصال لوله های کوچکتر استفاده می شود. مجدداً شیر توپی قبل از شیر نصب می شود. با این کار در صورت نیاز به تامین لوله می توانید به راحتی آب را قطع کنید. با این کار در صورت نیاز به تامین لوله می توانید به راحتی آب را قطع کنید. با کمک قطعات اتصال، در صورت نیاز به سرویس، می توان شیر را بدون برش لوله ها جدا کرد.

در زمینه شیرهای برقی نیز شرکت آمریکایی هانتر اقدام به تولید شیرهای PGP در مدل اتصال چسبی می کند. هر دو ورودی و خروجی شیر رزوه ای هستند و به لوله PVC متصل می شوند. لوله را مانند سایر لوله های پی وی سی به شیر وصل کنید. استفاده صحیح از چسب در این مرحله کلیدی است. مراقب باشید تا حد امکان از چسب استفاده کنید. چسب اضافی مورد استفاده در اتصالات لوله می تواند در جریان آب اختلال ایجاد کند.

پس از نصب شیر در شبکه لوله کشی باید اتصالات برق به طور کامل انجام شود تا کار تمام شود. با استفاده از کانکتورهای با کیفیت می توانید اتصالی ضد آب و بی نقص داشته باشید. این مرحله را نباید نادیده گرفت زیرا اگر اتصالات برق ضد آب نباشند پوسیده و پاره می شوند که نیاز به خدمات بیشتر را ایجاد می کند.

یکی از کانکتورها DBRY-6 نام دارد که برای سیستم های RD پیشنهاد می شود و در سیستم های استاندارد 24 ولت نیز استفاده می شود، کانکتورهای دیگری نیز وجود دارد اما مدل DBRY-6 بهترین است. برای این کار ابتدا دو سر سیم را جدا کنید. سپس دو سانتی متر از هر سیم را در دست بگیرید، می بینید که کابل سیم پیچ از قبل کنده شده است. قطعه نشان داده شده در ویدئو را روی سیم ها قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مطمئن شوید که سیم های قطعه به طور ایمن به هم وصل شده اند. این مجموعه را به داخل لوله فشار دهید. با فشار دادن به پایین لوله، بررسی کنید که مفصل کاملاً با گریس پوشانده شده باشد. نخ ها را در شیارهای بالای لوله روان کننده قرار دهید و سپس انتهای آن را محکم ببندید. وقتی صدای کلیک را می شنوید، مطمئن خواهید شد که محکم است.

پیروی از این مراحل ساده یک شیر برقی شکارچی خوب را تضمین می کند. با انجام صحیح این مراحل در اولین بار، سالها کیفیت تضمین شده است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا