عمومیکسب و کار برتر

چگونه یک هتل تاسیس کنیم؟

مراحل ساخت هتل طبیعتا قبل از اینکه هر نوع کسب و کاری شروع شود از آن فرد سرمایه گذار باید نسبت به تمامی مراحل ساخت هتل، گرفتن مجوز ساخت هتل، نوع تاسیسات هتل، مشکلات هتلداری، شرایط تاسیس هتل سنتی، میزان درآمد هتل، شرایط تاسیس مسافرخانه، هزینه ساخت هتل و موارد دیگر از هتل را به طور کامل بررسی کرده و در قالب طرحی به نام طرح توجیهی ساخت هتل به سازمان مربوطه ارائه کند تا بتواند مجوز را دریافت کند. چگونه یک هتل تاسیس کنیم؟

سرمایه لازم برای احداث هتل

هزینه ساخت هتل قاعدتا با متراژ گفته شده ابتدا باید از سرمایه کافی برخوردار بوده و اقدام به احداث و ساخت هتل شود چرا که یکی از مشاغلی است که در ابتدای کار با انواع و اقسام موارد کوچک و بزرگ رو به رو خواهند شد و تمامی اینها نیازمند سرمایه اولیه بالا است تا بتوانند بعد از احداث و راه اندازی آن سرمایه خود را بازگردانند و سپس به سوددهی برسند. درواقع میزان سرمایه لازم برای هر کاری مراحل ساخت هتل و راه اندازی یک کسب و کار نیازمند این است که از مقدار پول اولیه خود اطمینان داشته .

واگذاری هتل

می توان با هر مقدار از سرمایه ایی که فرد دارد کسب و کار متناسب با آن را شروع کند اما احداث هتل این موضوع کمی متفاوت است و در اصل باید سرمایه اولیه از مقدار بالایی برخوردار باشد به طوریکه ارقام آن برای ساخت انواع هتل و مسافرخانه عبارتند از: هتل پنج ستاره و چهار ستاره مبلغی حدود ۱۰۰ میلیارد تا ۳۰۰ میلیارد که کاملا بستگی به نوع سرویس و خدماتی است که در نظر می گیرید.

طراحی هتل

هتل دو و سه ستاره مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد هزینه بر خواهد بود. البته لازم به ذکر است که شرایط تاسیس هتل سنتی کاملا متفاوت است زیرا از دکوراسیون داخلی و خارجی، نمای بیرون و داخلی، نوع سرویس دهی و … کاملا متفاوت می باشد. ضمن اینکه شرایط تاسیس مسافرخانه نیز کاملا فرق میکند چون در مسافرخانه شما دیگر خدمات ویژه و یا هر نوع سرویس دیگری که مانند هتل پنج ستاره یا مراحل ساخت هتل کمتر را نخواهید داشت اما در مقابل باید قواعد دیگری را رعایت کرد که در این مطلب نمی گنجد.

مشکلات هتلداری

همانطور که واضح است اقامت داشتن در هتل ها کاملا بستگی به فرد دارد که چه نوع هتلی را برای اقامت داشتن انتخاب کند. مواردی مانند: اتاق مورد نظر و تجهیزات آن، کیفیت غذای هتل، نمای هتل به اوقات خوشی را در هتل بگذرانند برای فرد بسیار مهم است. اگر تمامی موارد برای گردشگران رعایت نشوند و به نحوی خاطر آنها را آزرده کنند رفته رفته از مراجعه کنندگان آن نیز کاسته می شود و این در مدت مراحل ساخت هتل  زمان می توانند به کاهش سوددهی و درآمد هتلداری بیانجامد.

شرایط وام ساخت هتل آپارتمان

در این مقاله کلیات طراحی هتل توضیح داده شده است، طراحی هتل در طول تاريخ مسافران براي استراحت و غذا به مكان‌ها و استراحت‌گاه‌هاي عمومي پناه برده‌اند. روم باستان هنگامي كه به اوج قدرت خود رسيده بود تعداد زيادي مسافرخانه در مسير راه‌هاي عمومي و پناهگاه‌ها يا استراحتگاه‌ها ايجاد كرده بود. اين ها بيشتر براي مقامات دولتي و شخصيت‌هاي كشوري اهميت داشتند. طراحی متل در آسيا،‌استراحتگاه‌هاي كوچك در مسير كاروان‌ها ايجاد شده بود. زوار كه به محل‌هاي زيارتي مي رفتند، ساخت هتل مي‌توانستند ساخت تالار در اين مكان‌ها استراحت كنند و غذاي مورد نياز را به دست آورند

مجوز هتل سنتی

مهمان پذيرهايي كه جنبه بازرگاني داشتند در سده پانزدهم در اروپا به وجود آمدند. ساخت هتل نخستين اين نوع مهمان پذيرها با نام «تختخواب و صبحانه» به وجود آمد كه افراد در خانه‌هاي شخصي به

هتل سازی

مراحل ساخت هتل  قيمت‌هاي اندك از مسافران پذيرايي مي‌كردند. در همين زمان كساني كه مالك قطعه‌هاي بزرگي از زمين بودند، كلبه‌هاي كوچكي بر روي زمين‌هاي خود (به نام خود) مي‌ساختند و از
افراد پذيرايي مي كردند.

تسهیلات برای ساخت هتل

طراحی هتل در سده شانزدهم جاده‌سازي و مسافرت دريايي موجب افزايش مسافران گرديد و در نتيجه بر تعداد مسافرخانه‌ها و كلبه‌هايي كه به گونه‌اي از مهماناني پذيرايي مي‌كردند افزوده شد. در آخرين سال‌هاي سده هفده و نخستين سال‌هاي سده هجده تشكيلاتي براي پذيرايي مهمانان به وجود آمد كه نمونه‌هاي نخستين از مهمانخانه‌هاي امروز است. در سال ۱۷۷۴ نخستين ميهمانخانه (هتل)‌ مراحل ساخت هتل در لندن گشايش يافت؛ پس از آن در ۱۷۹۴ «سيتي هتل» در نيويورك گشايش يافت.

سرمایه و هزینه لازم برای ساخت هتل

در ايالت متحده امريكا نخستين مهمانخانه (هتل) با تجهيزات و تسهيلات امروزي در سال ۱۸۹۲ در بستن‏ ماساچوست‏ ساخته شد كه نام آن «ترمانت هاس» بود. اين مهمانخانه داراي تعداد راهرو، اتاق خواب، اتاق پذيرايي، طراح نقشه اتاق رخت كن و حمام بود. طراحی هتل در پاريس، هتل ريتز، در لندن، ساوي و در سنگاپور رافلز نمونه‌هايي پذيرايي، نوآوري‌هايي مشاهده شد. يك آمريكايي مشهور به نام «اي. ام. استاتر» ساخت هتل از جمله نخستين كساني بود

اصول طراحی هتل

از هتل و هتلداري در ايران از زمان دور اطلاعي در دست نيست. در تاريخ معماری ايران، نام هتل همواره با فعاليت‌هاي تجاري و در پاره‌اي موارد با سفرهاي زيارتي همراه بوده است. طراحی هتل تنها اطلاعات موجود كاروانسراها و چاپارخانه‌هاي عهد هخامنشيان محدود مي‌شود و پس از آن با كاروانسراهاي ايران در عهد صفويه و ايجاد آب انبارها براي رفاه مسافران برخورد مي شود ساخت هتل كه تقريباً در تمام ايران مراحل ساخت هتل در طول مسير شاهراه‌هاي آسيايي خاور دور به وجود آمده‌اند و هنوز در گوشه و كنار بقاياي آنها ديده مي‌شود.

هزینه ساخت هتل در کدام شهرها کمتر است؟

كاروانسراها ارزش ويژه‌اي در تاريخ معماري ايران كسب كرده‌اند چرا كه با توجه به اشكال و فرم عملكرد بسيار حساب شده آنها، ساخت هتل همواره منزلگاه بين راه و يا داخل شهر بازرگانان و زائران بوده و كليه فعاليت‌هاي مربوط به هر دوره خاص از تمدن بشري از جمله انبار كالا، محل نگهداري دام، محل زندگي و استراحت، محل گرد هم آيي و… را برعهده داشته‌اند. طراحی هتل اين پديده از نقطه نظر اقتصادي مراحل ساخت هتل بوده است

نوع گردشگر و هزینه ساخت هتل

به طور کلی دو دسته گردشگر به ایران وارد می‌شود. یک دسته گردشگرانی هستند که به منظور سیاحت و دیدن از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی وارد ایران می‌شوند. این دسته از گردشگران به

ساخت هتل

دانستن هزینه ساخت هر متر مربع هتل باید در ابتدا مقصد مسافرانی که قرار است در آن اقامت داشته باشند را مشخص کنید. گردشگران حوزه سلامت تنها به برخورداری از امکانات رفاهی اهمیت
مراحل ساخت هتل می‌دهند ولی گردشگرانی که به قصد سیاحت و گردش سفر بعضاً به دنبال هتل‌هایی با امکانات لاکچری و تجملی هستند.

هر هتل مناسب چه نوع گردشگری است؟

طبق آمار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال ۱۳۹۶ تعداد ۲٫۱۵۹٫۸۸۲ نفر گردشگر بین‌المللی به کشور وارد شده‌اند. درست است این روند با از سرگیری تحریم‌ها بسیار کاهش پیدا مراحل ساخت هتل کرده است ولی صنعت گردشگری ایران با توجه به چهار فصل بودن کشور، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی خارق العاده پیش‌بینی‌ها مثبتی در رابطه با احداث هتل می‌توان انجام داد.

چه میزان گردشگر وارد ایران می‌شود؟

از طرفی هم ارز آوری گردشگران بخش سلامت بسیار زیاد است و به ۳ تا ۵ هزار دلار به ازای هر گردشگر می‌رسد و با توجه به اینکه این گردشگران مدت اقامت طولانی‌تری نیز دارند، سود حاصل از ساخت هتل به منظور اقامت و رفاه حال این دست گردشگران بسیار بالا باشد. متأسفانه به دلیل آماده نبودن بسترهای اقتصادی مناسب صنعت گردشگری رشد نداشته است و کمبود هتل‌های ۳، ۴ و ۵ ستاره در مراحل ساخت هتل  ایران بسیار محسوس است. این امر دلیل دومی هم دارد که آن را می‌توان عدم جذب سرمایه گذار برای ساخت هتل که چهارمین صنعت درآمدزا در ایران است، دانست.

چه شهرهایی برای ساخت هتل مناسب هستند؟

مسئله اصلی برای ورود به صنعت گردشگری و هتلداری، انتخاب منطقه آن است. پاسخ این سؤال در شرایطی که کشور ایران دارد بسیار آسان است. در مناطقی باید به ساخت هتل اقدام شود کهگردشگر و اقامت چندین روز در آن‌ها صورت می‌گیرد. در این بین شهرهایی مانند بندرانزلی، قزوین و ایلام شهرهایی هستند که مسافران اقامتی در آن‌ها ندارند و بیشتر نقش راه مواصلاتی را بی شهرها بازی می‌کنند. مراحل ساخت هتل احداث متل و رستوران‌های سرراهی برای این گونه شهرها بسیار مناسب‌تر است.

هزینه ساخت هر متر مربع هتل چقدر است و چطور محاسبه میشود؟

به طبع هزینه ساخت هر متر مربع هتل تا میزان زیادی به قیمت زمین آن بستگی دارد. هزینه زمین در شهری مانند تهران بسیار بالا است و در شهرهایی که مسافر پذیر هستند مانند مشهد، اصفهان، شیراز و … کمی پایین‌تر است. از طرفی در شهرهای بزرگ که قیمت زمین زیاد است می‌توان با خرید زمین‌های حاشیه شهر، اقدام به ساخت هتل کرد ولی این امر را باید در نظر داشت که با خرید زمین مراحل ساخت هتل مراحل ساخت هتل بیشتری خواهد داشت. لذا در انتخاب خود کوشا باشید.

یک هتل استاندارد دارای چه ویژگی‌هایی است؟

هتل‌ها اصولاً باید حداقل دارای یک طبقه زیر همکف، یک طبقه، همکف و یک طبقه روی همکف داشته باشند. طبقه زیر همکف معمولاً به رستوران، فست فود، لاندری، تأسیسات و انباری اختصاص پیدا می‌کند.
طبقه هم کف نیز باید شامل لابی، کافی شاپ، نمازخانه مردانه و زنانه، سرویس بهداشتی، بخش اداری، اتاق استراحت و رختکن کارمندان، سالن آمفی تئاتر، اجتماعات، سالن ورزشی و … باشد. طبقه‌های مراحل ساخت هتل  بالای هم کف نیز به اتاق‌های مختلف مخصوص اقامت مسافران را در بر دارد. در طبقه پشت بام نیز در هتل‌های ۵ ستاره به بالا به ساخت روف گاردن، استخر، کافی شاپ و … اختصاص مراحل ساخت هتل پیدا می‌کند.

امروزه رزرو آنلاین هتل هنگام سفر از اهمیت به سزایی برخوردار است. ایران هتل آنلاین با هدف جلب رضایت میهمانان امکان رزرو هتل به صورت آنلاین را فراهم آورده است و تجربه ی سفری آرام و به دور از دغدغه های احتمالی را برای میهمانانی که قصد سفر به جای جای ایران را دارند، به ارمغان می‌آورد.

کلام آخر

شما می بایست کلیه فضاها را بر اساس استاندارد های جهانی در طراحی هتل و خلاقیت در جانمایی فضاها طراحی نمایید. هرچه فضاهای مختلف با متراژ های صحیح طراحی شده باشند بیشترین رضایت مندی نزد مشتریان و مسافران هتل ایجاد می شود و این اتفاق به جذب افراد جدید جهت اقامت در هتل شما کمک میکند.

بدون اینکه هزینه ای برای تبلیغات و بازاریابی پرداختنحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و با انتخاب گزینه صدور مجوز بوده و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره نامه و پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، نیز از مهم ترین شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت این مجوز می باشد. ایران هتل آنلاین از اولین، با قدمت‌ترین و معتبرترین وبسایت‌های رزرو هتل کیش است و ارائه‌دهنده بهترین تخفیفات در ایام مختلف سال به مسافران گرامی می‌باشد.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا