عمومیکسب و کار برتر

کاربردی‌ترین سرورهای اختصاصی در جهان کدام است؟

سرورها امروزه نقش بسیار مهمی در دنیای پیرامون ما ایفا می‌کنند. در واقع موجودیتِ اینترنت بدون استفاده از سرورها کاملاً بی‌مفهوم است. به‌عنوان نمونه فرض کنید شما قرار است برای کسب و کار خود، یک وب سایت راه‌اندازی کنید. واضح است که سروری باید وجود داشته باشد تا بتواند از وب سایت شما میزبانی کند. اما هنگامی که نوبت به انتخاب سرور می‌رسد، ممکن است با چالش‌های زیادی روبرو شوید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد کاربردی‌ترین سرورهای اختصاصی در جهان صحبت کرده و نکات مهمی را در این باره به شما یادآور شویم.

سرور اختصاصی و کلیاتی در مورد آن

با توجه به اینکه موضوعِ این مقاله کاربردی‌ترین سرورهای اختصاصی است، ابتدا باید در مورد سرور اختصاصی اطلاعاتی کسب کنیم.

سرورهای اختصاصی به سرورهایی گفته می‌شود که منابع آنها (چه منابع سخت‌افزاری و چه پهنای باند اختصاص داده شده به سرور)، تنها به یک شخص ارائه شود. یعنی شما با داشتنِ سرور اختصاصی، تمامی منابع سرور را در اختیار خواهید گرفت و از آنجا که می‌دانیم سرورها کامپیوترهایی بسیار قدرتمند هستند، استفاده از این سرورها در مواردی که شما نیاز به منابع سخت‌افزاری و یا پهنای باند بسیار بالا دارید، کارآمد خواهد بود.

با توجه به این توضیحات، حالا بیایید به سراغ موضوعِ اصلی این مطلب برویم؛ کدام نوع از سرور خارجی کاربردی تر است؟ در پاسخ به این سؤال باید توجه داشته باشید که انتخابِ سرور وابستگی کاملی به نوعِ نیاز و کار شما دارد. در بخش بعدی در مورد این موضوع بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

 

کاربردی‌ترین سرور اختصاصی کدام است؟

اگر شما هم چنین سؤالی در ذهن دارید، بهتر است بدانید که پاسخِ دقیق به این سؤال نیاز به اطلاعات بیشتری دارد. به‌عنوان مثال به دسته‌بندی‌های زیر توجه کنید:

1-    کاربردی‌ترین سرور اختصاصی برای ترید

فرض کنید شما یک تریدر هستید و قصد دارید تا سرور را هم برای انجام همین کار خریداری کنید. در این‌صورت باید بدانید که مهم‌ترین فاکتوری که باید در نظر داشته باشید این است که تریدرها برای ارتباط با صرافی‌هایِ خارج از کشور مانند بایننس و … نیاز دارند تا هویت ایرانی خود را به نوعی مخفی کنند. به‌عبارت دیگر شما باید از IP ثابت کشوری دیگر (مثلاً آلمان) استفاده کنید. در این‌صورت «کاربردی‌ترین» سرور اختصاصی برایِ شما، سرور اختصاصی آلمان خواهد بود.

2-    کاربردی‌ترین سرور اختصاصی برای وب سایت

اگر شما بخواهید از سرور خود برای میزبانی سایتی استفاده کنید که کاربران آن معمولاً ایرانی هستند، بهتر است از دیتاسنتر ایران برایِ سرور خود استفاده کنید. زیرا در این صورت با توجه به نزدیکی جغرافیاییِ محل سرور و کاربران وب سایت، آنها سرعت لود بیشتری را تجربه خواهند کرد.

3-    کاربردی‌ترین سرور اختصاصی برای توسعه دهندگان ASP .NET

توسعه دهندگان ASP .NET نیز گروهِ دیگری هستند که به داشتن یک سرور اختصاصی نیاز دارند. با توجه به حوزه‌ی کاری این توسعه دهندگان، بهتر است که آنها از سرور اختصاصی با سیستم عامل ویندوز استفاده کنند تا سادگی بیشتری در اجرای برنامه‌های خود داشته باشند.

4-    کاربردی‌ترین سرور اختصاصی برای گیمرها

اگر شما هم به صنعت گیم و خصوصاً بازی‌های آنلاین علاقه دارید، به سروری نیاز دارید تا علاوه بر پهنای باند و سخت‌افزار قوی، پینگ پایینی داشته باشد تا در حین بازی با لگ برخورد نکنید. برای این منظور استفاده از سرور اختصاصی ایران کاربردی‌تر است.

 

جمع‌بندی

سرورها امروزه نقش بسیار مهمی را در دنیای پیرامون ما بر عهده دارند. حالا دیگر بسیاری از کارهای روزمره‌ی ما هم با اینترنت انجام می‌شود و ما می‌دانیم که سرور و اینترنت، به هیچ عنوان قابل جدا شدن از هم نیستند. یکی از انواع مهم سرورها که منابع بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد، سرور اختصاصی است. اما کدام سرور اختصاصی برای شما مناسب‌تر است؟ برای انتخاب کاربردی‌ترین سرور اختصاصی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟ این مسئله‌ای است که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

 

سؤالات متداول

1-    بهترین سرور اختصاصی برایِ تریدرها کدام است؟

با توجه به اینکه تریدرها نیاز به استفاده از IP ثابت کشوری به‌جز ایران دارند، دیتاسنتر سرور انتخابی آنها باید کشوری به‌جز ایران باشد.

2-    در چه مواردی بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کرد؟

به‌طور کلی اگر می‌خواهید پروژه‌های متعددی را بر روی یک سرور اجرا کنید، نیاز به سخت‌افزار یا پهنایِ باند بالا دارید و یا اطلاعات قرار گرفته بر روی سرور برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بهتر است از سرور اختصاصی استفاده کنید.

3-    دیتاسنتر یعنی چه؟

دیتاسنتر یا مرکز داده به فضایی گفته می‌شود که سرورها در آن قرار گرفته‌اند. این فضا کاملاً مجهز بوده و به‌صورت دائمی تحت مانیتورینگ متخصصین شبکه قرار دارد.

منبع: سایت رایا مگ

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا