جامعه

کاهش دما تا ۵ درجه در بیشتر نقاط کشور/پیگیری اطلاعات صحیح فقط از سازمان هواشناسی

کاهش دما تا ۵ درجه در بیشتر نقاط کشور/پیگیری اطلاعات صحیح فقط از سازمان هواشناسی

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی با بیان اینکه مردم اطلاع رسانی صحیح را فقط از سازمان هواشناسی دنبال کنند، اظهار داشت: دمای هوا از روز یکشنبه (21 تیرماه) بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گزارش آپارات نیوز، با شروع تابستان دمای هوا افزایش می یابد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان هواشناسی، ایستگاه های هواشناسی دهلران، شوش، بستان، کشاورزی اهواز و بندرماهشهر در روزهای اخیر دمای بالای 50 درجه را ثبت کرده اند. درجه بالاتر از حد نرمال و بدون باران.

حالا پس از گذراندن دو هفته گرم تابستان، خبر نفوذ منظم امواج خنک تا پایان سال جاری در شبکه های مجازی دست به دست می شود. صادق ضیائیان در گفت وگو با آپارات نیوز. وی با تکذیب خبر منتشر شده گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر خنکی هوا تا پایان تابستان صحت ندارد. این کاهش دما در این هفته نسبی و بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی درباره وضعیت دمای هوا در هفته جاری گفت: امروز (20 تیرماه) هوای گرم در کشور ادامه دارد اما از فردا (21 تیر) کاهش نسبی دما بین 3 تا 5 درجه در استان هایی که در شمال کشور هستند پیش بینی می شود. واقع شده است. بخشی از کشور و موج گرمایی که از اواسط هفته گذشته تا امروز بر کشور حاکم بود و باعث افزایش دما شد برطرف می شود و کاهش نسبی دما خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات اقلیم و مدیریت بحران کشور ادامه داد: هفته گذشته در تهران بیشترین دمای هوا 39 و 40 درجه سانتیگراد و کمترین دما در روزهای اخیر 24 درجه سانتیگراد بوده است. درجه و کمترین میزان آن به 21 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی گفت: کاهش دما در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه خواهد بود و از چهارشنبه مجدداً افزایش جزئی دما خواهیم داشت.

ضیائیان در پایان تصریح کرد: دمای هوا عمدتا در منطقه شمالی کاهش می یابد اما در مناطق جنوبی مانند اهواز کاهش نسبی دما در روز یکشنبه (21 تیرماه) پیش بینی می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا