عمومیکسب و کار برتر

کمپرسور باد صنعتی بزرگ

شما باید در مورد کمپرسورهای دیزلی اطلاعات زیادی داشته باشید، اما کمپرسورهای فشار قوی هوا داستان متفاوتی دارند. کمپرسورهای معمولی دیزل که بیشترین کاربرد را در صنعت دارند، فشار خروجی تا 10 بار دارند. کمپرسورهای بالای 12 بار معمولاً فشار قوی نامیده می شوند. در صورت نیاز به هر مدل کمپرسوری و تماس با تامین کننده، کمپرسوری با حداکثر فشار خروجی 10 بار در اختیار شما قرار می دهند. با این حال، اگر به فشار بیش از 10 بار نیاز دارید، باید فشار مورد نیاز را برای تامین کننده مشخص کنید.

ویدئوی زیر معرفی کمپرسور هوای فشار قوی در نمایش دستی است. این کمپرسور هوا از نوع دیزلی بوده و قابلیت تولید 30 متر مکعب هوا در دقیقه تا فشار 25 بار را دارد. این کمپرسور ساخت شرکت Ingersoll Rand می باشد. موتور دیزلی این کمپرسور ساخت شرکت کاترپیلار و کاترپیلار مدل C15 می باشد. قدرت تولید این موتور حدود 525 بخار می باشد. مصرف گازوئیل این کمپرسور حدود 600 لیتر در 8 ساعت کاری می باشد. این کمپرسور اسکرو اغلب برای تمیز کردن یا نظارت بر خطوط لوله و سندبلاست پتروشیمی ها استفاده می شود. با الکتنو همراه باشید.

تفاوت بین واحدهای کمپرسور فشار قوی هوا با کمپرسورهای استاندارد چیست؟

نحوه برخورد هوا در کمپرسورهای هوای فشار قوی در مقابل کمپرسورهای هوای کم فشار در واحدهای پیچی است. کمپرسورهای کم فشار معمولاً با فشار 7 تا 10 بار هوا را در یک مرحله دریافت و فشرده می کنند. اما یونیت اسکرو در کمپرسورهای هوای فشار قوی در دو مرحله و یک بار فشرده سازی هوا را انجام می دهد تا هوای فشرده را به مرحله دوم فرستاده و فشار آن را افزایش دهد. یونیت هوای تک مرحله ای را یک طبقه و واحدهای دو مرحله ای که برای کمپرسورهای هوای پرفشار مفید هستند دو مرحله ای می گویند.
کمپرسور باد صنعتی بزرگ
مشکل و فشار اصلی ما در ایران چیست؟

بزرگترین مشکل کمپرسورهای باد فشار قوی در ایران کمبود قطعات مربوط به واحد تولید هوای آنهاست. چرخ دنده های مورد استفاده در این واحد تولید هوا با تکنولوژی بالا ساخته شده است که در صورت آسیب دیدگی و خوردگی به راحتی قابل تعمیر نیستند. برای جلوگیری از این آسیب روغن هیدرولیک در کمپرسورهای پیچ فشار قوی باید به موقع تعویض شود و در صورت شنیده شدن صدایی در دستگاه باید توسط مکانیک تعمیر شود.

در کدام پروژه ها از کمپرسورهای فشار قوی استفاده می شود؟

بیشترین استفاده از کمپرسورهای فشار قوی دیزل عموماً در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی است. خطوط لوله نفت و گاز قبل از راه اندازی با کمپرسورهای فشار بالا تا 25 بار آزمایش می شوند تا اطمینان حاصل شود که در هیچ نقطه ای از خط لوله نشتی وجود ندارد. یا از عملیات بعدی برای تمیز کردن خط لوله استفاده می کنند که باید از کمپرسور فشار بالا برای انتقال خوک به داخل لوله استفاده کند. مورد دیگر استفاده از کمپرسورهای هوای فشرده در معادن است. در برخی معادن که باید در عمق 200 متری خیلی عمیق حفاری کنید، کمپرسورهای معمولی دیگر راه حل نیستند. و باید از کمپرسور بالای 10 بار استفاده کنیم. در یک مورد اخیر 25 بار برای خرید کمپرسور فشار قوی به ما مراجعه کردند. شرکت طرف قرارداد به کمپرسوری نیاز داشت که بتواند تا 300 متر حفاری کند.

کمپرسور فشار بالا برای حفاری

برخی معادن با عمق بیش از 50 متر نیاز به استفاده از این کمپرسورها دارند. زیرا کمپرسورهای معمولی خیلی عمیق پاسخ نمی دهند.

چگونه یک کمپرسور فشار قوی هوا در ایران اجاره کنیم؟

فیلم زیر در مورد اجاره کمپرسور هوا شماره 4 25 در عسلویه می باشد. از این کمپرسورها در پروژه های توسعه خطوط لوله گاز استفاده می شود. یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم، اجاره کمپرسور قدرتمند در سراسر ایران است. ما با شرکت های پیشرو در این زمینه همکاری داشته ایم. و ما درگیر عملیات های بزرگ ساحلی و دریایی هستیم. دیگر مشتریان ما شرکت های پتروشیمی بزرگ کشورمان هستند. مثل پتروشیمی آریاسسل، امیرکبیر، مروارید و زاگرس هستند.

از کمپرسورهای پمپ باد صنعتی فشار قوی در پتروشیمی ها نیز استفاده می شود. در پروژه های سندبلاست مربوط به راکتورهای پتروشیمی باید از کمپرسورهای 40 بار استفاده شود. ما در برخی از این پروژه ها مربوط به پتروشیمی شازند، مروید، زاگرس و مارون شرکت کرده ایم.

نکته بسیار مهمی که هیچکس نمیداند!!!

عملکرد کمپرسورهای دیزلی به این صورت است که هرچه هوای بیشتری استفاده کنید، فشار هوا از آمپر بیشتر می‌شود. وقتی به شما می گویند این کمپرسور 10 بار است یعنی با بسته بودن شیر خروجی آمپر فشار هوا 10 بار می شود. سپس با باز شدن کامل شیر و استفاده از هوای آن، فشار کاهش می یابد. اگر به فشار هوای خروجی 10 بار نیاز دارید، باید کمپرسوری با فشار شیر بسته بالای 10 پیدا کنید که در حین استفاده روی 10 بار متوقف می شود.

قیمت کمپرسور هوا با فشار بالا چقدر است؟

کمپرسورهای فشار قوی معمولاً گرانتر از سایر کمپرسورها هستند. به گزارش بازار ایران، قیمت این کمپرسور بیش از 1.5 میلیارد تومان است. البته این قیمت برای 1400 سال است. هزینه کمپرسور فشار قوی به موارد زیر بستگی دارد.

1- برند کمپرسور (اینگرسول رند، سولیه، اطلس تسوپتسو و …). اندرس هاوزر

2- ساعات کار دستگاه

3- نوع موتور دیزل (کاترپیلار، کامینز، دوتز)

4- فشار خارجی (از 17 تا 30 بار)

5- نظافت اتاق کمپرسور

نحوه کار و نگهداری جدیدترین کمپرسور چگونه است؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد کمپرسورهای پیشرفته در نظر گرفت زمان بندی است. اگر این مراقبت نادیده گرفته شود، ممکن است دستگاه به طور جبران ناپذیری آسیب ببیند. برای نگهداری صحیح از این کمپرسور باید از افراد مجرب و آموزش دیده استفاده کرد. باید لیست سرویس کمپرسور فشار قوی تهیه کنیم و تمام موارد را روی آن یادداشت کنیم و دنبال کنیم. کارهایی مانند تعویض به موقع روغن کمپرسور و روغن موتور و همچنین تمیز کردن فیلترهای هوا و رادیاتورها باید انجام شود.

دکمه بازگشت به بالا