اقتصادیکسب و کار برتر

کنترل سیستم صوتی هوشمند در منزل

سیستم صوتی هوشمند خانگی به تجهیزاتی همچون پلیر، آمپلی فایر و بلندگو گفته می شود که بصورت یکپارچه در ساختمان ها برای پخش موزیک و صدا به صورت یکنواخت و با کیفیت بالا نصب می شوند. سیستم صوتی هوشمند در کارخانجات و فروشگاه ها نیز کاربرد دارد و همگی دارای قابلیت بلوتوث نیز می باشند.

پلیر سیستم صوتی هوشمند

پلیر در سیستم صوتی هوشمند با توجه به درخواست کاربر و یا معماری محیط مورد نظر ممکن است بصورت مخفی و دیواری ارائه شود. لازم به ذکر است سیستم های صوتی هوشمند با پلیر مخفی و به سیستم های صوتی با پلیر دیواری با نام سیستم صوتی هوشمند مخفی و سیستم صوتی هوشمند دیواری نیز شناخته می شوند.
کنترل سیستم صوتی هوشمند در منزل

سیستم صوتی هوشمند مخفی

برخی از پلیرها به صورت مخفی داخل تابلو نصب می شوند که به آنها سیستم صوتی هوشمند مخفی می گویند، این سیستم ها تمام امکانات پلیر های دیواری را دارند با این تفاوت که در پلیر مخفی کنترل صرفا از طریق نرم افزار هوشمند که بر روی گوشی موبایل یا تبلت نصب شده است انجام می شود علاوه بر موارد گفته شده سیستم صوتی هوشمند مخفی به کاربر اجازه برنامه ریزی و زمان بندی را نیز می دهد.

بلندگو سیستم صوتی هوشمند

بلندگوها تجهیزات پخش صدا هستند و بسته به نوع و توان خروجی تقسیم بندی شده و با توجه به آن میزان صدا و کیفیت پخش صدای متفاوتی را ارائه می دهند. سیستم های صوتی هوشمند با توجه به نحوه قرارگیری بلندگو به صورت زیر ارائه می شوند.

  • سیستم صوتی هوشمند روکار: بلندگو بصورت روکار بطور مثال بر روی دیوار نصب می شود.
  • سیستم صوتی هوشمند توکار: بلندگو بصورت توکار در سقف یا مکان های دیگر نصب می شود که معمولا اگر در سقف باشد به آن سیستم صوتی هوشمند سقفی می گویند.

آمپلی فایر سیستم صوتی هوشمند

آمپلی فایرها یک واسط سیستم صوتی هستند که وظیفه اصلی آنها تقویت صدا می باشد و تعداد خروجی های متفاوتی را در اختیار کاربر قرار می دهند به همین دلیل در هر سیستم بسته به تعداد بلندگوها آمپلی فایر با مشخصات متفاوت استفاده می شود.

نکات خرید سیستم صوتی هوشمند

  • برای سفارش سیستم صوتی هوشمند باید با توجه به تعداد فضاهای مورد نیاز تعداد بلندگوها و توان آنها را تعیین کنید سپس با توجه به تعداد بلندگوها و میزان قدرت و کیفیت صدای آنها، آمپلی فایر مناسب را انتخاب کنید. البته در این بین باید به انتخاب پلیر مناسب نیز توجه نمود.
  • بهتر است برای طراحی سیستم صوتی ساختمان و نصب سیستم صوتی در سقف خانه و مکان های دیگر در زمان ساخت ساختمان، بستر و سیم کشی های لازم انجام شود یک رشته کابل صدا یا کواکسیال از پلیر به آمپلی فایر و از هر کدام از بلندگوها دو رشته کابل صدا با سطح مقطع مناسب به آمپلی فایر باید کشیده شود. اما در صورتی که بستر سازی مناسب انجام نشده باشد باید پیش از اجرای سیستم صوتی هوشمند توکار این موضوع را با کارشناسان مربوطه مطرح نمایید.
  • در زمان خرید به این نکته توجه کنید برخی اسامی یکسان با توجه به محل نصب اجزای مختلف برای سیستم صوتی هوشمند استفاده می شوند بطور مثال در سیستم صوتی هوشمند دیواری مشخص نیست منظور از دیواری، نصب بلندگوها بصورت دیواری است یا پلیرها. البته این امکان نیز وجود دارد هر دو مورد نیز برای یک سیستم صادق باشند به همین دلیل توصیه می شود در زمان خرید به تمامی مشخصات دستگاه توجه نمایید.

کاربرد سیستم صوتی هوشمند

  • سیستم های صوتی هوشمند این امکان را فراهم می کنند که در زمان دلخواه موزیک مورد نظرتان پخش گردد. سیستم های صوتی هوشمند عموما سناریو پذیر هستند و می توانند در موقعیت های مختلف و زمان های از پیش تعریف شده موسیقی های مورد نظرتان را پخش کنند در حال حاضر پخش موسیقی نه تنها برای انسان ها بلکه در صنعت پرورش حیوانات و برای بالا بردن بهره وری آنها نیز توصیه شده است.
  • با استفاده از سیستم های صوتی هوشمند می توان صدای هر کدام از فضاها را به صورت مجزا کم و زیاد کرد یا به صورت پخش اتوماتیک تنظیم کرد که با ورود به هر فضا تا زمان حضور موسیقی پخش گردد و در صورت خروج از آن فضا موسیقی نیز قطع گردد.
  • سیستم صوتی هوشمند سرویس بهداشتی یک دیگر از کاربرد های سیستم صوتی هوشمند است. به ویژه در رستوران ها و هتل ها از سیستم صوتی در سرویس بهداشتی بسیار استفاده می شود.
  • از سیستم صوتی هوشمند خانگی می توان به عنوان یک آلارم صبحگاهی نیز استفاده کرد و با موزیک دلخواه از خواب بیدار شد.

مزایا سیستم صوتی هوشمند

  • امکان برنامه ریزی هوشمند برای پخش صدا
  • ایجاد محیط آرام و دلنشین در فضاهایی مانند رستوران ها و هتل ها
  • استفاده از موزیک یکپارچه با بالاترین کیفیت
  • امکان اتصال به سیستم های مدیا ساختمان و افزایش هیجان برای بازی ها و پخش فیلم
  • پشتیبانی از منبع های متفاوت برای پخش موزیک

ایجاد سناریو های متفاوت برای موقعیت های خاص مانند تولد یا مهماناحتمالا برایتان پیش آمده که می خواستید یکی از عزیزانتان را برای روز تولدش سورپرایز کنید. قرار بوده که به محض ورودش لامپ ها روشن و آهنگ “تولدت مبارک” پخش شود. اما هیچ چیز با برنامه پیش نرفته و ماجرا را با جیغ و سوت جمع و جور کرده اید.

گاهی هم که از سرکار به خانه بازمی گردید دوست دارید یک آهنگ ملایم پخش شود و آب جوش برای دم کردن یک چای دبش آماده باشد. اما خب وقتی به خانه می آیید معمولا از خستگی پخش زمین می شوید و انجام این کارها یک همت عالی می خواهد.

در این مواقع، شما هم شاید مثل من آرزو می کنید که ای کاش می شد این کارها با یک بشکن خود به خود انجام می شدند. خبر خوش اینکه این آرزو دیگر آرزو نیست و به کمک هوشمند سازی خانه، به واقعیت تبدیل شده.

با دو قابلیت زیر می تواند کارهای محیرالعقولی را با سیستم صوتی هوشمند برای شما انجام دهد:

  • کنترل سیستم صوتی از راه دور
  • برنامه ریزی برای سیستم صوتی هوشمند

ببینیم که خانه ی هوشمند چه لحظات رویایی را می تواند با استفاده از این دو قابلیت برای ما رقم بزند.

این روزها گوشی هوشمندمان مانند یکی از اعضای بدن همیشه و همه جا همراه ماست. با نصب اپلیکیشن و برنامه ی خانه ی هوشمند در گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوتر خود می توانید از راه دور تمامی وسایل هوشمند خانه از جمله سیستم صوتی، ، ، ها و غیره را مدیریت کنید، به آن ها برنامه دهید که در ساعات و روزهای مشخصی از هفته شروع به کار کنند و یا خاموش شوند.

اگر هم میخواهید تمامی اعضای خانواده اجازه ی مدیریت این موارد را در خانه داشته باشند، تاچ پنل هوشمند را روی دیوار نصب کنید تا برای همه در دسترس باشد.

پخش همزمان موزیک از چند پلیر و پخش کننده در نقاط مختلف خانه

اگر یک مهمانی و جشن بزرگ در یک فضای باز تدارک دیده اید و موسیقی به میزان زیادی احتیاج است، می توانید چند سیستم صوتی را در چند جا نصب کرده و تنها با یک اپلیکیشن در گوشی هوشمندتان یا از طریق تاچ پنل هوشمند نصب شده روی دیوار، از همه ی سیستم ها یک موزیک را بطور هماهنگ پخش نمایید.

هماهنگی سیستم صوتی هوشمند با دیگر لوازم هوشمند خانه

وقتی که خسته از مسافرت یا سرکار به خانه باز می گردید، می توانید از همان قابلیت کنترل از راه دور استفاده کرده و دستور دهید که قبل یا به محض ورود شما به منزل، موسیقی مورد علاقه تان پخش شود، قهوه ساز برایتان قهوه آماده کند، چراغ ها روشن شوند و سیستم گرمایشی یا سرمایشی دما را به درجه ی دلخواه شما برساند. با این امکانات شوق بیشتری برای بازگشت به خانه خواهید داشت.

این مزیت برای مکان هایی مانند تالارها، ها و برگزار کننده های مجالس و میهمانی ها اهمیت بیشتری دارد. مدیران این مکان ها می توانند به گونه ای سیستم صوتی را برنامه ریزی کنند که همزمان و هماهنگ با سیستم نورپردازی آهنگ ها را پخش نماید.

بیدار کردن شما با موزیک مورد علاقه تان

نفرت انگیزترین موسیقی جهان صدای آلارم گوشی یا ساعت زنگدار است. کمپانی های سازنده ی گوشی های همراه صداهای ناخوشایندی را برای آلارم انتخاب می کنند تا شما برای خفه کردن آن صدا هم که شده از رختخواب بیرون بیایید. اما چرا روزتان را خراب کنید؟! به سیستم صوتی هوشمند منزل برنامه دهید تا هر روز راس یک ساعت مشخص آهنگ مورد علاقه تان را با حجم صدای دلخواه پخش کرده و شما را از خواب بیدار کند. مطمئنم در طول روز خوش اخلاق تر خواهید بود.

موسیقی بخش جدانشدنی زندگی ماست که می تواند آرامش و شادی را به لحظاتمان ببخشد. با هوشمند کردن پخش کننده های موسیقی می توانیم آن را به میزان دلخواه و هر زمان که هوس کردیم به لحظاتمان بیاوریم؛ حتی از راه دور، حتی میان مشغله های روزمره.

دکمه بازگشت به بالا