بین الملل

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق در خصوص حملات ایران به مواضع تروریست‌ها

گفتگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عراق در خصوص حملات ایران به مواضع تروریست‌ها

به گزارش آپارات نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، حسین امیرعبداللهیان با فواد حسین همتای عراقی خود تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگو دو طرف امروز (دوشنبه) در خصوص حملات ایران به مواضع تروریست ها در اقلیم کردستان عراق تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق ضمن اعلام موضع کشورش در این زمینه، اقدام ایران علیه تروریست ها را حمله آشکار به حاکمیت عراق و امنیت شهروندان این کشور دانست. فواد حسین با تاکید بر اهمیت گفت‌وگو برای پایان دادن به تنش‌ها، اقدامات ایران را غیرقابل توجیه و خطرناک توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) با موشک و پهپاد به مقر احزاب تروریستی در منطقه شمال عراق حمله کرد. در این حملات که در قالب پهپاد و موشک انجام شد، مواضع این گروه ها مورد هدف قرار گرفت. این دومین مرحله از حمله به مواضع این گروه های تروریستی در شمال عراق است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در این باره گفت: اقدام نظامی ایران علیه گروه های تروریستی جدایی طلب مسلح که در خاک دولت عراق و اقلیم کردستان عراق برای نقض حاکمیت ایران استفاده و اقدام می کنند، نقض و نقض حاکمیت ایران است. امنیت مرزها و سلب امنیت شهروندان ایرانی این اقدام کاملا قانونی است.

وی تاکید کرد: دولت عراق بر اساس قوانین بین المللی و روابط دو کشور همسایه مسئول جلوگیری از این اقدامات تروریستی است و باید مسئولیت خود را در این زمینه انجام دهد.

کنعانی تاکید کرد: اقدامات ایران برای حفظ امنیت خود و شهروندانش قانونی، قانونی و مبتنی بر قوانین بین المللی است. ایران بارها تاکید کرده است که در قبال امنیت ارضی خود و فعالیت گروه های تجزیه طلب در این منطقه سکوت نخواهد کرد و بر اساس قوانین بین المللی از امنیت خود و شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام نیز در همین چارچوب صورت گرفت.

310310

دکمه بازگشت به بالا