جامعه

یک توصیه برای کاهش ابتلای کودکان به خروسک

یک توصیه برای کاهش ابتلای کودکان به خروسک

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر مادران در دوران بارداری از مکمل‌های روغن ماهی و ویتامین D استفاده کنند، احتمال ابتلای نوزادان و کودکان کوچک‌ترشان به کروپ کمتر است.

به گزارش آپارات نیوز، سیاه سرفه یک عفونت مسری و شایع قفسه سینه است که باعث التهاب گلو می شود و دستگاه تنفسی کودکان را درگیر می کند.

علائم این بیماری سرفه خشک و کوتاه، صدای خشن و مشکل در تنفس است.

معمولاً این بیماری خفیف است، اما برخی از کودکان ممکن است به درمان بیمارستانی و کمک تنفسی نیاز داشته باشند.

نتیجه این مطالعه جدید که در کنگره بین المللی انجمن تنفسی اروپا در بارسلون اسپانیا ارائه شد، نشان داد که احتمال ابتلا به آبله مرغان در کودکان مادرانی که در دوران بارداری از روغن ماهی استفاده می کردند 38 است. درصد کمتر از کسانی است که روغن زیتون مصرف کرده اند.

در این مطالعه 739 زن باردار زیر نظر دکتر نیکلاس بروستاد از بیمارستان دانشگاه کپنهاگ مورد بررسی قرار گرفتند.

با انجام یک سری آزمایشات مشخص شد کودکانی که مادرانشان روغن ماهی مصرف می‌کردند ۱۱ درصد در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان بودند، در حالی که کودکانی که مادرانشان روغن زیتون مصرف می‌کردند ۱۷ درصد در معرض خطر ابتلا به آبله مرغان بودند.

همچنین، در مادرانی که دوز بالایی از ویتامین D مصرف کرده بودند، کودکان 11 درصد در معرض خطر ابتلا به راشیتیسم بودند، در حالی که کودکان مادرانی که دوز طبیعی ویتامین D مصرف کردند، 18 درصد خطر ابتلا به این بیماری را نشان دادند.

بروستاد در خصوص این یافته ها گفت: در حال حاضر هیچ واکسنی علیه پاتوژن عامل این بیماری وجود ندارد. بنابراین، راهبردهای پیشگیرانه دیگری مورد نیاز است و اقدامات آغاز شده در دوران بارداری ممکن است مهم باشد، زیرا قولنج در نوزادان و کودکان خردسال رخ می دهد.

به گزارش مدیکال نت، کارشناسان می گویند مشخص نیست چرا ویتامین D و روغن ماهی این اثر مفید را دارند، اما ممکن است به این دلیل باشد که این ترکیبات می توانند سیستم ایمنی بدن را تحریک کنند تا به نوزادان و کودکان کمک کند تا به طور موثرتری با بیماری مبارزه کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا