عمومیبین المللکسب و کار برتر

یک زبان جدید بدون استرس بیاموزید!

مطالعات نشان می دهد که انگیزه یک عامل کلیدی در دستیابی به اهداف یادگیری شماست. بنابراین، در اینجا چند استراتژی برای کمک به افزایش انگیزه شما برای دستیابی به این اهداف یادگیری زبان وجود دارد: روی نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: “این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت.”یادگیری مهارت های جدید خصوصا یادگیری زبان می تواند سخت به نظر برسد، اما آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. برای افزایش احتمال موفقیت، سعی کنید نتایج مشخص و ملموسی را تنظیم کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: “این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت.”

اهداف مشخص و قابل اندازه گیری را تعیین کنید. به جای اینکه فقط بگویید می خواهید اسپانیایی یاد بگیرید، اندازه گیری اینکه آیا به هدفی خاص رسیده اید یا خیر، آسان تر است. برای اینکه تا حد امکان دقیق باشید، جزئیاتی در مورد اینکه چه چیزی و تا چه زمانی تغییر خواهد کرد را درج کنید. به عنوان مثال: “من می خواهم تا 15 آگوست 100 کلمه به زبان اسپانیایی بدانم” (نه “من می خواهم تا 15 آگوست اسپانیایی یاد بگیرم”). علاوه بر انگیزه بیشتر، اهداف ملموس نیز شما را به سمت آن نتایج ملموس انگیزه می دهد. یادگیری یک زبان جدید نیازمند زمان و تعهد است. اما می توانید با تعیین اهداف، تمرکز بر نتایج خاص و به چالش کشیدن خود، کار را آسان تر کنید. داشتن انتظارات واقع بینانه نیز مهم است: در مورد کارهایی که هر روز می توانید انجام دهید واقع بین باشید، اما به اندازه کافی به خودتان فشار بیاورید تا پیشرفت کنید.

یک راه عالی برای پایبندی به اهداف یادگیری زبان خارجی، تنظیم صحیح آنهاست. وقتی برای اولین بار سعی می کنید چیز جدیدی یاد بگیرید، به راحتی می توانید غرق شوید. ممکن است نگران این باشید که هر روز چقدر زمان نیاز دارید که به آن اختصاص دهید، یا چند کلمه یا عبارات را باید یاد بگیرید تا مهارت های خود را بهبود بخشید. اگر آشنا به نظر می رسد، نگران نباشید – شما تنها نیستید! اینها چالش های واقعی هستند که بسیاری از افراد در حین یادگیری یک زبان جدید با آن مواجه می شوند. و اگر ما بتوانیم بر آنها غلبه کنیم، شما هم می توانید.

اگر هدف گذاری کنید مطالعه شما موثرتر خواهد بود. اهداف کمک می‌کنند تا نیت‌هایتان را در نوشتن قفل کنید و انگیزه‌تان را در حین مطالعه آسان‌تر کنید. به آنچه امیدوارید به دست آورید فکر کنید، سپس اهداف مشخص و مشخص را بر اساس آن چشم انداز تعیین کنید. هر هدف باید با یک ضرب‌الاجل قابل اندازه‌گیری و ایده‌ای از چگونگی موفقیت باشد. مطمئن شوید که اهداف شما چالش برانگیز اما واقع بینانه هستند و سعی نکنید یکباره کارهای زیادی انجام دهید – بهتر است اهداف خود را به قطعات هفتگی یا ماهانه تقسیم کنید تا به راحتی مدیریت شوند. اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه و مبتنی بر زمان را تعیین کنید. هنگامی که اهداف را به گونه ای تعیین می کنید که آنها را به وضوح تعریف کرده و قابل دستیابی باشد، امکان ارزیابی صادقانه از اینکه آیا تلاش های شما به سمت هدف بلندمدت شما پیشرفت می کند یا خیر را می دهد.

اهداف قابل اندازه گیری را مشخص، قابل اندازه گیری و مرتبط با زمان تعیین کنید. برای جلوگیری از دلسردی اهداف واقع بینانه تعیین کنید. از کوچک شروع کنید و سپس به سمت بالا بروید. تمام تلاش های خود را در یک ژورنال یا صفحه گسترده پیگیری کنید تا با انگیزه و در مسیر خود بمانید. روی نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: “این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت.”یک راه عالی برای با انگیزه ماندن این است که اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، چالش برانگیز و واقع بینانه تعیین کنید. یک مثال ممکن است این باشد: “این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت.” هدف گذاری در هر زمینه ای از زندگی شما مهم است. اما وقتی نوبت به یادگیری زبان می‌رسد، تعیین اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را حفظ کنید و روی نتایج متمرکز شوید. درباره تعیین هدف برای آموزش زبان بیشتر بیاموزید.

بهترین راه برای رسیدن به هدفتان این است که روی کارهایی که باید انجام دهید تمرکز کنید نه اینکه چقدر زمان برای انجام آن نیاز دارید. اهداف مشخص مشخصی را تعیین کنید، روند مرحله به مرحله را شناسایی کنید، یک جدول زمانی تعیین کنید و پیشرفت خود را به طور منظم بررسی کنید. همچنین درک این نکته مهم است که گاهی اوقات زندگی مانع می شود و همه چیز از مسیر درست خارج می شود. اشکالی ندارد فقط وقتی می توانید به آن برگردید

دکمه بازگشت به بالا