عمومیجامعهکسب و کار برتر

یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مسائل حقوقی معمولا مسائلی پیچیده و تخصصی هستند که هر کسی نمی‌تواند به تنهایی و بدون داشتن تخصص کافی، از پس آن برآید. بنابراین، همه ما ممکن است با یک سری مسائل حقوقی موجه شویم و به کمک یک وکیل نیاز داشته باشیم تا به راحتی و با کمک فردی باتجربه، کارها را سریع‌تر پیش ببریم. در زمینه کارهای حقوقی باید از وکیل خوب، با تخصص کافی و باتجربه کمک گرفت. یکی از مسائل مهمی که کمک گرفتن از تخصص وکیل را می‌طلبد؛ مسائل مربوط به گرفتن مهریه است. وکیل مهریه با روش‌های قانونی، به راحتی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد. در این راستا لازم است تا با ویژگی‌های وکیل خوب آشنا شد. چنان‌چه قصد دارید؛ بدانید یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؛ تا آخر این گزارش با ما همراه باشید.

وکالت به چه معناست؟

وکالت به این معنی است که فردی برای انجام کاری خاص، به‌عنوان نایب معرفی می‌شود. در این راستا، هم وکیل و هم موکل در قبال هم مسئولیت‌هایی دارند که موظف‌اند به آن‌ها عمل کنند. در واقع وکیل، فردیست که برای انجام کاری، به‌عنوان جانشین یک شخص حقیقی یا حقوقی در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های وکیل خوب

از آن‌جایی که معمولا کارهای حقوقی، کارهایی مهم و حساسی هستند؛ باید در انتخاب وکیل، نهایت دقت را به خرج داد. وکیل خوب دارای ویژگی‌هایی است که او را از سایر وکلا، متمایز می‌کند. برای انتخاب وکیل خوب، می‌توان از تجربه افرادی با پرونده مشابه با پرونده خود نیز کمک گرفت. در مسائل مربوط به طلاق و مهریه نیز داشتن وکیل خوب، تاثیر قابل توجهی در رسیدن به نتایج مطلوب خواهد گذاشت. بنابراین مشورت با وکیل طلاق به علت تخصص کافی که در زمینه طلاق دارد؛ لازم بوده و درصد موفقیت را بالا خواهد برد. در این قسمت، به ارائه برخی از این ویژگی‌های مهم، پرداخته می‌شود.

امین بودن

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که وکیل باید داشته باشد؛ امین بودن او است. وقتی کسی کارهای حقوقی خود را با کمک یک وکیل انجام می‌دهد؛ تمام اسرار خصوصی زندگی و کار خود و همچنین شماره اطلاعاتش را در اختیار او قرار می‌دهد. چنان‌چه وکیل مورد نظر، فردی امین و قابل اعتماد نباشد؛ می‌تواند مشکلات بزرگی را برای فرد، به وجود آورد. وکیلی مورد اعتماد است که رازهای موکلش را همچون رازهای خود دانسته و در حفظ آن‌ها کوشا باشد.

دقیق بودن

دقت بالای وکیل نیز از دیگر ویژگی‌های مهم یک وکیل خوب است. هر چه دقت وکیل بیشتر باشد؛ همان قدر توانایی او در انتخاب بهترین و ساده‌ترین راه برای حل مشکل نیز بیشتر خواهد بود. چنان‌چه وکیلی دقت پایینی در حل مشکل یک پرونده داشته باشد؛ امکان نادیده گرفتن یک سری اطلاعات مهم، وجود خواهد داشت که به‌عنوان مانعی بر سر راه پرونده، در نظر گرفته می‌شود.

رک و صادق بودن

وکیل خوب، وکیلی است که بدون اغراق در مورد توانایی‌های خود با موکلش صحبت کند. چنین موکلی هرگز با قطعیت کامل در مورد حل شدن پرونده، به موکلش قول 100 درصد نمی‌دهد. هیچ موقع وکیل نباید در مورد امور مربوط به پرونده، پنهان‌کاری کند؛ بلکه باید موکل خود را در جریان تمام کارهای انجام شده قرار دهد. یک وکیل خوب، نتایج حاصل از پرونده را چه خوب و چه بد، باید رک و بدون پرده‌پوشی در اختیار موکل خود قرار دهد. صادق بودن وکیل باعث می‌شود که موکل به اشتباه امیدوار و یا ناامید نشود و حقایق پرونده را همان طور که هست؛ قبول کند.

داشتن روابط اجتماعی خوب

داشتن روابط اجتماعی بالا از دیگر وییگی‌های وکیل خوب است که می‌توان به آن اشاره کرد. وکیل باید هم شنونده خوبی در برابر صحبت‌های موکلش باشد و هم بتواند به خوبی سخن بگوید. خوب گوش دادن، باعث می‌شود که وکیل بتواند نکات مهم و جزیئات بیشتری را از سخنان موکلش به دست آورد. در بسیاری از مواقع ممکن است بنا به دلایلی، موکل از گفتن تمام جزئیات امتناع کند؛ در این صورت، فن بیان و روابط اجتماعی بالای وکیل، باید به گونه‌ای باشد که موکل، به‌طور کامل به او اعتماد کرده و تمام جزئیات را برای وکیلش بازگو کند. همچنین اگر وکیل، فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند به درستی و زیبایی با قاضی و یا وکیل طرف مقابل صحبت کند؛ در نتیجه دادگاه نیز تاثیر خواهد گذاشت. بنابراين، داشتن روابط اجتماعی بالا و فن بیان خوب، ویژگی بسیار مهمی است که وکلای خوب از این ویژگی برخوردارند.

داشتن اطلاعات به‌روز

هر چه زمان می‌گذرد؛ شرایط زندگی نیز تغییر می‌کند. بنابراین، با اطلاعات قدیمی نمی‌توان مشکلات جدید را حل کرد. در نتیجه، یک وکیل خوب همیشه باید اطلاعات خود را به‌روز نگه دارد تا بتواند نتایج خوبی گرفته و مشکلات موکلانش را حل کند. قوانین، همواره دچار تغییراتی می‌شود که آگاهی از این تغییرات و تبصره‌های جدید، الزامی است. وکیلی که اطلاعات خود را به‌روز نکرده و با همان دانسته‌های قدیمی خود اقدام به حل پرونده‌ای نماید؛ امکان عدم موفقیت در آن پرونده، بیشتر خواهد بود.

صبر و بردباری

صبوری و بردباری وکیل، یکی از ویژگی‌های وکیل خوب است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. با توجه به این‌که وکیل در طی پرونده با مسائل پیچیده و بحرانی روبه‌رو می‌شود و با افراد مختلف با طرز برخوردهای متفاوت، در ارتباط است؛ برای موفقیت در حل پرونده باید صبوری لازم را داشته باشد و موکل خود را نیز دعوت به بردباری کند تا با آرامش به کار خود ادامه دهد.

خلاقیت

وکلای موفق، وکلایی هستند که در کنار داشتن مهارت ارتباطی، توانایی پژوهش و تفکر نقادانه کافی، اندکی خلاقیت نیز داشته باشند تا در جلسات دفاع بتوانند به نتیجه مطلوب برسند.

داشتن مهارت‌های رهبری

داشتن مهارت رهبری، از جمله ویژگی‌هایی است که بدون داشتن این ویژگی، وکیل نمی‌تواند موفقیت زیادی در پرونده‌های خود داشته باشد. وکیل خوب علاوه بر این‌که باید مهارت کافی در دفاع از موکل پرونده داشته باشد؛ باید از مهارت‌های رهبری و مدیریتی بالایی نیز برخوردار باشد. در این صورت می‌تواند افرادی را که در پرونده دخیل هستند؛ به‌خوبی هدایت و رهبری کند.

مواردی که برای حل آن، نیاز به کمک وکیل خواهد بود

برای ابطال علامت تجاری دارای حسن شهرت، که شخص دیگری آن علامت یا مشابه آن را ثبت کرده است، تنظیم سند رسمی انتقال اموالی که به علت اختلاف حساب یا فوت فروشنده یا توقیف نزد مراجع قانونی، در انجام آن تاخیر صورت گرفته، مطالبه مبالغ مندرج در سفته و چک، اثبات خیانت در امانت، مطالبه نفقه، پرونده‌های کیفری، مشکلات مربوط به مالک و مستاجر و بسیاری از مشکلات دیگر، می‌توان از وکلای خبره کمک گرفت.

یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
یک وکیل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

دفتر وکالت علی فرجی؛ بهترین وکیل پایه یک دادگستری

وکیل، نقش زیادی در رفع مسائل مربوط به پرونده‌های حقوقی دارد و می‌تواند نقش موثری در حل سریع مشکلات مربوطه داشته باشد. از آنجایی‌که انتخاب وکیل مناسب، امری بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود؛ باید دقت زیادی به خرج داد و یک سری معیارها را در نظر گرفت. دفتر وکالت علي فرجي، با وکلای خوشنام و با سابقه دادگستری در شاخه‌های مختلف کیفری، حقوقی، خانواده، علامت تجارتی، مالکیت معنوی، ملکی ‌و اختلافات کارگر و کارفرمایی، جرائم مالی از قبیل کلاه‌برداری، خیانت در امانت، جعل و استفاده از سند مجعول، سرقت، انتقال مال غیر، معامله به قصد فرار از ادای دین و غیره همکاری داشته و با تیمی حرفه‌ای، درصدد حل مشکلات موکلان خود برمی‌آیند. با توجه به این‌که امروزه مسائل مربوط به مهریه و طلاق زیاد شده است؛ انتخاب وکیل طلاق خوب، یکی از اقدامات مهم در این زمینه به شمار می‌رود. رسیدگی به مشکلات خانوادگی و طلاق زوجین از جمله حوزه‌های فعالیت وکلای این دفتر وکالت محسوب می‌شود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا