جامعه

۴۰ پزشک و پرستار لرستان به عراق اعزام می‌شوند

۴۰ پزشک و پرستار لرستان به عراق اعزام می‌شوند

آپارات نیوز/لرستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۴۰ پزشک و پرستار استان به عراق اعزام می‌شوند.

بهرام دلفان امروز ۲۸ مرداد در حاشیه نشست ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی لرستان که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم در خصوص تامین دارو با رئیس جمعیت هلال احمر کشور و اخذ قول مساعد جهت تامین داروی مواکب کربلا منعقد شد.

وی تصریح کرد: همچنین دستور برپایی مواکب سلامت در کربلای معلی و اعزام ۴۰ پزشک و پرستار جهت پوشش اربعین حسینی در خاک عراق صادر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: پایگاه‌های جاده‌ای ۱۱۵ نیز موظف هستند که  صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۰ شب به‌صورت عمود بر جاده، تمام جاده‌های لرستان را پوشش دهند.

آدینه‌وند سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان و اورژانس پیش بیمارستانی استان نیز در این جلسه گفت: در این راستا، از پنجم شهریور تعداد ۷ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس جهت پوشش مراسم اربعین به مرز مهران اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: جهت پوشش و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز  ۱۶ نفر از کادر درمان شامل؛ پزشک، پرستار و کارشناس بیهوشی، از چهارم شهریور جهت استقرار در مراکز از پیش تعیین‌شده به استان ایلام اعزام می‌شوند.

سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی لرستان خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر از کادر درمان دانشگاه جهت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز اعزام می‌شوند.

مریم کوشکی معاون بهداشتی دانشگاه نیز گفت: دو موکب سلامت در خرم‌‎آباد توسط معاونت بهداشتی ایجاد خواهد شد که به پوشش خدمات بهداشتی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مقالات اجتماعی

تحقیقگر جامعه‌شناسی با تجربه در مطالعه تمدن‌ها و ارتباطات بین فرهنگ‌ها.
دکمه بازگشت به بالا