جامعه

۶۹۰ میلیون نفر از ساکنان جهان هر شب گرسنه می‌خوابند

۶۹۰ میلیون نفر از ساکنان جهان هر شب گرسنه می‌خوابند

برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه نزدیک به 41 میلیون نفر در دنیا گرسنه هستند و 690 میلیون نفر هر شب گرسنه به رختخواب می روند ، گفت: “ما برای کمک به نیازمندان در 43 کشور فوری به 6 میلیارد دلار نیاز داریم.”

به گزارش آپارات نیوز ، دیوید بیزلی ، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل با اشاره به الحرا هشدار داد که افزایش قیمت مواد غذایی فشار بر امنیت غذایی را تشدید کرده است: نزدیک به 41 میلیون نفر جهان در معرض خطر گرسنگی قرار دارند و 690 میلیون ها نفر هر شب گرسنه به رختخواب می روند.

بیسلی با اشاره به اینکه نیم میلیون نفر دیگر از گرسنگی مشابه رنج می برند ، اظهار داشت: در حال حاضر چهار کشور قحطی مشابهی را تجربه می کنند و از طرف دیگر 41 میلیون نفر قحطی را اداره می کنند.

وی گفت: ما برای کمک به افراد در معرض خطر 43 کشور باید بلافاصله 6 میلیارد دلار سرمایه جمع کنیم. ما هم اکنون به این حمایت مالی نیاز داریم.

به دلیل درگیری و تغییرات آب و هوایی ، متوسط ​​گرسنگی در جهان از سال 2016 افزایش یافته است.

طبق برنامه جهانی غذا ، در سال 2019 27 میلیون نفر از گرسنگی رنج می بردند که این افزایش از سال 2020 به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

طبق اعلام سازمان ملل ، قیمت مواد غذایی جهانی در مه طی ده سال به اوج خود رسید.

کاهش ارزش پول در کشورهایی مانند لبنان ، نیجریه و سودان این فشار را افزایش داده و به افزایش قیمت ها و به خطر انداختن امنیت غذایی در این کشورها ادامه داد.

علائم نزدیک به قحطی امسال در اتیوپی ، ماداگاسکار ، جنوب سودان و یمن و همچنین در جنوب نیجریه و بورکینافاسو بروز کرده است.

طبق برنامه جهانی غذا ، نزدیک به 9 درصد از جمعیت جهان ، یا حدود 690 میلیون نفر در جهان ، هر شب گرسنه به رختخواب می روند.

انتهای پیام

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا