جامعهکسب و کار برتر

5 راه برای اینکه روی اهداف خود متمرکز بمانید

ممکن است پیوندهای وابسته در این صفحه وجود داشته باشد، به این معنی که ما از هر چیزی که می‌خرید کمیسیون کمی دریافت می‌کنیم. ما به عنوان یک همکار آمازون از خریدهای واجد شرایط درآمد کسب می کنیم. لطفا قبل از خرید آنلاین خود تحقیق کنید. آموزش طراحی سایت

قبل از اینکه بخواهید ساخت انواع برنامه های کاربردی عالی را شروع کنید، به یک پایه نیاز دارید. بدون آن، نمی‌توانید کد مهمی بنویسید. یا حتی کد بنویسید. ممکن است در نگاه اول یادگیری نحوه کدنویسی غیرممکن به نظر برسد. وقتی متعهد به یادگیری نحوه کدنویسی شدید، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد. اگر ندانید که باید روی چه چیزی تمرکز کنید، این می تواند طاقت فرسا باشد.

من شخص خشمگینی نیستم، اما زمانی که حواس‌پرتی‌های دائمی از جهات مختلف به سمتم می‌آیند، بسیار عصبانی می‌شوم.

من بارها سوگند خورده‌ام که وقتی می‌خواهم روی کار تمرکز کنم و مدام حرف‌هایم را قطع می‌کنند، «تلفنم را از پنجره پرت کنم بیرون». و وقتی مردم به دفتر من می‌آیند تا در مورد هر کار بامزه‌ای که سگشان در شب قبل انجام داده است به من بگویند، فکر می‌کنم چهره من پیام دقیقی می‌فرستد.

خبر خوب این است که می دانم کارهایی وجود دارد که می توانم برای کاهش این تنش درونی انجام دهم. می‌دانم اگر بتوانم تمرکزم را افزایش دهم، می‌توانم کارآمدتر کار کنم، بنابراین در پایان روز کمی زمان برای رسیدگی به آن حواس‌پرتی‌های مزاحم ایجاد می‌شود که سعی داشتند به زور وارد روز من شوند.

در این مقاله، 11 نکته را بررسی می کنیم که برای جلوگیری از حواس پرتی مفید بوده اند تا بتوانم روی اهدافم متمرکز بمانم. من مطمئن هستم که شما نیز این موارد را برای حفظ تمرکز بر روی نقطه مفید خواهید یافت.

11 راه برای اینکه روی اهداف خود متمرکز بمانید و از حواس پرتی خودداری کنید

  1. حواس‌پرتی‌هایی را که به اهداف شما مرتبط نیستند را حذف کنید

آیا ترجیح می دهید در حین کار به موسیقی گوش دهید؟ یا نویز سفید؟ می‌دانم وقتی نمی‌خواهم کار کنم، اما مجبورم، تلویزیون را روشن می‌کنم تا حداقل چیزی در اطرافم باشد که کمتر شبیه کار به نظر برسد. اما آیا می توانید با این نوع نویز در پس زمینه کارایی خود را حفظ کنید؟

تحقیقات نشان می‌دهد که سر و صدای محیطی مانند موسیقی پس‌زمینه، ماشین‌ها و مکالمات تأثیر منفی بر عملکرد بیشتر افراد دارد. با این حال، بسیاری از این صداها به راحتی قابل تنظیم هستند (موسیقی را خاموش کنید، در را ببندید، و غیره)، بنابراین حتی اندکی کاهش می تواند عملکرد شما را بهبود بخشد.

یکی از منابع سر و صدای پس‌زمینه که محققان دریافته‌اند بیشترین آسیب را به بهره‌وری دیگران می‌زند، شنیدن این است که کسی چند کلمه اینجا و آنجا می‌گوید، با مکثی در میان. بدتر از این، این یکی از رایج‌ترین صداهای پس‌زمینه‌ای است که در محیط‌های اداری با آن‌ها مواجه می‌شوید، زیرا همکارانتان اینجا و آنجا درگیر صحبت‌های کوچک هستند یا زمانی که شخصی در نزدیکی تلفن دارد.

با این حال، این بدان معنا نیست که سایر انواع نویز (موسیقی یا نویز سفید) کاملاً خوب هستند. یک متاآنالیز که تأثیر گوش دادن به موسیقی بر عملکرد را بررسی کرد، نشان داد که در حالی که گوش دادن به موسیقی ممکن است خلق و خوی فرد را بهبود بخشد، هنگامی که صحبت از درک مطلب و کارهایی از این دست به میان می‌آید، مخرب است.

اگر هنگام تلاش برای کار نمی توانید از محیط پر سر و صدا دور شوید، آیا باید یک دستگاه نویز سفید بخرید تا همه چیز را غرق کنید؟ شاید. با این حال، بیشتر مردم زمانی که در فضایی آرام کار می کنند نسبت به زمانی که به نویز سفید گوش می دهند بهره وری بیشتری دارند. یک مطالعه نشان داد که نویز سفید توانایی کودکان را برای به خاطر سپردن چیزها در آینده در مقایسه با عدم سر و صدا کاهش می دهد. با این حال، بچه‌هایی که معمولاً به سختی توجه می‌کنند، وقتی نویز سفید در پس‌زمینه بود، بهتر عمل کردند.

بنابراین، مگر اینکه شما از افرادی هستید که نویز سفید را به‌ویژه مفید می‌دانید، اگر می‌توانید سعی کنید در سکوت کار کنید. حتماً هر نویز را که کنترلی روی آن دارید خاموش کنید.

جدا از نویز پس‌زمینه، اعلان‌های خودکاری را که رایانه به شما می‌دهد خاموش کنید، تلفن خود را روی «مزاحم نشوید» بگذارید و علامتی روی درب خود قرار دهید که نشان می‌دهد در حال کار هستید و اگر کسی به شما نیاز داشت بعداً در دسترس خواهید بود. این کار باعث کاهش حواس‌پرتی‌هایی می‌شود که به خاطر همکاران، خانواده و دوستان خوش‌نیت هستند.

  1. سعی نکنید چند کار را انجام دهید

می دانم که فکر می کنید با انجام چند کار در زمان صرفه جویی می کنید، اما اینطور نیست. انجام چند کار در واقع برای بهره وری شما مضر است. چند وظیفه ای شامل:

انجام 2+ کار به طور همزمان

رفت و برگشت بین کارها

انجام چندین کار پشت سر هم

انجام هر یک از موارد فوق می تواند منجر به کاهش 40 درصدی بهره وری شما شود. مغز ما نمی تواند آنقدر که ما امیدواریم چندوظیفه ای را تحمل کند. چرا؟ وقتی چند کار را انجام می دهید، به سرعت تمرکز خود را از یک کار به کار دیگر تغییر می دهید، که نادیده گرفتن حواس پرتی را دشوار می کند و می تواند منجر به انسداد مغز شود.

کلیفورد ناس، استاد دانشگاه استنفورد، مطالعه ای انجام داد که نشان داد انجام چند کار می تواند:

عملکرد شناختی خود را در هنگام تشخیص اطلاعات مرتبط در مقابل نامربوط ضعیف کنید (و زمانی را که برای تمرکز روی موضوعات نامربوط تلف می کنید افزایش دهید)

توانایی خود را برای حفظ یا به خاطر سپردن مطالبی که خوانده اید یا یاد گرفته اید کاهش دهید

زمان لازم برای جابجایی بین وظایف را افزایش دهید (علاوه بر این، یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی تجربی ثابت کرد که تعویض دنده ذهنی به کارایی شما آسیب می رساند)

علاوه بر این، ناس دریافت که انجام چند کار به طور منظم نه تنها زمان گرانبها را هدر می دهد، بلکه شواهدی نیز وجود دارد که می تواند توانایی کلی شما برای تمرکز و خلاقیت را کاهش دهد.

برای اینکه روی اهداف خود متمرکز بمانید و از حواس پرتی جلوگیری کنید، باید به مغزتان اجازه دهید قبل از شروع کار دیگر، زمان لازم برای متوقف کردن یک کار را داشته باشد. به عنوان مثال، اگر در حال کار بر روی یک ارائه پاورپوینت برای کار هستید و همچنین باید هزینه های ماهانه خود را گزارش دهید، قبل از اینکه بتوانید تمرکز کامل خود را به کار دوم بدهید و اجتناب کنید، باید در یک تغییر ذهنی از خلاقیت به پردازش ریاضی شرکت کنید. اشتباه کردن (زیرا با افزایش چندوظیفه ای، دقت به طور پیوسته کاهش می یابد).

فقط کمی زمان می برد تا مغز شما بین فرآیندهای شناختی جابجا شود، بنابراین برای اینکه بتوانید به طور موثر بر روی کار در حال انجام متمرکز بمانید، باید تعداد دفعاتی را که نیاز دارید مغزتان از یک کار به کار دیگر تغییر کند، محدود کنید.

زمانی که می‌خواهید روی اهداف خود تمرکز کنید، پیامدهای چندوظیفه‌ای را در ذهن داشته باشید. سعی کنید به جای اینکه چند کار را نیمه کاره انجام دهید، در یک زمان به یک چیز توجه کنید، که مطمئناً کیفیت کار شما را کاهش می دهد، که بعداً نیاز به زمان اضافی دارد تا به عقب برگردید و بعداً اصلاح کنید.

  1. اهداف خود را با ارزش های اصلی خود هماهنگ کنید

ارزش های اصلی شما چیست و چرا باید اهداف خود را با آنها هماهنگ کنید؟

ارزش های شما فاکتورهای اساسی در زندگی هستند که معتقدید به ویژه مهم یا ضروری هستند. زمانی که اهداف و ارزش‌های شما همسو شوند، احساس رضایت، شادی و رضایت در زندگی خواهید داشت. از سوی دیگر، اگر در نقشی کار می‌کنید که با ارزش‌های شما سازگاری ندارد، احتمالاً احساس می‌کنید که از شغلتان جدا شده‌اید. و اگر این یک عدم تطابق شدید باشد، ممکن است احساس بدبختی کنید، که می تواند باعث افسردگی شود.

به این فکر کنید: فرض کنید شغلی را دنبال کرده اید زیرا می دانستید فرصت های زیادی برای رشد در آن وجود دارد. شما غالباً برای ترفیع و جوایز بزرگ آماده بودید، و شغل شما واقعاً رونق گرفت. بنابراین شما از نظر مالی بسیار موفق بودید، اما هرگز واقعاً خوشحال نبودید، زیرا کار وقت زیادی از شما گرفت و تشکیل خانواده یکی از ارزشمندترین ارزش‌های شما بود.

موفقیت حرفه ای شما باعث شد که وقت ارزشمندی را با خانواده خود داشته باشید. در این مرحله، شما احساس دلخواه خود را از ارتباط با خانواده خود ندارید، چیزی که می تواند شما را در زندگی برآورده کند. از سوی دیگر، شغل عالی شما، آن میزان شادی را به همراه ندارد.

شما همچنین می‌خواهید اهدافتان با ارزش‌های اصلی‌تان همسو باشد، زیرا به شما انگیزه درونی برای انجام کارتان می‌دهد. انگیزه شما انگیزه‌هایی برای ادامه کار برای رسیدن به هدفتان فراهم می‌کند، حتی زمانی که با موانعی روبرو می‌شوید یا برخی از انواع ناملایمات.

وقتی انگیزه ذاتی دارید، سعی نمی کنید در پایان روز یک چک حقوق دریافت کنید. شما اهداف خود را برای یک دلیل شخصی تر تعیین کرده اید، که به شما یک اعلان داخلی برای شروع به کار می دهد، زیرا خود این فرآیند به طور طبیعی برای شما راضی کننده است.

ممکن است چندین سال طول بکشد و آزمون و خطاهای زیادی در مشاغل مختلف به طول بیانجامد تا زمانی که خودتان، ارزش‌هایتان و گرانی همسو نگه داشتن آن چیزها با کارهای روزمره‌تان را درک کنید. با این حال، باید درک کاملی از آنچه در زندگی برای شما مهم است به دست آورید تا بتوانید موقعیت فعلی و آینده خود را تجزیه و تحلیل کنید. ارزش‌های شما باید به‌عنوان راهنمایی برای یافتن اهداف منحصربه‌فرد برای شما عمل کنند.

اگر در مورد ارزش های اصلی خود نامشخص هستید، با شرکت در این آزمون شروع کنید. هنگامی که ایده خوبی از ارزش های خود پیدا کردید، به این فکر کنید که چگونه کار شما با آنها هماهنگ است. شاید در حال حاضر تناسب خوبی داشته باشید، اما اگر نه، برای به دست آوردن شناخت بهتر از خود و سپس تلاش برای هماهنگ کردن زندگی خود با آن چیزها، دیر نیست. احساس رضایت و رضایت شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد.

  1. چیزهای مهم را از سر راه بردارید

هر روز مطمئن شوید که می دانید کدام 2-3 کار ضروری است تا به سمت هدف خود پیشرفت کنید. برای اطمینان از انجام این کارها، باید آنها را اول صبح انجام دهید – زیرا اگر صبر کنید، به افراد حواس پرتی دعوت می کنید که وارد شوند و بهره وری شما را شکست دهند. و هنگامی که آنها از خود در روز شما استقبال می کنند، می توانند شما را از اراده شما تخلیه کنند.

بسیار ساده است، مهمترین وظایف شما (MITs) وظایفی هستند که باید امروز انجام دهید. مطمئناً هر روز بیش از 2 تا 3 کار را به پایان خواهید رساند، اما ایده این است که مهم نیست در هر روز چه کارهای دیگری انجام می دهید، قبلاً کارهایی را انجام داده اید که بیشترین تأثیر را در پیشرفت شما به سمت ملاقات با شما خواهد داشت. هدف. آموزش دیجیتال مارکتینگ

اطمینان از اینکه هر روز بر روی اهداف خود تمرکز می کنید به شما این امکان را می دهد که بدانید برای تحقق رویاهای خود نوعی اقدام انجام داده اید، پس حتماً از آن عادت کنید. به جای اینکه بعد از ظهر منتظر بمانید، زمانی را در برنامه صبحگاهی خود برای تکمیل MIT خود اختصاص دهید، زیرا این امر می تواند منجر به غرق شدن در چیزهای دیگر و کمبود وقت شود. این یک ترفند کوچک برای پیاده سازی است، اما گاهی اوقات چیزهای کوچک می توانند بزرگترین تفاوت را ایجاد کنند.

  1. اهداف خود را روزانه مرور کنید

اگر مدتی است که DGH را دنبال می‌کنید، می‌دانید که یکی از اولین چیزهایی که باید صبح هنگام بیدار شدن از خواب با آن مواجه شوید، برد بینایی است. اگر این مورد قبلاً برای شما صادق است، این مرحله را تکمیل کرده اید.

اما، همانطور که زندگی تغییر می کند، اهداف شما نیز تغییر می کند، و شاید هنوز موفق به به روز رسانی هیئت مدیره خود نشده باشید. یا ممکن است در حال حاضر روی یک هدف کوتاه مدت کار کنید.

تمرکز بر اهداف و اولویت ها | چگونه روی اهداف خود متمرکز بمانیم | چگونه روی اهداف خود تمرکز کنید و از حواس پرتی جلوگیری کنید

با مرور روزانه اهدافتان، چیزهای اصلی خود را به چیزهای اصلی خود نگاه دارید. انجام این کار آنها را در جلوی ذهن شما نگه می‌دارد، بنابراین می‌توانید مطمئن شوید که هر روز وقت و توجه خود را صرف حیاتی‌ترین وظایف می‌کنید، که نادیده گرفتن حواس‌پرتی‌های خارج از هدفتان را که می‌تواند تمرکز شما را از بین ببرد، آسان‌تر می‌کند.

مرور روزانه اهدافتان یکی از موثرترین راه ها برای حفظ تعهدتان است. با تکرار کافی، اقدامات سازنده شما خودکار خواهند شد. در طول روز ایده های جدید و مرتبط ایجاد خواهید کرد و فرصت های جدیدی برای پیشرفت پیدا خواهید کرد. هنگامی که تفکر شما به هدف شما پیش می رود، برای رسیدن به آن در هیچ کاری متوقف نخواهید شد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا