عمومیکسب و کار برتر

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

معرفی 5 گیاهی که عاشق نور هستند

برخی از گلها فضای روشن را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر قطعاً طرفدار اتاقهای تاریک هستند. بنابراین اگر خانه شما تاریک است یا فقط در معرض نور شمال قرار دارید، در اینجا گلهایی وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ مشکلی آنها را خریداری کنید و پرورش دهید. شاید برایتان سوال باشد که چرا اصلا باید گل و گیاه بخریم؟ گیاهان فواید بسیاری دارند که برای آشنایی با فواید گیاهان و دریافت پاسخ سوال خود به لینک زیر مراجعه کنید.

https://b2n.ir/k86109

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

معرفی گیاهان نور دوست

1) گل ارکیده

پنجره شمالی دقیقاً همان چیزی است که گل ارکیده برای شکوفا شدن نیاز دارد. نور مستقیم خورشید بیشتر دشمن او است و نور ملایم شمالی باعث می‌شود بصورت مناسب رشد داشته باشد. البته یک گلدان شفاف، خاک مناسب و کود مناسب برای گل ارکیده کاملا ایده آل است.

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

2) گل زاموفیلیا

گل زاموفیلیا (Zamioculcas zamiifolia) که به عنوان گل پول یا درخت خواسته‌ها شناخته می‌شود، مکانهای سایه دار بدون نور مستقیم خورشید را دوست دارد. آبیاری به ندرت برای این گل بسیار مهم است، زیرا رطوبت بیش از حد را تحمل نمی‌کند و می‌تواند ریشه آن را از بین ببرد.

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

3) گل اسپاتیفیلوم

گیاه اسپاتیفیلوم دوست دارد در سایه باشد، اما تاریکی زیاد می‌تواند باعث توقف گلدهی آن شود. بنابراین اگر مکانی را برای آن در اتاق شمالی انتخاب کرده‌اید مهم است که در کنار پنجره باشد یا پرده‌های شما بسیار نازک باشد، به طوری که مقدار کافی از نور به اسپاتیفیلوم برسد. این گل یکی از گل‌هایی است که به سختی از آن خسته می‌شوید.

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

4) گیاه سرخس

سرخس‌ها عادت دارند در محیط طبیعی خود و زیر سایبان درختان بزرگ، در سایه باشند. بنابراین اتاق شمالی دقیقاً همان چیزی است که سرخس به آن نیاز دارد. کافی است این گیاه را کمی آب دهید، مرتباً آب را روی برگها اسپری کنید و آن را مکانی بالا قرار دهید.

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

5) شبدر، Oxalis regnellii

Oxalis regnelli یا شبدر قرمز به رنگهای بنفش و صورتی-قرمز شکوفا می‌شود و عنوان نمادی از شادی به آن داده می‌شود. برگ‌ها بنفش تیره هستند که نشان دهنده مکانی برای رشد با نور کم است. حتی لازم است از نور مستقیم خورشید که می‌تواند رنگ بنفش تیره برگها را سفید کند محافظت شود.

5 گل که عاشق اتاق‌های شمالی هستند

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا