دانش و سلامتکسب و کار برتر

7 دلیل مهم برای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

امروزه آمارها نشان می دهد که اکثریت جمعیت سالخورده در ایران قصد دارند تا زمانی که ممکن است در خانه بمانند، علیرغم تغییرات در سلامت، تحرک یا شناخت.

ارائه دهندگان مراقبت های خانگی به این چالش گام برداشته اند و فرصت های بیشتری را برای مراقبت و کمک در خانه نسبت به قبل فراهم کرده اند. این شامل خدماتی از پخت و پز یا خانه داری سبک تا تهیه غذا، حمل و نقل و مراقبت شخصی می شود. در واقع، صنعت مراقبت های بهداشتی به عنوان یک کل نیز این تغییر را منعکس می کند و هزینه ای را برای نتیجه به جای هزینه برای سیستم خدمات اعمال می کند. مشوق های مالی برای زمان کمتری که در بیمارستان سپری می شود، امکانات توانبخشی و امکانات پرستاری ماهر در حال افزایش است.

این خدمات مزایای متعددی را برای جمعیت سالخورده ما فراهم می کند. در اینجا، اهمیت مراقبت در منزل را مورد بحث قرار می دهیم و مزایای خدمات خانگی را بیان می کنیم.

7 دلیل مهم برای استفاده از خدمات پرستاری در منزل

چه زمانی مراقبت در منزل یک گزینه است؟

بله، مراقبت در منزل در سال‌های اخیر گسترش یافته است و طیف کامل‌تری از خدمات را در بر می‌گیرد – اما این برای شما چه معنایی دارد؟ به طور کلی، اهمیت پرستاری در منزل برای تعداد بیشتری از بیماران، از جمله کسانی که نیاز دارند، قابل توجه است:

کمک در اطراف خانه (ظروف، خشکشویی، آشپزی)

کمک در رفت و آمد به قرار ملاقات

یادآوری دارو و دریافت نسخه

مواد غذایی و خرید

کمک به فعالیت های روزمره زندگی، مانند توالت، لباس پوشیدن، مراقبت های دهان و حمام کردن

کمک یا نظارت 24 ساعته برای ایمنی و راحتی

همراهی – مصاحبت

عواملی که باید در هنگام تعیین بهترین گزینه برای شما یا عزیزان در نظر بگیرید شامل خدمات موجود در منطقه شما، هزینه خدمات و گزینه های پرداخت، در دسترس بودن خانواده در منطقه و مهمتر از همه، ترجیحات عزیز شما است.

درباره انتخاب یک ارائه دهنده خدمات مراقبت سالمندان بیشتر بدانید

مزایای مراقبت در منزل چیست؟

  1. پرستار بیمار در منزل باعث صرفه جویی در هزینه می شود. بسیاری از اوقات، یکی از عزیزان سالخورده زمانی که دیگر قادر به مدیریت یکی از جنبه‌های مراقبت از خود در خانه مانند تهیه غذا یا حمام کردن نیست، تنها به دلیل کمبود گزینه‌ها، در یک مرکز مراقبت طولانی مدت قرار می‌گیرد. پرستار بیمار در منزلبا ارائه تنها خدمات مورد نیاز مردم در خانه، مراقبت در منزل می تواند نه تنها هزینه مراقبت، بلکه بار بیماران و مالیات دهندگان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  1. مراقبت در منزل باعث حفظ حرمت می شود. در حالی که هدف مراکز مراقبت طولانی‌مدت ارائه بهترین تجربه ممکن است، بسیاری از جنبه‌های مراقبت در آن مراکز نامطلوب هستند، مانند اشتراک در فضاهای شخصی (اتاق خواب، حمام) و داشتن بسیاری از مراقبان مختلف که در توالت کردن و حمام کردن کمک می‌کنند.اهمیت پرستاری در منزل در این واقعیت نیز منعکس می‌شود که بیمارانی که از مراقبت در منزل بهره می‌برند، از ایجاد روابط مطمئن با مراقبین ثابت برخوردارند و می‌توانند در خلوت خانه خود مراقبت دریافت کنند.
  1. مراقبت در منزل روح را آرام می کند. افزایش سن می‌تواند با چالش‌ها و موانع مختلفی همراه باشد، از جمله از دست دادن عزیزان با بالا رفتن سن و فوت، از دست دادن امتیاز رانندگی و از دست دادن استقلال کلی.اهمیت پرستاری در منزل در این است که به افراد اجازه می‌دهد تا به چیزهایی که برایشان مهم‌تر است و در عین حال کمک‌ها و مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، بچسبند: آشنایی با خانه، راحتی تخت خود، و تمام آن خاطرات. در طول سال ها روی میز آشپزخانه ساخته شده است.
  1. مراقبت در منزل مزایای ایمنی را فراهم می کند. جمعیت سالخورده ما به دلیل کاهش بینایی، شنوایی، تعادل و تحرک بیشتر در معرض خطر سقوط قرار دارند. محیط ناآشنا می تواند این خطر را افزایش دهد. خطرات احتمالی مانند فرش یا گام های کوچک ممکن است از قبل قابل پیش بینی نباشد.اهمیت پرستاری در منزل را نمی توان در این زمینه نادیده گرفت. ارائه دهندگان مراقبت های خانگی با ارائه کمک های مورد نیاز خود در محیطی که به خوبی می شناسند، می توانند خطر غافلگیری، سقوط و آسیب های ناتوان کننده و دردناک را کاهش دهند
  2. مراقبت در منزل باعث تقویت روابط می شود. متأسفانه، بسیاری از سالمندان متوجه می شوند که وقتی از خانه خود بیرون می روند، روابط آنها با عزیزانشان تغییر می کند.اما بیمارانی که قادر به دریافت مراقبت در خانه خود هستند می توانند از مهمانان پذیرایی کنند، خانواده را یک شبه دعوت کنند و بدون وقفه گفتگوهای خصوصی داشته باشند. آنها می توانند هر زمان که بخواهند تماس های تلفنی و تماس های خانگی را بدون محدودیت در ساعات بازدید دریافت کنند.
  1. مراقبت در منزل به عزیزان امکان انتخاب می دهد. مراقبت در منزل نقش مهمی در سیستم مراقبت های بهداشتی ایفا می کند و به بیماران فرصت بیشتری برای تصمیم گیری در مورد مراقبت های خود می دهد. در بیشتر موارد، بیرون رفتن از یک مرکز پس از نقل مکان فرد بسیار دشوار است. بنابراین، انتخاب مراقبت در منزل در حالی که یک گزینه مناسب است، راهی برای باز نگه داشتن گزینه ها تا زمانی که ممکن است است.
  2. انجام تزریقات در خانه باعث جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه بیشتر می شود. پرستار بیمار در منزل کاملا با تجربه و سابقه کار در بیمارستان را دارد و توانای انجام تمامی راه های تزریق کردن از جمله تزریق سرم در منزل را دارد.

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا