جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ حریف همیشه مغلوب در انتظار تیم ملی ایران

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ حریف همیشه مغلوب در انتظار تیم ملی ایران

جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳/ حریف همیشه مغلوب در انتظار تیم ملی ایران

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آپارات نیوز، تیم ملی فوتبال ایران امروز (سه شنبه) آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را مقابل امارات برگزار می‌کند. در دیداری که برای سرگروه شدن، به پیروزی در آن نیاز مبرمی داریم و بعید به نظر می‌رسد در این زمینه دچار چالش شویم.

از سوی دیگر امارات یکی از حریفان مورد علاقه ایران بوده چون عمدتا هیچ چالشی در تقابل با آن‌ها احساس نشده و جز یک باخت در مصافی دوستانه در سال ۷۶ هیچ گاه فوتبال ایران مقابل آنها ناکام نبوده‌ است.

ایران در بازی‌های جام ملت‌‌های آسیا سال ۲۰۱۵ مقابل امارات قرار گرفت و توانست با تک گل قوچان‌نژاد آن دیدار را برنده شود. در دوره قبل از آن هم ایران قطبی نتوانست با نتیجه ۳ بر صفر به راحتی حریف را شکست دهد.

در جام ملت‌های سال ۸۴ و ۸۸ هم ایران دوباره با نتایج ۳ بر صفر و یک بر صفر توانست امارات را مغلوب کند. مساله‌ای که نشان می‌دهد تا چه اندازه امارات برای ایران خوش یمن بوده است.

اخرین مصاف‌های ایران با امارات هم در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ اتفاق افتاده که توانستیم رفت و برگشت امارات را با نتیجه یک بر صفر شکست دهیم  که نشان از قدرت ایران مقابل امارات دارد. نکته جالب تر هم اینجاست در مجموع ۱۸ بازی، تنها ۵ بازی در ایران برگزار شده و میزبانی و میهمانی در موفقیت ما مقابل امارات، تاثیر زیادی نداشته است.

گفتنی است دیدار امروز ایران مقابل امارات ساعت ۱۸:۰۰ برگزار می‌شود و به طور همزمان هم هنگ‌کنگ و فلسطین برای کسب رتبه سومی با هم تقابل خواهند داشت. برد و تساوی تیم ما را صدرنشین می‌کند و با باخت احتمالی شاگردان قلعه نویی ، صدرنشینی به امارات میرسد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا