جامعه

لزوم تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

لزوم تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

فرمانده عملیاتی ستاد کرونا در استان تهران بر لزوم تهیه گواهی سلامت مدارس برای تعیین تجهیزات و ملزومات مورد نیاز آنها قبل از بازگشایی تاکید کرد.

به گزارش آپارات نیوز ، علیرضا زالی در جلسه ستاد کرونا استان تهران در خصوص برگزاری مراسم سیزدهم آبان امسال اظهار داشت: قوانین هشت صفحه ای عاشورا نیز باید در دستور کار قرار گیرد. شکلی که در آن فاصله بین افراد و بسیاری چیزهای دیگر مشخص می شود.

وی افزود: ارزیابی لازم باید یک هفته قبل از مراسم انجام شود ، زیرا ممکن است ظرف یک هفته پس از مراسم شرایط کاملاً تغییر کند. بنابراین ، پیشنهاد من این است که برای در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و رعایت هرچه بیشتر قوانین ، کمیته هایی متشکل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی باید به طور مشترک وضعیت را ارزیابی کنند. یک هفته قبل از مراسم

زالی تأکید می کند: “باید توجه داشته باشیم که مراسم سیزدهم آبان ذاتی است و عمدتا برای دانش آموزان و دانشجویان است که در حال حاضر جمعیت کمتری را در زمینه واکسیناسیون شامل می شود.”

وی در مورد بازگشایی مدارس گفت: در صورت بازگشایی مدارک باید مدارس تهیه شود تا بتوانیم برای هر مدرسه بدانیم در چه وضعیتی است و به چه تجهیزات و وسایلی نیاز دارد. هر مدرسه باید این کارت شناسایی را برای بازگشایی داشته باشد و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

زالی تأکید می کند: یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استاندار تهران از طریق وزارت کشور باید از خود بپرسد که آیا بازگشایی مدارس هنوز مشمول واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان مدارس است؟ از سوی دیگر ، سرانه تخصص در مدارس تهران از نظر لجستیک و تجهیزات کافی نیست. سرانه دیگری باید برای مدارس در نظر گرفته شود تا آنها دارای مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و غیره باشند. قطعاً شرایط موجود سرانه را برآورده نمی کند.

فرمانده عملیاتی ستاد کرونا در تهران در بخشی دیگر از سخنان خود از آمادگی برخی مراکز واکسیناسیون برای ایجاد بخش مستقل واکسیناسیون برای دانش آموزان خبر داد و افزود: “اگر نامه ای نوشته شود ، این مراکز مطمئناً می توانند 35 درصد واکسینه کنند. به دانش آموزانی که واکسینه شده اند “خودش نقش مهمی ایفا نکرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا