عمومیکسب و کار برتر

راهنمای جامع انتخاب میز اداری کنفرانس با ارتفاع استاندارد

ویژگی های یک میز کنفرانس

با سیستمی شدن کارها و ایجاد سازمان ها و شرکت های کوچک و بزرگ، استخدام کارمندان و کارشناسان، اهمیت دکوراسیون اداری هر روز رو به افزایش است. چراکه علاوه بر جذابیت بصری برای مراجعه کنندگان، باعث افزایش بازدهی کامندان نیز می شود. اما مهمترین وسیله در دکوراسیون اداری چیزیست که به سلامتی کارکنان ارتباط دارد: میز اداری! اما قبل از انتخاب صحیح یک میز اداری شیک و استاندارد باید انواع میز کنفرانس و ویژگی های آن را بدانید تا بتوانید با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

ویژگی های یک میز کنفرانس از مهم‌ترین مسائلی‌ست که باید برای انتخاب درست در نظر گرفت. میزهای کنرانس هر کدام می‌توانند ویژگی‌های خاصی داشته باشند و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که هر کدام را برای کار خاصی در نظر بگیرند. به عنوان مثال بعضی از میزهای کنفرانس برای جلسات طولانی و بعضی‌ها برای جلسات کوتاه مدت طراحی می‌شوند. در ادامه این مقاله از نوژن در مورد ویژگی های یک میز کنفرانس صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

راهنمای جامع انتخاب میز اداری کنفرانس با ارتفاع استاندارد

انواع میز های کنفرانس از نظر شکل

میز کنفرانس عالی برای جلسات طولانی از نظر شکل ظاهری به پنج دسته تقسیم می شوند:

  • میز کنفرانس دایره ای
  • میز کنفرانس مربع
  • میز کنفرانس مستطیلی
  • میز کنفرانس مستطیل سر گرد
  • میز کنفرانس قایقی

میز کنفرانس گرد مناسب ترین گزینه برای فضا های کوچک مانند دفاتر شخصی و خصوصی. میز کنفرانس مربع شکل نیز برای جلسه های گروهی کوچک مناسب تر هستند اما آنها سطوح کاری بیشتری را نسبت به میزهای دایره ای اشغال می کنند. با توجه به سبک پایه های آنها، ممکن است بتوانید چند میز کنفرانس مربعی را در کنار یکدیگر قرار دهید، تا میز بزرگتری داشته باشید. این انعطاف پذیری به بهره برداری بیشتر از میزها کمک خواهد کرد.

میزهای کنفرانس مستطیلی برای اتاق های بزرگتر و جلسات رسمی کنفرانس مناسب هستند. میزهای کنفرانس مستطیل سر گرد، شبیه به میز های مستطیلی هستند، اما در هر دو طرف آن ها محل اتصال نیم دایره دارد؛ تا ظرفیت صندلی های بیشتر و حرکت آسان تر را به ارمغان بیاورد. میز کنفرانس قایقی به شکلی طراحی می شون تا زاویه دید مناسبی را برای همه کارمندان در جلسه ارائه دهند. این میزها در میانه خود گسترده تر هستند و هرچه به سمت دو طرف کشیده می شوند، عرض میز کاهش می یابد. این نوع انتخاب میز کنفرانس قایقی باعث می شود که ارائه ها به آسانی برای همه بدون نیاز به تلاش و جابجایی برای نگاه کردن، ایجاد گردد.

استانداردهای یک میز کنفرانس عالی برای جلسات طولانی

تعداد محدودی از میزهای کنفرانس به گونه ای طراحی شده ‌اند که قسمتی از آن را شیشه تشکیل می ‌دهد. در درجه اول باید از مقاومت شیشه احساس رضایت کنید. جنس این شیشه باید مرغوب و با کیفیت باشد. برای اطمینان از خرید خود حتما مراکز مطمئنی را برای خرید میز و مبلمان اداری انتخاب کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر جلسات زیادی در طول روز در شرکت شما برگزار می‌ شود انتخاب میز کنفرانس شیشه‌ ای چندان مناسب شما نیست، چون که در پایان هر جلسه باید فکری برای نظافت آن داشته باشید. حتی اگر پذیرایی در کار نباشد اما جای انگشتان افراد روی شیشه باقی می ‌ماند.

انتخاب میز کنفرانس بر اساس نیاز

این که شرایط کلی را بسنجید کار بسیار هوشمندانه‌ ای است. برای مثال وقتی میزهای اداری برخی کارمندان دچار آسیب ‌دیدگی شده، تمامی هزینه خود را بر روی میز کنفرانس نگذارید. لازم نیست انتخاب ویژه ‌ای داشته باشید. شما فقط باید با توجه به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. اما این که بهترین انتخاب شما بر اساس چه گزینه‌ هایی است را باید بررسی کنید. از ویژگی یک میز اداری خوب این است که اگر برگزاری جلسات طولانی مدت در شرکت شما زیاد باشد باید فکری برای پذیرایی هم بکنید. خستگی برای مخاطبان باعث می ‌شود به صحبت‌ های باقی جلسه توجهی نداشته باشند، در اینجور مواقع یه فنجون چای یا قهوه روحیه جدیدی به آنان می ‌دهد.

همین امر دلیل خوبی برای انتخاب میز کنفرانسی است که طراحی آن به شما این امکان را می ‌دهد. همچنین اگر تعداد افرادی که در جلسه حضور دارند اکثر مشخص و محدود است نیازی نیست بزرگترین میز کنفرانس را انتخاب کنید و خودتان را در خرج بیندازید. با این کار فضای زیادی از دفتر کار خود هم اشغال نمی‌کنید. درست است که این موضوع می ‌تواند برای برند شما چشمگیر باشد اما برای انتخاب آن حد تعادلی را نیز حفظ کنید.

تعداد افراد حاضر در کنفرانس چند نفر است؟

اگر تعداد معین از افرادی را دارید که معمولا در کنفرانس ها شرکت کرده و از میز کنفرانس استفاده می نمایند؛ یک قاعده کلی وجود دارد که باید در محیط میز برای هر نفر به اندازه یک فوت (هر فوت تقریبا ۳۰ سانتیمتر است) فضا در نظر بگیرید. همچنین تعداد افرادی که میز می تواند جایگزین کند نیز مهم است. به این معنا که یک میز ۶ فوت طول می تواند شش نفر را جای دهد و یک میز ۲۰ فوت طول می تواند ۲۰ نفر را اداره کند. البته برخی از استثنائات در این قانون وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که با یک متخصص مبلمان اداری مشورت نمایید.

نکات مهم در انتخاب صندلی و میز کنفرانس عالی برای جلسات طولانی

صندلی کنفرانس ‌خود را با دقت تهیه نمایید، این صندلی باید ویژگی‌ های ارگونومیک داشته باشد. مانند کنترل و تنظیمات برای پشتی گردن و ارتفاع صندلی، حالت S برای پشتیبانی از شکل ستون فقرات، آسایش و راحتی هنگام نشستن داشته باشد. راحتی صندلی کنفرانس برای نشستن طولانی مدت در ارائه ‌ها و کنفرانس‌ های طولانی اهمیت زیادی می ‌یابد.

چرا میز کنفرانس نو؟!

میز کنفرانس عالی برای جلسات طولانی خاص و مدرن مناسب برای اداره های بزرگ و دفاتر بازرگانی است. برخی از موسسات و شرکت به دلیل قرار گرفتن در شرایط اقتصادی خود اقدام به خرید میز کنفرانس دست دوم می کنند. اما نکته ی مهم و اساسی که وجود دارد این است که استفاده از متریال با کیفیت باعث می شود که قیمت میز کنفرانس کمی بالاتر باشد و همچنین استفاده از میز کنفرانس دست دوم برای اتاق کنفرانس اگر متناسب با فضای اتاق کنفرانس نباشد تاثیر منفی بر افراد و مشتریان دارد. پس با پرداخت کمی هزینه به زیبایی فضای اداری خود کمک کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا