انواع کالکشن ها و مدل های G-shock

دلایلی برای خرید ساعت‌های G-Shock

ساعت‌های G-shock ماندگار هستند و به‌عبارتی، شما را از خرید ساعت دیگری بی‌نیاز می‌کنند. اگر یک ساعت برای شما کافی است و نمی‌خواهید چند مدل ساعت داشته باشید، می‌توانید یکی از مدل‌های این برند که با سلیقه‌تان جور است را انتخاب کنید. ساعت‌های جی شاک آن‌قدر باکیفیت هستند که تا سال‌های سال به شما کار می‌دهند. ساعت‌ها برای موقعیت‌های مختلفی، نظیر جلسات کاری، ورزش کردن، طبیعت‌گردی و ماجراجویی، شنا و غواصی یا پرواز در ارتفاعات مناسب هستند. بند ساعت‌ها به‌نوعی ساخته شده که فشار‌های زیاد را تاب بیاورد و کاربر بتواند در هر موقعیتی، بدون استرس از افتادن ساعت‌، آن‌ را استفاده کند.

ساعت‌های جی شاک تنوع طرح و رنگی بی‌نظیری دارند و می‌توانید آن‌ها را در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی استفاده کنید، و مطمئن باشید که به استایل‌ شما هیچ ضربه‌ای وارد نمی‌شود. جی شاک‌ها در برابر عرق، شوک، فشار بالا، آب، گل و گرد‌وخاک مقاوم هستند. اگر در حین ورزش و فعالیت‌های بیرون از خانه ساعت جی شاک شما کثیف شود، اصلا نیاز نیست دلهره بگیرید!

انواع کالکشن ها و مدل های G-shock

نکات مهم در خرید ساعت جی شاک

هنگام انتخاب ساعت، احتمالا تعیین‌کننده‌ترین فاکتورها، قیمت ساعت و شکل ظاهری آن‌هاست. اما به‌جز این موارد، ویژگی‌های دیگری هم هستند که باید در نظر داشته باشید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. در این بخش از راهنمای خرید جی شاک، به شما می‌گوییم موقع انتخاب ساعت جی شاک، به چه نکاتی توجه کنید.

  • فرم قاب ساعت: قاب تمامی ساعت‌های جی شاک کاسیو، گرد یا چندضلعی هستند. در کنار دیگر ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید ساعت به آن‌ها توجه کنید، فرم ساعت هم باید براساس سلیقه و حسی که به شما منتقل می‌کند انتخاب شود.
  • کاربری: همانطور که گفتیم، ساعت‌های جی شاک در چند مجموعه یا کالکشن قرار می‌گیرند که ویژگی‌های مختلفی دارند. هنگام خرید، باید مشخص کنید ساعت مورد نظرتان در کدام دسته قرار می‌گیرد و برای کدام کاربری مناسب است.
  • وزن و قطر ساعت: وزن و ابعاد ساعت، یکی از مهمترین مواردی است که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید. وزن زیاد ساعت می‌تواند دستتان را خسته کند و نتوانید طولانی مدت از آن استفاده کنید. اگر هم قطر و ابعاد ساعت کوچک باشد، ممکن است روی دست حس بدی به شما منتقل کند.
  • قابلیت‌ها: با این‌که کاسیو سعی کرده تمام ساعت‌ها را با کیفیت و قابلیت‌های مشابه بسازد، برخی ساعت‌ها، ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را از دیگر مدل‌ها متمایز می‌کند. برای مثال، ساعت‌های کالکشن Master of G قابلیت‌هایی دارند که آن‌ها را برای خلبانان یا غواصان مناسب می‌کند. ساعت‌های کالکشن G-shock Move نیز ویژگی‌هایی دارند که ساعت را مناسب ورزش می‌کنند.
  • ترکیب رنگ: ساعت‌های جی شاک رنگ‌هایی جسورانه و متنوع نسبت به دیگر برندها دارند. در این برند، می‌توانید ساعت‌هایی در رنگ‌های زرد، نیلی، نارنجی، طلایی، صورتی و رنگ‌های نئونی پیدا کنید.

سری‌های مختلف ساعت جی شاک

هر چند جی شاک خود یکی از کالکشن های کاسیو محسوب می‌شود اما خود دارای زیرشاخه‌ها و سری‌های متعدد است. در این بخش از مطلب کالکشن‌های معروف و محبوب ساعت‌های جی شاک را به طور مختصر برایتان معرفی خواهیم کرد.

سری‌های مستر جی (MASTER OF G)

سری «مستر آف جی» خود دارای چندین زیر شاخه ی مختلف است؛ مدل‌های فراگمن (Frogman)، مادمن (Mudman)، گلف‌مستر (Gulfmaster)، مادمستر (mudmaster) و گرویتی مستر (Gravitymaster) زیر شاخه‌های سری «مستر آف جی» محسوب می‌شوند.

شعار اصلی این سری از ساعت‌های جی شاک این جمله است: «محدودیت‌های شدید چالش برانگیز بی وقفه» و مطابق با همین شعار ساعت‌های «مستر آف جی» برای استفاده در شرایط خاص حرکتی، جغرافیایی و آب و هوایی طراحی شده‌اند. مدل‌های «مستر آف جی» بسیار محبوب هستند و به عنوان بهترین و همه‌کاره‌ترین ساعت‌های G-Shock مورد توجه قرار می‌گیرند.

بیشتر ساعت‌های «مستر آف جی» از شارژ خورشیدی Tough Solar استفاده می‌کنند و دارای زمان‌سنج رادیویی Multi-Band 6 هستند. به استثنای مدل G-9300 Mudman که فقط دارای Tough Solar است.

سری‌های رنگمن Rangeman و مادمستر MudMAster در برابر خاک، گل و گرد و غبار مقاومند و برای کسانی که موتورسواری می‌کنند و یا دیگر ورزش‌های ماجراجویانه را انجام می‌دهند، گزینه‌ی بسیار مناسبی به شمار می‌آیند. این ساعت‌ها دارای سنسورهای سه‌گانه ارتفاع سنج، فشارسنج و قطب‌نما هستند.

سری‌های فراگمن (Frogman) و گلف‌مستر (Gulfmaster) برای غواصان و شناگران گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

این ساعت‌ها هم دارای سنسورهای سه‌گانه هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار آب دارند.

سری گرویتی مستر (Gravitymaster) به عنوان ساعت‌های مخصوص هوانوردی شناخته می‌شوند. این ساعت‌ها مقاومت بسیار زیادی در برابر ضربه دارند و با تکنولوژی بسیار مجهز رادیویی در هر ارتفاعی از آسمان قادرند زمان و موقعیت را نشان دهند. ساعت‌هایی که نام اختصاری GA دارند در همین زیرشاخه‌ی گرویتی مستر طبقه‌بندی شده و جزو محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌های جی شاک محسوب می‌شوند.

سری MT-G

این سری از ساعت‌های جی شاک  که جزو سری‌های لوکس جی شاک محسوب می‌شوند دارای بدنه و بند فلزی هستند و برای این که بیشتری مقاومت را دارا باشند در ساختار آن‌ها از  سیلیکون alphaGEL که نوعی سیلیکون جدید و مقاوم است استفاده شده است. اگر ورزشکار هستید این سری از ساعت‌های جی شاک برایتان فوق‌العاده است چراکه این سری از ساعت‌های جی شاک دارای مقاومت سه‌جانبه هستند؛ یعنی در برابر شوک (Shock)، لغزش شدید (vibration) و نیروی گریز از مرکز (Centrifugal gravity) مقاومت بسیار بالایی دارند. همچنین ساعت‌های سری MT-G تا ۲۰ بار معادل ۲۰۰ متر فشار آب را می‌توانند تحمل کنند.

این سری از ساعت‌ها مکانیزم خورشیدی از نوع Tough Solar (تامین انرژی با نور خورشید یا فلورسنت) را هم دارا هستند و با تابش نور خورشید یا فلورسنت به صفحه‌ی ساعت‌تان دیگر نیازی به شارژ یا تعویض باتری ساعت نخواهید داشت.

سری MR-G

این سری از ساعت‌های گران‌قیمت و لوکس جی شاک تنها چهار سال است که به بازار عرضه شده‌اند و جزو کالکشن‌های جدید جی شاک محسوب می‌شوند. مانند مدل‌های MT-G یک کریستال یاقوت کبود ضد بازتاب در این ساعت‌ها قرار داده شده که به زیبایی و کیفیت آن می‌افزاید. به علاوه این سری از جی شاک، مجهز به امکانات Tough Solar و Multi-Band 6 و سیستم زمان سنج GPS است. جنس بدنه و بند ساعت‌های سری MR-G از تیتانیوم خالص و روکش پی‌وی‌دی (PVD) است.

نسخه‌های محدود جی شاک کاسیو (Limited edition)

از جذابیت‌های خرید ساعت‌های جی شاک نسخه‌های محدود هستند. بیشتر مدل‌های متفاوت رنگارنگ و تم‌دار که در فصول مختلف سال عرضه می‌شوند جزو نسخه‌های محدوداند. این مدل‌ها به این دلیل که به تعداد مشخصی تولید می‌شوند، طرح‌های متفاوتی نسبت به نسخه‌های پیش از خود دارند. بنابراین اگر به دنبال رنگ یا استایل خاصی از این ساعت‌ها هستید، بهتر است سریع‌ اقدام به خرید کنید. ممکن است پس از مدتی دسترسی به این مدل‌ها را نداشته باشید، چرا که در اغلب موارد به محض ورود به بازار، موجودی آن‌ها به پایان می‌رسد.

دکمه بازگشت به بالا