فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

سبک های مختلف انگشتر سولیتر

وقتی اسم مراسم ازدواج و نامزدی به گوشمان میرسد ناخودآگاه تصویر یک انگشتر تک نگین الماس یا انگشتر سولیتر در ذهنمان شکل می‌گیرد. استفاده از انگشتر تک نگین برای مراسم نامزدی و ازدواج یک سنت دیرینه در فرهنگ غربی است که چند سالی است در کشور ما نیز به کار گرفته می‌شود و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. زیباترین و گرانترین انگشترهای تک نگین را می‌توان در دستان سلبریتی‌ها و افراد مشهوری چون بیانسه دید! اما چه دلایلی باعث محبوبیت انگشتر سولیتر یا تک نگین شده است که چندین سال جزو ترندهای مطرح دنیا بوده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

سبک های مختلف انگشتر سولیتر

انگشتر سولیتر چیست؟

انگشتر سولیتر(Solitaire) ریشه در کلمه‌ی لاتین solitarius دارد و به معنای تنها و منزوی است. با توجه به معنای این کلمه می‌توان حدس زد که به جواهری با تنها یک نگین بر روی آن، انگشتر سولیتر گفته می‌شود که به نام‌های انگشتر تک نگین و انگشتر تک تخمه نیز شناخته می‌شود. انگشتر سولیتر طلا همراه با تک نگین الماس به عنوان یکی از محبوب ترین مدل‌های حلقه نامزدی و ازدواج شناخته می‌شود.

طراحی انگشتر سولیتر زیبا به گونه‌ای است تا تمام حواس به سمت تک نگین روی انگشتر جلب شود و زیبایی آن دو چندان به نظر برسد. تک نگین ممکن است بر روی یک حلقه‌ی ساده قرار گیرد و یا روی حلقه ای طرح دار، اما این اصل که باید از تک نگین در آن استفاده شود تغییری نمی‌کند.

جالب است بدانید که به هر جواهری که در آن از تک نگین استفاده شده باشد سولیتر می‌گویند. این اصطلاح مختص انگشتر نیست و به عنوان مثال به گوشواره یا گردنبندی که تنها یک قطعه الماس روی آن سوار شده باشد نیز سولیتر گفته می‌شود.

سبک‌های رایج انگشترهای سولیتر

صحبت انگشتر سولیتر طلا که به میان می‌آید بیشتر ما طرح کلاسیک این انگشتر با تک نگین گرد را متصور می‌شویم. اما این تنها یکی از طرح های متنوع این نوع انگشتر است که البته محبوب‌ترین آن ها نیز به حساب می‌آید.  طرح‌های انگشتر تک نگین بسته به نوع برش سنگ الماس آن متفاوت خواهد بود و شما می‌توانید با برش دلخواه خود این انگشتر را سفارش دهید. در ادامه 6 مورد از محبوب ترین و رایج ترین طرح‌های انگشتر سولیتر را عنوان می‌کنیم.

  1. سولیتر گرد: این مدل که در آن از برش معروف برلیان استفاده می شود محبوب ترین سبک انگشترهای سولیتر است. انگشتر سولیتر برلیان بهترین انتخاب برای دوستداران طرح‌های کلاسیک است.
  2. سولیتر پرنسس: همانطور که مشخص است در این مدل از الماس با برش پرنسس استفاده می‌شود و در لیست پرطرفدارترین‌ها در مقام دوم قرار می‌گیرد. این برش زیبا با بیش از 70 وجه دارای درخشندگی خیره کننده‌ای است. سبک پرنسس برای افرادی که به دنبال طرح‌های مدرن هستند بسیار مناسب است.
  3. سولیتر زمرد: برش مستطیلی زیبای زمرد بر روی این انگشتر تک نگین خودنمایی می‌کند. این برش در رقابت با برش پرنسس است و این روزها مورد توجه بسیاری از افراد مشهور و هنرپیشه های هالیوود قرار گرفته است.
  4. سولیتر بیضی: انگشتر سولیتر با تک نگین الماس بیضی شکل برای کشیده‌تر نشان دادن دست‌ها گزینه‌ی بسیار مناسبی است.
  5. سولیتر مارکیز: برش مارکیز نیز یکی دیگر از برش های شناخته شده‌ی الماس است که ترکیب نرمی برش بیضی و گوشه های تیز برش پرنسس را در خود دارد. ترکیب زبری و تیزی با نرمی و گردی در ظاهر سولیتر مارکیز آن را بسیار خاص و منحصر به فرد کرده است.
  6. سولیتر قلبی: این برش عاشقانه ترین طرح است. انگشتر سولیتر با تک نگین قلب الماس بهترین گزینه برای هدیه دادن در روز سالگرد ازدواج یا روز عشق است.

قیمت انگشتر سولیتر

مطمئنا نمی‌توان قیمت ثابتی برای انگشترهای تک نگین عنوان کرد زیرا همانطور که گفتیم طرح‌های متنوعی برای انگشتر سولیتر وجود دارد و هر یک از این طرح ها بسته به عوامل متعددی قیمت های مختلفی دارند. اصلی‌ترین فاکتور تعیین کننده‌ی قیمت انگشتر سولیتر نوع الماس آن است؛ در نتیجه می‌توان گفت قیمت انگشتر تک نگین به 4 فاکتور زیر بستگی دارد:

  1. قیراط الماس (وزن الماس)
  2. رنگ الماس
  3. شفافیت و میزان خلوص و پاکی الماس
  4. نوع برش الماس

هر چه قیراط الماس بیشتر باشد، بی رنگ تر باشد، مواد ناخالصی در آن کمتر و نوع برش آن سخت تر باشد قیمت به صورت تصاعدی بالاتر می‌رود. آنقدر تنوع در قیمت این نوع انگشتر بالاست که شما به احتمال زیاد می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود یک طرح را انتخاب و خریداری کنید.

نکته‌ای که باید در هنگام خرید انگشتر سولیتر به آن دقت کنید کیفیت الماس به کار رفته در آن است. موسسات معتبری در صنعت جواهرات مشغول به کار هستند که با بررسی دقیق سنگ‌های قیمتی به آنها شناسنامه ای اعطا می‌کنند که تمامی مشخصات سنگ قیمتی در آن نوشته شده است. یکی از معتبرترین شناسنامه‌ها از طرف موسسه گوهرشناسی آمریکا تحت عنوان GIA صادر می‌شود. الماس‌های به کار رفته در جواهرات و انگشترهای سولیتر جواهری زمردی دارای شناسنامه معتبر GIA هستند تا مشتریان با اطمینان خاطر از کیفیت محصول، اقدام به خرید کنند.

دلایل محبوبیت انگشتر سولیتر

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که در میان تعداد بسیار زیادی طراحی‌های زیبا و خیره کننده ی جواهرات، چرا این مدل تا این حد معروف و محبوب شده است. دلایل متعددی در افزایش محبوبیت این طرح دخالت دارند اما می‌توان گفت شروع کننده‌ی آن برند تیفانی (Tiffany & Co) بود! تیفانی حلقه‌ی طلای سفید با تک نگین برلیان گرد را به شهرت بالایی رساند و نقطه‌ی عطفی را برای استفاده از انگشتر سولیتر به عنوان حلقه نامزدی و ازدواج رقم زد. علاوه بر تیفانی، برند دی بیرز (DeBeers) با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی به طرح انگشتر سولیتر رونق بخشید.

از جمله دلایل دیگری که محبوبیت این طرح را به اوج رساند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انگشتر تک نگین به عنوان نماد عشق و تعهد

از زمان‌های قدیم الماس به عنوان نماد عشق و تعهد شناخته می‌شد اما شناخته شدن انگشتر تک نگین با این نماد به واسطه تبلیغات دو برند تیفانی و دی بیرز رخ داد. این دو برند با راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی با مضمون عشق و ازدواج، انگشتر سولیتر را در سطح گسترده‌ای تبلیغ کردند. از آن زمان این انگشتر به عنوان نمادی از عشق و تعهد در بین جوانان یاد می‌شود.

  1. ظاهر ساده و مینیمال انگشتر سولیتر

این انگشتر به دلیل سادگی و تقارن، جذابیتی کلاسیک و چشمگیر ایجاد می‌کند که قابل استفاده در هر نوع استایل و مراسمی خواهد بود. طرح سولیتر به دلیل تنوع در طرح های انگشتر تک نگین، برای دستها با فرم‌های گوناگون و رنگ‌های مختلف نیز مناسب خواهد بود.

برای افرادی که می‌خواهند کمی از سادگی فاصله بگیرند استفاده از الماس‌های رنگی و یا ترکیب الماس با طلای زرد یا رزگلد توصیه می‌شود.

  1. طرفداران زیاد در بین سلبریتی‌ها

یکی از دلایل غیر قابل انکار مشهور شدن این طرح را می‌توان محبوبیت انگشتر سولیتر در بین افراد مشهور دانست. سلبریتی‌ها یکی از اصلی‌ترین نقش‌ها در ترند شدن یک طرح را ایفا می‌کنند. این محبوبیت به خصوص در چند سال اخیر به شدت زیاد شده است تا جایی که بسیاری از خواننده‌ها، بازیگران و … حلقه‌ی ازدواج تک نگین در دستانشان دارند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا