فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

رشته های بدون کنکور ریاضی هر ساله توسط سازمان سنجش اعلام می گردد. این رشته ها برای نیمه دوم سال در دانشگاه ها پذیرش دارند. اگر در سال های گذشته ورود به دانشگاه با سختی های بسیار زیادی همراه بود با ایجاد رشته های بدون کنکور بسیاری از موانع برداشته شد. افرادی که به دلایل مختلف مانند فاصله گرفتن از تحصیلات، شرکت در کنکور برای آنها دشوار است، می‌‌‌توانند از گزینه رشته های بدون کنکور استفاده نمایند. دانشگاههای مختلفی در گروه ریاضی، بدون کنکور دانشجو پذیرش می کنند و از شرایط این رشته ها، تحصیل بدون امکان انتقالی است.

رشته های بدون کنکور رشته ریاضی

شرایط رشته های بدون کنکور رشته ریاضی با رشته های با کنکور ریاضی برابر است

رشته های بدون کنکور ریاضی مجموعه ای از انواع رشته های ریاضی در مقطع لیسانس و یا کاردانی می باشد. زمانی که دانشجو بدون کنکور وارد دانشگاه شود، از نظر استاد و امکانات در شرایط کاملا یکسان با افرادی که کنکور داده اند، قرار می گیرد. با کمک رشته های بدون کنکور افراد تحصیل کرده افزایش یافته و افراد زیادی با تخصص کافی وارد بازار کار می شوند.

رشته های بدون کنکور ریاضی شامل تعداد زیادی از رشته های گروه علوم ریاضی است و به همین دلیل افراد با علایق مختلف می توانند از این فرصت استفاده نمایند. بسیاری از رشته ‌‌‌‌های پردرآمد ریاضی در رشته های بدون کنکور وجود دارند. افرادی‌‌‌که به دنبال ادامه تحصیل برای کسب درآمد بیشتر هستند می توانند بدون دغدغه کنکور، در این رشته ها تحصیل نمایند.

دانش آموزان رشته های بدون کنکور را از سازمان سنجش پیگیری کنند

اطلاعیه های مربوط به رشته های بدون کنکور رشته ریاضی توسط سازمان سنجش اعلام می‌‌‌شود. پذیرش این رشته ها نیز در نیمه دوم انجام می شود. افزایش یا کاهش این رشته ها توسط اطلاعیه و از طریق سازمان انجام می شود. دانشگاه های مورد پذیرش رشته های بدون کنکور در گروه ریاضی نیز  ممکن است در سال‌های مختلف فرق داشته باشد. از رشته های بدون کنکور دانشگاه ها در رشته ریاضی می‌‌‌توان به مهندسی ماشین های صنایع غذایی، مهندسی مواد و متالورژی مهندسی معدن علوم کامپیوتر، فیزیک مهندسی ،ریاضیات و کاربردها، مهندسی کامپیوتر، علوم و مهندسی آب اشاره نمود.

رشته های دیگری همانند مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی انرژی، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی و بازرسی فنی، مهندسی اپتیک و لیزر نیز از این دسته به شمار می روند. این رشته ها در مقطع لیسانس هستند. برای مقطع فوق دیپلم نیز کاردانی تکنولوژی آبیاری، کاردانی فنی الکترونیک، کاردانی معماری، کاردانی تکنولوژی ماشین‌‌‌‌‌های کشاورزی، کاردانی علمی کاربردی برق قدرت، کاردانی نقشه برداری از جمله رشته های بدون  کنکور ریاضی هستند.

عناوین نام برده شده  بخشی از انواع رشته های تعیین شده توسط سازمان سنجش برای ورودی های نوبت اول است. برای پذیرش در رشته های ریاضی بدون کنکور هم در نوبت اول و هم در نوبت دوم  هر فرد می تواند صد انتخاب رشته داشته باشد. مدرک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه بدون کنکور دیپلم است.کسانی که موفق به دریافت دیپلم نشده اند، می‌توانند با اخذ دیپلم بزرگسالان تحصیلات دانشگاهی خود را ادامه دهند.

بدون کنکور وارد دانشگاه شوید

علاوه بر دانشگاه دولتی، دانشگاه آزاد نیز دارای رشته های بدون کنکور است. باید در زمان ثبت نام به سامانه هرکدام به صورت جداگانه مراجعه نمایید. حتما قبل از انتخاب رشته، دفترچه راهنما را مطالعه نمایید زیرا هر سال تغییراتی در رشته ها و دانشگاه ایجاد می شود. رشته بدون کنکور همانند بورسیه لیسانس که فرصتی را برای افراد ایجاد می کند، امکان ادامه تحصیل را در شرایط ساده تری ایجاد می کند.

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب رشته های بدون کنکور ریاضی هزینه ای است که برای هر رشته تعیین می گردد. حتما به سایت دانشگاهی مراجعه نموده و از قیمت ها مطلع شوید تا با توجه به توان مالی خود  انتخاب نمایید. گروه ریاضی در دانشگاه دارای رشته های مختلف مهندسی و غیر مهندسی می باشد که دارای بازار کار بسیار زیاد است. رشته بدون کنکور در گروه ریاضی برای افراد زیادی امکان ادامه تحصیل را فراهم کرده است. توجه داشته باشید بعد از قبولی در دانشگاه بدون کنکور امکان انتقال وجود ندارد ولی در شرایط اضطراری می توانید مهمان شوید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا