عمومیکسب و کار برتر

کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری و  افزایش امید به زندگی، سلامت جسمانی  افراد به یک مهم  تبدیل شده است و مورد توجه افراد قرار گرفته است. کپسول آتش نشانی از جمله وسایلی میباشد که  امروزه هم در منازل مسکونی و هم مکان های تجاری اداری استفاده فراوان دارد و یکی از ملزومات میباشد. آمار ها نشان می‌دهد که چه بسا کسانی که از این نوع کپسول ها استفاده میکنند محیط امنی  را برای ساکنین به وجود می آورد  و پایانی لذت بخش بر  شعله های حریقی میباشد که  سلامتی افراد را تهدید می‌کند. کپسول های آتش نشانی در انواع  مختلف ساخته می‌شود  و بسته به ماده  اولیه که در مخزن آن ها وجود دارد، استفاده های متفاوت و مختلفی دارند.

  بر روی هر کپسول آتش نشانی مطابق با آخرین  دستور العمل های  استاندار تولید و ایمنی برچسب هایی وجود دارد  که تاریخ انقضا نوع ماده اولیه  و.. مشخص میباشد . هر کپسول آتش نشانی مانند سایر تجهیزاتی که در ایمنی  محیط کاربرد دارند بعد از مدتی نیاز به شارژ و یا تعمیر دارند. برای این منظور  کارگاه هایی تحت عنوان کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی وجود دارد . در این نوع کارگاه های که داری مجوز تخصصی در این زمینه می‌باشند در مکان های استانداری وجود دارند که با استفاده از نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده به ارائه خدمات به موسسات ومردم می‌باشند.

  به این نکته توجه حتما داشته باشید که برای شارژ کپسول های آتش نشانی حتما آن را به کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی یا شرکت هایی که در این زمینه  معتبر هستند بسپارید چه بسا  شارژ کپسول های آتش نشانی توسط افراد غیر ماهر  و شرکت های بدون مجوز باعت ایجاد حوادث ناگواری می‌شود که غیر قابل جبران میباشد. علت آن را می‌توان  به این صورت شرح داد  که انواع مختلفی از کپسول ها  وجود دارد که ماده مؤثره مهار کننده آتش آن ها با هم متفاوت میباشد و شارژ آن ها با توجه به نوع کپسول نسبت به شارژ  کپسول های دیگر متفاوت است و نیاز به تجهیزات و اقدامات و مراحل متفاوتی دارد.

کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی

 شارژ کپسول آتش نشانی

 شارژ کپسول های آتش نشانی فرایندی که به صورت دوره ایی انجام می‌شود  و چنانچه کپسول آتش نشانی شما مشکلی در  بدنه و قسمت های مختلف کپسول نداشته باشد معمولا بر اساس تاریخ انقضا که بر روی کپسول ها درج شده است می‌توان  با مراجعه به مراکز  تخصصی اقدام به شارژ موثر نمود.

 اما بیشتر اوقات کپسول های آتش نشانی قبل از رسیدن به تاریخ انقضا و  شارژ سالیانه نیاز به شارژ سریع تر از موعد مقرر دارند.

 خرابی مانومتر

  تخریب مانومتر کپسول آتش نشانی به دلیل ضربه  ویا دلایل دیگر از جمله مواردی میباشد که استفاده کننده از کپسول آتش نشانی را مجاب می‌کند که در اولین فرصت به معتبر ترین نمایندگی شارژ کپسول آتش نشانی مراجعه کند مانومتر  ها عقربه  هایی هستند که فشار داخلی کپسول را  نشان می‌دهند این نوع فشار داخل کپسول ها با توجه با نوع کپسول معمولا در رنج خاصی هستند که در دفترچه که همراه این کپسول  ها نوشته شده است معمولا  وجود دارد  چنانچه مشاهده کردید که فشار داخلی کپسول در رنج نرمال نمی‌باشد و یا کمتر یا بیشتر از رنج نرمال  بود در اولین فرصت شما باید به کارگاه شارژ کپسول جهت برسی کپسول خود مراجعه نمایید .

 خرابی اجزا

چنان چه یکی از قطعات کپسول از جمله مخزن شلینگ متصل به آن و سایر قطعات کپسول به دلایل مختلف دچار ضربه و آسیب شده اند از جمله مواردی است که نیاز به  مراجعه به کارگاه های شارژ کپسول آتش نشانی را می‌طلبد. در هنگام مراجعه به نمایندگی های کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی متخصصین مربوطه در این زمینه  کپسول آتش نشانی شما را در اختیار قرار می‌گیرند  و با توجه به نوع کپسول آتش نشانی  اقدام به تعمیر  و انجام مراحلی  می‌کنند که در زیر به طور خلاصه توضیح داده شده است

 در اولین اقدام اپرتوار این جایگاه ها ابتدا با شناسایی نوع کپسول و دسته بندی آن ها   آن را به افراد مهارت دیده در زمینه آن نوع کپسول ،واگذار می‌کند. اپراتور که در این زمینه تخصص و مهارت های لازم را دارد با برسی جوانب ،کار شارژ کپسول را آغاز می‌کند  در ابتدا اپراتور این جایگاه با استفاده از ضامن از خالی بودن این کپسول ها اطمینان حاصل می‌کنند  چنانچه اگر مقدار  کمی نیز ماده مؤثره در مخزن این کپسول ها وجود داشته باشد اپراتور کارگاه کپسول را از آن ماده مؤثره خالی می‌کند. واز خالی بودن آن اطمینان حاصل می‌کنند.

 دومین موردی که مورد توجه کارکنان کارگاه آتش نشانی قرار میگیرد اجزا و ساختار تشکیل دهنده  کپسول  میباشد  که مورد  بازبینی قرار می‌گیرد  و چنان چه خرابی یا نقصی در قطعات تشکیل دهنده مورد مشاهده قرار گیرد قبل از  هر گونه اقدامی ،به اصلاح این موارد می‌پردازند.  مورد بعدی که مورد توجه این کارکنان قرار می‌گیرد برسی میزان استحکام بدنه کپسول میباشد.

ضربه به کپسول به دلایلی از جمله نصب در  جایگاه های نا ایمن و برخورد جسم سنگین   و دلایل مختلف از جمله مواردی میباشد. که نیاز به تعویض یا تعمیر دارند . به همین دلیل می‌طلبد که به صورت دوره ایی به چک  این کپسول ها دقت شود . پس از برسی و شارژ کپسول آتش نشانی  برچسب هایی  توسط اپراتور مبنی بر تاریخ  شارژ و تاریخ انقضا  بر روی کپسول  انجام می‌شود.

در مرحله آخر فاکتور هایی توسط  این کارگاه های شارژ کپسول چاپ می‌شود و شرح اقدامات صورت گرفته به همراه قیمت درج خواهد شد ودر اختیار  تحویل گیرنندگان کپسول قرار میگیرد. چنانچه   مشتریان گرامی در  زمینه هزینه پرداختی هرگونه سوال  و ابهامی وجود دارند می‌توان  با در دست داشتن فاکتور  تحویلی  به این مراکز مراجعه نمایند ابن اپراتور ها آمادگی پاسخ‌گویی به سوالات مراجعه کنندگان و راهنمایی های لازم در زمینه نگهداری و حفظ و استفاده از این  کپسول ها در اختیار آنها قرار می‌دهند.

این نوع کارگاه شارژ کپسول آتش نشانی با اخذ مجوز های لازم  در سرتاسر ایران وجود دارند و شما میتوانید با مراجعه به این مراکز بدون هر گونه اتلاف وقت و انرژی  به این خدمات دست پیدا کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا