اقتصادیکسب و کار برتر

خدمات پس از فروش و گارانتی سقف متحرک چگونه است؟

از کاربردهای گسترده سقف متحرک چه می دانید؟

۱- سقف متحرک تراس

تراس ها یکی از فضاهایی هستند که همواره و در تمام فصول قابل استفاده نمی باشند. با استفاده از سقف متحرک در تراس در منازل مسکونی و کاربری های تجاری می توان هرگاه که نیاز به فضای مسقف باشد تراس را به متراژ ساختمان اصلی اضافه نمود و در زمانی که نیاز به فضای باز تراس و استفاده از نور خورشید و هوای تازه می باشد با جمع کردن سقف به آن دسترسی داشت.

۲- سقف متحرک رستوران

با نصب سقف متحرک فضای غیرقابل استفاده رستوران را به یک فضای تجاری با ارزش افزوده بالا تبدیل می کند. در رستوران ها می تواند از فضاهایی مثل روفگاردن و تراس ، در شرایط جوی مختلف استفاده کنند. شرایطی چون بارش باران و برف، سرما، گرما و … . در هنگام بسته بودن همانند یک سقف ساختمانی هوابند و عایق دمایی می باشد. محوطه زیر سقف متحرک رستوران را می توان در صورت نیاز با سیستم های گرمایشی و سرمایشی برای استفاده مشتریان معتدل کرد.

خدمات پس از فروش و گارانتی سقف متحرک چگونه است؟

۳- سقف متحرک استخر

در هوای سرد و یا گرم با استفاده از سایبان متحرک استخر می توان از یک فضای دلپذیر بدور از گرما و سرمای محیط بیرون استفاده نمود و در هنگامی که نیاز به آفتابگیری و هوای باز است سقف را باز نمود. وجود یک سقف متحرک بر روی استخر مانع از ریختن فضولات و برگ درختان به درون آب استخر، کثیف شدن آن، تغیرات دمایی آب در اثر تابش خورشید، تبخیر آب و کاهش هزینه های نگهداری و بهره برداری از استخر می گردد.

امروزه افرادی که در منازل، ویلاها و برج هایی که استخر های روباز و در محوطه مکان سکونت خود دارند، به دنبال آن هستند که بتواند از استخر رو باز خود در تمام فصول استفاده کنند. یکی از متریال های به روز دنیا که می تواند فضای استخر آنها را پوشش دهد سقف متحرک استخر است. ایجاد یک استخر چهار فصل در فضای باز به وسیله آن امکان پذیر خواهد بود.

در روزهای گرم تابستان افراد تمایل بیشتری دارند که از استخر خود استفاده نمایند اما به دلیل آفتاب شدید در این ایام و احتمال ، افراد معمولا نمی توانند از طول  روز از استخر رو باز خود استفاده نمایند. با نصب سقف برقی استخر می توانند در زمان هایی که آفتاب شدید است با بستن سقف برقی، فضای استخر و اطراف آن را از آفتاب در امان بدارند.

۴- سقف متحرک روفگاردن

با کاهش فضاهای اشتراکی و مشاعات در ساختمان ها، طراحی روفگاردن در پشت بام ساختمان های مسکونی گسترش پیدا کرده است. مالکین و معماران ترجیح می دهند تا فضای روف گاردن بجز تامین فضای سبز به مکانی کاربردی با قابلیت استفاده ساکنین تبدیل نمایند. فضایی برای استراحت همراه با سایبان یکی از نیاز های اصلی روفگاردن ها در معماری مدرن امروزه می باشد. با قابلیت باز و بسته شدن یکی از گزینه های جذاب و کاربردی برایروفگاردن برج مسکونی می باشد.

توصیه ای برای ارتقا فضای باز خانه یا کسب و کار شما

اگر شما به دنبال ایجاد فضای متفاوت در خانه یا محل کارتان هستید می توانید با خرید سقف متحرک با قیمت مناسب زیبایی فضای خود را ارتقا دهید. شرکت پادنا در کنار طراحی و ساخت و نگهداری آن می تواند هزینه آنرا را کاهش دهد و شما را در این سرمایه گذاری ارزشمند راهنمایی و مشاوره دهد. این سرمایه گذاری باعث زیبایی و بهبود فضای ساختمان شما می شود.

گام های خرید سقف متحرک پارچه ای

شرکت های متعددی هستند که این سقف پارچه ای را بفروش می رساند از این رو انتخاب های زیادی در دسترس کارفرمایان است، اما باید در انتخاب خود دقت کافی داشته باشید تا هنگام پرداخت هزینه سقف متحرک پارچه ای و نگهداری سقف جمع شونده به مشکل برخورد نکنید. گام های اولیه ای که در هنگام خرید سقف متحرک پارچه ای و نصب سقف جمع شونده نیاز است که به آن توجه کنید به این صورت است:

  • نخستین و مهمترین گام، تعیین قرار ملاقات با شرکت برای مشاوره اولیه.
  • گام بعدی در مشاوره اولیه برای خرید سقف متحرک برقی، نیاز مورد نظر کارفرما بررسی می گردد.
  • گام سوم بر اساس تشخیص متخصصان بیان می شود که آیا سقف برقی مناسب فضا هست یا خیر.
  • گام چهارم، ارائه یک پیش فاکتور برای  برآورد مبلغ
  • گام پنجم، تصمیم گیری برای بستن قرار داد نهایی با شرکت مدنظر

مزایای سقف متحرک چیست ؟

مهمترین مزیت آن امکان استفاده چند منظوره از محیطو می باشد. می تواند بطور کامل بسته شود و یک مجموعه فضای بسته و عایق در برابر باد ، باران ، برف و نور خورشید داشته باشید و در صورت نیاز در تابستان از آفتاب و در روزهای خنک از هوای تازه استفاده کنید. شما می توانید آن را بصورت نیمه باز نیز نگه دارید و در قسمتی از فضا نور آفتاب و در بخش دیگر سایه داشته باشد.

پارچه های مورد استفاده در این سازه پارچه ای عایق آب می باشد و آب از درون پارچه عبور نمی کند. سیستم های سقف متحرک پادنا دارای یک سیستم آبگیر از درون برای تخلیه آب است، وجود گاتر به شما امکان می دهد از محیط خارج حتی در سنگین ترین بارش باران لذت ببرند. سقف برقی در حالت کاملا بسته ۱۰۰٪  عایق آب می باشد.

نصب این سازه در فضای باز منزل، یک عایق مناسب برای هوای گرم و سرد فراهم می کند. علاوه بر حفظ محیط زیرین در دمای مناسب در طول سال، یک سیستم سقف جمع شده به صاحبان فضا کمک خواهد کرد تا در هزینه های گرمایش و خنک سازی صرفه جویی قایل ملاحظه ای داشته باشند .

وجود سیستم روشنایی داخلی بر روی پروفیل های آلومینیومی یک سقف می تواند هر فضای باز را به مکانی عالی و دلنشین در شب تبدیل کند. ما از یک سیستم استفاده می کنیم که نه تنها کاربردی است و روشنایی را تامین کند، بلکه یک فضای گرم و دوستانه را با نورپردازی یکنواخت ارایه می کند و دیگر نیاز به نورپردازی جداگانه نمی باشد.

پارچه های مورد استفاده دارای یک لایه Anti-UV می باشد که نور های مضر خورشید را منعکس می کنند. با استفاده از سقف متحرک پارچه ای از مبلمان فضای باز در برابر تغییر رنگ و تجزیه شدن در برابر باد ، باران و نور آفتاب محافظت می شوند و برای مدت بیشتری عمر خواهند کرد. این حفاظت می تواند داخل ساختمان گسترش یابد، اگر در تراس و ورودی ساختمان نصب شده باشند می تواند نور عبوری خورشید از در و پنجره ها را به داخل فضاهای داخلی ساختمان مانند سالن و اتاق ها محدود کند، و مشکلات تغییر رنگ و خراب شدن در مبلمان داخلی نیز محدود می شود.

سیستم های سقف پارچه ای پادنا با سیستم موتور پیشرفته ای ساخته شده اند که تنها با فشار دادن یک دکمه بر روی ریموت کنترل فعال می شود. سیستم های کنترل موتور آن با مهندسی با کیفیت بالا طراحی شده اند. برای راحتی مطلوب، سنسورهای باد و آفتاب را می توان به آن اضافه کرد تا باز و بسته شدن اتوماتیک را فعال کند.

برای اشراف بند همسایگان می توان از آن استفاده کرد. برای تراس ها و محوطه هایی که همسایگان به آن اشراف دارند  می تواند در صورت نیاز یک فضای خصوصی بدور از چشم دیگران در هر موقعی از روز یا شب برای شما فراهم آورد.

اگر چه اطراف این سایبان متحرک برقی باز است اما به علت ساختار آن می توان اطراف آن را با پرده های متحرک و المان های دیگر پوشش داد.

 خلاصه ای از مزایای مهم سقف متحرک برقی :

  1. ایجاد یک پوشش جذاب در فضا
  2. اضافه کردن فضا سرپوشیده به محوطه
  3. ایجاد یک سایه با سایبان متحرک منحصر به فرد
  4. طراحی ویژه بر اساس فضای مدنظر توسط معماران پادنا
  5. ایجاد یک حریم خصوصی با ایجاد یک فضای سرپوشیده فضای باز سبز

نصب این سازه پارچه ای به راحتی انجام می شود اگر خریدار دارای ابزارهای مناسب برای نصب باشد، می توانند به تنهایی طی یک مدت کوتاه سقف جمع شونده برقی را در فضای خود نصب کنند.اگر تمایل داردید که نصاب های حرفه ای این سازه ها شما را اجرا کنند کافی است تا با شرکت پادنا تماس گرفته تا متخصصان ما نصب شما را برعهده بگیرند.

کافی شاپ ها، مکانی برای تعامل اجتماعی هستند و مولفه مهم فرهنگ شهری محسوب می شوند. دارندگان کافی شاپ ها باید در طراحی این فضا دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. طراحی زیبا و جذاب افراد زیادی را به سمت کافی شاپ ها سوق می دهد و افراد ساعت های زیادی را در کافی شاپ سپری می کنند.

برای طراحی کافی شاپ موارد بسیاری وجود دارد از جزئی ترین وسایل گرفته تا وسایل بزرگ دکوری در طراحی تاثیر مثبت دارد.

از مدرن ترین سازه های بکار رفته برای سقف، سقف متحرک کافی شاپ و رستوران است. سقف متحرک این امکان را برای کافی شاپ ها فراهم می کند تا سرپوشیده و یا باز باشند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامع ای در رابطه با سقف های متحرک کافی شاپ و رستوران در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

سقف متحرک کافی شاپ چیست؟

برای افزایش ظرفیت سالن کافی شاپ و یا استفاده از فضای روباز آنها از سقف های متحرک و جمع شونده استفاده می شود. سقف های متحرک و جمع شونده همانطور که از نامشان پیداست قابلیت جمع شدن دارند.  سقف متحرک باعث می شود افرادی که به کافی شاپ می روند از فضای زیبای آسمان در روزهای آفتابی و فضای سرپوشیده در روزهای بارانی بهره مند شوند و از آن فضا نهایت انرژی مثبت را دریافت کنند.

سقف های متحرک طبق عملکردی که دارند با موتور الکتریکی کار میکنند و در واقع این سقف ها مجموعه ای از سقف هایی با بدنه پارچه ای، شیشه ای و یا پلی کربنات هستند که موتور الکتریکی بر روی آنها نصب بوده و با استفاده از ریموت باز و بسته می شوند.

برای افزایش مقاومت سقف های متحرک از بدنه و قاب فلزی بسیار مقاوم استفاده می شود. بدنه فلزی در برابر وزن سنگین سازه، ضربه و رطوبت مقاومت لازم را دارد. برای اجرای بنای سازه از شیشه سکوریت نشکن با ضخامت بالا و لمینت یا پارچه های پی وی سی استفاده می شود. ساندویچ پنل و پلی کربنات در پوشش اصلی سقف متحرک به کار برده می شود.

انواع سقف متحرک کافی شاپ و رستوران

امروزه از سقف های متحرک در گلخانه، استخر، روف گاردن، رستوران و کافی شاپ استفاده می شود و برای این مکان ها کاربرد زیادی به همراه دارد. سقف های متحرک دارای انواع مختلفی هستند و با طراحی های مختلف وجود دارند. از لحاظ جنس، سقف های متحرک به 3 نوع جنس مختلف تقسیم می شوند و هر کدام دارای ویژگی های مختص به خود هستند.

سقف متحرک شیشه ای: می توان این جنس از سقف متحرک را از مدرن ترین و زیباترین جنس های سقف متحرک معرفی کرد. سقف متحرک شیشه ای ساخته شده از شیشه های سکوریت نشکن و یا لمینت می باشند و درون قاب های فلزی بسیار مقاوم قرار دارند. این جنس از سقف های متحرک از چند تایل و لت جدا تشکیل شده و به صورت کشویی باز و بسته می شود. با در نظر گرفتن ابعاد و وزن شیشه ها موتور مناسبی بر روی آنها قرار می گیرد و در سقف هایی که دارای وزن زیادی نیستند از موتورهای تیوبلار یا استوانه ای استفاده می شود.

سقف متحرک پارچه ای: از ارزانترین  جنس سقف متحرک نوع پارچه ای آن است که برای فضاهای رو باز مانند کافی شاپ و رستوران ها استفاده می شود. سقف متحرک پارچه ای معمولا از جنس یو پی وی سی ساخته می شود و نوع برزینتی آن مقاومت بسیار کمی دارد. راه اندازی سقف متحرک پارچه ای زمان زیادی صرف نمی کند و همچنین در مقایسه با نوع شیشه ای بسیار کم هزینه تر است اما از نظر زیبایی و مقاومت در سطح پایین تری نسبت به نوع شیشه ای قرار دارد.

سقف متحرک پلی کربنات: سقف های پلی کربنات مشابه سقف های شیشه ای هستند و از نمونه های پرکاربرد محسوب می شوند. از سقف متحرک پلی کربنات برای فضاهایی مانند گلخانه، رستوران ها و استخر های رو باز استفاده می شود. از مزایای سقف متحرک پلی کربنات می توان به مقاومت بالا و شفاف بودن آن اشاره کرد و همچنین قیمت آن نسبت به نوع شیشه ای این سقف ها ارزان تر است. به دلیل شفاف بودن سقف متحرک پلی کربنات چشم انداز زیبایی در محیط کافی شاپ و رستوران ایجاد می شود.

مزایای سقف متحرک برای کافی شاپ ها

سقف جمع شونده با داشتن طراحی لوکس مزایای بسیاری برای انواع فضاهای مورد استفاده از آن دارد از مزایای این سقف عبارت است از…

انعطاف پذیری سقف متحرک کافی شاپ: انعطاف پذیری سقف جمع شونده از ویژگی های اصلی آن است. سقف متحرک می تواند به صورت کامل بسته شود تا از سایه جلوگیری کند و یا از باران محافظت کند. در شب برای نگاه کردن به ستاره ها می توانید سقف را کاملا جمع کنید. با تنظیم میزان باز و بسته بودن سقف می توانید مقدار نور آفتاب کافی را داشته باشید.

منحصر به فرد بودن: کافی شاپ هایی که مجهز به سقف متحرک هستند منحصر به فرد و جذاب خواهند بود و نسبت به دیگر مکان ها دارای مزیت بیشتری هستند. داشتن یک سقف شیشه ای متحرک باعث خاص بودن کافه شما می شود و تا مدت ها در ذهن مشتری ثبت می شود.

بزرگتر شدن فضای داخلی: یک سقف جمع شونده فضای شما را از نظر عملکرد، بیشتر می کند. طرح های متنوع و عناصر اضافی با هر محیطی ادغام می شوند. سقف های متحرک از عالی ترین راه ها برای ایجاد یک فضای استثنایی هستند.

امکان سایه چند منظوره با سقف متحرک کافی شاپ: وجود سقف متحرک کافی شاپ این امکان را فراهم می کند تا با کمترین تلاش محیط را تزئین و زیبا کنید. با سقف شیشه ای جمع کننده گزینه های زیادی برای طراحی دکور محیط خود دارید. آویزان کردن لامپ یا گلدان بر روی سقف شیشه ای جلوه ای خاص را به کافه یا رستوران شما می دهد. با رنگ کردن پروفیل های آلومینیوم می توانید طراحی زیبایی را به محیط خود بدهید.

از دیگر مزیت های سقف های متحرک

محافظت از مبلمان و اتصالات: هوای نامناسب و نور مستقیم باعث خراب شدن پارچه ها و سایر وسایل می شود. وجود سیستم جمع شونده این امکان را فراهم می کند تا وسایل و مبلمان شما در برابر اثرات مخرب آفتاب، باد و باران محافظت شوند. وجود سقف متحرک کافی شاپ طول عمر لوازم کافه و رستوران را افزایش می دهد.

حفاظت کامل در برابر باران و برف: مهم ترین مزیت های سقف متحرک کافی شاپ، حفاظت از مشتریان در برابر شرایط آب و هوایی سخت است. مواقعی که هوا بارانی یا برفی است وجود سقف متحرک این امکان را به شما می دهد که با باز کردن آن فضایی مناسب را برای مشتریان کافی شاپ و رستوران فراهم کنید. سازگاری جمع شونده در این سقف ها آرامش خاطر را برای شما در زمانی که هوا برفی و بارانی است به همراه دارد.

روشنایی بهتر کافی شاپ: در ساختار سقف های متحرک این امکان وجود دارد که چراغ های بزرگ را به قاب های محکم آن متصل کرد. روشنایی بیشتر کافه و طراحی مدرن آن را با نصب سقف متحرک برای فضای کافه خود به همراه آورید.

اتوماسیون: عملکرد الکتریکی سقف متحرک، باز و بسته شدن آن را آسان تر می کند و به آن طرح آلاچیق امروزی را می بخشد باز و بسته کردن سقف متحرک کار سختی نیست و محصولی مطمئن با نگهداری آسان برای صاحبان کافه محسوب می شود.

تهویه خوب: علاوه بر لذت بردن از آب و هوا، برای تهویه هوا هم می توانید سقف را جمع کنید. در روزهای گرم می توانید از نسیم خنک استفاده کنید. وجود هوای مطبوع در فضای کافه ها باعث می شود مشتریان وقت بیشتری را در آن فضا سپری کنند و این کار درآمد زیادی برای صاحبان کافه ها دارد.

محبوبیت سقف متحرک در جهان

استفاده از سقف متحرک، علاوه بر ایران در تمام جهان محبوبیت ویژه ای دارد. بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران های معروف جهان از سقف های متحرک برای فضا و دکور رستوران و کافی شاپ خود استفاده می کنند. وجود سقف متحرک کافی شاپ و رستوران ها باعث شده تا مشتریان بیشتری به این مکان ها بروند جذابیت سقف های شیشه ای متحرک برای مشتریان لذت بخش بوده است. نورپردازیی هایی که بر روی سقف متحرک انجام میشود جلوه زیبایی به فضا می دهد و فضا را دلنشین می کند. معروف ترین رستوران ها در فضای بیرونی خود از سقف های متحرک استفاده می کنند تا تجارت خود را گسترش بدهند.

رستوران چلسی در اسپانیا با ایجاد سقف متحرک شفاف در فضای رستوران خود  مشتریان زیادی را جذب خود کرد و مشتریان نظرات مثبتی نسب به فضای رستوران داشتند. با پادنا همراه باشید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا