عمومیکسب و کار برتر

چگونه لوله پلی اتیلن را تمیز کنیم؟

 لوله پلی اتیلن برای انتقال گاز، مایع یا سیال استفاده می شود، در حالی که کثیف است، باید تمیز باشد! در ادامه به معرفی مفید، نگهداری و روش تمیز کردن لوله های پلی اتیلن می پردازیم.

لوله پلی اتیلن برای چه مواردی استفاده می شود؟

لوله پلی اتیلن گاز  دستگاهی است که برای انتقال گاز، مایع یا سیال با ذرات جامد که توسط لوله های مستقیم، اتصالات لوله و دریچه ها به هم متصل می شوند استفاده می شود. به طور کلی سیال توسط دمنده ها، کمپرسورها، پمپ ها، بویلرها و غیره تحت فشار قرار می گیرد و سپس از فشار بالای خط لوله به فشار پایین جریان می یابد. همچنین می تواند توسط فشار یا گرانش خود سیال منتقل شود. لوله های پلی اتیلن طیف وسیعی از کاربردها را دارند. آنها عمدتا در تامین آب، زهکشی، گرمایش، تامین گاز، حمل و نقل از راه دور نفت و گاز طبیعی، آبیاری کشاورزی ، مهندسی هیدرولیک و تاسیسات مختلف صنعتی استفاده می شود.

چگونه لوله پلی اتیلن را تمیز کنیم؟

تعمیر و نگهداری لوله پلی اتیلن

  • عقیم سازی و حذف جلبک:با افزودن عوامل باکتری کش به سیستم گردش خون، انواع باکتری ها و جلبک های موجود در آب در گردش حذف می شوند.
  • جداسازی لجن:برای جدا کردن لجن بیولوژیکی در خط لوله و تمیز کردن لجن از طریق گردش، ماده جداکننده را اضافه کنید.
  • پیش فیلمبرداری سطحی:برای جلوگیری از خوردگی، یک لایه محافظ پلیمری متراکم روی سطح قرار دهید.
  • نگهداری روزانه:افزودن بازدارنده های خوردگی و بازدارنده های رسوب به طور همزمان برای جلوگیری از کریستال شدن یون های کلسیم و منیزیم. و به طور مرتب بازرسی های تصادفی را برای نظارت بر کیفیت آب انجام دهید.

آیا لوله پلی اتیلن نیاز به تمیز کردن دارد؟

اگر لوله پلی اتیلن برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته باشد، مشکلاتی مانند کثیفی، گرفتگی و باکتری ها اجتناب ناپذیر است. در این مورد، تمیز کردن مورد نیاز است. کار تمیز کردن نه تنها یک جلوه زیبا است، بلکه مهمتر از آن است که می تواند اطمینان حاصل کند که لوله پلی اتیلن می تواند به طور معمول و روان استفاده شود. کار تمیز کردن منظم می تواند عمر لوله را تا حدی افزایش دهد.

چگونه لوله پلی اتیلن را تمیز کنیم؟

1. تمیز کردن شیمیایی

تمیز کردن شیمیایی به اصلاح موقت لوله های پلی اتیلن با عوامل شیمیایی اشاره دارد. از لوله های اصلاح شده موقت و پمپ های گردشی برای تمیز کردن شیمیایی چرخه ای استفاده می کند. مزیت تمیز کردن شیمیایی این است که انعطاف پذیر است، هیچ الزامی برای شکل لوله ها وجود ندارد و تمیز کردن کامل است.

2. تمیز کردن جت آب با فشار بالا

روش تمیز کردن اسپری آب با فشار بالا به تمیز کردن کثیفی سطح داخلی لوله با جریان آب پرفشار 50 MPa اشاره دارد. محدودیت این روش این است که لوله ای که باید تمیز شود باید لوله ای با فاصله کوتاه باشد، زیرا هر چه فاصله بیشتر باشد، شدت پاشش جریان آب کمتر می شود. در نتیجه، اثر تمیز کنندگی مطلوب حاصل نخواهد شد. و قطر لوله باید بیش از 50 سانتی متر باشد زیرا استفاده از فشار آب با استحکام بالا برای لوله با قطر خیلی کم اثر تمیز کنندگی را به همراه نخواهد داشت.

3. روش تمیز کردن اولتراسونیک

همانطور که از نام آن پیداست، تمیز کردن اولتراسونیک استفاده از اولتراسوند برای تمیز کردن لوله های پلی اتیلن است. این روش هم اکنون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت این است که راحت، سریع و بسیار خودکار است، تمیز کردن کامل تر، کاهش آلودگی محیط زیست و می تواند به کار ادامه دهد.

4. تمیز کردن لوله

تمیز کردن پاک کننده لوله عمدتاً به نیروی محرکه تولید شده توسط پمپ برای فشار دادن سیال برای هدایت پاک کننده لوله متکی است و در نتیجه برای دستیابی به هدف تمیز کردن، خاک موجود در خط لوله را بیرون می زند.

5.PIG Pigging

فناوری پیگینگ صنعتی PIG به نیروی محرکه تولید شده توسط پمپ برای فشار دادن سیال برای هدایت PIG (pipe pig) به سمت جلو در لوله متکی است. برای رسیدن به هدف تمیز کردن، کثیفی انباشته شده در خط لوله را از لوله خارج می کند. این فناوری به طور گسترده در پروژه های پاکسازی مانند خطوط لوله فرآیندی مختلف، خطوط لوله نفت و گاز در میادین نفتی استفاده می شود. به خصوص برای تمیز کردن خطوط لوله که مایعات را در فواصل طولانی حمل می کنند، مزایایی دارد که سایر فناوری ها نمی توانند جایگزین آن شوند.

روش های تمیزکاری فوق برای محیط های مختلف مناسب است. انتخاب روش تمیز کردن مناسب می تواند اثر پاک کنندگی را نشان دهد. بنابراین انتخاب روش تمیز کردن مناسبی که با توجه به نیازهای واقعی ما مناسب است مهم است. و در هنگام نظافت، نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که عوامل زیادی باید در نظر گرفته شود. زباله ها و فاضلاب های تخلیه شده از لوله ها باید برای جلوگیری از آلودگی ثانویه تصفیه شوند.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا