فرهنگ و هنرکسب و کار برتر

چگونه قاب عکس بسازیم؟

چگونه می توانیم قاب عکس چوبی بسازیم؟

راه‌های متفاوتی برای ساخت قاب عکس وجود دارد که با توجه به مواد و ابزاری که دارید می‌توانید روشی که برای شما راحت‌تر است انتخاب کرده و قاب عکس موردعلاقه‌تان را بسازید. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت قاب عکس آشنا شوید تا بجای خرید قاب عکس خودتان قاب بسازید. یکی از آسان‌ترین سازه‌های نجاری ساخت قاب عکس است. قاب عکس پروژه نجاری بسیار آسان و کم هزینه است که برای شروع و یادگاری نجاری بسیار مناسب است. اولین قدم برای ساخت قاب عکس اندازه‌گیری و ساختن الگو است. در این مرحله باید اندازه قاب عکستان را با توجه به سایز  عکس انتخاب کنید.

قدم بعدی انتخاب نوع چوب مناسب و بریدن آن به اندازه‌هایی است که در مرحله قبل مشخص کردید. اگر چوبی که انتخاب کرده‌اید سطح ناصافی دارد آن را با رنده صاف کنید.

در مرحله بعدی باید در قسمت پشت عکس زبانه ایجاد کنید تا با استفاده از آن شیشه‌ای روی قاب نصب کنید. این کار را می‌توانید با استفاده از شیار زن یا فرز مشتی انجام دهید. سپس با استفاده از اره فارسی تکه چوب‌ها را به‌صورت اریب ببرید. پس از برش الوارها تکه چوب‌ها را در کنار هم قرار دهید تا از درستی برش‌ها اطمینان حاصل کنید.

برای اتصال تکه چوب‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین راه استفاده از میخ‌کوب یا منگنه کوب است. برای این کار ابتدا لبه‌های چوب را با چسب به هم بچسبانید پس از خشک شدن چسب با استفاده از منگنه و میخ‌کوب اتصال لبه‌ها را محکم کنید.

در آخر نوبت به پرداخت و سنباده کاری قاب می‌رسد. پیش از پرداخت قاب ابتدا سطح آن را سنباده زده و خوب تمیز کنید سپس با استفاده از رنگ یا روغن جلای موردنظر آن را پرداخت یا رنگ‌آمیزی کنید.

در ادامه قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی ساخت 3 نوع قاب عکس و شلف دیواری آشنا کنیم.

این سه قاب نیاز به سطح مهارت و ابزارهای متفاوتی دارند و هر کسی که در نجاری فعال است می‌تواند با استفاده از ابزارهای محدودی حداقل یکی از این 3 قاب را برای خودش بسازد.

یک قاب عکس دست ساز می‌تواند به عنوان دکوراسیون زیبا برای خانه شما و یا یک هدیه عالی برای دوستان و خویشاوندان باشد. نکته خوب این است که واقعا چارچوب خاصی برای ساخت قاب وجود ندارد، فقط باید کمی خلاقیت به خرج دهید. همه‌ی ما زیباترین لحظات زندگی را در آرشیو ذهنمان ثبت می‌کنیم اما چه زیباست اگر آن‌ها را در قالب عکس در یک قاب زیبا در کنج اتاقمان داشته باشیم.. مثلا لبخند زیبای کودکمان که طراوت را به خانمان هدیه می‌دهد. دوست دارم شما هم مثل من ساختن این قاب عکس بسیار زیبا رو تجربه کنید.

چگونه قاب عکس بسازیم؟

درست کردن قاب تابلو نقاشی عکس در خانه

از جمله خلاقیت هایی که می توانید در تزیین خانه به کار ببرید، استفاده از وسایل دورریختنی در ساخت یک قاب عکس زیباست. شاید باورش سخت باشد اما با یکسری وسایل دم دستی می توانید زیباترین قاب عکس ها را درست کنید و حتی آن را هدیه بدهید. در ادامه چند ایده جالب و ساده را به شما پیشنهاد می دهیم.

یکی از قابلیت های جالب و هیجان انگیز در فتوشاپ ساخت قاب برای تصاویر می باشد. شما می توانید هر تصویری را داخل قاب دلخواه خود به شکلی طبیعی قرار دهید. در ادامه راجع به روش ساخت قاب تصویر بطور مفصل توضیح خواهیم داد پس تا پایان با ما همراه باشید.

نکته: در صورتی که نیازمند قرار گرفتن آموزش خاص و یا مطبی به صورت رایگان در حوزه های حسابداری و کامپیوتر هستید آن را در قسمت نظرات همین صفحه وارد کنید.

همان طور که میدانید نرم افزار فتوشاپ دارای قابلیت های زیادی است که شما میتوانید با استفاده از یان قابلیت ها تصاویر یونیک و منحصر به فردی بسازید. یکی از جالب ترین کار هایی که میتوانید با فتوشاپ انجام دهید ساخت قاب عکس در فتوشاپ میباشد. شما با روش های مختلف میتوانید این کار را انجام دهید که در این مقاله هم ساخت قاب عکس در فتوشاپ را به شما اموزش داده ایم و هم به شما نحوه دانلود انواع قاب عکس خالی برای فتوشاپ را آموزش داده ایم.

اگر میخواهید کار با نرم افزار فتوشاپ را یاد بگیرید هم میتوانید در کلاس های آموزش فتوشاپ آریا تهران شرکت کنید و مدرک بین المللی فنی و حرفه ای دریافت کنید و هم میتوانید بدون پرداخت هزینه از فیلم های رایگان آموزش فتوشاپ که رد صفحه زیر قرار گرفته استفاده کنید و با مهارت هایی که در این فیلم ها یاد میگیرید جذب بازار کار شده و کسب درآمد کنید.

اگر میخواهید به صورت رایگان فتوشاپ را یاد بگیرید میتوانید ۵۰ قسمت فیلم آموزشی رایگان را در صفحه مشاهده کنید.

در این مقاله قصد داریم ایجاد ساخت قاب تصویر با استفاده از اشکال (Shaps) در فتوشاپ را آموزش دهیم. همان طور که میدانید فتوشاپ یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار های طراحی است که قابلیت های زیادی دارد که یکی از آن ها ساخت قاب برای عکس ها میباشد.

اگر نمیدانید فتوشاپ چه کاربرد هایی میتواند داشته باشد و شما با یادگیری چه قابلیت هایی از این نرم افزار میتوانید به درآمد های بالا برسید حتما مقاله را مطالعه کنید و با قابلیت ها و کاربرد های دور از ذهن این نرم افزار آشنا شوید.

  • اولین قاب عکس در فتوشاپ : ساخت قاب رنگی عکس در فتوشاپ

در این بخش، به شما نشان می‌دهیم که چگونه یک قاب سفید ساده در اطراف عکس‌هایتان ایجاد کنید – سپس توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید جلوه‌ای چشم‌نوازتر در تصاویر تان ایجاد کنید تا نظر مخاطب را جلب کند.

قاب های سفید برای ظرافت دادن بیشتر به عکس گزینه مناسبی هستند. همچنین اگر قصد چاپ یک تصویر را دارید و می خواهید از همپوشانی با حصیر یا لبه قاب جلوگیری کنید، این گزینه میتواند مناسب باشد.

مراحل انجام کار:

ابتدا تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. سپس Image>Canvas Size را انتخاب کنید.

باید پنجره بازشو Canvas Size را ببینید که شامل پارامترهای New Size می شود:

واحدهای Height و Width را روی درصد (در دایره بالا) تنظیم کنید. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به انجام محاسبات زیاد یک قاب متناسب ایجاد کنید.

ساخت قاب عکس در فتوشاپ

در مرحله بعد، تعیین کنید که می خواهید قاب شما چقدر بزرگ باشد (به صورت درصدی از فریم اصلی). برای این مثال، من می‌خواستم فریمی بسازم که ۱۰% اندازه تصویر من باشد، بنابراین ۱۰% به مقادیر Width و Height اضافه کردم و مقدار آن را برابر با ۱۱۰٪ قرار دادم.

مطمئن شوید که نقطه لنگر شما در مرکز کادر است و رنگ قاب خود را انتخاب کنید. همانطور که می بینید، من یک قاب سفید را انتخاب کردم و شما میتوانید رنگ قاب را تغییر دهید. در نهایت شما میتوانید با زدن دکمه OK تغییرات را اعمال و ذخیره کنید.

ساخت قاب عکس در فتوشاپ

شما میتوانید در کلاس های آموزش فتوشاپ آریا تهران شرکت کنید و با دریافت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای وارد بازار شده و کسب درامد کنید و یا از مزایای آن برای مهاجرت به کشور های خارجی استفاده کنید میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره و با ما تماس بگیرید. ۰۲۱۶۶۹۱۹۶۳۴

آموزش ساخت قاب عکس حرفه ای فتوشاپ

در این بخش میخواهیم به شما ساخت قاب عکس حرفه ای فتوشاپ را آموزش دهیم. شما با این روش میتوانید برای هر عکسی قاب ایجاد کنید و به این ترتیب به تصاویر خود جلوه خاصی دهید.

اگر می خواهید یک قاب پیچیده تر با رنگ های سفارشی ایجاد کنید، با باز کردن تصویر خود در فتوشاپ شروع کنید.

در مرحله بعد، Image>Canvas Size را انتخاب کنید و عرض و ارتفاع فریم خود را درست مانند دستورالعمل های بالا انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که لنگر را در مرکز نگه دارید و با خیال راحت یک رنگ را انتخاب کنید که مکمل تصویر شما باشد. وقتی کارتان تمام شد، روی OK کلیک کنید. شما باید فوراً یک فریم را در اطراف عکس خود ببینید.

سپس دوباره Image>Canvas Size را انتخاب کنید، اما این بار یک اندازه متفاوت و یک Canvas Extension Color متفاوت انتخاب کنید. برای مثال زیر، ابتدا یک قاب خاکستری با ۳% ایجاد کردم، سپس یک قاب کوچکتر دوم را اضافه کردم که دقیقاً رنگ انگور در عکس است.

در واقع شما می توانید این کار را تا جایی که دوست دارید تکرار کنید و فریم های مختلفی را در اطراف تصویر خود اضافه کنید و می توانید از انتخاب رنگ ها و اندازه های مختلف جلوه های جذابی به تصاویرتان بیفزایید.

نکته: برای انتخاب یک رنگ فریم سفارشی، در منوی کشویی Canvas Extension Color گزینه Other را انتخاب کنید. یک پنجره جدید با هر رنگ قابل استفاده باز می شود (و با کلیک بر روی تصویر خود می توانید رنگ فریم را بر اساس موارد داخل عکس انتخاب کنید).

یکی از کار هایی که میتوانید با فتوشاپ انجام دهید و در بین کاربران فتوشاپ بسیار پربازدید شده میباشد. شما میتوانید با یادگیری این مهارت هم تصاویر طنز و جذاب ایجاد کنید و هم با تولید محتوا تصویری کسب درامد بالایی داشته باشید.

  • ساخت قاب عکس حرفه ای فتوشاپ – نمونه دوم

ابتدا باید تصویری افقی انتخاب کنید (این تصویر می تواند شهری یا طبیعت باشد). در این مورد، ما از یک عکس از درختان در یک حوض استفاده می کنیم. آن را در فتوشاپ تان باز کنید.

سپس، Image>Adjustments>Threshold را انتخاب کرده و با یک عدد بالا (مثلاً ۱۲۵) شماره گیری کنید. هدف این است که به تصویری برسید که اساساً سیاه و سفید است، مانند تصویر زیر:

ساخت قاب عکس حرفه ای فتوشاپ

تصویر خود را انتخاب کنید (Ctrl/Cmd+A را بزنید) و آن را کپی کنید (Ctrl/Cmd+C را بزنید). سپس آن را در یک صفحه خالی جدید قرار دهید (کلیدهای Ctrl/Cmd+V را بزنید).

Edit>Free Transform را انتخاب کنید، سپس تصویر خود را قرار دهید تا یک خط باریک تشکیل شود:

به منو بروید و Layer>Duplicate Layer را انتخاب کنید. این کار را در مجموع سه بار انجام دهید (بنابراین چهار لایه دارید، یکی برای هر طرف حاشیه).

هر لایه را انتخاب کنید و محتویات آن را در اطراف صفحه تان قرار دهید. می‌توانید از Transform برای چرخاندن و تغییر اندازه هر لبه حاشیه برای ظاهری نامنظم‌تر استفاده کنید، اگرچه اگر حاشیه یکنواخت را ترجیح می‌دهید، راحت باشید هر لایه را همانطور که هست رها کنید.

حالا شما یک قاب عکس خالی برای فتوشاپ برای استفاده با هر تصویری که می خواهید دارید! به یاد داشته باشید که قاب جذاب نه تنها تصویر را تکمیل می کند، بلکه خلاقیت و شخصیت شما را نیز بیان می کند.

در مطالب قبلی آموختیم چطور قاب عکس در فتوشاپ ایجاد کنیم اما سوالی که مطرح میشود این است که انداختن عکس در قاب در فتوشاپ به چه صورت است؟

ابتدا حاشیه را در فتوشاپ باز کنید، سپس File>Place را انتخاب کنید و فایل تصویر اصلی خود را انتخاب کنید. با این کار عکس شما در داخل سند حاشیه قرار می‌گیرد، اگرچه احتمالاً باید با کشیدن لبه‌ها، تنظیمات اندازه نهایی را انجام دهید:

انداختن عکس در قاب در فتوشاپ

در این مرحله، تصویر حاشیه‌دار خود را خواهید داشت، اما خیلی یکپارچه به نظر نمی‌رسد. باید حالت ترکیب تصویر (image blending mode) را تغییر دهید تا زمانی که جلوه بهتری بگیرید.

به عنوان مثال، ما از  Darken blending mode استفاده کردیم، اما همیشه باید گزینه های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که به نتیجه دلخواهتان برسید.

ساخت قاب تصویر با استفاده از ابزار Shapes در فتوشاپ

برای اینکار از پنل سمت چپ یکی از شکل های ابزار Shape را که قصد دارید قاب تصویر شما باشد را انتخاب و سپس شکل مورد نظر را روی صفحه بکشید.در مرحله بعد باید تصویر مورد نظر خود را به صفحه اضافه کنید. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد، می توانید از منوی File گزینه Open را انتخاب کنید و بعد از انتخاب تصویر مورد نظر روی دکمه Open کلیک کنید، و عکس مورد نظر را پیدا کنید و سپس روی در محیط فتوشاپ درگ اند دراپ کنید.

به هر ترتیب بعد از افزودن تصویر مورد نظر که می خواهید قاب بگیرید می بایست در پنجره لایه ها، لایه تصویر را بالای لایه Shape قرار دهید، سپس روی لایه تصویر کلیک راست کرده و گزینه Create clipping mask را بزنید.

همانطور که مشاهده می کنید تصویر داخل قاب شکل قرار گرفت، حال برای تنظیم محل قرار گیری تصویر با انتخاب ابزار Move Tool آن را حرکت دهید و همچنین برای تغییر اندازه و فیکس کردن موقعیت تصویر داخل قاب در حالی که لایه تصویر در حالت انتخاب قرار دارد کلید های ترکیبی Ctrl+T را بزنید و به کمک بازوهای حرکتی اطراف تصویر سایز آن را تنظیم نمایید.

برای یادگیری روش های مختلف تغییر اندازه تصاویر در فتوشاپ پیشنهاد می کنم مقاله های زیر را مطالعه نمایید:

همانطور که مشاهده کردید در کمتر از چند دقیقه توانستید برای تصویر خود یک قاب بسازید حال می توانید با استفاده از هر کدام از اشکال موجود در نوار ابزار Shape برای تصاویر مختلف قاب بسازید.

روش دیگر قرار دادن تصویر داخل قاب دلخواه

تا به اینجا روش ساخت قاب تصویر با استفاده از شکال فتوشاپ و قاب گیری تصاویر را یاد گرفتید، در این بخش می خواهیم کمی پا را فرا تر بگذاریم و تصویر مورد نظر را در یک قاب فانتری مانند قابی که در تصویر می بینید قرار دهیم.

مرحله اول:

برای اینکار  ابتدا قاب مورد نظر خود را پیدا کنید. برای اینکار می توانید از گوکل کمک بگیرید، با سرچ کردن کلمه قاب تصویر هزاران قاب متنوع برای شما می اورد که می توانید یکی را انتخاب کنید، بعد از انتخاب قاب آن را روی صفحه قرار دهید.

مرحله دوم:

در این مرحله از یک روش ابتکاری برای قاب تصویر استفاده می کنیم، در این روش بخش داخلی قاب را به کمک ابزار های انتخاب، می بریم و سپس از روی صفحه کلید دکمه delete را می زنیم و یا از نواز ابزار گزینه Magic Eraser Tool را انتخاب می کنیم و داخل بخش انتخاب شده کلیک می کنیم تا پاک شو.

سپس باید بخش انتخاب شده داخل قاب را در یک لایه اختصاصی قرار دهیم. برای اینکار کلید های ترکیبی Ctrl+C و سپس Ctrl+V را می زنیم. با اینکار در پنجره لایه ها مشاهده می کنید که یک لایه جدید برای این بخش ساخته شده است.

مرحله سوم:

حال تصویر مورد نظر خود را که می خواهید قاب کنید به داخل صفحه اضافه کنید و لایه آن را بالای لایه بخش داخلی قاب که ساختیم قرار می دهیم و روی لایه تصویر کلیک راست و گزینه Create Clipping Mask را انتخاب می کنیم.همانطور که مشاهده می کنید تصویر شما داخل قاب قرار گرفت و انگار تصویر قاب شده است.

جمعبندی

در این مقاله صفر تا صد ساخت قاب عکس در فتوشاپ به صورت حرفه ای و مرحله به مرحله آموزش داده ایم. اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید در بخش نظرات سوال تان را مطرح کنید تا اساتید ما د رکوتاهترین زمان پاسخ شما را بدهند. همچنین در این زمینه به شما پیشنهاد میکنیم برای آن که تصاویر جذابی در فتوشاپ ایجاد کنید مقاله راحتما بخوانید تا بتوانید در فرم های مختلف تصاویر را در کنار هم قرار دهید.

سوالات متداول

ساخت قاب عکس در فتوشاپ به چه صورت است؟

شما هم میتوانید قاب های حرفه ای خودتان در فتواشپ بسازید و هم میتوانید انواع قاب عکس خالی برای فتوشاپ دانلود کنید و با روش هایی که رد این مقاله توضیح دادیم اقدام به انداختن عکس در قاب در فتوشاپ کنید. در این مقاله نحوه ساخت چندین قاب عکس حرفه ای فتوشاپ را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آموزش داده ایم.

انداختن عکس در قاب در فتوشاپ چگونه است؟

روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این مقاله دو تا از پرکاربردترین روش ها را به صورت مرحله به مرحله به شما توضیح داده ایم. ابتدا حاشیه را در فتوشاپ باز کنید، سپس File>Place را انتخاب کنید و فایل تصویر اصلی خود را انتخاب کنید. با این کار عکس شما در داخل سند حاشیه قرار می‌گیرد، اگرچه احتمالاً باید با کشیدن لبه‌ها، تنظیمات اندازه نهایی را انجام دهید. در این مرحله، تصویر حاشیه‌دار خود را خواهید داشت، اما خیلی یکپارچه به نظر نمی‌رسد. باید image blending mode را تغییر دهید تا زمانی که جلوه بهتری بگیرید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا