عمومیکسب و کار برتر

معرفی بهترین نهال آلو

پیش از بررسی بهترین نهال آلو؛ بهتر است با این میوه آشنا شویم. آلو یا آلوچه در کشور ما به صورت یک درخت یا درختچه رشد می‌کند. این میوه دارای تنوع بسیار بالایی می‌باشد که در اندازه و رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، بنفش، سبز، زرد و … در بازار موجود می‌باشد. قدمت این میوه به هزاران سال پیش و کشور چین برمی‌گردد. اما در سال‌های بعد به ژاپن، اروپا و آمریکا منتقل شد.

آلو دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است؛ به همین دلیل بازار فروش بسیار خوبی دارد. این میوه به صورت خام، پخته و خشکبار مصرف می‌گردد. نمونه‌ های اصلاح شده آلو نسبت به دیگر ارقام با کیفیت‌تر و پربازده‌تر می‌باشند. اغلب اوقات باغداران مایل هستند که بهترین نهال آلو را در باغ خود بکارند. به همین جهت در این مقاله به معرفی بهترین نهال آلو می‌پردازیم. در صورتی که تصمیم به کاشت آلو دارید می‌توانید یکی از ارقام بهترین نهال آلو که با شرایط اقلیمی منطقه شما سازگار است را انتخاب نمایید.

معرفی بهترین نهال آلو

آلو شابلون، اولین نهال از لیست بهترین نهال آلو

آلو شابلون تخم مرغی شکل و درشت است. رنگ پوست آلو قرمز و رنگ قسمت گوشتی آن زرد است. این آلو بسیار آبدار و شیرین است. از این آلو به صورت تازه، خشکبار، لوشک و چیپس میوه استفاده می‌شود. آلو شابلون یکی از بهترین ارقام برای تهیه خشکبار است. توجه داشته باشید که پس از رسیدن، آلو‌ها در زمان مناسب چیده شوند. زیرا آلو نرسیده قابل مصرف نیست. این آلو دارای پوست بسیار براق و زیبایی است و تنها یک ماه ماندگاری دارد.

بهترین نهال آلو شابلون در برابر گرما و سرما مقاومت خوبی دارد و قابل کاشت در مناطق سردسیر و گرمسیر است. سرعت رشد بهترین نهال آلو بسیار بالا است و تا ارتفاع 3 الی 5 متر رشد می‌کند. بهترین نهال آلو شابلون پس از کاشت بسیار زود بازدهی خود را شروع می‌کند. یک الی دو سال پس از کاشت بهترین نهال آلو شابلون بازدهی خود را شروع می‌کند. آلو شابلون در اواسط شهریور ماه برداشت می‌شود. باردهی درخت آلو شابلون از سال ششم به میزان اقتصادی خواهد رسید. سالیانه حدود 10 تن از هر هکتار برداشت می‌گردد. عمر درخت آلو شابلون حدود 25 سال می‌باشد.

آلو آنجلا، دومین نهال از لیست بهترین نهال آلو

یکی از نمونه‌های بهترین نهال آلو، آلو آنجلا است. آلو آنجلا برای اولین بار در آمریکا مشاهده شد، اما در سال‌های بعد از آن جا به ایتالیا انتقال یافت. آلو آنجلا به شکل گرد و بنفش مایل به ارغوانی رنگ است. این آلوها متوسط تا درشت هستند. هر آلو آنجلا حدود 15 گرم دارد. بافت آلو ترد، سفت و به رنگ زرد است؛ به همین جهت بسیار پرفروش و معروف است. این آلو از انواع آلوهای هسته جدا است. ارتفاع درختان آلو آنجلا تا 5 متر می‌رسد. البته در صورتی که با هرس و فرمدهی درختان آشنایی داشته باشید، می‌توانید ارتفاع آن را تا اندازه مناسب کاهش دهید. آلو آنجلا در فصل پاییز قابل برداشت است و از ارقام بسیار دیررس است. یکی از مهمترین فاکتورهایی که باعث شده است آلو آنجلا در لیست بهترین نهال آلو قرار بگیرد، ماندگاری بسیار بالای آن است. این آلو تا ۶ ماه در انبار قابلیت نگهداری دارد.

آلو کالیفرنیا، سومین بهترین نهال آلو

بهترین نهال آلو کالیفرنیا گرد و درشت است. هر آلو حدودا 40 گرم است. پوست این آلو به رنگ بنفش مایل به سیاه است. قسمت گوشتی این آلو به رنگ زرد است و دارای بافت پفکی می‌باشد. به همین جهت با عنوان آلو پفکی نیز شناخته می‌شود. بافت پفکی آلو باعث شده است قابلیت ماندگاری و قابلیت جابجایی خیلی خوبی داشته باشد. در واقع در هنگام چیدن و حمل و نقل آلوها آسیب نمی‌بینند. همچنین این آلو می‌تواند حدود هشت ماه در انبار باقی بماند و کیفیت خود ا حفظ کند. به همین جهت یک نمونه از بهترین نهال آلو به شمار می‌رود.

طعم آلو کالیفرنیا ترش و شیرین است. این آلو به صورت تازه و خشکبار مصرف می‌شود. بهترین نهال آلو کالیفرنیا، بومی قاره آسیا است. این نهال به دلیل دیرگل بودن در برابر سرمای بهار و زمستان بسیار مقاوم است. آلو کالیفرنیا دیررس است و در اواخر مرداد قابل برداشت است. بهترین نهال آلو کالیفرنیا بسیار زود بازدهی خود را آغاز می‌کند. این نهال از دو سالگی شروع به باردهی خواهد کرد. میزان میوه‌دهی درخت آلو کالیفرنیا از سال ششم به میزان اقتصادی خواهد بود. از هر هکتار حدود 7 تن می‌توان آلو برداشت کرد. البته اگر از پایه میروبالان برای این درخت آلو استفاده گردد، میزان باردهی بیشتر خواهد بود. عمر اقتصادی درخت آلو کالیفرنیا 25 سال است.

معرفی بهترین نهال آلو

آلو قطره طلا

بهترین نهال آلو قطره طلا با اندازه های متوسط و به شکل گرد است. این آلو با رنگ زرد طلایی خود بسیار جذاب و دلفریب است؛ به همین جهت یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین ارقام به شمار می‌رود. این آلو طعم ترش و شیرین دارد. این آلو حدود 2 ماه قابلیت نگهداری در انبار دارد. درخت آلو قطره طلا حداکثر تا ارتفاع 4 متر رشد می‌کند. این نهال مقاومت بسیار بالایی دارد؛ به همین جهت یکی از بهترین نهال آلو می‌باشد. این درخت در برابر سرمای شدید زمستان بسیار مقاوم است. همچنین بهترین نهال آلو در برابر آفات مقاومت بالایی دارد. بهترین نهال آلو قطره طلا در مناطق نیمه‌ گرمسیری و نیز سرد و معتدل قابل کشت است.

نهال آلو برغان

آلو برغان، یکی دیگر از انواع بهترین نهال آلو است. این میوه اغلب اوقات به صورت خشکبار، لواشک یا طعم‌دهنده به کار می‌رود. محل اصلی کشت این آلو، روستای برغان در استان البرز است. این آلو یکی از خوش طعم‌ترین و خوش عطرترین ارقام آلو است.  این آلو طعم ملسی دارد و خشکبار آن یکی از مرغوب ترین انواع آلو خشک است و صادرات بالایی دارد. یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین نهال آلو بازدهی زود هنگام نهال است. در واقع در دو سالگی نهال شروع به میوه‌دهی می‌کند، البته در سال‌های ابتدایی محصول دهی اندک است؛ اما از سال چهارم الی پنجم میزان باردهی نهال توجیه اقتصادی پیدا می‌کند. با کاشت آلو برغان می‌توانید از هر درخت حدود 100 الی 200 کیلو آلو برداشت کنید. عمر اقتصادی درختان آلو برغان حدود 25 سال است.

سخن پایانی

در پایان برای اینکه یک باغ و یا مجموعه مناسب و سودآور داشته باشید پیشنهاد میکنیم انواع ارقام نهال را از نهالستان های معتبر خریداری کنید. بهترین راه برای تهیه ارقام مناسب توجه به سابقه و پیشینه مراکز میباشد. خرید نهال از نهالستان اکین نهال میتواند تجربه شیرین استفاده از ارقام با کیفیت بالا و مناسب را داشته باشد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا