دانش و سلامتکسب و کار برتر

معرفی ابزارهای مختلف هرس درخت گلابی

اگر قصد حفظ سلامت و افزایش طول عمر درختان گلابی خود را به کمک عملیات هرس کردن دارید اما با ابزار آلات این کار آشنایی ندارید بهتر است تا انتهای مقاله در کنار ما باشید تا علاوه بر آشنایی جامع با ابزار آلات کشاورزی بخصوص ابزارهای مختلف هرس کردن نهال گلابی، با نحوه صحیح کار کردن با آنها نیز آشنا شوید.

با توجه به میزان محبوبیت میوه گلابی در میان مردم، خرید نهال گلابی در بازار از رواج بسیار خوبی برخوردار است و اکثر باغداران با مراجعه به نهالستان‌های معتبر شهر خود اقدام به خرید نهال گلابی با هدف احداث باغات این میوه خوش طعم و بازار پسند می‌کنند.

می‌دانید که راز افزایش بازدهی و بالابردن راندمان برداشت محصول در باغات گلابی، عملیان هرس بهینه است که سالانه باید توسط افراد متخصص و متبحر انجام شود و از آن جایی که برای انجام هر کاری نیازمند ابزارآلات و تجهیزات تخصصی همان کار هستیم بهتر است در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال گلابی، تمامی ابزارآلات مورد نیاز خود را نیز تهیه نمایید تا عملیات هرس را به خوبی انجام دهید.

معرفی ابزارهای مختلف هرس درخت گلابی

کاربرد ابزارآلات مهم عملیات هرس و مکانیسم عمل آنها

اگر تا کنون هیچ گونه آشنایی با ابزارآلات و تجهیزات کشاورزی و هرس ندارید، هیچ نگران نباشید؛ چرا که تا انتهای مقاله با تمامی تجهیزات و ابزارهای لازم آشنا خواهید شد. ابزارآلاتی که در شمار تجهیزات کشاورزی و باغداری جای می‌گیرند، به دو دسته کلی ابزارهای مکانیکی و ابزارهای دستی تقسیم می‌شوند که ابزارهای مکانیکی بیشتر برای عملیات شخم زنی و برداشت محصول کاربرد دارند، اما برای به انجام دادن عملیات هرس سالیانه غالبا از تجهیزات ساده‌تر و دستی استفاده می‌کنند.

پرکاربردترین ابزار برای هرس درختان گلابی عبارتند از:

۱. قیچی باغبانی:

نام آشنا‌ترین و پرکاربردترین ابزار در حیطه باغداری و کشاورزی، قیچی باغبانی است که به منظور جداسازی شاخه‌ها و هرس‌های ساده و ابتدایی به کار گرفته می‌شود که با توجه به ساختار ساده‌ای که دارد (فنر، دو تیغه دو لبه تیز و دسته روکش دار) مکانیزم عمل بسیار ساده‌ای هم دارد و به سادگی می‌توان از آن استفاده کرد.

معرفی ابزارهای مختلف هرس درخت گلابی

۲. چاقوی باغبانی:

برای جداکردن و یا بریدن شاخه‌های نازک‌تر و یا حذف علف‌های هرز اطراف درختان گلابی بهتر است چاقوی باغبانی را که ابزار ساده‌تر و در دسترس‌تری نیز هست را جایگزین قیچی باغبانی نمایید. البته از این وسیله برای برش اریب پیوند نهال گلابی نیز استفاده خواهد شد.

معرفی ابزارهای مختلف هرس درخت گلابی

۳. اره باغبانی:

اگر در هنگام هرس درختان گلابی به شاخه‌های ضخیم‌تر و عریض برخورد کردید و دیگر قیچی باغبانی پاسخگوی نیاز شما نبود، می‌توانید از اره باغبانی که ابزاری تیز و برنده است استفاده نمایید، توجه داشته باشید که برای هرس کردن بهترین نوع اره، اره‌ای است که طول دسته بلند و تیغه متوسطی داشته باشد در این صورت کارآیی بیشتری برای باغدار خواهد داشت.

۴. قیچی مخصوص هرس کردن:

در برخی موارد در هنگام هرس درختان بلند گلابی مشاهده می‌شود که امکان هرس و جداسازی شاخه‌های قسمت بالایی درختان گلابی به وسیله‌ی قیچی‌های باغبانی معمولی وجود ندارد و نیاز به ابزاری با دسته‌های بلندتر داریم؛ در چنین مواردی قیچی مخصوص هرس کردن به کمک مان خواهد آمد و علاوه بر مضاعف نمودن نیروی باغدار در هنگام برش شاخه‌های بالایی، دسترسی را به شاخه‌های دورتر و بلندتر را نیز برای‌مان آسان‌تر خواهد کرد.

توصیه اکید کارشناسان این است که قبل استفاده از ابزار آلات کشاورزی علی الخصوص قیچی‌های باغبانی و قیچی‌هایی که برای هرس کردن و یا پیوند مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است ضدعفونی شوند تا امکان سرایت آفات و بیماری‌ها نیز به حداقل برسد.

۵. دستگاه علف زن:

رایج‌ترین ابزار مکانیکی که برای عملیات هرس درختان گلابی لازم است تهیه شود، دستگاه علف زن است که به باغدار در جمع آوری و حذف علف‌های هرز اطراف درختان گلابی کمک خواهد نمود. مکانیسم عمل این دستگاه برق است که از طریق انرژی الکتریکی تامین خواهد شد و به راحتی بدون استفاده از دست و ابزار آلاتی همچون داس می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به حذف علف‌های هرز و یا چمن‌ها بپردازید‌.

۶. دستگاه بالابر:

گاهی اوقات نیز ارتفاع درختان گلابی به حدی بالاست که امکان هرس شاخه‌های بیمار و خشکیده به کمک قیچی هرس دسته بلند نیز وجود نخواهد داشت و لازم است از بالابر برقی برای نزدیک‌تر شدن و دسترسی آسان‌تر به شاخه‌های بالایی استفاده کرد.

نتیجه گیری

تمام سعی ما بر آنست تا شما باغداران عزیزان را در این مسیر یاری رسانیم و راه پرفراز و نشیب باغدارای و کشاورزی را برای شما آسان نماییم، لذا تمامی ابزارآلات و تجهیزات مورد نیاز شما برای عملیات هرس کردن درختان گلابی و سایر درختان میوه را می‌توانید از طریق وبسایت نهالستان پالیز نهال تهیه نمایید. تنها نکته حائز اهمیت در هنگام خرید این تجهیزات آن است که با توجه به نیاز خود ابزارآلاتی را انتخاب نمایید که در صورت نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعه شما را به دردسر نیانداز و کارآیی مناسبی نیز داشته باشد، البته ناگفته نماند که قیمت تجهیزات و همچنین مساحت مورد نظر شما نیز در انتخابتان تاثیر گذار خواهد بود.

تماس با پالیز نهال:

09144501007

09144501008

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا