عمومیکسب و کار برتر

اصلی ترین قطعات لیفتراک کوماتسو را بشناسید

قطعات لیفتراک کوماتسو تنوع بسیار زیادی دارند. این ماشین صنعتی که در کشور ما کاربردهای بسیار زیادی دارد توسط شرکت کوماتسو با کیفیت بالا تولید می‌شود. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بخش های گوناگون لیفتراک کوماتسو باید قطعات اصلی آن را بشناسید تا در صورت لزوم بتوانید حداقل عیب آن را تشخیص داده و از یک تعمیرکار ماهر برای برطرف کردن مشکل آن کمک بگیرید. اگر شما هم یکی از صاحبان جدید لیفتراک کوماتسو شده‌اید و می‌خواهید با قطعات مختلف آن آشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و با ما همراه شوید.

اصلی ترین قطعات لیفتراک کوماتسو را بشناسید

تولیدات کمپانی کوماتسو

شرکت کوماتسو انواع ماشین‌آلات صنعتی را مانند لودر، لیفتراک، گریدر، بلدوزر و غیره را تولید می‌کند. این شرکت علاوه بر تولید ماشین‌آلات صنعتی لوازم یدکی آن ها را نیز تولید و به‌فروش می‌رساند.

محصولات شرکت کوماتسو علاوه بر کشور ژاپن به کشورهای دیگر نیز صادر شده و مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته است. از آنجایی که تولیدات این کمپانی با تجربه بسیار طولانی و سابقه بالای این شرکت تولید می شوند دوام و طول عمر بالایی پیدا کرده‌اند. لیفتراک که یکی از تولیدات محبوب این شرکت است قطعات اصلی مختلفی دارد.

اجزای مختلف لیفتراک کوماتسو

از آن جایی که بارگیری و حمل‌ونقل کالاهایی که توسط لیفتراک انجام می‌شود باید با ایمنی بسیار بالایی انجام گیرند سلامت لیفتراک اهمیت بسیار زیادی دارد. این ماشین صنعتی اجزای مختلفی دارد مربوط به بخش های گوناگون آن هستند.

از قسمت‌های مختلف این ماشین صنعتی می‌توان به موتور، سیستم ترمز، اهرم‌ها، بخش هیدرولیک، چرخ‌ها، دکل، دیواره محافظ بار، چراغ‌ها، ترمز و غیره اشاره کرد. هر کدام از این قطعات که وظایف مختلفی را بر‌عهده دارند باید با سلامت کامل در این ماشین صنعتی به‌کار روند.

دکل لیفتراک

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات تشکیل دهنده لیفتراک دکل آن نام دارد که نقش اساسی را در این ماشین صنعتی ایفا می‌کند. دکل لیفتراک برای حمل بار مورد‌استفاده قرار می گیرد. برای این که از لیفتراک استفاده کنید باید ابتدا از سلامت دکل آن اطمینان پیدا کرده و سپس حمل‌ونقل کالا را توسط لیفتراک انجام دهید.

صاحب لیفتراک باید پیش از روشن کردن لیفتراک دکل آن را با دقت بررسی کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شود. از نکاتی که در حین بررسی دکل باید به آن توجه کرد می‌توان به ارتفاع باربری اشاره کرد. ارتفاع باربری به ارتفاعی گفته می‌شود که دکل لیفتراک باید در بالاترین وضعیت خود قرار گیرد.

شاخک‌هایی که روی دکل لیفتراک هستند باید بتوانند به راحتی حرکت کرده و به ارتفاع بالایی بروند. از نکات دیگر باید به ارتفاع بالابری آزاد دکل توجه داشت. این ارتفاع به ارتفاعی گفته می‌شود که شاخه‌های دکل به صورت معمولی بار را بالا برده و در این شرایط باید به حداکثر اندازه خود نرسیده باشد.

ارتفاع آزاد بالابری هم به ارتفاعی می‌گویند که در ابتدای کار دکل وجود داشته باشد. برای بررسی سلامت دکل لیفتراک باید به حداقل ارتفاع و ارتفاع گسترده آن نیز توجه داشت. حداقل ارتفاع ارتفاعی است که دکل و شاخه‌ها فاصله بسیار کمی از زمین داشته باشند. ارتفاع گسترده نیز بالاتر از ارتفاع در حالت حداکثر آن نامیده می‌شود.

اصلی ترین قطعات لیفتراک کوماتسو را بشناسید

انواع دکل لیفتراک

دکل‌های انواع مختلفی دارند. از این دکل‌ها می‌توان به دکل دو مرحله‌ای اشاره کرد. این دکل‌ها قسمت خارجی ثابت و قسمت داخلی مرحله متحرک داشته و هنگام بالا بردن آن شاخه‌های دکل به حرکت در می‌آیند. دکل‌های سه مرحله‌ای که از سه قسمت تشکیل شده‌اند دارای یک بخش خارجی و دو قسمت درونی هستند.

زمانی که ارتفاع دکل افزایش پیدا می‌کند دو قسمت داخلی آن نیز به سمت بیرون حرکت کرده و باعث کاربرد بیشتر می‌شوند. دکل‌های چهار مرحله‌ای که از چهار قسمت اصلی تشکیل شده‌اند شامل یک بخش خارجی و ۳ قسمت داخلی هستند. زمانی که با استفاده از این دکل‌ها بارگیری لیفتراک انجام می‌شود تمام اجزای آن حرکت کرده و ارتفاع کمتری نسبت به دیگر دکل‌ها دارد. اگر این دکل‌ها دچار آسیب شوند باید تعمیر لودر کوماتسو را توسط تعمیرکاران باتجربه انجام داد.

تایرهای لیفتراک

از دیگر قطعات اصلی لیفتراک‌ها می‌ توان به تایر‌های آن ها اشاره کرد. تایرها باید از سلامت کامل برخوردار شوند تا موجب سهولت حرکت و افزایش قدرت لیفتراک‌ها باشند. لیفتراک باید در حین کار خود بتواند قدرت خود را افزایش داده و در موقعیت‌های مختلف مانور دهد.

اگر از لیفتراک به درستی استفاده نشود تایرهای آن ها دچار مشکلات زیاد و هزینه‌های بسیار زیادی خواهند شد. نوع تایرهایی که برای لیفتراک خریداری می‌شوند باید نسبت به محیط کاری انتخاب گردند. زمان استفاده از دستگاه و شرایط کاری نیز روی خرید تایر لیفتراک تاثیر بسیار زیادی دارد.

از انواع این تایرها می‌ توان به تایرهای پنوماتیک، تایر‌های پنوماتیک مقاوم به پنچری، تایرهای معمولی و تایرهای بدون اثر اشاره کرد. تایرهای پنوماتیک برای سطوح ناهموار مناسب بوده و تایرهای پنوماتیک مقاوم به پنجری برای سطوح سخت مورد‌استفاده قرار می‌گیرند.

 تایرهای معمولی برای مدل‌های گوناگون لیفتراک استفاده شده و این تایرها را به عنوان تایرهای متداول به فروش می‌رسانند. تایرهای بدون اثر نیز در هنگام حرکت روی سطوح هیچ‌گونه اثری از خود برجای نمی‌گذارند.

اصلی ترین قطعات لیفتراک کوماتسو را بشناسید

موتور لیفتراک

از قطعات اصلی لیفتراک می توان به قطعاتی اشاره کرد که در موتور این ماشین صنعتی به کار می‌روند. موتور لیفتراک اهمیت بسیار زیادی برای حرکت و قدرت ماشین صنعتی دارد. اگر اجزای موتور لیفتراک دچار آسیب شوند این ماشین نمی‌تواند فعالیت خود را به درستی انجام دهد.

 هرچند وقت یک بار باید موتور لیفتراک موردبررسی قرار گیرد و آسیب‌هابی آن برطرف گردد. اگر موتور لیفتراک دچار آسیب شود هزینه‌های بسیار زیادی برای صاحب این ماشین صنعتی به وجود خواهد آمد. لوازم یدکی لیفتراک کوماتسو برای تعمیر موتور این ماشین صنعتی مناسب هستند.

سخن پایانی

توجه به این مطلب متوجه شدید که یکی ازماشین‌های صنعتی که توسط کمپانی کوماتسو تولید می شود لیفتراک نام دارد. در این شرکت علاوه بر تولید ماشین‌های صنعتی انواع لوازم یدکی آن نیز تولید شده و به فروش می‌رسند.

 قطعات اصلی لیفتراک برای کار کردن این ماشین صنعتی به صورت صحیح و سلامت کامل اهمیت بسیار زیادی دارد. از آنجایی که حمل‌ونقل کالاها باید با سلامت کامل انجام شود باید هر چند وقت یک بار نسبت به سلامت قطعات اصلی لیفتراک مطمئن شوید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قطعات اصلی لیفتراک کوماتسو با مجموعه آداک کوماتسو در ارتباط باشید.

 

منبع: مجموعه آداک کوماتسو https://adakkomatsu.ir/

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا