دانش و سلامتکسب و کار برتر

روش های خودارضائی در مردان

خودارضایی سالم در آقایان + روش های ترک خودارضایی

خودارضایی در آقایان برخلاف خانم‌ها به شکل بسیار ساده‌تری انجام شده و ارگاسم نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد. خانم‌ها در طول خودارضایی و رسیدن به ارگاسم، علاوه بر تحریکاتی که بر اندام‌های جنسی‌شان تحمیل می‌کنند، معمولاً از سایر عوامل مثل دیدن صحنه‌های رمانتیک، استفاده از ابزارهای جنسی و… استفاده می‌کنند تا شرایط بهتری را در خودارضایی تجربه کرده و زودتر به ارگاسم برسند.

این موضوع در آقایان کمتر وجود داشته و خودارضایی آن‌ها بیشتر بر محور تحریک اندام‌های جنسی‌شان صورت می‌گیرد و موارد جانبی توسط آن‌ها انجام نمی‌شود. رایج‌ترین نوع خودارضایی در آقایان به این شکل است که آن‌ها با دست خود اندام جنسی‌شان را لمس کرده و آن را به روش‌های گوناگون نوازش می‌کنند. در این بین معمولاً اکثر آقایان برای آسان‌تر شدن عمل خودارضایی از روان کننده‌های گوناگونی استفاده می‌کنند؛ به این صورت هم رسیدن به ارگاسم در آن‌ها سریع‌تر انجام می‌شود، و هم خودارضایی برای‌شان لذت‌ بخش‌تر خواهد بود.

همان‌طور که ابزارهای جنسی برای خودارضایی خانم‌ها در انواع گوناگونی ساخته شده، این ابزارها برای آقایان نیز موجود بوده و آن ها می‌توانند با کمک این وسایل خودارضایی لذت بخش‌تری را داشته باشند. استمناء و خودارضایی در آقایان، در شرایطی خاص برای آن‌ها جذابیت بیشتری دارد. به طوری که دیدن فیلم‌های جنسی و صحنه‌های رمانتیک و حضور در محلی آرامش بخش و ساکت، در کیفیت خودارضایی آن‌ها تاثیرگذار است.

همان‌طور که بارها ذکر کرده‌ایم، عمل خودارضایی اصلاً عمل پسندیده و درستی نیست، اما اگر به هر نحوی فردی نمی‌تواند این کار را ترک کند، بهتر است آن را به شکل سالم و درست انجام دهد تا از ایجاد آسیب‌ها و مشکلات اضافه جلوگیری نماید. در همین راستا خودارضایی سالم و درست در آقایان، عملی است که آن‌ها را به نهایت لذت رسانده و به آلت جنسی‌شان آسیبی وارد نکند.

 یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از اقایان با آن روبه‌رو هستند، مشکل زودانزالی است. افرادی که دچار اعتیاد به خودارضایی هستند، برای لذت بیشتر در خودارضایی معمولاً تحریکات جنسی خود را مدام متوقف کرده و دوباره تحریک را انجام می‌دهند. این کار به آن‌ها کمک می‌کند تا دیرتر به انزال رسیده و لذت بیشتری را در خودارضایی تجربه کنند.

روش های خودارضائی در مردان

عوارض خودارضایی

عوارض خودارضایی شامل موارد متعددی می‌شود. به طوری که اگر فردی به صورت مداوم اقدام به خودارضایی نماید با مشکلاتی مانند کاهش شدید اعتماد به نفس، کاهش عزت نفس، افسردگی و ناراحتی مداوم، اختلال در ارگاسم، اختلال خواب و… مواجه می‌شود. افرادی که اعتیاد به خودارضایی پیدا می‌کنند این مشکلات را به طور جدی در خود پرورش داده و وضعیت خود را روز به روز وخیم‌تر خواهند کرد. به همین دلیل اگر می‌خواهید از این عوارض دور بمانید، از خودارضایی دوری کرده و یا اگر نمی‌توانید آن را به شکل فوری و سریع ترک کنید، اصول خودارضایی سالم را در پیش بگیرید.

اگر خودارضایی به صورت ناسالم در آقایان انجام شود

انجام خودارضایی با روش‌های غیراصولی و به طور منظم و با دفعات زیاد در آقایان علاوه بر مشکلات روحی، موجب گرفتگی مجرای ادرار و سوزش این ناحیه در آن‌ها می‌شود. همچنین تعدد خودارضایی بدون شک موجب کاهش کیفیت زندگی مشترک افراد متاهل با شریک زندگی‌شان شده و در زندگی روزمره آن‌ها نیز اختلالات زیادی ایجاد می‌کند. از آنجایی که تحلیل نیروی جسمانی به دلیل انجام خودارضایی در آقایان بسیار بیشتر از خانم‌ها است، در بسیاری از موارد ممکن است این کار موجب کاهش چشمگیر راندمان شغلی شده و زندگی شغلی فرد را نیز با مشکل همراه کند.

خودارضایی سالم مزیت دیگری برای آقایان به همراه دارد و آن هم این است که وضعیت جسمانی آن‌ها را تا حدودی کنترل کرده و باعث آسیب‌های چشمگیر به نیروی جسمانی افراد نمی‌شود. همچنین موضوع زودانزالی که یک مشکل رایج در میان آقایان است معمولاً به دلیل تعدد دفعات خودارضایی و انجام نامناسب این عمل به سراغ‌شان می‌آید. خودارضایی سالم در آقایان از این مشکل نیز تا حدودی جلوگیری کرده و وضعیت انزال آن‌ها را با مشکل روبه‌رو نمی‌کند.

در کنار این موارد بد نیست بدانید آقایانی که اعتیاد شدیدی به خودارضایی داشته و این عمل را به صورت روزانه انجام می‌دهند، در بسیاری از موارد با مشکل کاهش اسپرم در منی خود مواجه بوده و ممکن است این موضوع در قدرت باروری آن‌ها اختلال ایجاد کند. پس با انجام حداقلی خودارضایی و پیروی از اصول خودارضایی سالم، هم از آسیب‌های روحی و روانی این کار دور بمانید، و هم آسیب‌های جسمی و جنسی‌تان را کاهش دهید.

بهترین روش خودارضایی مردان چیست؟

روش صحیح خودارضایی مردان موضوعی است که درباره آن کمتر گفتگو می‌شود زیرا گفتگو درباره خودارضایی و موضوعات جنسی امری غیر اخلاقی و بدور از ارزشها دانسته می شود. در حالیکه بهتر است آموزش لازم درباره موضوعات جنسی داده شود تا فرد بتواند دانش خود را از منابع معتبر بدست بیاورد و نه آنچه متاسفانه فرهنگ غرب و فیلمهای پورنوگرافی سعی در اشاعه آن دارند.

هر زمان صحبت از خودارضایی می شده است بدون ذکر دلایل علمی با شدت آنرا محکوم کرده و ضررهای بسیاری از جمله کور شدن، دیوانه شدن، آسیب به قوای جنسی، ناباروری و…برای آن ذکر می شده است. از سویی گروهی نیز از آن سوی بام افتاده اند و فواید بی شماری برای خودارضایی بر می شمارند. از جمله: کاهش احتمال سرطان پروستات، بهبود خلق و رفع تنش، افزایش میزان علاقمندی جنسی و دفع اسپرم‌های ضعیف، که البته هیچکدام از این ادعاها از لحاظ تجربی و علمی به اثبات نرسیده است. بنابراین لازم است محققین بیشتری درباره این موضوع به تحقیق بپردازند.

اولین نکته‌ای که باید به آن آگاه باشیم آن است که خودارضایی عملی شایع است و تنها به انسان محدود نمی‌شود و سایر پستانداران نیز به آن مبادرت می‌ورزند. حتی نوزادان نیز هنگامی که به کشف بدن خود می‌پردازند و یا زمانی که می‌خواهند احساس آرامش به‌دست آورندو یا در هنگام خستگی و بی حوصلگی و یا هنگام احساس طرد شدگی خودارضایی می‌کنند. آنها درک می‌کنند که تماس با بدن، احساس خوبی به آنها می‌دهد.

هایم گینات روانشناس اعتقاد دارد والدین باید با متانت کودک را از خودارضایی بازدارند. نه به این دلیل که آنرا نوعی مرض می دانند بلکه به این علت که خودارضایی کودکان آنها را از رشد و گسترش روابط اجتماعی باز می دارد.

میزان شیوع خودارضایی در مردان و زنان

بر اساس تحقیقی که بر روی ۵۸۶۵ فرد بین ۱۴ تا ۹۴ سال صورت گرفت و همچنین با در نظر گرفتن سن آنها، ۶۷ تا ۹۴ درصد مردان حداقل یکبار خودارضایی کرده بودند و ۴۳ تا ۶۷ درصد نیز حداقل یکبار در ماه گذشته خود‌ارضایی کرده بودند. هرچه سن افراد پایینتر می‌آید، درصد خود‌ارضایی افزایش پیدا می‌کند. در میان زنان، بین ۴۳ تا ۸۵ درصد حداقل یکبار در طول زندگی خودارضایی کرده بودند و بین ۲۱ تا ۴۳ درصد نیز یکبار در ماه گذشته خود‌ارضایی کرده بودند.

با این وجود، بر اساس تحقیقات یک گروه سوئیسی در سال ۲۰۱۷، خودارضایی بالاخص در میان مردان با میزان کاهش رابطه جنسی با شریک جنسی، عدم رضایت از ارتباط، نارضایتی جنسی، اختلال جنسی بیشتر و رضایت کمتر از سلامت روانی و زندگی همبستگی دارد.البته همبستگی داشتن بمعنای رابطه علی نمی باشد و ممکن است هر دو پدیده خود معلول عامل سومی باشند.

آیا می‌توانیم بهترین روشی برای خودارضایی نام ببریم؟

نکته مهم آنست که تمام فعالیت‌های فیزیکی انسان از جمله غذا خوردن، نوشیدن، خوابیدن و … به‌طور طبیعی دارای محدویت است. همانگونه که نفْسِ غذا خوردن ضرری برای بدن ندارد، بلکه بیش از حد خوردن برای انسان مضر است؛ تاکنون مطالعات علمی، نفس خود‌ارضایی را مضر ندانسته بلکه خود‌ارضایی زیاد یا اعتیاد به‌خودارضایی بالاخص همراه با تماشای پورنوگرافی را اختلال یا مزمن تشخیص‌داده‌اند.

بنابراین باید بین خود‌ارضایی مزمن یا اعتیاد به خود‌ارضایی و خودارضایی طبیعی تفاوت قائل‌شد. (باید تفاوت قائل‌شد بین اینکه بگوییم هنوز تحقیقات علمی درباره ضررهای خودارضایی به‌نتیجه قاطعی نرسیده‌اند و اینکه بگوییم هیچ ضرری ندارد. ضمنا منظور از آنکه می‌گوییم در تحقیقات علمی به اثبات نرسیده آن است که گروهی از تحقیقات به مضر بودنش تاکید دارند و گروهی دیگر بر مضر نبودن و حتی مفید بودن. درنتیجه اجماعی در اینباره تاکنون در تحقیقات علمی وجود ندارد. اما در آموزه‌های مذهبی قطعا به‌روشنی تکلیف خودارضایی و حرام‌بودنش مشخص‌است.)

متاسفانه با آغاز اینترنت پرسرعت و شیوع فیلم‌های پورنوگرافی، تعداد خود‌ارضایی‌های مکرر و مزمن در افراد بسیار افزایش یافته است. تا پیش از آن، بشر چندان با چنین پدیده‌ای مواجه نبوده است و بنابراین این باور در ذهن افراد جای داشت که خودارضایی مزمن و یا به تعداد دفعات زیاد، در فرد ممکن نمی‌باشد (و یا بسیار به‌ندرت اتفاق می‌افتد) و فرد هر زمان که احساس رضایت کرد، دست از خودارضایی بر می‌دارد.

منتهی بعد از آغاز اینترنت پرسرعت، فرد به‌جهت توانایی ایجاد تنوع بسیار زیاد در فیلم‌های پورنوگرافی، بعد از تماشای آنها به‌نوعی خود را مجبور به انجام خودارضایی می‌بیند و اندک اندک همانگونه که در مقاله اعتیاد به پورنوگرافی آورده‌ایم، ساختار مغز تغییر می‌یابد و مغز معتاد هیچ زمان به احساس رضایت دست نمی‌یابد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا