عمومیکسب و کار برتر

ریکاوری و بازیابی عکس های پاک شده از گوشی موبایل

پاک شدن عکس های با ارزش می تواند ناراحت کننده باشد مخصوصا وقتی که بهترین و خاطره انگیز تر عکس هایمان پاک شده باشند. پاک شدن عکس و فیلم های گوشی اتفاقی است که امکان دارد برای هر کسی رخ دهد حال ممکن است مشکلات ویروسی باعث این اتفاق شوند و یا اینکه خودمان ناخواسته یا خواسته عکس ها را پاک کنیم.

ریکاوری، راه حلی برای برگرداندن عکس های پاک شده است و شما به راحتی می توانید با نصب برنامه ریکاوری عکس و یا حتی بدون نصب برنامه ریکاوری و استفاده از تنظیمات داخلی گوشی، عکس های حذف شده گوشی خود را برگردانید. اگر به دنبال راه حلی برای ریکاوری عکس های پاک شده هستید، مطالعه ادامه این مطلب شما را کمک می کند. همراه ما باشید.

ریکاوری و بازیابی عکس های پاک شده از گوشی موبایل

چرا عکس ها از گوشی پاک می شوند

قبل از اینکه بخواهیم نحوه ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی را آموزش دهیم، بد نیست بدانید که چه عواملی باعث پاک شدن عکس و فیلم از گوشی می شوند تا از این به بعد حواستان باشد که دوباره با این مشکل مواجه نشوید. این دلایل عبارتند از :

حذف شدن تصادفی

صفحه لمسی گوشی هوشمند به تنهایی می تواند مقصر حذف شدن عکس های شما باشد چون فقط کافیست انگشت شما به جای گزینه کپی یا انتقالی به گزینه حذف بخورد و تمام عکس هایی که داخل گوشی تان دارید در کمتر از چند ثانیه محو شوند. این مشکل مخصوصا زمان هایی که عجله در انجام کاری دارید یا گوشی را به دست کودک داده اید، اتفاق می افتد و شما را حسابی کلافه می کند اما نگران نباشید زیرا همانطور که پاک کردن عکس از گوشی آسان و سریع است، به سادگی هم می توانید تمام آنها را برگردانید.

مشکلات ویروسی

ویروس به راحتی می تواند تنظیمات کل گوشی شما را بهم بریزد و حتی باعث حذف شدن عکس و فیلم ها شود پس گوشی خود را در معرض فایل های خراب و ویروسی قرار ندهید و برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشیتان توصیه می شود که فایل هایی مثل اپلیکیشن، موسیقی و … را از وب سایت های معتبر بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث ویروسی شدن گوشی شما شود، کلیک کردن بر روی لینک های ناشناس است مخصوصا اگر از فضای مجازی زیاد استفاده می کنید بیشتر در معرض این خطر هستید.

بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه

اگر گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید، تمام فایل ها و عکس هایی که دانلود کرده اید از گوشی شما حذف می شوند پس قبل از آنکه اقدام به اینکار کنید، عکس ها و اطلاعات مورد نیازتان را ذخیره کنید.

ضربه به مموری یا حافظه جانبی

اکثر گوشی ها دارای درگاه حافظه جانبی هستند که به حافظه بیشتر در گوشی کمک می کند. از طریق درگاه حافظه جانبی می توان اطلاعات بیشتری در گوشی ذخیره کرد اما اگر کوچک ترین ضربه ای به درگاه وارد شود، ممکن است اطلاعات ذخیره شده در آن از جمله عکس ها حذف شوند و شاید نتوان از روش ریکاوری هم برای برگرداندن عکس ها استفاده کرد.

فرمت گوشی بدون پشتیبان‌ گیری

اگر می خواهید گوشی خود را فرمت کنید یادتان باشد که قبل از اینکار حتما از اطلاعات داخل گوشی یک فایل پشتیبان یا همان بکاپ تهیه کنید تا بتوانید پس از فرمت شدن گوشی مجددا داده ها را برگردانید.

ریکاوری و بازیابی عکس های پاک شده از گوشی موبایل

نکات مهم برای ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی

برای ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی لازم است یکسری نکات را رعایت کنید که به شرح زیر هستند :

  • پس از حذف شدن عکس ها از گوشی، موبایل را کنار بگذارید و با آن کار نکنید زیرا داده های جدی مثل فیلم و عکس در گوشی شما ذخیره و روی داده های پاک شده رونویسی می شوند.
  • برای ریکاوری کردن عکس های پاک شده باید اینترنت همراه یا وای فای را خاموش کنید تا برنامه های جدیدی در گوشی ذخیره نشوند.
  • برای دانلود برنامه ریکاوری عکس های پاک شده به آپ یا سایت های معتبر مراجعه کنید.

استفاده از اپلیکیشن Digger Disk برای ریکاوری عکس های پاک شده

اپلیکیشن Digger Disk برای ریکاوری عکس های پاک شده به کمک شما می آید و با این برنامه می توان تصاویر پاک شده در گوشی های اندروید و آی او اس را برگرداند. برای ریکاوری عکس های پاک شده با Digger Disk، این برنامه را دانلود کنید و سپس نصب نمایید.

بعد از ورود به برنامه، دو گزینه Basic Scan و Full Scan را مشاهده خواهید کرد که شما باید گزینه Full Scan را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب گزینه Full Scan، بر روی حافظه داخلی گوشی خود ضربه بزنید و سپس نوع پرونده مورد نظر را جستجو نمایید. حال برنامه شروع به اسکن می کند و پس از چند دقیقه، تصاویر را نشان می دهد. شما با اپلیکیشن Digger Disk می توانید فیلتر هم اعمال کنید و با ورود به تنظیمات برنامه، بازیابی عکس های پاک شده را بر اساس حجم و تاریخی که عکس ها گرفته شده اند، تنظیم کنید. بعد از ریکاوری تمام عکس های حذف شده، انتخابشان کنید و آنها را در یک فایل ذخیره نمایید.

 برای مشاوره رایگان در زمینه ریکاوری عکس های پاک شده از گوشی موبایل با گارانتی سازگار، مرکز ریکاوری و بازیابی اطلاعات تماس بگیرید.

استفاده از نرم افزار EaseUS برای ریکاوری عکس های پاک شده

از بهترین نرم افزارهای رایگان برای برگرداندن عکس های پاک شده از گوشی، نرم افزار EaseUS به اسم کامل تر EaseUS Wizard Recovery است. برای ریکاوری عکس های پاک شده با نرم افزار EaseUS، ابتدا کارت حافظه خود را به کامپیوتر وصل کنید و سپس نرم افزار را اجرا نمایید.

پس از اجرای نرم افزار، کلیه درایو ها نمایش داده می شوند که شما می توانید داده ها را بازیابی یا ریکاوری کنید. گزینه کارت حافظه یا فضای داخلی را انتخاب کرده و دکمه اسکن را بزنید، برنامه شروع به اسکن کرده و هر پرونده ای که پاک شده باشد را بازیابی می کند.

در مرحله بعد، بر روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک کنید و jpg یا PNG را انتخاب کنید. تمام تصاویری که می توانید بازیابی کنید در پنجره اصلی نشان داده می شوند که شما باید آن تصاویری که لازم دارید را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Recover Now کلیک نمایید.

در نهایت هم باید مکانی در هارد دیسک خود انتخاب کنید تا تصاویر را ذخیره نماید، آنهایی را که لازم دارید انتخاب کنید و به پوشه مورد نظر هدایت کنید.

ریکاوری و بازیابی عکس های پاک شده از گوشی موبایل

استفاده از Google Drive برای ریکاوری عکس های پاک شده

Google Drive هم می تواند عکس های پاک شده از گوشی را ریکاوری کند و این برنامه از تمام عکس ها و ویدئوهای شما نیز به صورت رایگان محافظت می کند. گوگل درایو حدود 15 گیگ فضای رایگان در اختیار شما قرار می دهد و می توانید عکس و فیلم های گوشی را در آن ذخیره کنید. ویژگی مثبت Google Drive این است که حتی با حذف کردن عکس و ویدئوها از داخل آن، تمام فایل های حذف شده را به مدت 60 روز نگهداری می کند و شما اگر پشیمان شدید می توانید دوباره فایل ها را برگردانید.

پس اگر قبل از اینکه تصاویر از بین بروند در برنامه ارزشمند Google Drive ذخیره شده باشند، خیالتان راحت خواهد بود که با حذف عکس ها از گالری گوشی، در گوگل درایو آنها را دارید. برای برگرداندن عکس ها از Google Drive به داخل گالری، کافیست برنامه را باز کنید و سپس بر رویگزینه My Drive کلیک کنید تا مواردی که بارگذاری کرده اید نمایش داده شوند.

حال می توانید عکس های مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی آنها ضربه بزنید. در مرحله بعد ریکاوری، بر روی گزینه دانلود کلیک کنید تا عکس ها در گالری گوشی شما بارگیری شوند.

اپلیکیشن Restore Image برای ریکاوری عکس های پاک شده عکس های پاک شده گوشی

یک اپلیکیشن خوب دیگر برای ریکاوری عکس های پاک شده، اپلیکیشن Restore Image است که عملکرد سریع دارد. این اپلیکیشن قادر است با سرعت تمام حافظه داخلی و SD را اسکن کند و نتیجه حاصل را پوشه بندی شده و مرتب تحویل دهد.

اپلیکیشن Restore Image هم نسخه اندروید و هم نسخه آی او اس دارد، یک بخشی در قسمت آپ عکس به اسم Recently Deleted وجود دارد که با انتخاب این گزینه تمام عکس هایی که اخیرا حذف کرده اید بازیابی می شوند و هر کدام را که خواستید می توانید به گوشی برگردانید. گارانتی سازگار مرکز بازیابی و ریکاور اطلاعات در تهران برای مشاوره رایگان کلیک کنید. https://shop.sazgar.com/data-recovery/

ریکاوری عکس های پاک شده با فعال سازی USB Debugging

یک روش دیگر برای ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی های اندرویدی، فعال سازی USB Debugging است. برای اینکار ابتدا باید نرم افزار Wondershare Dr. Fone را نصب کنید و سپس USB Debugging را فعال نمایید.

روش فعال سازی USB Debugging برای گوشی های اندروید نسخه 4.2 و بالاتر به این صورت است که باید پس از ورود به تنظیمات گوشی، بر روی گزینه About Phone کلیک کنید و سپس گزینه Build number را انتخاب نمایید تا پیام You are under developer mode) روی گوشی ظاهر شود.

در مرحله بعد دوباره باید وارد تنظیمات گوشی شوید و به بخش Developer options بروید و سپس گزینه USB debugging را فعال کنید. در قدم بعدی، باید گوشی را با استفاده از USB به کامپیوتر وصل کنید و دکمه Next را در پیغامی که بر روی صفحه ظاهر شده است، بزنید تا اسکن گوشی آغاز شود.

پس از ایجاد دسترسی برای دستگاه، از شما درخواست می شود که فایل مورد نظرتان را برای اسکن انتخاب کنید که شما باید بخش گالری را انتخاب کنید و روی گزینه Next بزنید. حال باید یکی از گزینه های “اسکن فایل های حذف شده” و “اسکن همه فایل ها” را انتخاب کنید و کمی منتظر بمانید تا تصاویر و فایل های حذف شده نمایش داده شوند. در نهایت هم باید بر روی گزینه ریکاور کلیک کنید تا فایل ها بازیابی شوند.

ریکاوری و بازیابی عکس های پاک شده از گوشی موبایل

سوالات شما

  • آیا عکس های حذف شده از گوشی را می توان ریکاوری کرد ؟

بله اگر شما هم عکس و فیلم های زیادی از گوشی تان پاک کرده اید با آموزش هایی که در این مطلب ارائه کردیم به سادگی و سریع می توانید آنها را ریکاوری کنید.

  • بهترین نرم افزار ریکاوری عکس های پاک شده چیست ؟

نرم افزار EaseUS، اپلیکیشن Digger Disk و … عملکرد خوبی در ریکاوری عکس های پاک شده دارند.

  • چگونه می توان از پاک شدن عکس ها از گوشی جلوگیری کرد ؟

بهتر است همیشه عکس ها و ویدئو های گوشی خود را در گوگل درایو ذخیره کنید که محلی امن برای نگهداری از داده های گوشی شماست.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا