عمومیکسب و کار برتر

فایروال سوفوس Sophos به همراه لایسنس های وب ایمیل و فول

بررسی فایروال سوفوس SOPHOSو تعریف ویژگیهای آن

در ابتدای این مبحث، پیش از بررسی فایروال سوفوس Sophos XGS 3300 و تعریف ویژگیهای آن، نگاهی داشته باشیم به تعریف کلی فایروال. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت افرا فناوری ایکاد مراجعه فرمایید.

فایروال سوفوس Sophos به همراه لایسنس های وب ایمیل و فول

فایروال چیست؟

فایروال یک سیستم امنیتی شبکه است که بر اساس قوانین امنیتی از پیش تعیین شده، ترافیک ورودی و خروجی شبکه را مانیتور و کنترل میکند و بر اساس مجموعه ای از قوانین امنیتی تعیین شده، اجازه یا مسدود کردن ترافیک خاص را میدهد. فایروالها بیش از 25 سال است که اولین خط دفاعی در امنیت شبکه هستند. آنها مانعی بین شبکه های داخلی ایمن و کنترل شده ایجاد میکنند که در خارج از شبکه ها، مانند اینترنت قابل اعتماد و غیر قابل اعتماد هستند.

از فایروالها در تنظیمات شخصی و سازمانی استفاده میشود و بسیاری از دستگاهها با یک دستگاه داخلی از جمله رایانه های مک، ویندوز و لینوکس روبرو میشوند. آنها بطور گسترده ای جزء اساسی امنیت شبکه محسوب میشوند. فایروالها از این جهت مهم هستند که تأثیر بسزایی در تکنیکهای امنیتی مدرن داشته و هنوز هم بطور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. آنها اولین بار در روزهای ابتدایی اینترنت، زمانیکه شبکه ها به روشهای امنیتی جدیدی نیاز داشتند که میتوانند از پیچیدگی روزافزون استفاده کنند، ظهور کردند.

فایروالها از آن زمان به پایه و اساس امنیت شبکه در مدل سرویس دهنده-سرور- معماری مرکزی رایانه های مدرن – تبدیل شده اند. بیشتر دستگاهها از دیواره آتش – یا ابزارهای نزدیک بهم برای بازرسی ترافیک و کاهش تهدیدات استفاده میکنند.

فایروال سوفوس Sophos XG

Sophos XG Firewall روشی نوآورانه در مورد نحوه مدیریت فایروال و نحوه شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات در شبکه ارائه میدهد. حفاظت جامع فایروال نسل بعدی ما به منظور افشای خطرات پنهان، جلوگیری از تهدیدهای شناخته شده و ناشناخته و پاسخگویی خودکار به حوادث ساخته شده است. Sophos XG Firewall آخرین فناوری پیشرفته ای را که شما برای محافظت از شبکه خود در برابر باج افزارها و تهدیدات پیشرفته از جمله IPS برتر، محافظت در برابر تهدیدات پیشرفته، جعبه ایمنی ابری و تجزیه و تحلیل تهدیدات کامل AI، Dual AV ، کنترل وب و برنامه، محافظت از طریق ایمیل و سایر موارد فراهم میکنید.

این فایروال برنامه وب را کاملاً کامل و کاربردی کرده است و راه اندازی و مدیریت آن آسان است. Sophos XG Firewall تنها راه حل امنیتی شبکه است که قادر است منبع عفونت را در شبکه شما بطور کامل شناسایی کرده و در پاسخ بطور خودکار دسترسی به سایر منابع شبکه را محدود کند. این کار با ضربان قلب منحصر بفرد Sophos Security ما امکان پذیر است که از نظر دورسنجی و وضعیت سلامتی بین نقاط انتهایی Sophos و دیوار آتش شما مشترک است.

فایروال سوفوس SOPHOS با نام Sophos XG-Firewall، در کنار رابط کاربری زیبا، از هسته قدرتمندی برخوردار بوده و با در اختیار داشتن Feature های متعدد میتواند امنیت سازمان را تضمین کند. مدیران شبکه بسته به ساختار شبکه شان، تعداد User ها، پهنای باند شبکه، تعداد کانکشن های همزمان و نهایتا بودجه سازمان خود مناسب ترین فایروال را میتوانند از بین محصولات Sophos انتخاب کنند. فایروال نسل جدید Sophos XG، خطرات پنهان را به نمایش میگذارد، تهدیدات ناشناخته را مسدود میکند و بطور خودکار به حوادث پاسخ میدهد.

ویژگیهای کلیدی فایروال سوفوس Sophos XG

  • شناسایی خطرات پنهان
  • مدیریت آسان فایروال های متعدد
  • پاسخ خودکار به حوادث
  • BLOCK نمودن تهدیدهای ناشناخته
  • کنترل شکل دهی ترافیک بصورت انعطاف پذیر و قدرتمند
  • گزارش دهی پیشرفته و قوی و ..

قابلیت های فایروال سوفوس SOPHOS

  • محافظت از شبکه (Network Protection)
  • امنیت شبکه های بی سیم (Wireless Protection)
  • محافظت از کاربران وب (Web Protection)
  • محافظت به روش طوفان شن (Sandstorm Sandboxing)
  • امنیت میل سرور (Email Protection)
  • محافظت از وب سرورها (Web Server Protection)

Sophos XG Series راه حل نهایی امنیت شبکه

معماری فایروال سوفوس سری XG سطح محافظت، عملکرد و دید بسیار وسیع را ارائه میدهد:

    visibility

قابلیت مشاهده آنچه که در شبکه شما اتفاق می افتد: Sophos XG Firewall نقاط کور را حذف میکند. بینش و دیدی وسیع از تمامی ترافیک شبکه شما، چه رمزگذاری، فراری و چه گنگ، ارائه میدهد.

    protection

بهترین محافظت برای متوقف کردن تهدیدات ناشناخته: Sophos XG Firewall بهترین فناوری محافظت در برابر آخرین تهدیدهای پیشرفته مانند باج افزار، رمزنگاری، ربات ها، کرم ها، هک ها، نقض ها را ارئه میدهد و APT ها با فناوری منحصر بفرد و خلاقانه برای مقابله با تهدیدهایی که ما حتی تاکنون ندیده ایم، طراحی شده اند.

    performance

عملکرد برای محافظت کامل از شبکه و حتي بيشتر: Sophos XG Firewall عملکرد پیشرو در صنعت به شما اطمینان میدهد که میتوانید بدون هیچگونه خرابی در عملکرد از تمام جدیدترین فن آوری های محافظت در نسل بعدی استفاده کنید.

فایروال سوفوس XGS

دستگاههای فایروال سری جدید Sophos XGS Series با CPUهای اختصاصی Xstream Flow امکان دستیابی به حداکثر سرعت در برنامه، بازرسی TLS با کارایی بالا و محافظت از تهدیدات قدرتمند را فراهم می کنند. معماری Sophos Firewall Xstream برای ارائه سطوح فوق العاده دید، محافظت و عملکرد برای کمک به رفع بزرگترین چالشهای امروزی مدیران شبکه طراحی شده است.

تمام appliance های فایروال سری XGS با ساختار دو CPU ساخته شده اند که ترکیبی از یک CPU مرکزی چند هسته ای با کارایی بالا و پردازنده اختصاصی Xstream Flow برای شتاب گیری هدفمند در سطح سخت افزاری است. این به شما تمام انعطاف پذیری و سازگاری فایروال مبتنی بر x86، بعلاوه افزایش قابل توجه عملکرد نسبت به طرحهای قبلی فایروال را میدهد.

ماژولهای حفاظتی سوفوس Sophos XGS

  • Base Firewall
  • Network Protection
  • Zero-Day Protection
  • Web Server Protection
  • Central Orchestration
  • Web Protection
  • Email Protection

گزینه های استقرار سوفوس Sophos XGS

Virtual and Software

Sophos Firewall از طیف گسترده ای از سیستم عاملهای مجازی پشتیبانی میکند و همچنین میتواند بعنوان یک ابزار نرم افزاری در سخت افزار x86 Intel خود شما مستقر شود.

Cloud

فایروال Sophos بهترین امنیت دید، محافظت و پاسخگویی به شبکه را برای ایمن سازی محیط های ابری عمومی، خصوصی و ترکیبی ارائه می دهد. شرکت افرا فناوری ایکاد ارائه دهنده انواع دستگاه و لایسنس سوفوس آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص فروش لایسنس و پشتیبانی انواع دستگاه فایروال های سوفوس (SOPHOS) میباشد.

فرق بین Torrent و دانلود سایت

فرق بین تورنت و سرور دانلود این است که، امکان دارد یک روزی صاحب سایت به هر دلیلی اقدام به حذف فایل در سرورهای خود کند و یا ممکن است به هر دلیلی اتفاقی برای سرور آن سایت رخ دهد و دیگر شما توانایی دسترسی به آن فایل را نخواهید داشت. اما زمانی که شما از Torrent استفاده میکنید، بسته به نوع محبوبیت آن فایل، هزاران کامپیوتر در حال حاضر اقدام به Seeder کرده اند و از این جهت می توانید با خیال راحت اقدام به دانلود فایل مورد نظر خود کنید. همانطور که ذکر شد، فایل های Torrent با پسوند .torrent نامگذاری می شوند…

حتما تا به امروز، در رابطه با قوانین کپی رایت برای فیلم و فایل های مختلف را شنیده اید و با مطالعه بیشتر، به این موضوع دست پیدا کردید که می توانید از طریق سرویس Torrent ، اقدام به دانلود فایل ها به صورت غیرقانونی کنید. در این مقاله، به طور کلی برای شما سرویس تورنت را توضیح می دهیم و پس از خواندن این مقاله، شما با Torrent آشنا خواهید شد و همچنین از خطرات مرتبط با آن نیز آگاه خواهید شد.

لیست فایروال های سفوس XGS: قبل از هر چیزی، باید بدانید که عملیات Torrent کار غیرقانونی نیست و سرویس Torrent به شما اجازه می دهد تا فایل های دلخواه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و با این حال، به هنگامی که در سطح اینترنت جستجو می کنید، مطالب غیرمجاز را در رابطه با Torrent مشاهده می کنید که دانلود کردن آن فایل ها می تواند برای شما دردسر ساز باشد.

باید به یک نکته ای اشاره کرد که اگر شما در ایران زندگی می کنید، ناشی از عدم وجود قوانین کپی رایت و همچنین اعمال تحریم های ناجوانمردانه برای ایرانیان، دانلود فایل های تورنت هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی کند، اما اگر شما در یک کشور که از قوانین کپی رایت رعایت می کند، نظیر کشور آمریکا و اکثر کشورهای مطرح اروپایی، زندگی می کنید، می تواند برای شما دردسر ساز باشد و باید جریمه های مختلفی بابت این کار بپردازید.

تورنت چگونه کار می کند؟ – نحوه کار کردن تورنت به چه صورت است؟

به هنگامی که شما اقدام به دانلود یک فایل از اینترنت می کنید، در واقع بر روی دکمه دانلود کلیک کرده اید و یک فایل که نمی دانید منشا آن از کجا است، وارد کامپیوتر شما می شود. این فایل که در سطح اینترنت و سایت ها وجود دارد، از سرورهای مختلف آن سایت وارد کامپیوتر شما شده است. نحوه کار تورنت با سرور سایت متفاوت است و به جای اینکه فایل مورد نظر را از سرور دریافت کند، در واقع شما یک فایل Torrent که اغلب بسیار کم حجم هستند، دانلود می کنید و با باز کردن فایل، کامپیوتر شما شاهد لیستی از رایانه هایی خواهد بود که در حال حاضر فایل مورد نظر شما را در خود قرار داده اند و می توانید بخش های مختلفی از فایل مورد نظر خود را از آن کامپیوترها به راحتی دریافت کنید.

برای مثال، ممکن است شما یک بازی کامپیوتری را با حجم 10 گیگابایت دانلود کرده اید و حال تقریبا نزدیک پایان کار، اینترنت سیستم شما با مشکل روبرو شد و دانلود فایل متوقف شد. حال شما مجبور خواهید شد که مجددا فایل را دانلود کنید که بسیار زمان بر و هزینه های مختلفی در پی خواهد داشت. اما با وجود فایل تورنت، شما می توانید هر جایی که دانلود شما متوقف شد، بخش های دلخواه فایل خود را دانلود کنید که می تواند انجام دریافت فایل را برای شما بسیار آسان تر کند. به کامپیوترهایی که فایل مورد نظر شما را در خود جای داده اند، Seeders گفته می شود که باعث شده تا با روشن بودن آن کامپیوترها، شما فایل خود را دریافت کنید.

هر کامپیوتری که فایل مورد نظر شما را در خود جای داده است، به عنوان یک سرور کوچک در نظر گرفته می شود و این باعث می شود تا بار کلی شبکه با کاهش روبرو شود و برای کسانی که با پهنای باند محدود اقدام به دریافت فایل می کنند، بسیار موضوع پراهمیتی است. یک نکته منفی در رابطه با سرویس تورنت وجود دارد که ممکن است در اوایل دانلود یک فایل، حجم زیادی از اینترنت شما کاهش پیدا کند. در ابتدا، به هنگام دانلود یک فایل، مطمئنا سرعت اینترنت شما رو به کاهش خواهد رفت و با گذشت زمان و طی شدن قسمت بسیار کوچکی از فایل، سرعت دانلود فایل بسیار افزایش پیدا می کند و هر چه بیشتر در سرویس Torrent مشارکت داشته باشید، در واقع می توانید با سرعت بیشتری فایل های خود را دریافت کنید.

یکی دیگر از عواملی که باعث کند شدن تورنت می شود این است که اتصال بارگیری به طور کلی بسیار ناپایدار است، بنابراین انتظار این را داشته باشید که وقفه های بیشتری را نسبت به مواردی که به صورت مستقیم اقدام به دانلود فایل می کردید، ببینید. اگر سرعت اینترنت شما سریع است، که نیاز نیست نگران چیزی باشید ولی افرادی که دارای سرعت اینترنت نسبتا پایینی هستند، سرویس Torrent ممکن است برای آنها مناسب نباشد.

خطرات استفاده از تورنت

به جرات می توان گفت استفاده از فایل تورنت در حالت عادی، هیچ خطری برای رایانه شما ندارد. به این دلیل، افرادی که اقدام به Seed کردن یک فایل می کنند، در ابتدا خودشان اقدام به بررسی فایل های مذکور می کنند و پس از مشاهده اینکه آیا فایل دارای ویروس است یا خیر، اقدام به انتشار فایل از طریق Torrent در سطح اینترنت می کنند. علاوه بر این مورد، زمانی که شما یک فایل Torrent را دریافت می کنید، در قسمت نظرات تورنت، مشاهده خواهید کرد که آیا کاربران اعلام کرده اند فایل صحیح است و یا ویروسی در فایل وجود دارد یا نه.

برای اینکه هیچ خطری، سیستم کامپیوتر شما را تهدید نکند، به شما توصیه می شود تا از دانلود فایل هایی که هنوز به طور قانونی پخش نشده اند، فیلم هایی که صرفا نسخه CAM آنها پخش شده است و در سایت تورنت کیفیت فول اچ دی آن برای دانلود وجود دارد، از آپلود کننده هایی که اعتبار بسیار کمی دارند و یا Torrent هایی که در زیر آن ها هیچ نظری وجود ندارد، دوری کنید. هیچ تضمینی برای اینکه اینگونه فایل ها ویروسی باشند وجود ندارد بلکه صرفا برای امنیت خودتان، بهتر است که از اینگونه فایل ها دوری کنید.

تورنت و نقض قوانین کپی رایت

همانطور که قبلا ذکر شد، اکثر مطالب و فایل هایی که در رابطه با تورنت در سطح اینترنت وجود دارند، غیرقانونی است و اگر شما در یک کشور جهان اولی نظیر کشور آمریکا و یا اکثر کشورهای مطرح اروپایی زندگی کنید و به طور آزاد و بدون استفاده از VPN اقدام به دانلود از Torrent کنید، می تواند برای شما دردسر در پی داشته باشد.

تورنت چیست؟

در ادامه برای شما سوالات متداولی درباره سرویس های تورنت آماده کرده ایم که با مطالعه آن، می توانید اطلاعات خود را درباره Torrent افزایش دهید و به صورت خلاصه، بخوانید که چگونه تورنت کار می کند و چه ویژگی هایی برای شما به هنگام استفاده از سرویس Torrent در نظر گرفته شده است. طبق تحقیقات صورت گرفته شده، افرادی که اقدام به دزدی و نقض قوانین کپی رایت از طریق Torrent می کنند، توانستند، در طول سال بیش از 250 میلیارد دلار را به ضرر تولیدکنندگان وارد کنند و این آمار صرفا برای کشور آمریکا بوده است.

اینکه آیا این رقم صحیح است یا نه، زیاد مشخص نیست اما نقض قوانین کپی رایت توسط این افراد، یک کار واضح و مشخص است. چندین کشور دسترسی به سایت های اشتراک فایل تورنت نظیر Pirate Bay و Kickass Torrents را محدود کرده اند و شما نمی توانید وارد چنین سایت هایی شوید.

حتی متاسفانه برخی از افراد در کشوری نظیر آمریکا، به طور آزاد اقدام به استفاده از فایل های تورنت غیرقانونی می کنند و سرانجام پس از اتمام 30 روز ماه، نامه جریمه شدن برای آنها ارسال می شود که هر طور شده باید آن جریمه را پرداخت کنند. اگر شما قصد دارید در یک کشور پیشرفته نظیر آمریکا، از تورنت استفاده کنید و هیچ جریمه ای شامل حال شما نشود، به شما پیشنهاد می شود تا از VPN استفاده کنید و با استفاده از وی پی ان، در واقع ردپای دیجیتالی خود را در سطح دنیای اینترنت از بین می برید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا