دانش و سلامتکسب و کار برتر

آموزش ساخت تخت خواب دونفره ام دی اف

روش نصب انواع تخت خواب

در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش نصب انواع سرویس خواب آشنا سازیم. در ابتدا به بررسی انواع تخت خواب می‌پردازیم. ها به صورت کلی به دو نوع فلزی و چوبی طراحی و ساخته می‌شوند که در هر کدام از این حالت‌ها به صورت چند تکه ساخته می‌شوند. تخت‌ها به صورت کلی به چند دسته برای نصب تقسیم می‌شوند که به صورت کامل در این بخش با استفاده از تصویر توضیح داده می‌شود. روش نصب  ها با ابعاد مختلف یک نفره و دو نفره یکسان می‌باشد.

آموزش ساخت تخت خواب دونفره ام دی اف

تخت خواب‌های چوبی جنس MDF ، نئوپان و هایگلاس

این تخت خواب ها دارای دو مدل به صورت کشو دار و بدون کشو طراحی می‌شوند.

این تخت خواب‌ها دارای تاج ( سر تخت بالا ) و سر پایین تخت و دو عدد قید کناری می‌باشد. که در قسمت گوشه‌های تخت دارای اتصال فلزی ( فرنگ ) می‌باشد که هر کدام از این اتصالات معمولا دارای دو عدد پیچ بوده که به راحتی قابلیت باز و بسته شدن دارند.

کنسول کشو

در این مدل تخت‌ها از یک کنسول یک تکه با چند کشو در قسمت کناری تخت استفاده شده است که معمولا در یک سمت و یا دو سمت تخت استفاده می‌شود. و دارای یک تاج ( سر تخت بالا ) و یک سر پایین تخت می‌باشد. برای این مدل‌ها قسمت کنسول کشوی تخت توسط یراق مربوطه گوشه ای و همچنین چند عدد پیچ فیکس برای اتصال به سر بالا و پایین تخت استفاده شده است. و در سمتی که از کشو استفاده نشده از قید با اتصال فلزی ( فرنگ ) برای نصب تخت استفاده می‌شود.

در نمونه‌های تخت‌های کشو دار ممکن است که محل نصب پیچ در داخل کشو قرار بگیرد. که برای بستن پیچ‌ها نیاز به خارج کردن کشو می‌باشد. که می‌توانید مطابق تصویر ضامن روی ریل را با استفاده از انگشت به سمت بالا هدایت کرده و همزمان کشو را به سمت بیرون حرکت دهید. به راحتی کشو از قسمت ریل خارج می‌شود. بعد از بستن پیچ می‌توانید دوباره کشو را در قسمت ریل قرار داده و به سمت داخل فشار دهید. در هنگام جا زدن کشو را چند بار باز و بسته کنید تا کشو در جای خود قرار بگیرد.

*) حتما توجه داشته باشید ضامن ریل در دوطرف کشو را همزمان آزاد کنید و کشو را به سمت بیرون بکشید.

برای جازدن مجدد کشو‌ها بعد از نصب تخت توجه داشته باشید ریل‌ها را بطور کامل به داخل برده و قسمت ساچمه دار ریل را به بیرونی ترین حالت ممکن جابجا کرده و هر دو قسمت کشو را همزمان بر روی ریل قرار داده و به داخل فشار دهید. ضروری است که حتما کشو را تا انتها به داخل فشار داده تا بدرستی جا بیافتد.

بعد از انجام مراحل فوق اگر کشو به سختی جابجا شد بدانید که مراحل را اشتباه انجام داده‌اید.

برای قسمت کفی هر دو مدل با توجه به مدل تخت از کفی فلزی یا کفی به صورت صفحه چوبی برای قسمت زیر تشک استفاده می‌شود. که به راحتی در داخل تخت قرار داده می‌شود.

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به نحوه ساخته شدن المان های دکوراسیون داخلی علاقه مند هستند، ممکن است ترجیح دهید تا خودتان دست به کار شده و المان مورد نظرتان را بسازید. اما همان طور که اطلاع دارید، در هنگام ساخت هر المانی باید به نکات مهمی در مورد آن توجه کنید؛ زیرا در غیر این صورت محصول نهایی شما ( علی‌رغم زمان، هزینه و انرژی صرف شده) ممکن است از لحاظ کاربردی چندان ایده آل نباشد! در این مطلب قصد داریم تا به بررسی نکات مهم در هنگام ساخت تخت خواب دونفره بپردازیم. اگر قصد ساخت چنین المانی را دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

چرا توجه به جزئیات در ساخت تخت خواب اهمیت دارد؟

بدون شک تخت خواب یکی از مهم ترین المان های موجود در سرویس خواب و حتی دکوراسیون داخلی هر خانه ای است. این مسئله از جهات بسیاری قابل اثبات است. اولین دلیل این موضوع، کاربرد تخت خواب است. شاید ما در طول زندگی خود از هیچ وسیله ای به اندازه تخت خواب خود استفاده نکنیم! همه ما به طور متوسط حدود یک سوم از زندگی خود را در خواب و بر روی تخت خواب سپری می کنیم ( کدام المان دیگری می تواند در یک سوم از کل زندگی ما حضور داشته باشد؟!). همین مسئله اهمیت توجه به ساخت تخت خواب دونفره را از لحاظ کاربردی مشخص می کند.

علاوه بر این، تخت خواب ها و به خصوص مدل های دو نفره آن، تقریباً بیشترین قسمت از فضای اتاق خواب های امروزی را به خود اختصاص می دهند. در صورتی که این المان از لحاظ زیبایی ظاهری نیز حرفی برای گفتن داشته باشد، بدون شک می تواند فضای اتاق خواب شما را تحت سلطه خود درآورده و بسیار جذاب کند. اما به غیر از کاربرد و زیبایی ظاهری، تخت خواب ها از جنبه های مختلف دیگری نیز دارای اهمیت هستند که در ادامه این مقاله بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. با توجه به این مسائل، به احتمال زیاد متوجه ضرورت توجه به نحوه ساخت تخت خواب شده اید. به همین دلیل در ادامه قصد داریم تا نکات مهم در هنگام ساخت آن را به شما معرفی کنیم.

نکات مهم برای ساخت تخت خواب دو نفره

در ادامه قصد داریم تا نکات مهم برای ساخت تخت دو نفره را به شما معرفی کنیم. اگر قصد دارید تا این المان را خودتان بسازید، توصیه می کنیم که حتماً به این نکات توجه کنید:

در نظر گرفتن ابعاد استاندارد تشک

اولین اصل مهم در ساخت تخت خواب دونفره توجه به ابعاد استاندارد آن است. همان طور که می دانید، تشک های موجود در بازار دارای ابعاد استانداردی هستند که طراحان دکوراسیون داخلی در هنگام ساخت تخت خواب به آنها توجه می کنند. در صورتی که تخت خواب ساخته شده توسط شما با این ابعاد استاندارد سازگاری نداشته باشد، قادر به استفاده از تشک های استاندارد موجود در بازار نخواهید بود و نیاز به یک تشک سفارشی خواهید داشت که می تواند هزینه های زیادی را به شما تحمیل کند. خوشبختانه ابعاد استاندارد تشک ها تنها یک اندازه ثابت نبوده و برای افراد با نیازهای مختلفی سفارشی سازی شده اند.

به عنوان مثال تشک های استاندارد معمولی، استاندارد مناسب افراد قد بلند، اندازه استاندارد برای تخت خواب های عریض و چندین مدل دیگر، همگی دارای طول و عرض مشخصی بوده و به سادگی می توانید تشک مخصوص و آماده آن را از بازار تهیه کنید. پس پیش از آغاز مراحل ساخت تخت خواب دونفره مورد نظر خود، حتماً در مورد ابعاد استاندارد تشک های دو نفره تحقیق کرده و بنای کار خود را بر اساس همین ابعاد تنظیم کنید.

پایه های محکم و مقاوم

پس از این که ابعاد استاندارد تخت دو نفره خود را به طور دقیق مشخص کردید، نوبت به بررسی استحکام و کیفیت آن خواهد رسید. تخت خواب های دو نفره اغلب به گونه ای طراحی می شوند که به سادگی وزن بالایی را تحمل کنند. این موضوع باید به خوبی در پایه های آن در نظر گرفته شود. پایه های تخت باید به صورت مستقل، کاملاً مستحکم بوده و به سادگی وزن قسمت خود را تحمل کنند. علاوه بر این، شما می توانید قسمت کف تخت خود را به گونه ای طراحی کنید که وزن تخت به صورت متوازن در میان تمام پایه های آن تقسیم شده و فشار خاصی بر روی یکی از آنها وارد نشود. این حالت، مناسب ترین شرایط برای افزایش دوام تخت خواب است.

انتخاب جنس مناسب

جنس تخت خواب، اصلی ترین نقش را در تعیین نحوه ساخت، کیفیت بدنه و البته قیمت نهایی آن خواهد داشت. شما می توانید از جنس چوب برای ساخت تخت خواب دونفره استفاده کنید؛ اما این به شرطی است که هزینه های بالای آن را به جان خریده و البته مهارت لازم برای برش قطعات و ساخت المان های چوبی را داشته باشید. اگر به تازگی قصد آغاز ساخت یک تخت را دارید، توصیه می کنیم تا از جنس ام دی اف استفاده کنید. MDF در حالت عمومی قابلیت برش و تغییر بهتری داشته و به سادگی می توانید مدل های مورد نظر خود را بر روی تخت خواب پیاده کرده و در نهایت هزینه کمتری را نسبت به یک تخت چوبی پرداخت کنید.

توجه به ویژگی های جانبی

مدل های جدید تخت خواب دارای برخی ویژگی های کاربردی هستند. به عنوان مثال استفاده از فضای ذخیره سازی کشویی و یا جک دار زیر تخت خواب، جا سازی یک تخت مهمان کشویی، سیم کشی داخل بدنه تخت و قرار گرفتن پریز و چراغ مطالعه بر روی بدنه و یا ویژگی های مشابه دیگر، همگی جزو طرح های خلاقانه ای هستند که در تخت خواب های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند. در صورت نیاز با تحقیق در این مورد، می توانید تخت خواب خود را کاربردی تر کنید.

دست به کار شوید!

با توجه به نکات ارائه شده در این مقاله، قادر خواهید بود تا ساخت تخت خواب دونفره خود را آغاز کنید. با این وجود ساخت تخت خواب نیاز به مهارت بالایی داشته و ممکن است تلاش های اولیه شما چندان متناسب با انتظاراتتان نباشد! برای ساخت تخت خواب از متریال های مختلف نظیر ام دی اف و چوب و فلز و … استفاده می شود که مدل تخت خواب ام دی اف به دلیل تنوع زیادی که دارد امروزه توجه اغلب افراد را به سمت خود جلب کرده است.

منبع:

pinterest.com

بهکار چوب

سال ۱۳۵۷ شروع کار بهکارچوب توسط حسن شیرین آبادی در یک کارگاه نجاری بود که بعدها پایه و اساس ایجاد این مجموعه شد. گروه بهکارچوب همیشه پایبند به دو اصل مهم ایجاد محصولات با کیفیت و مسئولیت پذیری در قبال مشتریان بوده و هست. افتخار داریم که از طرف مشتریان بهکارچوب به خاطر کیفیت بالا مواد اولیه به کار رفته، طراحی منحصر به فرد، مسئولیت پذیری و ساخت محصولات ممتاز، دارای طول عمر بالا و مناسب برای استفاده روزمره تحسین می شویم.
دکمه بازگشت به بالا