عمومیکسب و کار برتر

بهترین دوربین های فول فریم در سال 2022

بهترین دوربین سال 2022 چیست؟

در حالی که انتخاب یک برای همه دشوار است، ما فکر می‌کنیم دوربین کانن بهترین انتخاب برای اکثر مردم است. این دوربین در نظر ما جذاب‌ترین ترکیب اندازه، ویژگی‌ها و مقادیر را ارائه می‌دهد. اما مطمئناً گزینه‌های عالی و جایگزین‌های دیگری نیز وجود دارد. اگر به دنبال یک دوربین فول فریم هستید، Canon EOS R5 و Canon EOS R6 انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای هستند. هر دو دارای طیف گسترده‌ای از های RF عالی هستند و دارای ویژگی‌های مفیدی هستند؛ از جمله تثبیت کننده تصویر در بدن و فوکوس خودکار فوق‌العاده. اگر عمدتا در حال عکاسی با اکشن و حرکت سریع یا سوژه‌های روزمره هستید، باید بگوییم که EOS R6 به دلیل عکاسی پی‌درپی12 فریم بر ثانیه و قیمت پایین‌تر، این امکان را فراهم می‌کند.

به دنبال دوربینی کوچکتر یا مقرون‌به‌صرفه در نمایندگی کانن در ایران هستید؟ دوربین‌ عکاسی کامپکت مورد علاقه ما در حال حاضر Fujifilm X100V است که بهترین دوربین دیجیتال برای عکاسی خیابانی می‌باشد. اما این دوربین نیز کمی گران است. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید دوربینی ارزان‌تر انتخاب کنید، Olympus OM-D E-M10 Mark IV یا اگر به دنبال بهترین هستید، Nikon D3500 را ببینید.

مهم نیست که چه بودجه‌ای دارید یا چه نوع دوربینی را جستجو می‌کنید؛ راهنمای ما شامل بهترین دوربین‌های عکاسی است. از دوربین‌های فوری مقرون به صرفه مانند Fujifilm Instax Mini 11 گرفته تا فول فریم‌هایی مانند Nikon Z7 II. بهترین دوربین‌های عکاسی را در لیست مرتب و به روز شده ما در زیر خواهید یافت. راهنمای ما در مقاله نکات طلایی تعمیر دوربین کانن را مطالعه کنید تا نکات مفیدی در مورد خرید بهترین دوربین عکاسی به شما نشان دهد و بدانید هنگام خرید و تعمیر دوربین باید به دنبال چه نکاتی باشید.

بهترین دوربین های فول فریم در سال 2022

بهترین دوربین‌ های عکاسی در سال 2022:

1. فوجی فیلم X-T4

بهترین دوربین همه جانبه برای اکثر مردم

مشخصات فنی
اندازه سنسور: APS-CR
وضوح: 26.1 مگاپیکسل
منظره‌یاب: 3.690k نقطه مانیتور: صفحه لمسی 3 اینچی با اسکرین شیب‌دار، 1.620k نقطه
فوکوس خودکار: 425 نقطه AF
حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 15 فریم در ثانیه (شاتر مکانیکی)، 30 فریم در ثانیه (الکترونیکی)
فیلم: 4k در 60p سطح کاربر: متوسط
بهترین قیمت در معاملات امروز
1599.95 دلار
دلایل خرید این دوربین
+کیفیت تصویر فوق‌العاده
+IBIS یک مزیت بزرگ برای فیلم
دلایل اجتناب از خرید
– بدون جک هدفون
– محدودیت ضبط ویدئو

Fujifilm X-T4 یک دوربین فول فریم نیست، اما بهترین دوربین‌ عکاسی APS-C است که ما تا به حال آزمایش کرده‌ایم و در حال حاضر بهترین ترکیب از ویژگی‌ها، اندازه و مقادیر را برای اکثر عکاسان ارائه می‌دهد. X-T4 با افزودن تثبیت‌کننده تصویر در بدنه (IBIS) ، عکاسی سریعتر پی‌در پی و طراحی موفق، بر اساس فوجی فیلم X-T3 استوار است. باتری بزرگتر (که با هر بار شارژ 500 عکس را پوشش می‌دهد) و فوکوس خودکار بهبود یافته که در اکثر سناریوها سریع و قابل اعتماد است؛ به مهارت‌های همه جانبه آن اضافه می‌شود.

سنسور 26 مگاپیکسلی APS-C X-T4 برای عکاسی در جایگاه برتر قرار دارد. X-T4 همچنین یک دوربین فیلمبرداری فوق‌العاده است. در اینجا یک امتیاز بزرگ است و X-T4 با طیف وسیعی از ابزارها و تجربه عکاسی عالی، از جمله صفحه نمایش لمسی کاملاً واضح، از آن پشتیبانی می‌کند. ممکن است قیمت آن مانند بسیاری از دوربین‌های فول فریم باشد؛ اما X-T4 و طیف وسیعی از لنزهای سری X یک جایگزین عالی و کوچکتر برای کسانی است که به دنبال یک دوربین همه جانبه هستند.

2. کانن EOS R6

یک دوربین فوق‌العاده با بهترین ویژگی‌ها

مشخصات فنی
اندازه سنسور: فول فریم وضوح: 20.1 مگاپیکسل منظره یاب: 3.690k نقطه مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی با زاویه شیب ، 1620K نقطه فوکوس خودکار: 6072 نقطه AF حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 12 فریم در ثانیه ( مکانیکی) ، 20 فریم در ثانیه (الکترونیکی) فیلم: 4k در 60p سطح کاربر: حرفه‌ای
بهترین قیمت در معاملات امروز
2،499.99 دلار
دلایل خرید این محصول
+فوکوس خودکار پیشرو
+IBIS فول فریم عالی
+دو اسلات کارت
دلایل اجتناب از خرید
محدودیت‌هایی در ضبط ویدئو
رزولوشن 20 مگاپیکسل

در حالی که Canon EOS R5 برای اکثر مردم بیش از حد نیا است، EOS R6 یک جایگزین فول فریم مقرون به صرفه است که امروزه به سادگی یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی است. اگر از قبل یکی از فول فریم‌های بدون آینه Canon مانند EOS R یا هر یک از DSLR های آن را دارید، این دوربین یک ارتقاء بسیار شایسته محسوب می‌شود. EOS R6 دارای بهترین فوکوس خودکار، یک سیستم فوق‌العاده تثبیت کننده تصویر در بدنه و قدرت عکاسی پی‌درپی است که آن را به عنوان یک دوربین بسیار خوب برای عکاسی از حیات وحش یا ورزش نشان می‌دهد.

با وجود قابلیت فیلمبرداری 4K/60p ، دوربین EOS R6 فاقد گزینه‌هایی مانند قابلیت DCI 4K است و در مقایسه با رقبای متمرکز بر ویدئو مانند Sony A7S III محدودیت‌های بیش از حد دارد که آن را برای عکاسان مناسب‌تر می‌کند. این دوربین برای عکاسی یک گزینه عالی است و فوکوس خودکار فوق‌العاده چشمگیری را ارائه می‌دهد؛ کارکرد و ویژگی‌هایی دارد که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای هر کسی که به دوربین فول فریم نیاز دارد تبدیل می‌کند.

3. کانن EOS R5

بهترین دوربین ترکیبی که کانن ساخته است

مشخصات فنی
سنسور: CMOS فول فریم مگاپیکسل: 45 فوکوس خودکار: ،5940 منطقه AF نوع صفحه نمایش: صفحه لمسی 3.15 اینچی شیب‌دار ، 2.1m نقطه سرعت عکاسی پیوسته: 20 فریم در ثانیه فیلم: 8K سطح کاربر: علاقه‌مند / متخصص
بهترین قیمت در معاملات امروز
3،891.50 دلار
دلایل خرید این محصول
+فوکوس خودکار فوق العاده
+سیستم جامد IBIS
+عمر باتری خوب
دلایل اجتناب از خرید
-گران‌تر از EOS R6
-کارت‌های CFExpress می‌توانند پرهزینه باشند
برخی محدودیت‌ها برای فیلم

اگر Canon EOS R5 را به عنوان یک دوربین عکاسی حرفه‌ای با ویژگی‌های ویدئویی چشمگیر می‌بینید، پس یکی از بهترین غول‌های عکاسی است که تا به حال ساخته شده است. شکی نیست که در مقایسه با رقیبی مانند سونی A7S III محدودیت‌های ویدئویی دارد؛ مخصوصاً برای فیلمبرداری کلیپ‌های طولانی‌تر. اما برای هرکسی که تقریباً در هر شرایطی به دنبال گرفتن عکس‌های حیرت‌انگیز است، چه در حیات وحش و چه در استودیو، این دوربین یک دستاورد فوق‌العاده چشمگیر است.

به ویژه باید به فوکوس خودکار EOS R5 اشاره کرد که تشخیص و ردیابی سوژه را بسیار دقیق و قابل اطمینان را ارائه می‌دهد؛ مخصوصا هنگامی‌که به افراد یا حیوانات مربوط می‌شود. شما همچنین دارای یک EVF فوق العاده 5.76 میلیون پیکسلی هستید؛ طراحی بدنه ای که برای کسانی که با DSLR ها آشنایند قابل درک خواهد بود و توانایی فیلمبرداری با سرعت 12 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی (یا 20 فریم بر ثانیه با معادل الکترونیکی). عملکرد ویدئو در حالی که به برداشت‌های نسبتاً کوتاه محدود می‌شود، از نیکون Z7 و سونی A9 II نیز برتر است. Canon EOS R5 با مجموعه فزاینده‌ای از لنزهای RF گران قیمت، نسل بعدی دوربین بدون آینه است که عکاسان حرفه‌ای منتظر آن بودند.

4. نیکون Z6 II

در بین بدون آینه‌ها جز بهترین‌هاست

مشخصات فنی
اندازه سنسور: تمام فریم وضوح: 24.5 مگاپیکسل منظره‌یاب: 3690k نقطه
مانیتور: صفحه لمسی 3.2 اینچی با زاویه شیب‌دار، 2100K نقطه فوکوس خودکار: 273 نقطه هیبریدی AF حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 14 فریم در ثانیه فیلم: 4K در 30p سطح کاربر: متوسط/متخصص
بهترین قیمت در معاملات امروز
1،849.95 دلار
دلایل خرید این محصول
+کیفیت تصویر عالی
+استفاده آسان
دلایل اجتناب از خرید
-پیشرفته‌ترین نوع AF نیست
-صفحه زاویه متنوع ندارد

نیکون Z6 برای مدت طولانی به عنوان پادشاه این لیست بود و در حالی که Z6 II تنها یک جانشین در حد متوسط است، قطعاً باید در لیست کسی که به دنبال یک دوربین فول فریم است قرار گیرد. Z6 همچنان مقادیر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌ده و البتهZ6 II می‌تواند هزینه اضافی به همراه داشته باشد.

پردازنده اضافی Expeed 6 بهبودهای زیادی را به همراه دارد. از جمله حالت پی‌در پی14 فریم در ثانیه (در Z6 از 12 فریم در ثانیه) و تعدادی مدل افزایش فوکوس خودکار مفید (به ویژه برای تشخیص چشم/صورت حیوانات). همچنین یک اسلات کارت UHS-II اضافی دریافت می‌کنید که به شکاف XQD/CFexpress می‌پیوندد و به‌روزرسانی سیستم عامل حالت ویدیویی جدید 4K/60p را ارائه می‌دهد. سنسور 24 مگاپیکسلی BSI CMOS فول فریم در های بالا عملکرد خوبی دارد و Z6 II دارای کیفیت ساخت برتر است که در مقایسه با رقبای خود از اهمیت بیشتری برخوردار است.

5. فوجی فیلم X-S10

همه کاره برای عکاسان تفریحی

مشخصات فنی
اندازه سنسور: APS-CR وضوح: 26.1 مگاپیکسل منظره‌یاب: 2.36mنقطه مانیتور: صفحه نمایش لمسی 3 اینچی ال‌سی‌دی ، 1.04m نقطه فوکوس خودکار: 425 نقطه هیبریدی AF حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 8 فریم در ثانیه (مکانیکی) ، 20 فریم در ثانیه (شاتر الکترونیکی) فیلم: 4K در 30p سطح کاربر: مبتدی/متوسط
بهترین قیمت در معاملات امروز
999 دلار
دلایل خرید این محصول
+کیفیت تصویر و فیلم فوق‌العاده
+IBIS در بدنه‌ای کوچک
+هندلینگ عالی
دلایل اجتناب از خرید
-مقاوم در برابر تغییرات آب و هوا نیست

به سختی میتوان دوربین خاص دیگری پیدا کرد که ترکیبی از اندازه، کارایی، قیمت مناسب و جذابیت Fujifilm X-S10 را ارائه دهد. هم برای علاقه‌مندان و هم برای حرفه‌ای‌هایی که به دنبال یک دوربین کوچک بدون آینه هستند، این دوربین یک گزینه عالی است که تمام موارد پایه‌ای را برای فیلم‌برداری و عکاسی پوشش می‌دهد. شما یک سنسور آزمایش شده 26.1 مگاپیکسلی APS-C (همان حسگر Fujifilm X-T4 ) خواهید داشت و برای دوربینی به این کوچکی، داشتن تثبیت کننده تصویر (IBIS) بسیار جالب است.

این ویژگی که به شما در حفظ کیفیت تصویر در حین عکاسی دستی کمک می‌کند، در برخی از دوربین‌های کوچک سونی و Olympus نیز یافت می‌شود؛ اما هیچ یک از آنها هندلینگ عالی یا طیف وسیعی از ویژگی‌ها را ارائه نمی‌دهند. این دوربین‌ عکاسیصفحه نمایش با زاویه دید متنوع، کیفیت ساخت عالی و فیلمبرداری 4K چشمگیر دارد. آن را با یک لنز اصلی جفت کنید و به لطف گریپ بزرگ X-S10 یک دوربین مسافرتی یا خیابانی خوب داشته باشید. با این حال با لنزهای بلندتر نیز به خوبی مطابقت دارد.

6. سونی A7R IV

یک انتخاب عالی برای عکاسان منظره
مشخصات فنی
اندازه سنسور: فول فریم وضوح تصویر: 61 مگاپیکسل منظره‌یاب: 5760K نقطه مانیتور: صفحه لمسی 3 اینچی با زاویه شیب‌دار ، 21400K نقطه
فوکوس خودکار: PDAF + 425 CDAF 567
حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 1 فریم در ثانیه
فیلم: 4K در 30 نقطه سطح کاربر: خبره
بهترین قیمت در معاملات امروز
2،979.95 دلا
دلایل خرید این محصول
+بهبود ارگونومی
+AF سریع و هوشمند
+سیستم اندازه‌گیری خوب
+منظره‌یاب هوشمندانه
دلایل اجتناب از خرید
-رولینگ شاتر قابل توجه در فیلم ها
-بدون پردازش RAW در دوربین
-بدون اصلاح حرکت در حالت Pixel Shift

عکاسان منظره اغلب مگاپیکسل، محدوده پویا و مقاوم در برابر آب و هوا را تقاضا می‌کنند و Sony A7R IV همه این نیازها را به سبک خود فراهم می‌کند. سنسور 61 مگاپیکسلی آن جزئیات باورنکردنی ارائه می‌دهد و می‌توانید با وضوح تصویر Pixel Shift آن را افزایش دهید. علاوه‌بر عکاسی راحت از مناظر دیدنی، شما همچنین می‌توانید از ردیابی عالی AF در چهره و چشم سونی برای سوژه‌های انسانی برخوردار شوید.

گریپ استفاده از A7R IV را در روزهای طولانی عکاسی در محیط راحت می‌کند، و آب‌بندی آب و هوا یک قدم بزرگتر از A7R IIIبرای این دوربین‌ عکاسیاست. همچنین یک منظره‌یاب الکترونیکی 5.76 میلیون نقطه‌ای روشن و واضح دریافت می‌کنید، اگرچه کنترل‌های صفحه لمسی نسبت به دوربین‌های جدید سونی مانند A7S III کمی محدودتر است. با این حال این امر مانع از مناسب بودن A7R IV در کلاس خود نمی‌شود و حتی ویدیوی مناسب (البته با کمی رولینگ شاتر) می‌گیرد.

7. نیکون Z50

عالی‌ترین ارتقا برای میان‌رده بدون آینه برای دارندگان DSLR

مشخصات فنی
نوع: Mirrorless اندازه سنسور: APS-CR وضوح: 20.9MP لنز: Z-mount نوع صفحه نمایش: صفحه لمسی 3.2 اینچی کج ، 1.036.080 نقطه منظره‌یاب: EVF حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 11 فریم در ثانیه فیلم ها: 4K سطح کاربر: علاقه‌مندان
بهترین قیمت در معاملات امروز
619.95 دلار
دلایل خرید این محصول
+عملکرد عالی به سبک DSLR
+منظره‌یاب و صفحه نمایش عالی
دلایل اجتناب از خرید
-محدوده کم لنزهای native
-صفحه نمایش شیب‌دار نمی‌تواند با سه پایه استفاده شود

آیا به دنبال نسخه کوچکتر و مقرون به‌صرفه‌تر دوربین فول فریم Nikon Z6 II برای سفر و عکاسی روزمره هستید؟ Z50 مطابق با این خواسته است و موردی عالی برای دوربین‌های میان رده APS-C نیکون است. خواهر ان Nikon Zfc انتخاب بهتری برای طرفداران سبک رترو است، اما Z50 به ویژه برای کسانی که به دنبال ارتقاء از نیکون DSLR به دلیل گریپ بزرگ و عمیق آن هستند، مناسب است.

Z50 عکس‌های فوق العاده‌ای تولید می‌کند و دارای سیستم فوکوس خودکار عالی مانند نیکون Z6 است. این دوربین برای سوژه‌های ثابت بسیار خوب عمل می‌کند، اما در مورد ورزش و اکشن نمی‌تواند کاملاً با عملکرد چیزی مانند Sony A6400 مطابقت داشته باشد. با این وجود با منظره‌یاب چشمگیر و صفحه لمسی کج، Z50 یک دوربین عالی برای عکاسی است و با لنزهای قدیمی F-mount از طریق آداپتور اختیاری و شیشه جدید Z-Mount نیکون سازگار است.

8. فوجی فیلم X100V

بهترین دوربین برای عکاسی خیابانی

مشخصات فنی
نوع: کامپکت ممتاز سنسور: APS-C X-Trans CMOS وضوح: 26.1 مگاپیکسل لنز: 23 میلی‌متر ، f/2 منظره‌یاب: هیبرید EVF نوع صفحه نمایش: 3 اینچ صفحه لمسی با زاویه شیب‌دار، 1.62m نقطه حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 11 فریم در ثانیه فیلم: 4K سطح کاربر: مبتدی/علاقه‌مندان
بهترین قیمت در معاملات امروز
1399.95 دلار
دلایل خرید این محصول
+کج شدن صفحه لمسی
+بهبود سنسور و فوکوس خودکار
+فیلم 4K
دلایل اجتناب از خرید
-برای آب‌بندی کامل در برابر آب و هوا نیاز به فیلتر دارد
-گران

روی کاغذ، استفاده از Fujifilm X100V نباید منطقی باشد: یک دوربین کمپاکت شبیه به نمونه‌های دهه 1950، با لنز ثابت 23 میلی‌متر f/2 و برچسب قیمت برتر. با این حال، مدل‌های قبلی در بین عکاسان خیابانی نمادین شده‌اند و X100V از ‌‌‌ذات آنها پیروی می‌کند. بدون در نظر گرفتن و جاودانگی ، بدنه مدل رتروی خاصی دارد.

X100V آنچه را که لازم است حفظ می‌کند و آنچه را که لازم است تغییر می‌دهد: در حال حاضر یک صفحه لمسی زاویه‌دار و بدنه مقاوم در برابر آب و هوا دارد (اگرچه برای آب‌بندی کامل آب و هوا باید فیلتری به لنز اضافه کنید). تنظیم لنزهای دیافراگم ثابت این سری همیشه برای عکاسی خیابانی و پرتره فوق‌العاده بوده و نتایجش در حال حاضر که Fujifilm یک سنسور 26.1 مگاپیکسلی APS-C جدید را با جدیدترین X-Processor 4 اضافه کرده است، بسیار عالیست. فوکوس خودکار سریع‌تر، کنترل نویز بهتر و کیفیت تصویر بهبود یافته است. مطمئناً این دوربین مناسب بوده ولی ارزان نیست؛ اما چیز دیگری دقیقا شبیه آن وجود ندارد.

9. نیکون Z7 II

بهترین انتخاب عکاسی منظره برای طرفداران نیکون

مشخصات فنی
سنسور: CMOS فول فریم مگاپیکسل: 45.7 مگاپیکسل فوکوس: 493 نقطه AF نوع صفحه نمایش: 3.2 اینچ صفحه لمسی با زاویه شیب‌دار، 2100K نقطه حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 10 فریم در ثانیه فیل: 4K در 060p سطح کاربر: علاقه‌مندان
بهترین قیمت در معاملات امروز
2،864.95 دلار
دلایل خرید این محصول
+هندلینگ عالی
+عملکرد سریعتر از Z7
دلایل اجتناب از خرید
-به‌روز رسانی متوسطی از Z7
-رقبای آن دارای عملکرد AF بهتری هستند

این دوربین یک پیشرفت بزرگتر از Nikon Z7 نیست. این دوربین‌ عکاسی بدون آینه فول فریم با ترکیبی از ارتقاء ظریف اما مهم، از جمله فوکوس خودکار پیشرفته و بافر عمیق‌تر، انتخاب بسیار خوبی است؛ مخصوصاً اگر از DSLR قدیمی نیکون استفاده می‌کرده‌اید. Z7 II هندلینگ نیکون را با یک سنسور فول فریم 45.7 مگاپیکسلی عالی ترکیب می‌کند؛ همان سنسوری که ما در مدل قبلی آن دوست داشتیم.

این بدان معناست که شما دارای محدوده دینامیکی پیشرو در نوع خود، جزئیات لبه به لبه تیز و حالت برش 19 مگاپیکسلی APS-C برای عکاسی ورزشی یا حیات وحش هستید. برخی از رقبا ممکن است در زمینه ویژگی‌های ویدئو و عملکرد فوکوس خودکار (مخصوصاً عکس‌های اکشن) امکانات بیشتری ارائه دهند؛ اما Nikon Z7 II فیلم اینترنال 4K/60p را به ارمغان می‌آورد و یکی از بهترین دوربین‌های فول فریم است که می‌توانید امروزه خریداری کنید. با توجه به اینکه مجموعه لنزهای سیستم Z در سال جاری به آرامی در حال افزایش است، اکنون زمان آن است که از DSLR خود دست بکشید.

10. Olympus OM-D E-M10 Mark IV

یکی از بهترین دوربین‌های موجود برای مبتدیان

مشخصات فنی
اندازه سنسور: Micro Four Thirds وضوح: 20.3 مگاپیکسل منظره‌یاب: 2360K نقطه مانیتور: 3 اینچ صفحه لمسی شیب‌دار ، 1037K نقطه فوکوس خودکار: تشخیص کنتراست 121 نقطه AF
حداکثر سرعت عکاسی پیوسته: 15 فریم در ثانیه
فیلم ها: 4K در 30p سطح کاربر: مبتدی
بهترین قیمت در معاملات امروز
699 دلار
دلایل خرید این محصول
+سنسور خوب
+بدنه کمپاکت
+تثبیت تصویر کننده
دلایل اجتناب از خرید
-بدون ورودی میکروفون
-بدون پورت USB-C

آیا به دنبال دوربین کمپاکت بدون آینه برای توسعه مهارت‌های عکاسی خود هستید؟ OM-D E-M10 Mark IV یکی از بهترین گزینه‌های موجود است و با توجه به مجموعه ویژگی‌های آن ارزش زیادی را ارائه می‌دهد. صفحه لمسی مفید و ارگونومی خوب آن برای مبتدیانی که از تلفن هوشمند یا دوربین کمپاکت استفاده می‌کرده‌اند، گزینه مناسبی است. از آنجا که E-M10 Mark IV یک دوربین Micro Four Thirds است، یکی از بزرگترین لنزها را دارد.

در جنبه منفی آن، فاقد میکروفون یا پورت USB-C است و فوکوس خودکار آن کمی از رقبایی مانند Sony A6100 عقب است. بنابراین در حالی که مورد دوم برای عکاسی ورزشی یا اکشن مورد بهتری است، E-M10 Mark IV یک دوربین سرگرم کننده‌تر است و یکی از معدود دوربین‌هایی است که در این قیمت دارای تثبیت کننده تصویر بدن است؛ یعنی یک امتیاز بسیار مفید برای عکاسی در حالت دستی

هنگام خرید دوربین عکاسی باید به دنبال چه چیزی باشم؟

نکته اصلی هنگام خرید دوربین‌ عکاسی اندازه سنسور است. بزرگترین سنسور همیشه بهترین نیست. اما راهنمای خوبی برای این است که چه نوع دوربینی است، لنزها چقدر گران هستند و برای چه طیفی طراحی شده است. به طور کلی دوربین‌های Micro Four Thirds و APS-C هم برای علاقه‌مندان و هم برای حرفه‌ای‌ها مناسب هستند. در حالی که مدل‌های فول فریم برای عکاسان پیشرفته با بودجه بیشتر مناسب هستند. دوربین‌های کامپکت با سنسورهای 1 اینچی برای سفر و عکاسی روزمره قابل استفاده هستند.

دیگر ویژگی هایی که باید به آن توجه کنید منظره‌یاب (الکترونیکی یا نوری) است که اکثر عکاسان آن را ضروری می‌دانند. اگر به احتمال زیاد می‌خواهید از لنزهای بلندتر استفاده کنید، داشن گریپ خوب روی آن ضروری است. همچنین باید در نظر بگیرید که به احتمال زیاد برای عکاسی مورد علاقه خود به کدام لنزها نیاز دارید-برای مثال لنزهای بسیار روشن برای عکاسی پرتره و عکاسی خیابانی بهتر است؛ در حالی که زوم واید برای چشم‌اندازها کاربردی‌تر است. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام سیستم دوربین از جمله لنزها برای شما مناسب‌تر است بهتر از انتخاب دوربین به صورت جداگانه است.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا