جامعهکسب و کار برتر

بهترین فصل برای مسافرت به پاتایا

آیا بهترین زمان سفر به پاتایا را می‌دانید؟

اگر به دنبال یک شهر ساحلی همه چیز تمام می‌گردید که سفر به آن خرج زیادی روی دست شما نگذارد، پاتایا و خرید بلیط هواپیما از قاصدک 24 بهترین گزینه برای شماست. پاتایا یکی از شهرهای محبوب تایلند است که در آن انواع هتل و مسافرخانه با قیمت‌های گوناگونی ساخته شده تا به راحتی در آنها اقامت کنید و خوش بگذرانید. همچنین می‌توانید به ساحل بروید و در کنار آب‌های فیروزه‌ای حسابی خودتان را با تفریحاتی مثل غواصی، قایق‌سواری، جت اسکی و … مشغول کنید. البته  از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر هم غافل نشوید که هم فال است و هم تماشا! اگر هوایی شده‌اید که هرچه زودتر به این شهر جذاب بروید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما و سفر به پاتایا را به شما بگوییم.

بهترین فصل برای مسافرت به پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر وضعیت جوی

شهر پاتایا آب و هوای گرم و خشکی دارد. از این رو می‌توانیم بگوییم که از ماه دسامبر تا فوریه معادل با ۱۰ آذر تا ۹ اسفندماه هوا حسابی گرم و خشک است. آب و هوای پاتایا در ماه مارس تا آوریل یعنی ۱۰ اسفند تا ۱۰ اردیبهشت گرم و شرجی می‌شود. ریزش باران‌ها هم از ماه می تا نوامبر یعنی ۱۱ اردیبهشت تا ۹ آذر اتفاق می‌افتد. بهترین زمان سفر به پاتایا بنابر استقبال گردشگران از ۵ آذر تا ۵ فروردین ماه یعنی ۲۶ نوامبر تا ۲۵ مارس است. در این زمان خرید بلیط اتوبوس و گشت و گذار در شهر با اتوبوس بسیار مناسب می باشد.

پاتایا معمولا تنوع آب و هوایی زیادی ندارد. اما رطوبت و بارش‌های ناگهانی ممکن است در هر فصلی اتفاق بیفتد. اگر به قصد گشت و گذار و لذت بردن از تفریحات آبی به پاتایا سفر می‌کنید، بهترین ماه‌ها برای این منظور ماه می، ژوئن و آوریل است. چون در این ماه‌ها دمای هوا بین ۲۷ تا ۳۳ درجه متغیر است.

ماه‌های دسامبر، مارس و ژانویه نیز از یک منظر دیگر بهترین زمان سفر به پاتایا هستند؛ چرا که در این ماه‌ها احتمال بارندگی بسیار کم است. اگر از هوای شرجی فراری هستید، باید بگوییم که تمام فصول در پاتایا شرجی هستند. البته این میزان در ماه اکتبر به بیشترین میزان خود یعنی ۷۸.۹ درصد و در ماه دسامبر به کمترین میزان خود یعنی ۶۳.۸ درصد می‌رسد.

وزش باد همیشه در پاتایا اتفاق می‌افتد. اما بیشتر در ماه‌های جولای، دسامبر و ژانویه رخ می‌دهد. در میان آنها ماه جولای کم بادترین ماه سال است و معمولا وزش باد در این ماه بسیار دلچسب است. در مقابل پر باد‌ترین آنها ماه دسامبر و ژانویه هستند. با این حال وزش بادهای شدید هم موجب آزار گردشگران نخواهد شد.

بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر شرایط فصلی

فصل بهار

فصل بهار در پاتایا بین ماه‌های مارس تا می اتفاق می‌افتد. این فصل آب و هوای گرم و شرجی دارد و دمای هوا در آن بین ۳۱ تا ۳۳ درجه متغیر است. در فصل بهار معمولا در طول یک ماه ۲ تا ۷ بار شاهد بارش یک باران حسابی خواهیم بود. برای کسانی که به دنبال یک سفر ارزان و خلوت هستند، بهار بهترین فصل سفر به پاتایا است.

فصل تابستان

فصل تابستان در پاتایا از ماه ژوئن تا ماه آگوست طول می‌کشد. اوایل تابستان هوا گرم و تقریبا شرجی است. ممکن است در ماه‌های ابتدایی در طول ماه ۷ تا ۹ مرتبه باران ببارد. ماه‌های آخر تابستان یعنی ماه‌های ژوئن تا آگوست آب و هوایی فوق‌العاده گرمی دارد. لازم به ذکر است که در این فصل تعداد گردشگران بسیار زیاد بوده از این رو هزینه‌ها سر به فلک می‌کشد. همه‌چیز درباره سفر به بانکوک؛ سرزمین فرشتگان تایلند پیشنهاد خواندنی: همه‌چیز درباره سفر به بانکوک؛ سرزمین فرشتگان تایلند

فصل پاییز

فصل پاییز از ماه سپتامبر شروع می‌شود و تا ماه نوامبر طول می‌کشد. در این فصل دمای هوا از ۳۲ درجه تجاوز نمی‌کند. در پاییز دما و میزان رطوبت هوا در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. در ماه‌های پاییزی حدودا ۵ تا ۱۳ روز در هر ماه شاهد بارش برف و باران خواهیم بود. خلوت‌ترین فصل پاتایا پاییز است که به دنبال آن هزینه‌ها هم به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. پس اگر به دنبال این هستید که سفرستان حسابی ارزان تمام شود، می‌توانید فصل پاییز را برای رفتن به پاتایا انتخاب کنید.

فصل زمستان

فصل زمستان در پاتایا از ماه دسامبر تا فوریه طول می‌کشد. در این فصل دمای هوا بین ۲۹.۵ تا ۳۱.۳ درجه تخمین زده می‌شود. بنابراین در این فصل باید انتظار یک هوای دلپذیر را داشته باشید. در فصل زمستان باید بارش باران و برف به مدت ۱ تا ۲ روز در ماه انتظار می‌رود. در این فصل گردشگران بسیاری به پاتایا سرازیر می‌شوند که طبیعتا برای آنها افزایش هزینه را به دنبال دارد.

به طور کلی مناسب‌ترین زمان برای سفر به پاتایا بین ماه‌های نوامبر تا فوریه است. چون دمای هوا در این بازه زمانی بسیار مطبوع و دلچسب است. اما هزینه‌های شما هم حسابی سر به فلک می‌زند. اما بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر هزینه بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر است. در این ماه‌ها باران‌های موسمی شروع به ریزش می‌کند که حال و هوای متفاوتی به پاتایا می‌بخشد. به همین خاطر در این ماه‌ها هزینه سفر بسیار ارزان‌تر از سایر فصول است.

بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر شلوغی

پاتایا در ماه‌های می، ژانویه و دسامبر شلوغ‌تر از سایر زمان‌هاست. به همین خاطر اگر قصد سفر به پاتایا در این ماه‌ها را دارید، باید هرچه زودتر هتل و بلیط هواپیمای خود را رزرو کنید؛ چرا که هزینه‌ها در این ماه‌ها به بیشترین مقدار خود می‌رسند. اگر زمان خلوت‌تری می‌خواهید، بهترین وقت سفر به پاتایا ماه سپتامبر است. در این ماه قیمت هتل و بلیط هواپیما هم بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

بهترین زمان سفر به پاتایا از نظر برگزاری جشنواره‌ها

خیلی‌ها عاشق این هستند که در فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلف شرکت کنند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، بهتر است معروف‌ترین جشنواره‌های پاتایا را بشناسید و سفرتان را طوری برنامه‌ریزی کنید تا بتوانید در این جشنواره‌ها شرکت کنید.

جشنواره‌های بهاری

جشنواره موسیقی

اگر عاشق موسیقی هستید، بهترین زمان سفر به پاتایا فصل بهار به خصوص ماه مارس است. چرا که جشنواره موسیقی در این موقع از بهار برگزار می‌شود که بسیار هم پرطرفدار است. خواننده‌ها و آهنگسازان معروف اهل پاتایا و سایر کشورها روی صحنه‌هایی مخصوص که در جاده ساحلی و اسکله بالی های واقع شده، مشغول اجرای موسیقی می‌شوند.

زورآزمایی خلیج رگتا (Top of  the Gulf Regatta)

این جشنواره آبی مختص افرادی است که علاقه زیادی به دیدن مسابقات قایق‌سواری دارند. این جشنواره پرهیجان از اواخر ماه آوریل آغاز و تا اوایل ماه می ادامه دارد.

جشنواره سانگکران

جشنواره متفاوت سانگکران هر ساله در اواسط ماه آوریل برپا می‌شود. مردم پاتایا این جشنواره را با نام ون لای (Wan Lai) هم می‌شناسند. مسابقه انتخاب زیباترین دختر، آب بازی کردن، خواندن آهنگ، آتش بازی، مسابقات آبی و اجرای تئاتر ادبی همگی از برنامه‌های این فستیوال شاد و مفرح هستند.

جشنواره‌های تابستانه

دو ماراتن

ورزشکاران در هر شرایطی از ورزش غافل نمی‌شوند. پس اگر عاشق ورزش هستید، می‌توانید در جشنواره دو ماراتن که هر سال در ماه جولای برگزار می‌شود، شرکت کنید و خودتان را محک بزنید.

جشنواره‌های پاییزانه

لوی کراتونگ (Loi Krathong)

یکی از زیباترین جشنواره‌های شهر پاتایا و سایر شهرهای تایلند جشنواره لوی کراتونگ است. در این جشنواره شبی که ماه در پاییز کامل می‌شود، مردم بومی شمع‌هایی را روشن می‌کنند و به جریان آب می‌سپارند. کار دیگری که در این شب انجام می‌دهند هوا کردن بالون‌هایی است که با شمع روشن می‌شوند. مطمئنیم که عکس‌های زیبایی از آن را دیده‌اید. معمولا این رویداد در ماه نوامبر رخ می‌دهد.

جشنواره گیتار کلاسیک

مژده به دوستداران موسیقی و گیتار، سعی کنید تا اواخر ماه اکتبر خودتان را به پاتایا برسانید. این جشنواره با حضور مردم محلی و زیرنظر مجموعه گیتار تایلند برپا می‌شود و شما را حسابی سر ذوق می‌آورد.

جشنواره‌های زمستانه

جشنواره موتورسواری (Burapa Pattaya Bike Week)

این جشنواره که از آن به نام هفته موتورسواری بوراپا یاد می‌شود، هر ساله در ماه فوریه برگزار می‌شود. در این جشنواره با دیدن موتورهای مسابقه‌ای متنوع حیرت‌زده خواهید شد.

سال نو چینی

در تایلند محله‌ای به نام محله چینی‌ها وجود دارد که برخی از چینی‌ها در آنجا سکونت دارند. از این رو چینی‌ها هر سال با شروع فصل زمستان و رسیدن به اواخر ماه ژانویه و اوایل ماه فوریه سال نو خود را جشن می‌گیرند. این جشن با رقص رنگ و نور، آتش بازی، رژه اژدها و شیرها همراه است که فوق‌العاده زیباست.

در انتها …

سعی کردیم از هر نظر بهترین زمان سفر به پاتایا را برای شما بررسی کنیم تا با خیال راحت بتوانید یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز را برنامه‌ریزی کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا