عمومیکسب و کار برتر

فرش این شهر ایران بسیار معروف است

فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟ آشنایی با فرش ماشینی شهرهای مختلف

اگر قصد خرید فرش کودک با کیفیت را دارید اما میان انتخاب شهر تولید کننده مردد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

 خرید فرش ماشینی کاشان بدون واسطه با قیمت مناسب؛ اعتماد به فروشندگان نام آشنا

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید فرش، شناسنامه آن است. در حقیقت تولید فرش در شهرهای مختلف باعث می‌شود که یک محصول از یک شهر خاص در میان مشتریان محبوبیت بالاتری پیدا کند. چرا که پیشینه بافت فرش در بعضی از شهرها، طولانی‌تر و البته قابل اعتمادتر است. این موضوع به ویژه برای خرید فرش دستباف اهمیت بیشتری دارد. اما در مورد فرش ماشینی نیز می‌توان شهرهایی را به عنوان برترین تولیدکنندگان معرفی کرد. اگر قصد خرید فرش ماشینی با کیفیت را دارید اما میان انتخاب شهر تولید کننده مردد هستید، ادامه مطلب را بخوانید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فرش ماشینی کدام شهر بهتر است؟

فرش این شهر ایران بسیار معروف است

آیا انتخاب شهر در خرید فرش ماشینی اهمیت دارد؟

وقتی صحبت از فرش ساویز بافت به میان می‌آید، نام چندین شهر بزرگ ایران در ذهن‌ها نقش می‌بندد. در حقیقت در بافت فرش، هنرمندان از مناطق مختلف می‌توانند طرح‌ها و حتی نوع بافت‌های متفاوتی داشته باشند. به همین دلیل برای خرید فرش دستباف به شما توصیه می‌شود که محصول نهایی را از شهرهای قابل اطمینان و با سابقه در این حوزه خریداری کنید. اما برای خرید فرش ماشینی، نوع بافت اهمیتی ندارد. در واقع همه فرش‌های ماشینی به وسیله دستگاه‌های بافندگی خاص فرش تولید می‌شوند. بنابراین خرید فرش ماشینی از نظر سبک و نوع بافت در شهرهای مختلف تفاوت چندانی ندارد.

مهم‌ترین تفاوتی که باعث می‌شود فرش‌های ماشینی شهرهای مختلف درجه اهمیت متفاوتی پیدا کنند، طرح و نقش به کار رفته در بافندگی شهرهای مختلف است. برای مثال فرش‌هایی که در شهر کاشان تولید می‌شوند، تنوع طرح و رنگ بالاتری نسبت به دیگر فرش‌های ماشینی دارند.

از کدام شهر فرش ماشینی بخریم؟

علاوه بر طرح و نقشه فرش، الیاف به کار رفته برای بافت نیز درجه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود از شهرهایی فرش ماشینی بخرید که سابقه ریسندگی و تولید الیاف‌های بدون پرز و طبیعی را دارند. در حقیقت جنس الیاف، طرح و نقشه و ماندگاری فرش پیش از انتخاب شهر اهمیت پیدا می‌کند. اما اگر به دنبال خرید بهترین فرش‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه‌های شهرهای زیر بزنید:

فرش کاشان؛ فرش‌های خوش طرح و نقش با الیاف ماندگار

کاشان را می‌توان محبوب‌ترین شهر برای خرید فرش دانست. در این شهر تولیدکنندگان مختلفی را پیدا می‌کنید که با استفاده از الیاف طبیعی و با کیفیت، فرش‌هایی با طرح و رنگ متنوع تولید می‌کنند. مهم‌ترین قدم برای شروع تولید، رسم نقشه و طرح‌های خاص و بومی این منطقه است. طرح‌های گلستان، تافته، گل برجسته و بسیاری از نقوش خاص با هنر بافت فرش درآمیخته و نتیجه یک فرش ماشینی خاص خواهد بود. اما تولیدکنندگان فرش کاشان تنها به تولید فرش‌های سنتی اکتفا نکرده‌ند. بنابراین اگر قصد خرید فرش ماشینی مدرن با الیاف با کیفیت را دارید، شهر کاشان انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

فرش ماشینی تولید مشهد؛ بهترین فرش‌ها از نظر رنگ‌بندی

نقشه‌های فرش مشهد اغلب پر از نقش و نگار هستند. این فرش‌ها می‌توانند با تنوع بالای رنگی خود، نیاز انواع دکوراسیون را رفع کنند. علاوه بر زیبایی، کیفیت بافت فرش یکی از دلایل انتخاب فرش ماشینی مشهد است. فرش‌های ماشینی تولید شده در شهر مشهد نیز الیاف‌های تفاوتی دارند. بنابراین هنگام خرید باید به جنس و نوع الیاف آن توجه کنید تا بتوانید انتخابی درست و با کیفیت داشته باشید.

فرش ماشینی تبریز؛ فرش ماشینی با کیفیت بالا

تبریز نیز یکی دیگر از شهرهایی است که به فرش‌های با کیفیت و خوش نقش و نگار معروف است. در این شهر می‌توانید تولیدکنندگان مختلفی را پیدا کنید که فرش‌های ماشینی متنوعی را به بازار عرضه می‌کنند. تنوع اندازه، طرح و رنگ این فرش‌ها مهم‌ترین دلیل انتخاب فرش ماشینی تبریز است.

انتخاب فرش ماشینی با توجه به کیفیت تولید؛ قبل از نام شهر به کیفیت توجه کنید!

همانطور که گفتیم در خرید فرش ماشینی، باید قبل از نام شهر تولید کننده، به ویژگی‌های فرش توجه کنید. اندازه، جنس نخ و الیاف، استحکام ریشه‌ها و ضخامت فرش از مهم‌ترین نکاتی است که باید هنگام خرید آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. همچنین انتخاب شهر تولید کننده تا حد زیادی به سلیقه شما وابسته است. چراکه بیشترین تفاوت فرش شهرهای مختلف، تنوع در رنگ و طرح آن‌ها است. برای مثال اگر طرح‌های سنتی خاص را می‌پسندید حتما نگاهی به مدل‌های فرش کاشان بیندازید.‌ همچنین بهتر است به فروشگاه‌هایی مراجعه کنید که تنوع جنس بالایی دارند و از فرش 1200 شانه طرح سنتی تا انواع فرش با شکل‌های هندسی متنوع را موجود دارند. به این ترتیب انتخاب برای شما ساده‌تر خواهد بود.

اگر برای انتخاب و خرید فرش ماشینی نیز مانند فرش دستباف وسواس کافی را به خرج دهید، می‌توانید انتخابی ماندگار و منحصر به فرد داشته باشید. ما برای خرید فرش ماشینی از کاشان، فرش دیوان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی فرش دیوان این امکان را برای شما ایجاد کرده تا به سادگی در میان مدل‌های متنوع فرش در سایت گشت بزنید و بدون دغدغه طرح مربوطه را انتخاب کنید. عکس همه فرش‌های ارائه شده، عکس واقعی محصولات است تا انتخاب و خرید برای شما ساده‌تر باشد. بعد از انتخاب فرش موردنظر، می‌توانید به سادگی یک کلیک فرش را خریداری کنید. فرش دیوان محصول منتخب شما را به صورت رایگان به هر نقطه از ایران که هستید ارسال می‌کند.

فرش دستباف کدام شهر بهتر است؟

فرش دستباف کدام شهر بهتر است و بهترین فرش دستباف برای کجاست و بهترین مکان برای خرید فرش دستباف و بهترین فرش دستباف ایران مال کدام شهر است در این پست کلاهدوز بررسی می گردد. فرش دستباف کدام شهر بهتر است. فرش دستباف ایران از زمان‌های بسیار دور شهره جهان بوده است. در افسانه‌ها و داستان‌ها هر جا سخن از ثروت و مِکنَت یا حسن سلیقه بوده یک فرش ایرانی در آن می‌درخشیده است. اما ما ایرانیان به دلیل همیشه در دسترس بودن فرش دستبافت، کمتر به خود زحمت داده‌ایم تا این کالای مهم ایرانی که برآیند فرهنگ و سنت ماست را بشناسیم.

نه تنها در جهان که حتی در ایران هم مردم بسیاری از نقوش ایرانی را نمی‌شناسند. اینکه فرش دستباف کدام شهر بهتر است سوالی نیست که بتوان در یک یا دو کلمه پاسخ داد. آنکه تبریزی است می‌گوید فرش تبریز و آنکه اصفهانی است فرش اصفهان را بهترین می‌داند. تقریبا هر منطقه از ایران فرش دستباف با طرح و مشخصات خاص خود را دارد، فرش اراک پرز بلند و پشمی و کلفت است و قالیچه قم تمام ابریشم ظریف و لطیف.

یکی می‌شود فرش کرمان با نقش درشت و پرزهای بلند که به قول معروف هرچه پا میخورد زیباتر می‌شود و دیگری فرش نایین با طرح ظریف و پرز کوتاه که جایش فقط در مهمانخانه است. پس دقیقا نمی‌شود گفت فرش دستباف کدام شهر بهتر است اما می‌توان گفت که فرش برخی از مناطق ایران دارای شهرت و طرفداران بیشتری هستند.

فرش های ارائه شده در وب سایت کلاهدوزان نیز کلکسیونی از فرش های اصیل ایرانی می باشد که ظرافت بکار گرفته شده در نقش و نگار آن هر کسی را مات و مبهوت خلاقیت به کار گرفته شده در این فرش ها می کند. هر کدام از این فرش ها دنیایی از هنر اصیل ایرانی هستند که طراحی آن ها به گونه ای است که می تواند دکوراسیون هر خانه ای را جان ببخشد. اگر به دنبال بهترین ها هستید می توانید از محصولات سایت کلاهدوزان نیز دیدن نمایید.

بهترین فرش دستباف برای کجاست؟

بهترین فرش دستباف برای کجاست. پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است بدانید چگونه می‌شود یک فرش دستباف خوب را تشخیص داد. خوب بودن فرش دستباف ریزه‌کاری‌های بسیاری دارد که بیشترشان در حد تشخیص یک غیرمتخصص نیست. اما نکاتی هم هست که شما به عنوان یک فرد غیر متخصص می‌توانید تشخیص دهید. کارشناسان قالی معتقدند که ارزش هنری یک فرش دستباف به میزان استفاده از رنگ‌های طبیعی و هماهنگی قرار گرفتن این رنگ‌ها در کنار هم بستگی دارد. اما قیمت فرش دستباف به ریزی و درشتی بافت، نقشه و رنگ و جنس تار و پود آن بسته است.

شما می‌توانید هنگام خرید فرش دستباف به این نکات توجه کنید: اندازه فرش، تراکم فرش، تقارن شکل و رنگ، همه طرح ها کامل باشد، یکنواختی رنگ و اندازه و کلفتی پرزها. اندازه فرش نباید بیش از دو سه سانتیمتر با اندازه استاندارد فرق داشته باشد. فاصله ترنج تا لبه‌های فرش باید یکسان بوده و نقش قرینه باشد. وقتی دست در جهت خلاف خواب فرش بکشید می‌توانید ببینید که رنگ یکدست است یا نه. رنگ سر و ته ریشه ها نباید فرق داشته باشد و گرنه از رنگ شیمیایی استفاده شده است.

تراکم فرش را از پشت آن می‌توان تشخیص داد که مثلا در یک سانتی متر مربع چند گره وجود دارد. هرچه ارتفاع پرزها بیشتر باشد دوام فرش هم بیشتر است البته بستگی به نوع گره فرش نیز دارد. از جمله فرش‌هایی که تمام موارد بالا در آن رعایت می‌شود فرش اصفهان و اطراف آن مانند نایین و کاشان است البته بستگی به بافنده هم دارد و شما با دقت به همین نکات است که می‌توانید دریابید بهترین فرش دستباف برای کجاست. مشاهده فرش های سایت کلاهدوزان از نزدیک می تواند شما را با معیار های سنجش برتری فرش ها از یکدیگر بیشتر آشنا کند.

بهترین مکان برای خرید فرش دستباف

بهترین مکان برای خرید فرش دستباف که قیمت و کیفیت مناسب داشته باشد، بسیار پر اهمیت است. در قدیم شاید یکی از سخت‌ترین و پر استرس‌ترین خریدها خرید فرش دستباف بوده است. بیشتر مردم به آشنایان خود رجوع می کردند چرا که هزینه بسیار باید پرداخت می شد و تشخیص فرش خوب سخت بود . مردم معتقد بودند که به هر کسی نمی‌شود اعتماد کرد و هنوز هم برخی همین گونه فکر می‌کنند. در بالا برخی از روشهای تشخیص فرشِ خوب توضیح داده شد اما در نهایت کاری تخصصی است.

برای خرید فرش چندین نکته باید در نظر گرفته شود تا بتوان تعیین کرد بهترین مکان برای خرید فرش دستباف کجاست. نخست اینکه شما حتما باید بدانید در چه حدی می‌توانید هزینه کنید و نقش و طرح و رنگ مورد نظرتان لااقل تا حدودی معلوم باشد. باید بدانید فرش با چه دوامی احتیاج دارید. در هر شهری بازار یا بازارهای فرش وجود دارند. در شهرهای کوچک راحت‌تر است زیرا که معمولا فقط یک بازار مخصوص فرش هست اما در شهرهای بزرگ ممکن است با بیش از یک بازار مواجه شوید و کار مشکل‌تر شود، بنابراین بهتر است از آنچه میخواهید اگاه بوده و بدانید هر بازار بیشتر چه فرش‌هایی را ارائه می‌دهد.

اصفهان میتواند بهترین مکان‌ها برای خرید فرش دستباف باشد. اصفهان و شهرستان‌های اطرافش یَد طولایی در صنعت فرش دارند و در بازار حکیم اصفهان شما با تنوع بسیار گسترده در کنار قیمت مناسب روبرو خواهید شد. فرش فروشی کلاهدوزان واقع در بازار حکیم واقع در خیابان سپه ، با تجربه چند نسل از یک خانواده، می‌تواند در این انتخاب سخت یاریتان کند.

بهترین فرش دستباف ایران مال کدام شهر است؟

بهترین فرش دستباف ایران مال کدام شهر است به گزینه‌های بسیاری بستگی دارد. شما باید انواع قالی را بشناسید تا بدانید بهترین فرش دستباف برای شما مال کدام شهر است. قالی یا فرش دستباف بر اساس جنس به چند دسته تقسم می‌شود:

قالی تمام پشم: فرشی که تار و پود و پرز آن از پشم باشد. این قالی‌ها بیشتر در مناطق سردسیر یا کوهستانی بافته می‌شوند جایی که به واسطه دام فراوان پشم بسیار در اختیار باشد و گرم شدن بر ظرافت فرش ارجحیت داشته باشد.

قالی چله پشم: این فرش تار و پودش از پشم است اما پرزها نه. البته نخ پشم نوع نازکتری هم دارد که آن را کُرک می‌نامند و فرش‌های با چله کرک ظریف‌ترند. پرز می‌تواند نخ کرک یا ابریشم باشد.

قالی تمام ابریشم: قالی با قالیچه‌ای که تار و پود و پرز آن همه از ابریشم هستند.

قالی کف ابریشم: چله این فرش از پشم یا کرک است اما پرز ها همه ابریشم هستند.

قالی گل ابریشم: چله این فرش از کرک یا پشم است و در بافت از ابریشم و کرک مشترکا استفاد شده. معمولا در گل‌ها و ترنج از ابریشم استفاده می‌شود.

منبع: Baby & Kids Rugs

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا