عمومیکسب و کار برتر

روش ارسال اس ام اس از طریق دکل مخابراتی

ارسال پیامک lbs ایرانسل؛ بهترین روش برای جذب مشتریان جدید

به ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های فعال و شماره‌هایی که در دو هفته اخیر از یک دکل BTS سرویس گرفته‌اند، پیامک BTS گفته می‌شود. در روش ارسال پیامک bts از طریق دکل مخابراتی، شما به بانک شماره موبایل نیاز ندارید و درخواست ارسال پیامک را مستقیما به اپراتور ایرانسل ارسال می‌کنید؛ اپراتور نیز پیامک شما را به شماره‌های bts فعالی که از دکل مورد‌نظرتان سرویس گرفته‌اند، ارسال می‌کند.

دکل‌های مخابراتی یا BTS به آنتن‌های مخابراتی گفته می‌شود که به‌طورمستقیم با تلفن‌های همراه در ارتباط هستند و برد مفید آنها می‌تواند بین ۲۰ تا ۶۰ کیلومتر باشد؛ این دکل‌ها در تهران و برخی از شهرهای بزرگ مانند تبریز، اصفهان، مشهد و چند شهر دیگر فعال هستند. البته در عمل به‌دلیل وجود مشترکین بیشتر و موانعی مانند ساختمان‌های بزرگ و کوچک، این محدوده کمتر است. اما نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی چگونه است؟

روش ارسال اس ام اس از طریق دکل مخابراتی

مزایای ارسال پیامک دکل مخابراتی BTS ایرانسل

در روش ارسال پیامک BTS همانند ارسال پیامک از طریق اینترنت شما مطمئن هستید که پیامکتان به افرادی ارسال می‌شود که شماره‌های فعال دارند و در چند روز گذشته در منطقه مورد‌نظرتان حضور داشته‌اند. اکنون شاید این سوال برایتان مطرح شود که تفاوت ارسال پیامک کدپستی با پیامک بی‌تی‌اس چیست؟

در روش ارسال اس‌ام‌اس بر‌اساس کد پستی، شماره موبایل افراد بر‌اساس کدپستی که افراد در  زمان ثبت نام سیم‌کارت ارائه کرده‌اند، طبقه‌بندی می‌شود. در‌واقع هیچ الزامی وجود ندارد که مشترک اپراتور بعد از گذشت چندین سال در همان منطقه حضور داشته باشد و امکان تعویض محل سکونت وجود دارد؛ اما در تبلیغات bts برای افرادی که در ۲ هفته اخیر در منطقه مورد‌نظر بوده‌اند، پیامک ارسال می‌شود.

خوش‌آمدگویی پیامکی با ارسال اس ام اس BTS

یکی از قابلیت‌های جالب و کاربردی ارسال پیامک منطقه‌ای BTS، ارسال پیامک خوش‌آمدگویی است؛ به این معنی که شما می‌توانید برای افرادی که طی ۲ هفته اخیر وارد منطقه مورد‌نظرتان (بازار هدف) شده‌اند، پیامک بفرستید و ورودشان را خوش‌آمد بگویید. برای مثال، فرض کنید که صاحب یک فست‌فود هستید؛ شما می‌توانید به افرادی که وارد موقعیت مکانی رستوران می‌شوند، به‌صورت خودکار پیامک خوش‌آمدگویی ارسال و مشترک را از وجود فست‌فود آگاه کنید. در‌حال‌حاضر، این روش ارسال پیامک یکی از روش‌های نوین بازاریابی محسوب می‌شود که برای اپراتور ایرانسل فعال است.

بررسی محدودیت‌های ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی BTS

شاید محدودیت اصلی ارسال پیامک BTS این باشد که این قابلیت فقط برای اپراتور ایرانسل فعال است. به‌طور‌کلی، این روش بازاریابی محدودیت‌های زیر را دارد:

  • این قابلیت از روی دکل‌های ایرانسل و فقط برای شماره‌های ایرانسل است.
  • در پیام‌های BTS حداقل ارسال 10000 گیرنده است.
  • پیامک‌ها ممکن است با تاخیر چندین ساعت توسط اپراتور انجام شود.
  • ارسال‌های بعد از ساعت 11 صبح روز چهارشنبه، در هفته آینده انجام می‌شوند.
  • این نوع ارسال با پیش شماره 9000 ایرانسل انجام می‌شود.
  • توجه داشته باشید که باید از حروف و اعداد استفاده کنید و از کاراکتر‌هایی مثل \/.;’”*^ یا موارد مشابه استفاده نکنید.
  • ارسال از دکل‌های BTS تا شعاع 4 کیلومتری از نزدیک‌ترین دکل BTS ایرانسل به منطقه انتخابی شما خواهد بود.
  • در ارسال اس‌ام‌اس به مناطق کوچک، ممکن است پیامک‌ها به مناطق دیگری که در تقسیم‌بندی دکل‌ها همپوشانی دارند، ارسال شوند.
  • خطوط ایرانسل بیشتر (95%) در رده سنی 16 الی 25 هستند؛ از ارسال پیام غیرمرتبط و ناکارآمد به این رده سنی جدا خودداری کنید.
  • این نوع ارسال به‌هیچ‌عنوان گزارش دلیوری ندارد.

یکی دیگر از محدودیت‌های ارسال پیامک بی‌تی‌اس این است که شماره‌های هر دکل به‌صورت میانگین طی دو هفته آپدیت و به‌روزرسانی می‌شوند. با‌‌توجه‌به این محدودیت‌ها می‌توانید از قابلیت جذاب ارسال پیام کوتاه از طریق دکل ایرانسل کسب‌و‌کارتان را به‌مقدار فراوانی رونق بدهید.

چه زمانی از قابلیت ارسال پیامک BTS استفاده کنیم؟

در پنل آموت شما قادر هستید بر‌اساس کد پستی، به تفکیک استان و شهر و حتی پیش شماره دائمی و اعتباری، پیامک ارسال کنید. حال سوال اینجاست که پس کاربرد دکل BTS چیست و چه مواقعی از آن استفاده کنیم؟ تصور کنید که قصد دارید کسب‌و‌کارتان را به گردشگران و مسافران وارد‌شده به شهر معرفی کنید. برای مثال، شاید برگزار‌کننده تورهای گردشگری در جزیره قشم باشید و بخواهید تورهای خود را به اطلاع مسافران برسانید. در‌چنین‌شرایطی، بهترین راه‌کار استفاده از قابلیت ارسال پیامک BTS است.

همچنین از این قابلیت می‌توان برای ارسال پیامک به دانشجویان یک شهر، دانشگاه یا خوابگاه یا مشتریان بالقوه یک منطقه استفاده کرد؛ کافی است پیامک‌ها از طریق دکل مخابراتی منطقه مورد‌نظرتان ارسال شوند. بسیار مناسب و به‌صرفه است؛ اما کاربردها و مزیت‌های بی‌شماری را برای کسب‌و‌کارتان به‌همراه خواهد داشت.

ارسال پیامک BTS؛ راهکاری جذاب از آموت برای رونق کسب‌و‌کار

امروزه کسب‌و‌کارهای مختلف به‌دنبال راه‌کارها و روش‌هایی برای رونق و بهبود وضعیت فروش خود می‌گردند. پنل پیامکی آموت در این راه همراه شما عزیزان خواهد بود. با استفاده از قابلیت‌های جذاب پنل آموت می‌توانید مشتریان جدیدی جذب کنید. یکی از قابلیت‌های سامانه پیامک های حرفه‌ای این است که امکان ارسال SMS به شماره‌های تحت پوشش دکل‌های مخابراتی ایرانسل را در اختیارتان قرار می‌دهد. این قابلیت  که به آن BTS می‌گویند فایده‌های زیادی برایتان دارد. ما در مقاله امروز می‌خواهیم کارایی BTS را به زبان ساده برایتان توضیح دهیم، فایده‌های آن را بگوییم و روش استفاده از آن را مرور کنیم؛ پس همراه ما باشید.

ارسال BTS چیست؟

ارسال BTS یا همان ارسال از طریق دکل‌های مخابراتی، یکی از روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی به شماره‌های ایرانسل واقع در یک منطقه یا محله می‎باشد. به عبارت دیگر، کسانی که در یک منطقه خط ایرانسل دارند و از گوشی موبایل اس ام اس می‌فرستند یا با آن تماس برقرار می‌کنند، تحت پوشش دکل مخابراتی آن منطقه هستند. اگر گوشی شما در منطقه‌ای آنتن نمی‌دهد، یعنی تحت پوشش دکل مخابرات آن منطقه نیست. در روش ارسال BTS، شما پیامک تبلیغاتی خودتان را به گروهی ارسال می‌کنید که تحت پوشش دکل ایرانسل آن منطقه هستند و موبایلشان آنجا آنتن می‌دهد.

ارسال BTS چه فایده‌ای دارد؟

ارسال از طریق آنتن مخابرات، تا حد زیادی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود. می‌پرسید چطور؟ اجازه دهید با یک مثال توضیح بدهم. فرض کنید شما در شهر شیراز، خیابان داریوش، پاساژ صوت و تصویر فارس، مغازۀ موبایل فروشی دارید. اخیراً مدل جدیدی از گوشی‌های سامسونگ وارد بازار شده و شما می‌خواهید این خبر را هرچه سریعتر به گوش مشتریان داخل پاساژ و خیابان داریوش برسانید. برای انجام چنین کاری راحت‌ترین و بهترین روش، استفاده از ارسال BTS است. شما وارد سامانه پیامک می‌شوید، ارسال از طریق دکل ایرانسل را انتخاب می‌کنید و در عرض 1 دقیقه پیام شما در گوشی تمام افرادی که خط ایرانسل دارند نمایش داده می‌شود.

احتمالاً درصد زیادی از افراد حاضر در پاساژ خلیج فارس به دنبال خرید موبایل هستند، با این کار شما آن‌ها را ترغیب می‌کنید تا به سمت مغازه‌تان بیایند. همانطور که از مثال بالا فهمیدید، بدون صرف هزینه‌های بالا هم می‌شود مشتری جذب کرد؛ فقط کافیست که بدانید مخاطب شما چه کسانی هستند و به چه چیزی نیاز دارند.

نکته دیگری که در مورد ارسال BTS وجود دارد این است که شماره‌های تحت پوشش دکل ایرانسل هر 15 روز یک بار و هر شب از ساعت 12 تا 2 نیمه‌شب به روزرسانی می‌شوند. این کار خیلی به نفع شماست؛ برای اینکه شماره‌هایی که از دسترس خارج شده‌اند یا خط‌هایی که مسدودند از لیست ارسال پیامک حذف می‌شوند و پیام‌ها به شماره‌هایی می‌رسند که به شما نزدیک و در دسترسند.

چگونه از روش ارسال BTS استفاده کنیم؟

خب، برای استفاده از روش BTS ابتدا باید در سامانه ملی‌پیامک عضو شده باشید. اگر عضو نیستید ابتدا به صفحه مراجعه کنید و بر اساس نیاز خود و استفاده‌ای که از پنل پیامک دارید، بسته مورد نظرتان را انتخاب کنید. امکان ارسال بر اساس لحظه حضور (BTS) در تمامی بسته‌ها (از پایه گرفته تا تجاری) فعال است و حتی با پرداخت کمترین مبلغ هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

سایر نکاتی که باید درباره ارسال BTS بدانید

  • امکان ارسال BTS به کل کشور امکان پذیر است.
  • ارسال در این روش تنها به پیش‌شماره‌های ایرانسل (دائمی یا اعتباری) مانند رنج های زیر انجام می گردد :۰۹۳۵-۰۹۳۶-۰۹۳۷-۰۹۳۸-۰۹۳۳-۰۹۳۹-۰۹۳۰
  • ارسال پیامک با پیش‌شماره 9000 انجام می‌شود. (نیازی به خرید خط نیست، این خط عمومی بوده و متعلق به شرکت ایرانسل است.)
  • از آنجایی که اطلاعات خطوط بین ساعت 12 شب تا 2 نیمه شب آپدیت می‌شود، بیشتر خطوط مربوط به ساکنین همان منطقه است.
  • 50 هزار عدد پیامک، حداقل تعداد مجاز ارسال پیامک در هر منطقه است.
  • بسته به ترافیک BTS، در بدترین حالت ممکن است ارسال‌ها با 2 ساعت تاخیر انجام شود.
  • برای ارسال BTS امکان گزارش‌گیری وجود ندارد.
  • در این روش برگشت هزینه وجود ندارد و دلیل آن هم این است که پیامک فقط به شماره‌های روشن ارسال می‌شود و پیامک ارسال نشده نخواهید داشت.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید از روش BTS برای ارسال SMS تبیلغاتی استفاده کنید ابتدا شرایط آن را به‌طور کامل مطالعه کنید و بعد برای دانلود و پر کردن آن اقدام کنید. توجه کنید که بررسی فرم درخواست شما 72 ساعت (بدون احتساب روزهای تعطیل) زمان می‌برد و بعد نتیجه آن به شما ارائه خواهد شد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا