عمومیکسب و کار برتر

آموزش ساخت آلاچیق سیمانی

ساخت آلاچیق بتنی

طراحی و ساخت آلاچیق بتنی در طرح ها و ابعاد متنوع با توجه به سلیقه شما و با بهترین کیفیت و نازلترین قیمت ها توسط تیم حرفه ای ما انجام میشود. یک آلاچیق می تواند در اشکال متفاوت و بسته به محل قرارگیری در صورت های مربع، مستطیل، مثلث، دایره و… ساخته شود. محل قرارگیری آلاچیق باید در قسمت خوش منظره محوطه واقع باشد. شما عزیزان جهت سفارش ساخت آلاچیق بتنی می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

آموزش ساخت آلاچیق سیمانی

ساخت آلاچیق سیمانی

آلاچیق از یک سازه اصلی که معمولاً از جنس فلز ، بتن و سیمان است مهیا شده است. و مهم ترین بخش یک آلاچیق سقف آن محسوب می گردد. سقف هر آلاچیق متناسب با طراحی و اصل سازه آن از متریال های گوناگون ساخته می شود. بسیاری از آلاچیق ها دارای سقف شیب دار بوده و برخی از آن ها با حالت بسته و نیمه باز بدون شیب طراحی و ساخته می شوند. اگر سقف آلاچیق باغی سیمانی شیب دار باشد بهتر است اقدام به آهن کشی کرد.

دیواره های یک آلاچیق جزء لاینفک سازه می باشند که دست سازندگان در طراحی آن باز می باشد. بسیاری ترجیح می دهند تا دیواره های آلاچیق با پوشش سبز و یکنواخت گیاهان پوشیده شود و برخی ترجیح می دهند از شیشه و چوب بهره ببرند. بخش پائین تر آلاچیق نشیمنگاه اشخاص می باشد که می توان آن را به صورت های دلخواه در آورد و مهیا ساخت. آلاچیق سازه ای می باشد که ابعاد آن می تواند در اندازه دلخواه ساخته شود.

طرز ساخت آلاچیق بتنی

آلاچیق بتنی به عنوان سرپناهی برای نشستن در هوای باز استفاده می‌شود و انسان را از گزند عوامل جوی، مانند باد، آفتاب و باران، حفظ می کند. آلاچیق ها معمولاً دارای کنبد هستند و اطرافشان باز است. متریال های متنوعی در ساخت آلاچیق کاربرد دارند که شما می توانید مناسب با شرایط جوی و سلیقه تان، هر یک از آنها را انتخاب کنید. آلاچیق ها در مدل ها، شکل ها و طرح های متنوع ساخته می شوند. جهت اطلاع از قیمت آلاچیق سیمانی به سایت ما مراجعه نمایید.

ساخت الاچیق با سیمان

اگر در میان تمام المان‌های موجود در باغ، باغچه یا حیاط‌تان، یک المان معماری وجود داشته باشد که بتواند زیبایی و یک منظره عالی را به خانه و ویلای شما اضافه کند، آن المان آلاچیق (Gazebo) خواهد بود. فضای باز و منظره همه جانبه‌ای که چنین ساختاری به شما ارائه می‌دهد، می‌تواند وقت گذراندن در محیط سرسبز و طبیعت باغ، ویلا و حیاط ساختمان شما را بیش از پیش لذت بخش کند. این ساختارهای عمارت مانند نیمه باز، با هر عنوانی (آلاچیق، کلاه فرنگی، پرگولا، سایبان یا پاگودا)، سرپناه‌هایی هستند برای شما در مقابل آفتاب و باران.

همه عاشق ایده بودن در فضای باز و لذت بردن از طبیعت اطرافشان هستند، جایی که فرصت می‌کنند از سرسبزی درختان و گیاهان، منظره‌های دلنشین اطراف، گرمای دلچسب تابستانی، هوای دلنشین بهاری، باران‌های گاه به گاه پاییزی و یا نشستن در کنار آتش در سرمای زمستانی لذت ببرند. به همین خاطر است که طراحی و ساخت آلاچیق سیمانی یکی از اصلی‌ترین موارد در محوطه سازی و حیاط سازی برای هر ساختمان و یا ویلا است. اما مانند هر بخش دیگری در معماری، ساخت الاچیق با سیمان هم نیازمند توجه به اصول مهمی است؛ به همین دلیل باید این کار را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید و فضایی منحصربه‌فرد، جذاب و زیبا در محل زندگی‌تان داشته باشید.

ساخت آلاچیق سیمانی طرح چوب

طراحی و ساخت آلاچیق به شکل‌ها و اقسام گوناگون، قرن‌ها است که در نقاط مختلف دنیا وجود داشته است. مصری‌های باستان از این سازه‌ها برای پشتیبانی از درختان تاک استفاده می‌کردند. آنها اعتقاد داشتند این بهشت‌های زمینی (باغ‌ها و آلاچیق‌هایشان)، آنها را به سمت بهشت موعود هدایت می‌کنند. ردپای این نوع عمارت‌ها را می‌توان در یونان و روم باستان هم دنبال کرد. یونانی‌ها معبدهای خود را در فضاهای عمومی می‌ساختند؛ معابدی که با باغ‌ها احاطه شده بودند و در داخل‌شان آلاچیق‌های مرمری به یاد خدایان ساخته می‌شدند. رومی‌ها از باغ‌های خصوصی‌شان به عنوان محلی برای کسب آرامش و تفریح استفاده می‌کردند. به همین خاطر این سازه‌ها در باغ‌ها نقش یک المان زیباکننده فضا را داشت و به عنوان محلی برای جمع شدن افراد در کنار هم بود.

مدل های آلاچیق سیمانی با طراحی خلاقانه و زیبا

هدف از ساخت آلاچیق ایجاد مکانی امن و زیبا برای لذت بردن از فضای سبز و استراحت در طبیعت است و شما می توانید این مدل سایبان ها را به کمک متریال های مختلف بسازید. در ادامه این مطلب تصاویری از انواع مدل آلاچیق سیمانی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده این طرح ها نهایت لذت را ببرید.

مدل های آلاچیق سیمانی شیک و زیبا

در ساخت آلاچیق از متریال هایی نظیر چوب و سیمان و فلز و … استفاده می شود که هر یک از این طرح سایبان ها زیبایی و جذابیت خاصی را به فضای سبز می بخشند همچنین می توانید برای ساخت سایبان ها از ترکیب دو یا چند متریال در یکدیگر استفاده نمایید.

طرح های آلاچیق با سیمان

طراحی فضای سبز به اندازه طراحی داخلی ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است و شما می توانید برای خلق فضایی متفاوت در باغ و حیاط منزل و ویلا و … از آبنما و باربیکیو و آلاچیق استفاده نمایید که آلاچیق ها از پرطرفدارترین سازه ها برای تزیین فضای سبز به شمار می روند. مدل آلاچیق سیمانی دارای طرح های متنوعی است و این مدل سایبان ها در ابعاد بزرگ و کوچک ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به ابعاد و سایر متریال های به کار شده در فضای سبز از بین این طرح ها، سایبانی شیک و در عین حال کاربردی را انتخاب نمایید.

سایبان های سیمانی و بتنی اغلب بدون دیوار ساخته می شوند و در طراحی بیشتر آن ها از ۴ ستون و یک سقف شیبدار استفاده می شود و شما می توانید از این مدل سایبان ها برای محوطه سازی ویلا و باغ و حیاط های بزرگ و … استفاده نمایید. سایبان های سیمانی همچنین دارای ماندگاری و استحکام بالایی هستند و شما می توانید این مدل سایبان ها را در هر نوع آب و هوایی بسازید.

برای ساخت آلاچیق با سیمان از انواع طرح سنگ یا چوب استفاده می شود که بعد از به پایان رسیدن مراحل ساخت این آلاچیق ها می توانید روی ستون ها و سقف آن ها طرح چوب و سنگ را ایجاد نمایید و از این طریق فضای خیره کننده ای را در حیاط ویلا و باغ و رستوران و … خلق کنید. توجه داشته باشید که طرح و رنگ های به کار برده شده در ساخت آلاچیق در زیبایی و جذابیت فضای سبز تاثیرگذار می باشند بنابراین بهتر است شما از بین انواع مدل آلاچیق چوبی و آلاچیق سیمانی و آلاچیق فلزی، طرحی مناسب را انتخاب کنید.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا