جامعهکسب و کار برتر

انواع مدل درب ورودی ساختمان با متریال‌های متفاوت

مدل درب ورودی ساختمان با طرح های جدید

امروزه در ساخت درب ضد سرقت ارزان تحولات زیادی ایجاد شده است و درب ورودی در انواع طرح های کلاسیک و مدرن موجود می باشد که شما می توانید با توجه به طراحی از بین آن ها، درب با طراحی بی نظیری را انتخاب نمایید.

درب ورودی مدرن برای ساختمان

ارزانترین درب ضد سرقت در بازار نیز در طرح و رنگ های متنوع موجود می باشند که بهتر است شما طرح و رنگ و سایز درب ورودی را با توجه به سبک نمای خارجی ساختمان انتخاب نمایید. درب مدرن در انواع طرح های و و درب آپارتمانی و … موجود می باشند که انتخاب هر یک این از طرح ها به سلیقه شخصی شما بستگی دارد همچنین دربی که برای خانه خود انتخاب می کنید باید مستحکم باشد و از نظر استایل و رنگ نیز مکمل ساختمان باشد. در هنگام انتخاب طرح درب ورودی باید به امنیت آن نیز توجه داشته باشید تا بتوانید بعد از نصب درب احساس راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید.

انواع مدل درب ورودی ساختمان با متریال‌های متفاوت

 درب ورودی کلاسیک ساختمان

درب کلاسیک برای ساختمان ها با نمای کلاسیک انتخابی مناسب و ایده آل محسوب می شوند که این نوع درب ها نیز در ابعاد مختلف موجود می باشند. برای ساخت درب ورودی از متریال های مختلف نظیر فلز و چوب و فایبرگلاس و شیشه استفاده می شود که در طراحی اغلب درب ها ترکیب شیشه با سایر متریال ها به چشم می خورد. درب چوبی ساختمان زیبایی و جذابیت خاصی دارد و اگر شما تمایل دارید نمای خارجی ساختمان زیبا و بی نظیر به نظر برسد بهتر است این طرح درب ها را انتخاب نمایید.

انتخاب رنگی مناسب برای درب ورودی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و بهتر است شما رنگ درب ورودی را با توجه به رنگ به کار رفته در نمای بیرونی ساختمان انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای رنگ آمیزی درب حیاط می توانید از ترکیب دو رنگ استفاده نمایید یا درب را به کمک یک رنگ زیبا رنگ آمیزی کنید و استفاده از بیش از دو رنگ در رنگ آمیزی درب حیاط به هیچ وجه توصیه نمی شود.  در این مطلب با انواع مدل درب ورودی با طرح های کلاسیک و مدرن آشنا شدید که امیدواریم این طرح ها با سلیقه شما همخوانی و مطابقت داشته باشند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها درب با طراحی بی نظیری را انتخاب نمایید

درب چوبی

همان طور که می دانید، از زمان های قدیم چوب به عنوان یک مولفه اصلی در ساخت انواع درب و پنجره مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از مزایای اصلی درب و پنجره چوبی، دسترسی راحت به متریال چوب و راحتی ساخت آن به وسیله نجارهای محلی است. در حال حاضر، انواع مختلف چوب در دسترس می باشد و افراد بر اساس طول عمر چوب و بودجه خود اقدام به انتخاب چوب مورد نظر خود می کنند. از برای تمام قسمت های خانه استفاده می شود.

 درب شیشه ای

از برای ساخت درب و پنجره استفاده می شود. بنا به درخواست افراد می توان درب های شیشه ای برای مکان های خاص تولید کرد. به طور معمول این گونه درب ها در قسمت پشت خانه مورد استفاده قرار می گیرند و و باعث ایجاد چشم اندازی زیبا از حیاط خلوت می شوند. استفاده از درب های شیشه ای برای درب اصلی ساختمان نیز از زیبایی ویژه ای برخوردار است، اما در این موارد باید به استحکام و حفظ حریم شخصی توجه کرد. پنل های شیشه ای که در اسکلت های چوبی قرار گرفته اند، انتخابی زیبا برای درب ساختمان محسوب می شوند. نصب این درب ها از هزینه نسبتا بالایی برخوردار بوده و نیاز به مراقبت ویژه دارند. این درب های شیشه ای معمولا نسبت به درب های دیگر وزن بیشتری داشته و گران تر هستند.

درب استیل

درب استیل یا دیگر فلزات سال های زیادی است که به دلیل کارایی بالا مورد استفاده قرار گرفته اند و گزینه ای مناسب برای درب های داخلی و خارجی می باشند. فلز جایگزین مناسبی برای چوب است و از آن برای ساخت چهارچوب نیز استفاده می شود. درب های استیل را می توان با استفاده از استیل هایی که به نسبت ضخامت کمتری دارند، تحت بررسی دقیق تولید کرد. این درب ها از عمر بیشتری برخوردار بوده و نگهداری از آن ها آسان تر می باشد و در رنگ های مختلف و زیبا با طرح و بافت چوبی نیز در دسترس می باشند. از این درب ها برای مکان هایی که حفظ امنیت از اهمیت برخوردار است استفاده می شود.

درب PVC

استفاده از پی وی سی در تولید درب ها مرسوم شده است و در انواع مختلف طرح و رنگ  وجود دارند. از جمله مزایای درب های پی وی سی می توان به مقاوم بودن در برابر موریانه، دوام بالا، ضد خوردگی، وزن سبک و مقاومت در برابر رطوبت اشاره کرد. هم چنین ساخت و نصب این گونه درب ها نیز بسیار ساده می باشد.

با این حال درب های پی وی سی برای استفاده به عنوان درب ورودی مناسب نمی باشند، زیرا آن ها مانند درب های چوبی یا فلزی، در برابر تنوع آب و هوایی مقاومت چندانی ندارند. این درب ها به راحتی در دسترس بوده و نسبت به درب های چوبی از نظر اقتصادی مقرون بصرفه هستند.

 درب فایبرگلاس

درب های فایبرگلاس، درب هایی مقاوم بوده و دچار تاب یا تغییر شکل نمی شوند. درون آن ها از فوم پر شده و خاصیت عایق مانند نیز دارد. هم چنین می توان با رنگ کردن این گونه درب ها، آن ها را به طرح دلخواه خود درآورد. فایبرگلاس یکی از سخت ترین است که در مقایسه با چوب و استیل، نگهداری کم خرج و آسان تری به همراه دارد.

برای زیبایی درب و پنجره هایی که از فایبرگلاس ساخته شده اند، می توان از یک روکش چوبی بر روی سطح آن ها استفاده نمود. درب های فایبرگلاس برای فضاهای داخلی و خارجی کاربرد دارند. برای زیباسازی این درب ها که از آن ها در محیط های بیرونی مانند درب خانه استفاده می شود، می توان از شیشه های طرح دار استفاده نمود. این درب ها در تمامی فروشگاه ها در دسترس بوده و با هر سبکی از معماری همخوانی دارند.

درب پلیمری یا FRP

درب های اف آر پی در رنگ های مختلف از جمله رنگ چوب طبیعی در دسترس می باشند. ضخامت استاندارد این درب ها 30 تا 35 میلی متر بوده و خاصیت جلوگیری از نفوذ شعله های آتش را دارد. در قسمت هایی از این نوع درب از چوب برای تثبیت جای دسته ها، قفل ها و دیگر لوازم جانبی استفاده می شود. امروزه استفاده از این گونه درب ها برای خانه های مدرن به طور گسترده ای افزایش یافته است. فیبرهای تقویت شده پلیمری با عنوان اختصاری FRP شناخته می شوند. از جمله ویژگی های اف آر پی، استحکام بالا می باشد و به همین خاطر در مصارف زیادی از جمله تولید درب از آن ها استفاده می شود.

 درب آلومینیومی

فلزی است که وزن بسیار سبکی دارد و این ویژگی باعث شده تا در مصارف زیادی مورد استفاده قرار گیرد. از آلومینیوم در تولید محصولات زیادی از جمله درب، پنجره و استفاده می شود و تمام این محصولات به راحتی قابل خریداری هستند. از ویژگی چهارچوب های آلومینیومی درب و پنجره، می توان به مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط سخت آب و هوایی اشاره کرد.

وزن سبک این نوع فلز نیز باعث شده جا به جایی آن نیز آسان باشد. چهارچوب های آلومینیومی راهی برای نفوذ موریانه ها ندارند و از طول عمر زیادی برخوردار هستند. درب ها و پنجره های آلومینیومی می توانند در دو حالت کشویی و یا لولایی مورد استفاده قرار گیرند و برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی نیز مناسب هستند. این درب های آلومینیومی ظاهر خوبی دارند و برای استفاده طولانی مدت بسیار مقرون به صرفه می باشند.

درب کامپوزیتی بامبو

درب کامپوزیتی بامبو خاصیت ضد آب، ضد خوردگی، ضد نفوذ موریانه، دوستدار محیط زیست، تجزیه پذیر و اقتصادی بودن را دارند. از ورق های بامبو می توان به عنوان جایگزین چوب در موارد مختلف مانند ساخت درب، پنجره و چهارچوب ها استفاده کرد. یکی از محصولاتی که می توان از آن به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده کرد صفحات کامپوزیتی الیافی است که از آن ها در ساخت درب استفاده می شود.

 درب پلی وود

درب های پلی وود در برابر رطوبت، حریق و ضربه از مقاومت بالایی برخوردار هستند. این درب ها نوعی عایق در برابر صدا نیز محسوب می شوند. آن ها به دلیل دارا بودن سطحی یکپارچه، محلی برای تجمع باکتری ها نداشته و آنتی باکتریال می باشند. در ساخت درب های پلی وود از پودر چوب و پی وی سی استفاده شده است.

 درب ضد سرقت

از جمله درب های بسیار محبوب و رایج در آپارتمان های امروزی است. این نوع درب در مقایسه با سایر درب ها از امنیت بالایی برخوردار بوده و از نظر جنس، ساختار، لولا و قفل متفاوت می باشد. لایه داخلی این درب ها از جنس فولاد است که با لایه ای از چوب پوشیده شده و در فضای داخلی آن از با دانسیته بالا به عنوان عایق صوتی و حرارتی استفاده شده است.

درب های ضد سرقت علاوه بر تامین آرامش و امنیت ساکنین از اتلاف انرژی و انتقال سر و صدا نیز جلوگیری به عمل می آورند. لازم به ذکر است که قیمت این درب ها در مقایسه با سایر درب ها کمی گران تر می باشد. درب های ضد سرقت نمونه های مختلفی دارند. برای مثال درب ضد سرقت چینی، درب ضد سرقت ایرانی و درب ضد سرقت ترکیه ای، نمونه ای از انواع درب ضد سرقت می باشد.

درب با وادارهای افقی و عمودی

این گونه درب ها ساده ترین شکل درب هستند و از سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفتند. این درب ها از چوب های عمودی به اندازه طول درب با ضخامت 35 میلی متر که معمولا زبانه دار و دارای شیار متصل هستند تشکیل می شوند. معمولا سه چوب افقی، یکی در بالا، یکی در وسط و یکی در پایین درب تعبیه می شود. این درب ها می توانند به وسیله تسمه سفت شوند یا درون فریم قرار گیرند و باعث ایجاد استحکام و ظاهری بهتر شوند. از این گونه درب ها بیشتر در حمام، سرویس های بهداشتی و خانه هایی که صرفه اقتصادی در الویت قرار دارد، استفاده می شوند.

درب UPVC یا درب دوجداره

درب های یو پی وی سی، نمونه ای از درب های می باشند. پروفیل های یو پی وی سی در رنگ ها و طرح های مختلف موجود می باشند و از این رو می توانند پاسخگو سلایق مختلف باشند. این گونه درب ها عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی بوده از ورود گرد و غبار و اشعه های مضر مانند فرابنفش به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. شیشه های درب های دوجداره نسبت به شیشه های معمولی از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

منبع : alibaba

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا