عمومی

انواع لگ ورزشی + نکات مهم خرید لگینگ ورزشی زنانه

چگونه با لگینگ ورزشی استایلی شیک داشته باشیم؟

لگینگ ورزشی یکی از جذاب ترین آیتم هایی است که افراد می توانند برای داشتن استایل شخصی جذاب انتخاب کنند و در عین حال احساس راحتی کنند. از این آیتم جذاب نه تنها در هنگام ورزش و رفتن به باشگاه می توان استفاده کرد، بلکه استفاده از آن به عنوان یک وسیله روزانه نیز می تواند گزینه بسیار خوبی باشد. لگ‌های ورزشی به عنوان ساپورت نیز شناخته می‌شوند و می‌توان از آنها برای ایجاد یک استایل ورزشی زیبا استفاده کرد.

انواع لگ ورزشی + نکات مهم خرید لگینگ ورزشی زنانه

لگینگ ورزشی موردی است که هم آقایان و هم خانم ها می توانند از آن استفاده کنند. استفاده از ساپورت ورزشی یا لگ در سال های اخیر هنگام انجام تمرینات بدنسازی و پرورش اندام به دلیل راحتی و فوایدی مانند احساس راحتی که با پوشاندن این آیتم حاصل می شود، بسیار رایج شده است. لگ‌های ورزشی عموماً بلند یا کوتاه هستند که به عنوان نیم لگ نیز شناخته می شوند و با لباس تیم ملی ایران ترکیب بسیار زیبایی ایجاد می کنند.

نکات مهمی که باید هنگام خرید لگینگ ورزشی در نظر گرفت عبارتند از:

  • یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام خرید لباس ورزشی لگ باید به آن توجه کرد، پارچه ای است که برای دوخت آن مورد استفاده می شود. لگ های ورزشی با پارچه‌های نخی گزینه‌ای عالی برای افرادی با پوست حساس خواهد بود.
  • استفاده از این لگ ها به جلوگیری از التهاب و آلرژی های پوستی در طول ورزش های شدید و طولانی مدت کمک می کند.
  • زمانی که می خواهید در فضاهای باز مانند پارک ها یا در فصول سرد سال ورزش کنید، توصیه می شود لگینگ ورزشی را انتخاب کنید که از پارچه های ضخیم تولید شده اند.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید لگ‌های ورزشی باید به آن توجه کرد، کیفیت دوخت لگ است. در صورتی که لگ‌های ورزشی دارای دوخت با کیفیت باشد، امکان انجام حرکات ورزشی مختلف با آن وجود خواهد داشت و در هنگام انجام این حرکات هیچ فشاری به دوخت لگ وارد نخواهد شد.
  • دوخت با کیفیت لگ باعث می شود پای افراد هنگام پوشیدن این کالا زیبا و خوش فرم به نظر برسد.
  • یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در هنگام خرید یک لگ‌ ورزشی با کیفیت در نظر گرفت، کمر آن است. بهتر است کالای مورد نظر شما دارای کمر کشی باشد.

لگ ورزشی از چه جنسی است؟

یکی از مهم ترین چیزهایی که در مورد یک لگ ورزشی باید در نظر گرفته شود، جنس آن است. پارچه ای که برای دوخت لگ ورزشی زنانه استفاده می شود، با پارچه ای که برای دوخت لگ مناسب برای آقایان استفاده می شود متفاوت است. برای دوخت لگ مردانه از پارچه های فلامنت و همچنین پارچه های اسپندکس استفاده می شود.

به همین دلیل لگ‌های ورزشی مردانه از کشش و انعطاف بیشتری برخوردار است. پارچه های لاکرا یا فلامنت و همچنین پارچه های نخی برای دوخت لگ ورزشی بانوان استفاده می شود، زیرا پوست خانم ها نسبت به آقایان حساس تر است و استفاده از این پارچه ها باعث می شود در هنگام استفاده از این نوع لگ پوست آقایان دچار التهاب نشود.

انواع لگ:

  • لگ ورزشی بانوان
  • لگ تابستانه با پارچه خنک و نازک
  • لگ زمستانه با پارچه های ضخیم
  • شلوار لگ طرح جین

نکات خرید لگ:

اگر به دنبال خرید لگ مناسب برای مهمانی هستید، باید به دنبال لگ های خوش فرم ساخته شده از ویسکوز یا نخ و الیاف مصنوعی مانند چرم مصنوعی باشید که در این صورت ظاهری براق خواهد داشت. برای خرید لگ برای مهمانی باید به مدل لگ بیشتر از متریال آن توجه کنید.

اگر به دنبال خرید لگ برای کارهای روزمره هستید، بهتر است از جنس نخی نازک استفاده کنید تا حرکت با آن به اندازه کافی آسان باشد و باعث حساسیت پوستی نشود. لگ انتخاب خوبی برای ورزش است، زیرا در حین ورزش می توانید به راحتی حرکات کششی انجام دهید و اندام خود را به دقت مشاهده کنید.

سعی کنید لگ های خود را بیشتر با لباس های بلند ست کنید. پس بهتر است تی شرت لگ بپوشید و تی شرت با قد تا کمر نپوشید مگر در محیط های ورزشی. بهترین لباس هایی که می توان با انواع لگ به خوبی ست کرد، تونیک های بلند یا شومیزهایی هستند که می توان آنها را به راحتی روی شلوار انداخت.

طرح های جین لگ انتخاب خوبی برای انواع روزمره هستند. همچنین می توانید لباس هایی را که پوشیده اید با شلوار جین لگ ست کنید. برای ست های ورزشی می توانید از لگ همراه با تیشرت یا نیم تنه استفاده کنید که ست زیبایی برای محیط ورزشی است.

لباس ورزشی زنانه شامل چه چیز هایی میشود؟

اکثر لباس های ورزشی تولید شده برای بانوان در بازار شامل ساپورت ورزشی، نیم تنه ورزشی، شلوار ورزشی، تیشرت ورزشی، شلوارک ورزشی، تاپ ورزشی، هودی اسپرت و سویشرت اسپرت می باشد. شاید پیدا کردن ست لباس ورزشی زنانه و لباس دخترانه استقلال برای شما کمی مشکل باشد. اما اگر به ظاهر خود توجه کنید و لباس های اسپرت، راحت و منعطف را انتخاب کنید احساس بهتری خواهید داشت و اعتماد به نفس بالایی خواهید داشت.

نیم تنه ورزشی بانوان

در هنگام ورزش به جای لباس زیر، از نیم تنه اسپرت بانوان استفاده می شود. نیم تنه ورزشی باعث سفت نگه داشتن تنه زنان می شود تا بتوانند فعالیت های ورزشی و هوازی را به خوبی انجام دهند. برای خرید نیم تنه ورزشی باید توجه داشته باشید که نیم تنه باید ضد تعریق، انعطاف پذیر و سایز باشد. اکثر خانم ها در باشگاه فقط با نیم تنه کار می کنند، بنابراین باید توجه داشت که جنس نیم تنه نباید به بدن حساسیت بدهد.

تاپ های ورزشی

اکثر خانم‌ها در باشگاه از تاپ ورزشی برای ورزش استفاده می‌کنند، چند نکته در استفاده از تاپ و لباس ورزشی زنانه باید رعایت شود:

  • تاپ اسپرتی که انتخاب می کنید باید از جنس خوبی مانند نخ و دارای منافذ باز برای تعریق باشد. با این حال، برخی از خانم ها ترجیح می دهند از روکش پلی استر استفاده کنند.
  • تاپ های اسپرت چسبناک می توانند تا حدودی اعتماد به نفس شما را افزایش دهند و همچنین اگر بدن شما نامتناسب باشد با تاپ های چسبناک به ضعف خود بیشتر پی خواهید برد و می توانید بیشتر روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید.
  • حتما از تاپ های رنگ روشن استفاده کنید. بر اساس تئوری روانشناسی، استفاده از تاپ های روشن تا حدودی عملکرد ذهن و بدن را افزایش می دهد.
  • از تاپ های خیلی بلند استفاده نکنید، سعی کنید برای ورزش از تاپ های معمولی و کوتاه استفاده کنید

تیشرت ورزشی زنانه

این مدل از مجموعه لباس های ورزشی زنانه، طرفداران خاص خود را دارد. این روزها که بدنسازی و اهمیت تناسب اندام در بین خانم ها رواج بیشتری پیدا کرده است، برخی از خانم ها برای تمرین از تی شرت های اسپرت استفاده می کنند. برای استفاده از تی شرت های ورزشی باید در نظر گرفت که جنس تی شرت ضد تعریق بوده و دارای سوراخ های باز جهت جریان هوا باشد.

شلوارک ورزشی زنانه

یکی از جالب ترین و راحت ترین لباس های ورزشی، شلوارک ورزشی زنانه است. اگر می خواهید در حین فعالیت راحت باشید یا می خواهید ورزش هایی انجام دهید که مربوط به ساق پا و لگن است، از شلوارک ورزشی استفاده کنید. اما باید بدانید که شلوارک باید کشش قوی و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. برای این منظور می توانید از شلوارک های استرچ نیز استفاده کنید.

سایز شلوارک اسپرت زنانه

سایز شلوارک ورزشی برای تمرین می تواند دلخواه باشد، اما سایز استاندارد شلوارک ورزشی، دو تا سه سانتی متر بالای زانو است.

شلوار ورزشی زنانه

یکی از مهم ترین قسمت های ست ورزشی زنانه، شلوار است. اگر می خواهید در باشگاه ها یا فضاهای باز و پارک ها ورزش کنید، باید از شلوار ورزشی استفاده کنید. شلوار ورزشی شما باید الاستیک و دارای مواد ضد تعریق نرم باشد تا پاهای شما در حین دویدن یا ورزش عرق نکنند. همچنین شلوار ورزشی نباید خیلی تنگ یا چسبان باشد تا در حین ورزش پاره نشود و فعالیت شما را کند نکند. همچنین نباید آنقدر گشاد باشد که در حین ورزش دست و پای شما را ببندد یا زیر پای شما گیر کند. در هر صورت شلوار اسپرت باید راحت و در عین حال شیک باشد.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا