جامعهکسب و کار برتر

کف سابی یعنی چه ؟

کفسابی چیست؟

پیش از آنکه به بیان دلایل و ضرورت های کفسابی سنگ های ساختمانی بپردازیم، بهتر است در وهله اول با این فرآیند بیشتر آشنا شویم. به طور کلی در اثر گذشت زمان سنگ های کف دچار آسیب دیدگی می شوند. به گونه ای سطح زمین ساختار یکدست و صاف خود را از دست می دهد. در این فرآیند یک لایه بسیار نازک از سطح سنگ برداشته می شود. این کار سبب می شود تا سطح سنگ های کف ساختمان کاملا یکدست و صاف شود.

علاوه بر این با انجام این عملیات، سطح سنگ های ساختمانی براق شده و به عبارتی سنگ ها زیبایی خود را به دست می آورند. به این ترتیب با کفسابی سنگ های ساختمان می توانید ساختمان را از حالت بی روح در بیاورید و جلای خاصی به ساختمان بدهید. این روش را اصلا نمی توان با دست و مواد شوینده انجام داد. به طور کلی این روش باید با دستگاه های پیشرفته و تخصصی و نیروی کاربلد انجام‌گیرد. با استفاده از این روش سنگ های کف براق می شود و تا مدت طولانی این تمیزی و براق بودن همراه سنگ می باشد.

کف سابی یعنی چه ؟

خدمات کفسابی بتن چه مزایایی دارد؟

به طور کلی انجام این عملیات تنها به زیبایی و یکدست کردن سطوح محدود نمی شود. در این قسمت به برشمردن برخی از مزایای این کار می‌پردازیم تا اگر قصد انجام آن را دارید با علم به انجام آن بپردازید:

افزایش عمر مفید سنگ

به جرات می توان گفت که از جمله مهمترین دلایل ضرورت کفسابی ساختمان ها افزایش طول عمر مفید سنگ ها است. به طور کلی یکی از دلیل های عمده برای کاهش طول عمر مفید سنگ‌ نمای ساختمان وجود درزها و شکاف های بین سنگ ها می باشد. این درز و شکاف ها سبب می شود که به مرور زمان آب به داخل سنگ‌ نفوذ پیدا کند و خرابی را بیشتر و عمیق‌ تر نماید. پس این کار سبب می شود که این درزها و شکاف ها ازبین برود و عمر مفید سنگ افزایش یابد. با بالا رفتن قیمت سنگ‌ این روش برای ساختمان ها می تواند بسیار به صرفه و اقتصادی باشد.

افزایش زیبایی

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، از جمله دلایل بسیار مهم این روش افزایش براقی و زیبایی سنگ ها است. به طور کلی در این فرآیند یک لایه از روی سطح سنگ ها برداشته می شود. به این ترتیب لایه رویی که عمدتا ظاهر مناسبی ندارد، حذف شده و لایه زیرین که در آن رگه های سنگ به وضوح دیده می شوند، ظاهر می شود. لازم به ذکر است که برای انجام این عملیات و صیقلی کردن سنگ ها باید از تجهیزات مخصوصی استفاده شود.

حذف پستی و بلندی ها

از دیگر دلایل ضرورت کفسابی در تهران می توان به حذف پستی و بلندی ها اشاره کرد، اگر این عملیات به درستی انجام شود پستی بلندی های روی سنگ و درزهای آن ازبین می رود و با لمس کردن نیز آنها مشخص نمی شود.

کفسابی و پاکیزه کردن سنگ ها

این عملیات سبب می شود مواد چسبی و مصالح و سیمان از روی سنگ به طور کامل پاک شود و سنگ یکدست و صیقلی باشد. این روش آسیب دیدگی های سنگ را از بین می برد، مخصوصا اگر بر روی سنگ مواد اسیدی ریخته شده باشد این کار به طور کامل آن را ترمیم و پاک می کند.

نو کردن سنگ های قدیمی

اگر مدت زیادی از عمر سنگ های نما گذشته باشد دیگر‌ با شستشو ساده و با مواد تمیز‌ نمی‌شود. کفسابی یک روش عالی برای این گونه سنگ ها می باشد که باعث می شود یک لایه نازک از روی سنگ های قدیمی‌برداشته شود و ظاهری نو و شفاف به خود بگیرد.

از بین بردن آسیب های ناشی از مواد شیمیایی

به طور کلی سنگ ها در اثر تماس با مواد اسیدی و شیمیایی مانند وایتکس پس از مدتی دچار آسیب دیدگی می شوند. استفاده از این روش سبب می شود تا سطح این سنگ ها کاملا یکنواخت شود و اثری از مواد شیمیایی بر روی آن ها وجود نداشته باشد.

جلوگیری از تعویض سنگ

بعد از انجام این کار سنگ ها ظاهری نو و بسیار براق به خود می‌گیرند. این روش یک کار تخصصی می باشد که سنگ هر مکانی بعد از گذشت مدت زمانی نیاز به انجام دارد. قیمت کفسابی ساختمان با توجه به دستگاه های موجود و خدماتی که آن مجموعه ارائه می دهد متفاوت است. به طور کلی ها در مقایسه با سایر عملیات ها برای احیای سنگ بسیار ارزان تر است و همین امر موجب شده تا بسیاری از افراد این عملیات را در نظر بگیرند.

پولیش سنگ

از دیگر ضرورت های این عملیات می توان به ها اشاره کرد. با پولیش سنگ ها می توان به طور قابل توجهی طول عمر سنگ ها را افزایش داد. وجود نیروی متخصص و کاربلد در فرآیند کفسابی سبب می شود تا افراد از کیفیت انجام این عملیات اطمینان حاصل کنند. کار را باید به کاربلد سپرد.

کفسابی سنگ چه ایراداتی را رفع می کند؟

کفسابی سنگ زمانی استفاده می شود که سنگ دچار آسیب شده باشد و یا بخواهیم سنگ را جلا دهیم و آینه ای کنیم با استفاده از کف سابی سنگ براق و درخشان می شود و می توانید تصویر سقف را در روی سنگتان ببینید. ایراداتی که در کفسابی رفع می گردد عبارتند از:

    اگر روی سنگ مورد نظر اسید ، ترشی ، سرکه ، و یا هر مایع مخربی ریخته باشد با استفاده از ساب سنگ این مورد رفع می شود

    چنانچه سنگ تازه از کار ساختمانی در آمده باشد پستی و بلندی دارد با استفاده از کفسابی سنگ پستی و بلندی ها از بین می رود

    اگر بخواهید سنگ منزل و محیط داخلی ساختمان و مغازه اتان را براق و درخشان کنید با استفاده از کفسابی این امر شدنی است

    اگر سنگ شما دارای درز است و یا سوراخهایی دارد با استفاده از کف سابی این موارد قابل رفع است

    اگر سنگ شما کهنه شده و یا دارای خراش است آن را مثله روز اول تحویل شما می دهیم

    کفسابی و ساب سنگ باعث طول عمر سنگ می شود و هم چنین باعث کاهش هزینه ها است

 دو مقوله قیمت کفسابی و کیفیت کفسابی مهم ترین دغدغه ها مشتریان عزیز ما هستند.

قیمت کفسابی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت کفسابی برا اساس متر مربع محاسبه می شود و بسته به پارامترهای زیادی است که از آن می توان به نوع سنگ ، محل کفسابی و متراژ محیط کفسابی اشاره کرد

نوع سنگ: بعضی سنگ ها مثل موزاییک و سرامیک در سنگ سابی قیمت پایینی دارند و برخی مثل گرانیت قیمت بالایی دارند این به علت نرمی و سختی سنگ است کار موزاییک به مراتب راحتتر و کم هزینه تر است تا کار سنگ سابی گرانیت.

متراژ محیط: هر چه متراژ محیط کفسابی بیشتر باشد قیمت کفسابی پایین تر خواهد بود این به علت هزینه کارگر و ایاب و ذهاب است .

محل کفسابی : اگر محل سنگسابی داخل شهر باشد قیمت پایین تر خواهد بود نسبت به بیرون شهر اما در حالت کلی قیمت کفسابی در تهران نسبت به سایر شهرستانها پایین تر است (علت کمبود نیروی کار در کفسابی شهرستانها هست البته این نظر شخصی است)

اینکه سنگ چه مقدار مشکل دارد و آیا سابقه ساب خوردگی دارد یا نه نیز در قیمت کفسابی تاثیر گذار است.

کفساب خوب را چطور شناسایی کنیم؟

  • کفساب خوب با تجربه است نمونه کارهای زیادی در سطح شهر دارد و می تواند آدرس نمونه کارهایش را ارائه دهد
  • کفساب خوب قیمت تمام شده کفسابی را همان اول کار با شما طی می کند و اگر کفسابی این کار را نکند مشخص است که تجربه کاری ندارد و ممکن است مشکل آفرین شود
  • کفساب خوب به واسطه اینکه مذاکرات زیادی انجام داده است مسلط به کلام است و سولات و دغدغه های شما را می فهمد و درک می کند و به طور کامل به آنها پاسخ می دهد
  • کفساب خوب تمام نقاط شهر را می شناسد زیرا در همه جای شهر کار انجام داده است
  • کفساب خوب دارای هر دو دستگاه کفسابی سنگ می باشد و با توجه به اینکه کیفیت دستگاه سه فاز از تک فاز بالاتر است اگر شما برق سه فاز داشته باشید مسلما برای شما از دستگاه سه فاز استفاده خواهد کرد

کفسابی سنگ خوب چه ویژگیهایی دارد؟

  • کفسابی سنگ خوب بایستی تمام پستی و بلندی های سنگ و تمام مشکلات سنگ بایستی از بین برود.
  • تمام محل سنگسابی شده بایستی براقی یکسانی داشته باشند لقمه های خوب در سنگ سابی چنین نتایجی به ارمغان می آورد.
  • فاضلاب کفسابی بایستی توسط کفساب کار جمع آوری شود و محل شسته و روفته بایستی تحویل داده شود.
  • گوشه دیوارها که در دسترس دستگاه نیست بایستی ساب دستی بخورد

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا