عمومیکسب و کار برتر

چه میوه هایی را شب نخوریم؟

الو دکتر نوشت: شاید باید به چیزی بیش از رنگ و بوی میوه توجه کنیم. زمان صرف غذا نیز بسیار مهم است.

خوردن میوه در شب ممنوع است. بیشتر از لذت خوردن میوه. زیرا ما نگران کالری اضافی نیستیم. در این مقاله به شما می گوییم زمان مناسب برای خوردن میوه چه زمانی است و شما عاشق خوردن میوه خواهید شد.

معمولا فکر می کنیم میوه خوردن یعنی خریدن میوه و پوست کندن و خوردنش! در صورتی که میوه را در هیچ زمانی نباید خورد و زمان مشخص و مناسبی برای خوردن میوه وجود دارد. اگر میوه ها را در زمان مناسب بخورید، باعث سم زدایی بدن، افزایش انرژی، کاهش وزن و بسیاری فواید دیگر می شود. میوه ها دارای مواد مغذی زیادی هستند که بدن را در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند و اگر در زمان نامناسب آنها را مصرف کنید ضرر آن بیشتر از فایده آن خواهد بود. در این میان زیبایی و سلامتی شما نتیجه مصرف صحیح میوه خواهد بود. در ادامه امروزه به نقل از فودفا به بهترین زمان خوردن میوه ها اشاره خواهیم کرد.

شکم خالی صبح

شاید تعجب کنید که خوردن میوه با معده خالی برای سفید کردن دندان توصیه می شود! در آن زمان هضم به سرعت با کمک آنزیم های مخصوص هضم میوه ها انجام می شود.

خوب است بدانید میوه ها قندهای ساده ای دارند که بدن برای جذب کامل آنها نیاز دارد. وقتی میوه را به عنوان میان وعده یا با معده خالی می خورید، بدن شما زمان کافی برای جذب کامل این مواد را خواهد داشت.

گفتنی است خوردن میوه بعد از غذا بدترین زمان مصرف آن است و بهتر است میوه حدود نیم ساعت بعد از غذای اصلی مصرف شود.

اگر فردی مبتلا به دیابت یا اسیدیته معده بالا است، بهتر است میوه را حداقل یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا مصرف کند.

چه میوه هایی را شب نخوریم؟
قبل یا بعد از ورزش

زمان توصیه شده دیگر برای مصرف میوه قبل یا بعد از ورزش است. می توانید میوه را بلافاصله قبل یا بعد از ورزش مصرف کنید. شکر موجود در میوه بلافاصله جایگزین شکر مصرف شده می شود.

بدترین زمان برای خوردن میوه چه زمانی است؟

قبل از رفتن به تخت خواب

خوردن میوه قبل از خواب را توصیه نمی کنیم! این به این دلیل است که میوه هایی که نباید زیاد بخورید باعث افزایش قند خون و سطح انسولین در بدن می شود که خوابیدن را برای بدن دشوار می کند. در نتیجه از خوردن میوه در شب خودداری کنید و 3 ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری کنید.

در طول رژیم کاهش وزن

خوردن میوه بعد از ناهار را برای افرادی که در تلاش برای کاهش وزن و کاهش وزن هستند توصیه نمی کنیم! این باعث می شود بدن با کمبود کالری مواجه شود و در نتیجه از ذخایر چربی استفاده کند که باعث افزایش وزن بدن می شود. اما حذف غذای میوه رسیده توصیه نمی شود و می توان از روش های دیگر استفاده کرد.

در آخر توصیه می کنیم به جای مصرف میوه در سایر غذاها مانند کیک و دسر، از مقدار و نوع میوه به طور همزمان استفاده کنید. به 2 تا 2.5 فنجان میوه در روز نیاز دارید که می توانید به جای آن در یک سالاد میوه یا دو سیب استفاده کنید. همچنین اگر اسیدیته میوه شما را آزار می دهد، می توانید میوه و مقداری ماست و نمک اضافه کنید تا اسیدیته میوه خنثی شود. بهتر است یک تا دو ساعت بعد از مصرف سبزیجات از خوردن غذا خودداری کنید تا فرآیند هضم کامل شود.

تحریریه آپارات نیوز

خبرنگار اقتصادی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا