طراحی پیج اینستاگرام ، چرا و چگونه؟! معرفی بهترین طرح ها

گاهی اوقات خوب است که پیمایش در پست های جدید منتشر شده را متوقف کرده و نگاهی به طراحی های شخصی هر پیج ینستاگرام بیندازیدد.به این ترتیب متوجه می‌شوید که بهترین اینستاگرامرها می‌دانند که چگونه به طرز ماهرانه‌ای پست‌هایی را برنامه‌ریزی کنند که یک طراحی شبکه‌ای زیبا برای پیج اینستاگرام شان در پروفایل خود ایجاد کنند.احتمالا متوجه می‌شوید که در پیج اینستاگرام برخی کاربران، با خرید ذخیره پست اینستاگرام که در ردیف‌های سه تایی منظم قرار گرفته‌اند، ناگهان بخشی از یک تصویر بزرگ‌تر می‌شود.

زیرا کاربران قدرتمند اینستاگرام می‌دانند که چگونه می‌توانند از این دیدگاه به نفع خود استفاده کنند. پست‌های برنامه‌ریزی شده که هنرمندانه در کنار هم، قرار گرفته اند، طرح‌بندی شبکه‌ای زیبایی برای پیج اینستاگرام ایجاد می‌کنند.اگر به این فکر نکرده‌اید که به هر ردیف مربع در پیج خود چه طرحی می‌توانید اضافه کنید، زمان آن فرا رسیده است. در این مقاله همه نکاتی است که باید در مورد طراحی پیج اینستاگرام جذاب برای افزایش فالوور و بیشتر بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

چرا چیدمان پست های پیج اینستاگرام شما اهمیت دارد؟

وقتی کسی برای اولین بار شما را دنبال می‌کند، یا برای بررسی محتوای شما به پروفایل تان می‌رود، پیج شما فرصتی است برای نشان دادن حال و هوای برند تان.طراحی پیج یک نمای کلی از تاریخچه پست‌ها به کاربر نشان می‌دهد. این اولین برداشت آنها از مجموعه کسب و کار شما است: معرفی برند در یک نگاه یا تبلیغ حرفه ای کسب و کارتان در یک نگاه.

طراحی یک پیج اینستاگرام زیبا ممکن است برای تک تک کاربران، اهمیتی نداشته باشد – مطمئناً، کدگذاری رنگی پست‌های شما می‌تواند یک چالش شخصی سرگرم‌کننده باشد، اما اگر فقط برای برقراری ارتباط با دوستان، نه جمع‌آوری مخاطب، تلاش می‌کنید، برندسازی احتمالاً کارساز نیست.اما برای برندها، افراد خلاق یا اینفلوئنسرها، ثبات و سبک بسیار مهم است… به خصوص اگر حساب کاربری شما بر روی زیبایی شناسی یا سبک زندگی متمرکز باشد.

از این گذشته، طراحی پیج اینستاگرام راهی سریع و آسان برای انتقال پیام شماست. به علاوه، هر کسی که پروفایل شما را مشاهده می‌کند، به دنبال فالو کردن شما است. این شانس شماست تا دقیقاً آنچه را که ارائه می‌دهید نشان دهید.آیا یک برند معروف هستید یا در حال ترند شدن؟ آیا محتوای شما طنز است یا درام؟ آیا برند شما سازگار برای جوانان است یا بزرگسالان؟ با یک نگاه به پیج اینستاگرامی که به درستی طراحی شده باشد، کاربران ایده کلی از حس برند شما پیدا خواهند کرد.بیایید ببینیم چطور می‌توانید صفحه برند خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

Instagram page design, why and how?! | Introducing the best designs

7 روش خلاقانه برای طراحی پیج اینستاگرام

طرح های جذاب با در کنار هم قرار گرفتن چندین پست، ایجاد می‌شوند، ما کل اینستاگرام را جست‌وجو کرده‌ایم تا برخی از بهترین طرح‌ها و سبک‌ها را برای الهام بخشیدن به ظاهر صفحه برن شما کشف کنیم. در نهایت ۷ روش خلاقانه را به شما توصیه می‌کنیم:

به یک ترکیب رنگ متعهد شوید

این احتمالاً رایج‌ترین سبک طراحی پیج اینستاگرام است که واقعاً آسان‌تر از این نمی‌شود.یک پالت رنگی (می‌توانید برای ، مقاله دیگر سایت ما را بخوانید) یا یک تن خاص (نئون های با کنتراست بالا) را برای نمایش در هر عکس انتخاب کنید. با قرار گرفتن در کنار هم، گالری شما مانند یک مجموعه هماهنگ به نظر می‌رسد، حتی اگر محتوای عکس های شما متفاوت باشد.به طور انحصاری عکس‌هایی با پس‌زمینه روشن و سفید با سایه خاکی پست می‌کند.و یک طراحی زیبا برای پیج اینستاگرام خود ایجاد کرده است .

یک افکت شطرنجی ایجاد کنید

با تغییر سبک عکسی که پست می‌کنید، به راحتی ظاهری شطرنجی در شبکه خود ایجاد خواهید کرد. انتشار پست هایی با . نقل قول متنی به صورت یکی درمیان یا ترکیب عکس های نزدیک با عکس های منظره می‌تواند چنین طرحی را ایجاد کند. پست هایی با دو رنگ متمایز نیز می‌تواند کارساز باشد.در پیج زیر که مربوط به فرزندپروری است، به طور متناوب عکس‌هایی از خوردن میان وعده‌ها و عکس های گرافیکی با متن را برای طراحی پیج اینستاگرام خود استفاده کرده است.

نکته مهم: اگر از پست‌های مبتنی بر متن استفاده می‌کنید، رنگ پس‌زمینه یا فونت‌ها را ثابت نگه دارید تا الگوی پیج شما کاملا واضح باشد.
اگر نیاز به کمک در زمینه طراحی پست های اینستاگرام خود دارید، در نرم افزار طراحی و ویرایش دومینگو، ابزارها و قالب های اماده بسیار خوبی برای ایجاد تصاویری که جداب به نظر می‌رسند، وجود دارد.

ردیف به ردیف طراحی پست های پیج اینستاگرام خود را تغییر دهید

خلاقانه فکر کنید… و در هر ردیف، تصاویر مشابهی از لحاظ موضوع یا رنگ قرار دهید که می‌تواند تأثیر قدرتمندی ایجاد کند.برای مثال، شرکت روابط عمومی ، با رنگ پس‌زمینه متفاوتی برای هر ردیف از پست‌ها، پیج اینستاگرام خود را طراحی می‌کند.

البته، برای ایجاد چنین طرحی شما باید سه تصویر را در یک زمان پست کنید، در غیر این صورت طرح صفحه شما به هم می‌ریزد.اگر در گرفتن تصاویر پانوراما مهارت دارید می‌توانید آنها را برش بزنید و برای انتشار در یکی از ردیف های خود آزمایش کنید – سه عکسی که به یک تصویر طولانی و افقی تعلق دارند، یک ردیف از طراحی پیج اینستاگرام شما را ایجاد می‌کند. بسیاری از کاربران برای هر یک عنوان یکسانی را ارسال می‌کنند تا واضح شود. آنها سه بخش از یک کل هستند، همانطور که برای عکس های معماری خود این ترفند را انجام داده است.

برای طراحی پیج اینستاگرام، سه ستون عمودی با طرح های مشابه ایجاد کنید

طراحی صفحه، با مربع‌هایی که تصویری عمودی ایجاد می‌کنند، راهی عالی برای ترکیب عناصر گرافیکی برند و عکاسی در پروفایل شماست.
ونکوور از هر دو تصویر متصل عمودی و افقی در پیج خود استفاده می‌کند – اما از نظر فنی همه تصاویر می‌توانند به تنهایی مفهوم خود را داشته باشند.

پیج خود را به رنگین کمان تبدیل کنید

برای اینکه چنین طراحی برای پیج خود ایجاد کنید، هم به صبر و هم به حس رنگ عالی نیاز دارید. هدف این است که به طور منظم پست هایی که با یک رنگ اشباع شده منتشر کنید… و سپس در ردیف های بعدی، به تدریج به سمت رنگ های بعدی بروید.برای اینکه واقعاً جلوه کامل پیج درگ را داشته باشید، باید خودتان صفحه او را ببینید، اما در اینجا یک اسکرین شات از انتقال او از رنگ سبز به زرد آمده است.

برای تمام پست‌ها یک حاشیه در نظر بگیرید

ایجاد یک ظاهر ثابت می‌تواند به سادگی اعمال یک حاشیه برای همه تصاویر شما باشد.Stylist از حاشیه‌های مربعی سفید در تمام تصاویر خود استفاده می‌کند، اما شما می‌توانید با هر طیف رنگی ظاهری مشخص ایجاد کنید. برنامه رایگان یکی از گزینه‌های اعمال سریع این ویرایش با حاشیه‌ها و پس‌زمینه‌ها در انواع سایه‌های مختلف است.

پست های خود را به یک پازل تبدیل کنید

طراحیکپیج اینستاگرام با این چیدمان کار سختی است، اما برای یک بنر تبلیغاتی یا کمپین بزرگ، یا معرفی یک محصول جدید، مطمئناً تاثیرگذار است.
یک مجموعه از پست های پازلی، یک تصویر بزرگ و به هم پیوسته از تمام مربع‌ها ایجاد می‌کند. شاید به طور جداگانه، هر یک از این پست‌ها جالب به نظر نرسند، اما در کنار هم، این یک اثر هنری است.

5 نکته برای طراحی یک پیج زیبا در اینستاگرام

هیچ طراحی جذابی، به طور تصادفی اتفاق نمی افتد. شما باید برای ایجاد یک پیج اینستاگرام چشم نواز وقت بگذارید! در ادامه نکاتی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی برای ایجاد یک تصویر بزرگ به خاطر داشته باشید.

  1. ابتدا پیش نمایش طراحی پیج اینستاگرام خود را ببینید

قبل از اینکه تصاویر را پشت سرهم پست کنید: آن را در یک برنامه به صورت پیش نمایش ببینید تا مطمئن شوید در پیج شما زیبا به نظر می‌رسند.
می‌توانید آن را در نرم‌افزار ویرایش عکس شبیه‌سازی کنید، یا از استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد پیش‌نمایش طرح‌بندی خود را قبل از انتشار آن به نمایش بگذارید. در حال حاضر، این برنامه فقط برای حساب های شخصی است، اما عملکرد حساب تجاری به زودی ارائه می‌شود.یک طرح‌بندی شبکه‌ای اینستاگرام با حداکثر نه تصویر ایجاد کنید، و سپس برنامه‌ریزی کنید که از طریق به ترتیب درست روی هم چیده شوند .

  1. طرح کلی را ثابت نگه دارید

طراحی یک پیج حرفه ای اینستاگرام به معنای پایبندی به یک برنامه ریزی دقیق است. یک عکس غیر معمول با رنگ اشتباه، فیلتر اشتباه، یا با ترتیب اشتباه می‌تواند تمام طرح شما را به هم بریزد.مثلا تصور کنید اگر شرکت کالاهای لوکس تصویری از یک #آشپزخانه را به مجموعه عکس‌های زیر که با دقت انتخاب‌شده اصافه کند، چه هرج و مرجی در پیج او ایجاد می‌شود!

  1. مطمئن شوید که طراحی پیج اینستاگرام با برند شما مطابقت دارد

در نهایت، هدف یک شبکه فقط تحت تاثیر قرار دادن فالورهایتان با تعهد شما به استفاده از یک فیلتر از پیش تعیین شده لایت روم نیست. بلکه این برای ایجاد یک ظاهر یکپارچه برای برند شما است.بنابراین، اگر شما یک شرکت استخدام برای مدیران سطح بالا هستید، مانند ، برای مثال، داشتن یک طراحی رنگین کمانی هیجان انگیز ممکن است کاملاً با لحن حرفه ای و جدی شما مطابقت نداشته باشد. از سوی دیگر، مجموعه ای تک رنگ و متنی از پست‌ها بیشتر با پیام برندتان سازگار است.

  1. پست های خود را از قبل برنامه ریزی کنید

طراحی پیج خود را با کمک یک ابزار زمان بندی، فعال و به روز نگه دارید که به شما امکان می‌دهد فقط عکس فیلتر شده مناسب (یا سه عکس) را در زمان مناسب منتشر کنید. ، انتشار بهترین عکس‌های تان را در زمان مناسب آسان می‌کند.

  1. از ابزارهای ویرایش تصویر و نرم افزار طراحی آنلاین دومینگو بهره ببرید

در صورتی که هنوز متوجه نشده اید: اینستاگرام یک رسانه بصری است… و به سختی می‌توان یک طراحی پیج عالی را کنار هم قرار داد، مگر اینکه تصاویر تکی نیز عالی باشند.خوشبختانه، هزاران ابزار عالی برای ویرایش عکس و همچنین توصیه‌های کاربردر در وبلاگ ما وجود دارد… به عنوان مثال، راهنمای ما برای  یا می‌تواند به شما کمک کند .

به شما کمک می‌کند که حضور خود را با انتشار پست و استوری های جذاب یکی از استراتژی‌های بازاریابی در اینستاگرام، طراحی جذاب پیج است. با صرف نظر از استراتژی محتوا، ظاهر کلی صفحه اینستاگرام شما، تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب خواهد داشت. در صورتی که بتوانید طراحی پیج اینستاگرام خود را حرفه‌ای انجام دهید، دنبال کنندگان بیشتری به خود جذب خواهید کرد. در ادامه مقاله همراه باشید تا به طور کامل با طراحی اصولی صفحه اینستاگرام آشنا شوید.

طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

صفحه اینستاگرام شما در واقع به منزله ویترین کسب و کار شما می‌باشد و همان طور که در فروشگاه‌های سنتی، ویترین سبب جذب مشتری می‌شود، در کسب و کارهای اینستاگرامی نیز همین قاعده برقرار است. چنان چه بتوانید کاربر را در نگاه اول به پیج خود جذب کنید، یکی از مراحل موفقیت بازاریابی اینستاگرامی خود را طی کرده‌اید.

طراحی پیج، در واقع نوعی چیدمان است و معمولا با در نظر گرفتن هارمونی رنگ، موضوع پست و الگوی رفتاری صفحه، انجام می‌شود. در واقع این کار سبب نظم بخشیدن و آرایش پیج و در نتیجه، جذب دنبال کنندگان بیشتری خواهد شد. طراحی زیبا و چشم نواز صفحات، علاوه بر ارائه موضوع و انتقال محتوا، به گسترش کسب و کار نیز، کمک شایانی خواهد کرد.

دکمه بازگشت به بالا