عمومیکسب و کار برتر

مشکل صفحه سفید اینستاگرام

 سفید شدن صفحه اینستاگرام یکی از مشکلات جدیدی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه شده و برای استفاده از این برنامه محبوب با دردسر مواجه می گردند. اینستاگرام یکی از برترین شبکه های اجتماعی حال حاضر دنیا است که مردم کشورهای مختلف در آن فعالیت دارند. این برنامه در بین کاربران ایرانی هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از ایرانیان از آن برای امورات مختلفی نظیر سرگرمی، کسب و کار، آموزش و موارد این چنینی دیگر استفاده می کنند. برخی مردم برای بهبود وضعیت پیج خود نیاز دارند که https://mymember.shop/خرید-لایک-اینستاگرام داشته باشند تا اعتبار پیج خود را افزایش دهند.

با وجود مزایای فراوان اینستاگرام اما گاهی اوقات با مشکلاتی هم رو به رو می شود. یکی از این مشکلات که اخیرا کاربران زیادی آن را گزارش کرده اند، سفید شدن صفحه است. در واقع زمانی که به اکانت خود وارد می شوند، به جای صفحه اصلی، تنها یک فضای خالی و سفید رنگ را مشاهده کرده و امکان استفاده از این برنامه را نخواهند داشت. دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام می تواند موارد گوناگونی باشد که برای رفع مشکل، ابتدا باید آن را تشخیص دهید.

دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام

همان گونه که اشاره کردیم، یکی از مشکلات جدیدی که کاربران اینستاگرامی را با چالش مواجه ساخته، سفید شدن صفحه این برنامه است. در واقع، زمانی که این افراد وارد حساب کاربری خود می شوند، تنها یک صفحه سفید و فضای خالی را مشاهده می کنند. در بسیاری از موارد، با بستن برنامه و باز کردن مجدد آن، مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام برطرف می شود.

مشکل صفحه سفید اینستاگرام

اما گاهی اوقات مسئله جدی بوده و باز و بسته کردن برنامه هم کمکی به شما نمی کند. در این گونه موارد، باید دنبال دلیل به وجود آمدن این مشکل باشید و پس از این که علت را یافتید، از راه حل مناسب جهت رفع آن استفاده کنید. در این بخش مهم ترین دلایل ایجاد این مشکل را برای تان آورده ایم. در ادامه هم راه حل های موجود جهت رفع آن را توضیح داده ایم. بنابراین باید دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام خود را از بین این موارد پیدا کرده و سپس متناسب با آن از راه حل مناسب استفاده کنید.

  •  مشکل اینترنت و ضعیف بودن آن
    در موارد متعدد، دلیل سفید شدن و نمایش صفحه خالی در اکانت اینستاگرام شما، ضعیف بودن یا قطعی اینترنت است. در واقع، این مورد را می توان ساده ترین دلیل این مشکل دانست که رفع آن هم بسیار ساده است. گاهی اوقات کاربران از اینترنت وای فای استفاده می کنند و بدون این که در جریان باشند، اعتبار آن به پایان رسیده است. یا این که اینترنت به هر دلیلی قطع شده است. از این رو هنگامی که وارد اکانت اینستای خود می شوند، تنها یک صفحه سفید را مشاهده خواهند کرد. البته این موضوع در هنگام استفاده از اینترنت همراه هم ممکن است و در صورت قطعی یا ضعیف بودن آن، صفحه اینستاگرام تان سفید می شود راه حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام در این گونه موارد بسیار ساده و در دسترس است. در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت.
  •  استفاده از آی پی ها مختلف
    در برخی موارد، مشکل از اینترنت نبوده و سفید شدن اینستاگرام دلیل دیگری دارد. این موضوع می تواند به دلیل استفاده از آی پی های مختلف در هنگام ورود به حساب کاربری پیش آید. بسیاری از کاربران جهت ورود به برنامه های خود به خصوص اینستاگرام از ابزارهای تغییر آی پی استفاده می کنند. این ابزارها هم هر دفعه شما را با آی پی یک کشور خاص متصل می کنند. از این رو، هر دفعه با یک آی پی متفاوت به حساب اینستاگرام تان متصل می شوید. در صورتی که این اتفاق دفعات زیادی رخ دهد، اینستاگرام به شما مشکوک شده و حساب تان را بلاک می کند. در نتیجه، زمانی که قصد ورود به این برنامه را دارید، متوجه سفید شدن صفحه اینستاگرام خود خواهید شد. در این گونه موارد، رفع مشکل کمی دشوارتر است؛ با این حال غیر قابل رفع نیست.
  •  ایجاد مشکل در سرور اینستاگرام
    در برخی موارد محدود هم اصلا مشکل از شما،‌ اینترنت یا برنامه تان نیست؛ بلکه مشکل از خود اپلیکیشن اینستاگرام است. به این صورت که سرورهای آن به صورت کلی دچار قطعی یا اختلال می شوند. در این گونه موارد، هیچ راه چاره ای وجود ندارد که بتوانید مسئله سفید بودن صفحه اکانت اینستاگرام تان را برطرف کنید. تنها باید منتظر باشید تا مشکل توسط خود اینستاگرام برطرف شده و حساب تان مجددا فعال شود. البته همان طور که گفتیم، این دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام در سطح جهانی به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، در کشور ما به دلیل تحریم ها و محدودیت هایی که گاها توسط خود نهادهای داخلی انجام می گیرد، بیش تر شاهد این مسئله هستیم.

این موارد، برخی از مهم ترین دلایل سفید شدن صفحه اینستاگرام شما محسوب می شوند که اغلب به راحتی قابل برطرف شدن می باشند. در ادامه، راه حل های موجود جهت رفع این چالش را هم برای تان آورده ایم تا هر چه زودتر، امکان استفاده مجدد از برنامه اینستاگرام خود را به دست آورید.

حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام

حال که با برخی از دلایل اصلی سفیدی صفحه اینستاگرام آشنا شدید، باید دنبال راه حل های مناسب برای رفع آن باشید. همان گونه که اشاره کردیم، متناسب با دلیل این موضوع، راه حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام هم متفاوت است. پس ابتدا باید بررسی های لازم را انجام داده و ببینید به چه دلیل صفحه اصلی اکانت تان در این برنامه سفید شده است. به هر حال، در این بخش تعدادی از مهم ترین راه های برطرف کردن این مشکل را از ساده به سمت پیچیده برای تان آورده ایم. در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید، می توانید آن ها را یکی پس از دیگر امتحان کنید تا نهایتا مسئله سفید شدن صفحه اینستاگرام تان رفع شود. این موارد به شرح ذیل می باشند:

  •  اینترنت را بررسی کنید
    اولین و ساده ترین راهی که برای رفع مشکل مذکور وجود دارد، بررسی اینترنت است. چرا که در بسیاری از موارد این موضوع به دلیل قطعی یا ضعیف بودن اینترنت اتفاق می افتد. پس اگر به اینترنت وای فای متصل هستید، ابتدا آن را قطع و وصل کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، بررسی کنید که اینترنت برای سایر بخش های گوشی تان جواب می دهد یا خیر. در صورتی که اینترنت برای سایر بخش ها جواب داد، پس مشکل از اینترنت نبوده و دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام تان احتمالا چیز دیگری است. اما اگر متوجه مشکل اینترنت شدید، باید از یک اینترنت دیگر جهت اتصال به برنامه اینستاگرام استفاده کنید. این مشکل ضعیف بودن اینترنت می تواند برای اینترنت گوشی موبایل هم رخ دهد که باید به همین شکل مسئله را حل کنید.
  •  گوشی تان را خاموش و روشن کنید
    راه دیگری که می توانید برای حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام مورد استفاده قرار دهید، خاموش و روشن کردن گوشی موبایل تان است. البته ابتدا سعی کنید یک بار برنامه را بسته و مجددا به آن وارد شوید. در صورتی که باز هم مشکل وجود داشت، سراغ خاموش و روشن کردن گوشی بروید. ری استارت کردن گوشی هم در بیش تر موارد جواب می دهد. به هر حال، اگر با انجام این کار مشکل برطرف شد که می توانید به راحتی از برنامه تان استفاده کنید. در غیر این صورت، سراغ راه های بعدی موجود بروید.
  •  اینستاگرام تان را با آخرین نسخه به روز رسانی کنید.
    در برخی موارد هم مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام به دلیل آپدیت نبودن این برنامه است. در صورتی که اپلیکیشن تان به روز نیست، آخرین نسخه آن را از طریق برنامه های مدیریت دانلود مانند بازار یا گوگل پلی دریافت کرده و نصب نمایید. در بیش تر موارد، با به روز رسانی اینستاگرام مشکل سفیدی صفحه آن برطرف می شود؛ اما اگر هنوز هم این مشکل وجود داشته باشد، می توانید سراغ راه های بعدی بروید.
  •  تنظیم تاریخ و ساعت گوشی
    بیش تر گوشی های هوشمند جدید، ساعت و تاریخ را به صورت خودکار تنظیم می کنند. با این حال اگر در گوشی شما این اطلاعات به صورت دستی تنظیم می شوند، تنظیم شان را به حالت خودکار تغییر دهید. زیرا دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام می تواند همین تنظیم نبودن اطلاعات تاریخ و ساعات گوشی موبایل تان باشد. هم چنین اگر ساعت بر مبنای ۲۴ تبدیل شده آن را به ۱۲ تغییر دهید. بر عکس اگر گوشی تان ۱۲ ساعته است، آن را به ۲۴ تغییر دهید.
  •  ارسال درخواست رفع مشکل به پشتیبانی اینستاگرام
    مرحله بعدی برای رفع مسئله سفید بودن صفحه ایستاگرام ، درخواست کمک از طریق پشتیبانی اینستاگرام است. در صورتی که این چالش برای اینستاگرام سایر دوستان و آشنایان وجود نداشته و تنها برای شما است، با پشتیبانی ارتباط برقرار کرده و درخواست حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام را ارائه دهید. برای این کار می توانید از ایمیل پشتیبانی این برنامه به نشانی security@mail.instagram.com استفاده کنید. البته دقت داشته باشید، جهت این امر از پیامی کوتاه، مختصر و مفید استفاده کرده و از ارسال متن های طولانی خودداری کنید.
  •  استفاده از ابزار تغییر آی پی
    این مورد در کشور ما مانند شمشیر دو لبه عمل می کند. یعنی هم می تواند علت سفید شدن صفحه اینستاگرام باشد و هم می تواند موجب رفع این مشکل شود. پس اگر تا کنون بدون استفاده از این ابزارها وارد برنامه اینستاگرام خود می شدید، اکنون ابزار تغییر آی پی را روشن کرده و متصل شوید. در صورتی هم که تا قبل از این همواره از این گونه ابزارها استفاده می کردید، اکنون بدون آن امتحان کنید. معمولا انجام این اقدامات در بیش تر موارد جواب داده و مشکل شما را رفع می کند.

اقداماتی که در این بخش بیان کردیم، برخی از مهم ترین روش های رفع مشکل سفید شدن صفحه اپلیکیشن اینستاگرام محسوب می شوند. پس بسته به دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام تان، به احتمال زیاد یکی از آن ها این چالش را برای تان برطرف می سازد

حل سفید شدن صفحه اینستاگرام با پاک کردن حافظه کش

اگر تمام اقدامات قبلی را امتحان کرده و هنوز به نتیجه نرسیده اید، باید سراغ حذف حافظه کش و پنهان اینستاگرام تان بروید. انجام این کار به احتمال زیاد مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام را برطرف خواهد کرد. برای این کار هم باید یک سری مراحل را طی کنید که در اکثر گوشی های مشابه یکدیگرند. در ادامه، این مراحل لازم برای حذف حافظه کش و پنهان اینستاگرام را برای تان آورده ایم:

  1. ابتدا باید از صفحه اصلی یا بخش بالای صفحه بر روی گزینه مربوط به تنظیمات کلیک کرده و به این قسمت وارد شوید. بعد از این که وارد صفحه تنظیمات شدید، از منوی موجود در این بخش بر روی گزینه « Applications » یا «برنامه ها» کلیک کنید.
  2. در ادامه، لیست تمام برنامه های شما نمایش داده می شود. برای بررسی این دلیل سفید شدن صفحه اینستاگرام ، باید از لیست موجود آیکون مربوط به برنامه اینستاگرام را پیدا کرده و به آن وارد شوید.
  3. بعد از این که آیکون این برنامه را باز کردید، چند گزینه مختلف را مشاهده می کنید. در این بخش هم باید بر روی گزینه « Storage» یا «محل ذخیره» کلیک کنید.
  4. در آخرین مرحله هم به صفحه ای مانند شکل زیر وارد می شوید و برای حل مشکل سفید شدن صفحه اینستاگرام باید گزینه های « clear deta  » و « clear cash» یا «پاک کردن داده» و «پاک کردن حافظه پنهان» را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، حافظه پنهان حذف شده و به احتمال زیاد مشکل سفیدی صفحه این برنامه رفع می شود. اما اگر باز هم مشکل پابرجا بود، هنوز هم راه دیگری وجود دارد.

دکمه بازگشت به بالا