عمومیکسب و کار برتر

آیا قهوه برای پا درد خوب است

به گزارش خبرنگار ، برخی از نشانه‌ها و علائم آرتروز در همه انواع این بیماری مشترکند؛ از جمله علائم مشترک انواع آرتروز می‌توان التهاب، سفتی، خشکی و درد در مفاصل را نام برد. در ادامه ویژگی‌های بعضی از مواد غذایی موثر بر این بیماری بیان شده است.

زنجبیل

شاید تا به‌حال نمی‌دانستید، ولی چای زنجبیلی و غذاهای حاوی زنجبیل، به‌سلامت مفاصل کمک می‌کند. زنجبیـل می‌توانـد مانـع از تولیـد پروستاگلاندین‌ها شود. پروستاگلاندین‌ها موادی هستند که باعث التهاب رگ‌های خونی و مفاصل می‌شوند. تنها یک قاشق چایخوری زنجبیل در چای می‌تواند دردمفاصل را کاهش دهد.

زردچوبه

این چاشنی فوق‌العاده از طبیعت معمولا در تمام غذاهای ایرانی و هندی یافت می‌شود. زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و می‌تواند با آرتروز مقابله کند. این چاشنی حاوی موادی است که از سرطان جلوگیری می‌کنند و مصرف آنها باعث بهبود روحیه و خلق‌وخو نیز می‌شود.

آووکادو

آووکادو برای سلامت مفاصل بسیار مفید است. در واقع آووکادو مغذی‌ترین میوه دنیا محسوب می‌شود؛ زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و با سرطان، بیماری‌های قلبی، آرتروز و حتی آب‌مروارید مبارزه می‌کند.

سالمون

سالمون بهترین منبع تامین اسیدهای چرب امگا۳ است و این اسیدهای چرب در تعدیل وزن بدن، سلامت قلب و البته بهبود سلامتی مفاصل تاثیر به‌سزایی دارد. چربی موجود در سالمون نه تنها به‌علت سرشار بودن از اسیدچرب امگا۳ فوق‌العاده است، بلکه به‌خاطر نسبت بالای اسید چرب امگا ۳ به امگا ۶ در آن و محتوی پایین چربی‌های اشباع‌شده، حائز اهمیت‌ است.

کافئین

شاید نوشیدن یک فنجان قهوه هر روز صبح شما را سرحال کند؛ اما زیاده‌روی در مصرف آن اثرات منفی به‌همراه دارد و یکی از آسیب‌های ناشی از آن درد مفاصل است. در ضمن کافئین موجود در قهوه باعث از بین‌رفتن اثر داروهای دیگر می‌شود. کافئین علاوه بر قهوه در نوشابه، نوشیدنی‌های‌انرژی‌زا، شکلات و کاکائو نیز وجود دارد.

چربی‌های اشباع‌شده

چربی‌های اشباع‌شده عامل اصلی افزایش وزن هستند و باعث ایجاد التهاب می‌شوند. مصرف چربی‌های اشباع‌شده برای کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند، انتخاب نادرستی است. کره، پنیر، گوشت‌های چرب و تمام موادی که حاوی چربی‌های اشباع‌شده فراوان هستند، باعث افزایش کلسترول خون و خطر بروز بیماری‌های قلبی‌وعروقی می‌شوند.

روغن‌زیتون

از آنجایی که روغن‌زیتون بکر در مرحله نخست فشردن زیتون به‌دست می‌آید، خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد و این آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند. رادیکال‌های آزاد باعث افزایش التهابات و درد مفاصل می‌شوند. روغن‌زیتون یک چاشنی مناسب است و می‌توان از آن برای مزه‌دار کردن سالاد و انواع سبزیجات پخته نیز استفاده کرد.

آناناس

این میوه گرمسیری از گذشته دور تا به‌حال برای بهبود سریع‌تر زخم‌ها و جراحات مورد استفاده قرار گرفته است؛ زیرا حاوی ماده‌ای به‌نام «بروملین» است و بروملین تاثیر زیادی در بهبود زخم‌ها دارد. بروملین خاصیت ضدالتهابی نیز داشته و به‌طور کلی خاصیت دارویی دارد؛ دارویی که التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد و روند بهبود جراحات را تسریع می‌کند.

منبع: آرمانگروه سلامت: بعضی از دوستداران قهوه تصور می‌کنند که این علاقه خاص شان واقعا چیز خوبی نیست. به نظر بعضی از آنها حتی مصرف قهوه هیچ ضرورتی ندارد اما نمی‌توانند تمایل خودشان به نوشیدن قهوه را کنترل کنند. اما این احساس گناه و ناراحتی از کجا می‌آید؟یکی از دلایلی که چنین تصورات یا احساساتی را به‌وجود می‌آورد، این است که این افراد فکر می‌کنند نوشیدن قهوه باعث التهاب می‌شود یا اینکه می‌تواند علائم مشکلات التهابی مانند درد مفاصل و مشکلات گوارشی را تشدید کند. اما آیا واقعا قهوه باعث التهاب می‌شود؟

ارتباط بین قهوه و التهاب

 
خوش‌بختانه باید بگوییم که براساس تحقیقات علمی انجام‌شده، نوشیدن قهوه سوپریم توسط بیشتر افراد باعث التهاب نمی‌شود، حتی اگر روزانه بیش از 2 فنجان قهوه کافئین‌دار مصرف کنید. درواقع، اثرگذاری قهوه بر التهاب، حالت معکوس دارد. یعنی قهوه می‌تواند اثرات ضدالتهابی در بدن داشته باشد. به همین دلیل هم تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها و مشکلات التهابی مانند آلزایمر، پارکینسون، دیابت نوع 2، نقرس، بیماری‌های قلبی و بعضی از سرطان‌ها ارتباط دارد.

نوشیدنی های مناسب کاهش علائم آرتروز و درد مفاصل - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

فواید ضدالتهابی قهوه به وجود بیش از 1 هزار ترکیب زیست‌فعال در آن برمی‌گردد. دم کردن قهوه به انتشار ترکیبات ویژه‌ای در نوشیدنی قهوه منتهی می‌شود که پلی‌فنول‌ها نام دارند و از خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی برخوردارند. پلی‌فنول‌های موجود در قهوه مانند اسید کلروژنیک، دیترپن‌ها و تریگونلین‌، صدمات ناشی از رادیکال‌های آزاد را متوقف می‌کنند و درنتیجه مانع از شکل‌گیری التهاب می‌شوند. بعضی از این ترکیبات قهوه حتی از راه سرکوب فعالیت بعضی ژن‌ها و آنزیم‌های مرتبط با آنها، مانع از به‌وجود آمدن ترکیبات التهاب‌زا در بدن می‌شوند.
مطالعات مختلفی تا به امروز نشان داده‌اند که مصرف منظم قهوه می‌تواند یک تا چند مورد از نشانگرهای التهابی را کاهش دهد. چند مطالعه بزرگ هم نکاتی را درباره رابطه بین مصرف قهوه و افزایش محدود یک نشانگر التهابی نشان داده‌اند، اما بعدها در مطالعات وسیع‌تر مشخص شد که قهوه به‌طور کلی باعث افزایش نشانگرهای التهابی نمی‌شود. به نظر دانشمندان، عواملی مانند سیگار کشیدن و شاخص توده بدن (BMI) هستند که می‌توانند این نتایج را تغییر بدهند.

اما شکر، خامه و قهوه بدون کافئین چطور؟

 
بسیاری از افراد عادت دارند که قهوه را همراه با قند، شکر یا شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف کنند، درحالی که همه این ترکیبات باعث شکل‌گیری التهاب در بدن می‌شوند. توجه داشته باشید که وقتی محققان از نقش مثبت قهوه در کاهش التهاب صحبت می‌کنند، منظورشان همیشه قهوه تلخ کافئین‌داری است که هیچ نوع افزودنی و شیرین‌کننده‌ای نداشته باشد. افزودن قند، شکر، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، انواع خامه و… به قهوه درنهایت ترکیبات شیمیایی و چربی‌های اشباعی را وارد قهوه می‌کند که التهاب‌زا هستند، مخصوصا اگر به‌طور منظم و در مقادیر زیاد مصرف شوند.

در مورد قهوه بدون کافئین هم محققان می‌گویند که اثرات ضدالتهابی این قهوه‌ها نسبت به قهوه کافئین‌دار نسبتا کمتر است. اما محققان و دانشمندان با اجماع کلی می‌گویند که کافئین نقش اساسی و عمده‌ای در اثرات ضدالتهابی قهوه بر عهده ندارد بلکه این پلی‌فنول‌ها هستند که اثرات ضدالتهابی را د چگونه کافئین به تسکین دردها کمک می کند

کافئین یکی از ترکیبات فعال در بیشتر داروهاست که حاوی استامینوفن و آسپیرین است که باعث شگفتی و تعجب مردم شده است. با این حال مقاله ای که در ژورنال انجمن پزشکی امریکا منتشر شد، نشان داد که کافئین می تواند اثربخشی سایر مسکن ها را افزایش دهد و همزمان میزان مصرف مسکن های موردنیاز برای تسکین درد را کاهش دهد. در واقع محققان دریافتند وقتی در تهیه و تولید یک قرص از کافئین استفاده می شود، تنها به کمتر از 40درصد داروهای مسکن نیاز است. یکی از مقالات اخیر که در ژورنال درد منتشر شد، نشان داد که کافئین می تواند درد عضلات را در طول ورزش کاهش دهد و به ورزشکاران کمک کند تا بر سفتی و گرفتگی عضلات هنگام ورزش غلبه کنند و بتوانند فعالیت های ورزشی را تا بالاترین سطح انجام دهند. این مقاله نگاه دقیقتری به تاثیر کافئین بر درد و تسکین آن دارد.

 کافئین به مسکن ها کمک می کند تا وارد جریان خون شوند:

تاثیر کافئین بر تقویت خلق وخو:

کافئین نه تنها موجب تسکین درد می شود بلکه اثر مثبتی بر خلق و خو دارد. هنگام خوش خلقی، غالبا درد کمتری احساس می شود. درحالیکه این تاثیر در بیشتر افراد نسبتا کمتر است اما زمانی این تاثیر قابل توجه است که درد غیرقابل تحمل شود.
غلبه بر دردهای شدید و طولانی منجر به افسردگی می شود. آرشیو مقالات پزشکی نشان داد زنانی که روزانه 2 یا 3 فنجان قهوه مصرف می کنند، شانس آنها در ابتلا به افسردگی کمتر از 15درصد است. اگرچه اثرات کافئین بر خلق وخو مورد مطالعه قرار گرفته اما لازم به ذکر است که مصرف دوز بالای کافئین با اثرات منفی مثل اضطراب همراه است. قیمت قهوه گانودرما دکتر بیز یک قیمت ثابت و شرکتی ست که توسط شرکت دکتر بیز ارائه میشود.

کافئین به کارآیی و عملکرد استامینوفن و آسپیرین کمک می کند:

از مزیت های دیگر کافئین این است که سرعت ورود استامینوفن و آسپیرین را به جریان خون افزایش داده و سرعت عمل و کارآیی آنها را بالا می برد.
کافئین جذب داروهای مسکن مثل استامینوفن و آسپیرین را بهبود می دهد بنابراین بدن می تواند این داروها را با سرعت بیشتری بکار بیاندازد  و دوز کمتری از دارو برای تسکین درد استفاده شود که در این صورت عوارض جانبی و خطرات آن کمتر خواهد بود.

چه مقدار کافئین برای تسکین درد لازم است:

تنها دوز کمی از کافئین برای افزایش اثربخشی داروهای مسکن موردنیاز است. مقدار کافئین موردنیاز باعث احساس شادی و سرخوشی و عادت به مصرف کافئین نمی شود. اما بهتر است در مصرف کافئین زیاده روی نکنیم یا در مواقع غیرضرور از آن استفاده نشود چون ترک مصرف کافئین باعث درد و حتی درد معده و رفلاکس می شود.

 برای مطالعه مقالات بیشتر>>>>شاید این مسئله را ندانید که التهاب یک نوع عملکرد دفاعی برای بدن به حساب می آید. که در حقیقت تمام تلاش خود را می کند تا بدن را برای حذف محرک های مضر مورد محافظت قرار دهد. عفونت، زخم ها و هرگونه آسیب بافتی بدون پاسخ های التهابی بهبود نمی یابد البته التهاب همیشه به معنی وجود عفونت نیست. طبق آمارهای پزشکی که در دسترس می باشد اختلال های موجود در بدن زمانی که از بین نروند معمولا به یک بیماری خود ایمنی تبدیل خواهند شد.

زانو درد

کمبود ویتامین لازم برای بدن باعث التهاباتی خواهد شد مخصوصا زمانی که بدن فاقد کلسیم بروملین، منیزیم و آهن لازم باشد. نبود چنین ویتامین هایی در بدن با گذر زمان می تواند برای مفصل های حساس بدن همچون مفصل زانو بسیار خطرناک خواهد بود. بنابراین باید این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که مواد مغذی که می توانند سیستم بدن شما را در برابر مشکلات ناگهانی ایمن سازد را همیشه برای بدن تامین نمایید و در صورت کمبود هر یک از ویتامین های ذکر شده اقدامات لازم را برای جبران آن ها انجام دهید. مسئله بسیار مهمی گه قصد داریم در سری مقالات تکمیلی کلینیک زانو امروز به آن بپردزایم نوشیدنی هایی است که به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید درد زانو خود را کاهش دهید. در ادامه مقاله امروز با ما همراه بشید برای آشنایی با نوشیدنی که درد زانو را کاهش می دهد.

پیش تر عنوان کرده ایم که زانو بخش اصلی و اهرمی سیستم بدن می باشد که  نیاز به مراقبت های بسیاری دارد زیرا از حساس ترین عضوهای بدن می باشد و زمانیکه دچار آسیب دیدگی شود باید بلافاصله به بهترین متخصص ارتوپد مراجعه شود تا با آزمایش ها و بررسی های لازمی که انجام می دهد بتوانیم دلیل آسیب دیدگی زانو را بخوبی متوجه شده و راه های درمان آن را به درستی در پیش بگیریم.
زانو از مفصل های حساسی تشکیل شده است که در صورت آسیب دیدگی و نادیده گرفتن آن ممکن است تخریب شده و نیاز به جراحی داشته باشد. علت از بین رفتن مفصل زانو می تواند هر چیزی باشد برخی به علت بیماری آرتروز مفصل زانو خود را از دست می دهند و برخی به علا صدمه ها و فشارهایی که به مفصل زانو آن ها وارد می شود.

بنابرین به این نتیجه گیری خواهیم رسید که مفصل زانو چقدر مهم می باشد و برای محافظت از آن باید بدانیم چه کارهایی را باید انجام دهیم. در ادامه می خواهیم به برخی از نوشیدنی که درد زانو را کاهش می دهد و می تواند کمکی باشد برای تقویت کردن زانو و مفصل زانو اشاره ای داشته باشیم.

نوشیدنی کاهش دهنده درد رانو

آب

اولین نوشیدنی که درد زانو را کاهش می دهد آب است. شاید برایتان خنده دارد باشد وقتی بدانید همین نوشیدنی ساده چقدر می تواند برای سلامت زانو و کاهش درد آن موثر باشد.

همه ما این موضوع را می دانیم که بدن ما حدودا 70 درصد از آب تشکیل شده است بنابراین زمانیکه بدن با کمبود آب مواجه شود باعث می شود که شما یک تکیه گاه اصلی خود را از دست دهید. کمبود آب کافی در بدن شما قادر به بیرون راندن سموم التهاب نخواهد بود.

بنابراین اگر شما هم از درد مفصل در زانو رنج می برید ما به شما پیشنهاد می کنیم که روزانه حدود 2 لیتر آب بنوشید. البته مراجعه به را نباید فراموش کنید زیرا همانطور که پیش تر عنوان کردیم مفصل زانو بسیار حساس و شکننده می باشد که در صورت نادیده گرفتن درد های مربوط به زانو ممکن است مشکلات بسیاری ار برای شما به وجود آورد.

قهوه

برخی از افرادی که به درد زانو مبتلا می باشند بر این باور هستند که قهوه می تواند خطر ابتلا به آرتریت را افزایش دهد در صورتیکه  این چنین نمی باشد بلکه باید بگوییم که قهوه می تواند خطر ابتلا به نقرس را نیز در شما کاهش دهد زیرا دارای پلی فنون های ضد التهاب می باشد. اگر شما در دسته افرادی هستید که نوشیدن قهوه را در برنامه روزانه خود دارید باید بگوییم که دلیل برای حذف آن از برنامه روزانه شما وجود ندارد بلکه نوشیدن آن دم صبح می تواند به کاهش درد زانو و مفاصل به شما کمک کند اما سعی کنید در نوشیدن قهوه فوری موکا دکتر بیز زیاده روی نکنید.

شیر

نوشیدنی دیگری که به کاهش درد زانو به شما کمک می کند شیر است. بعضی از افراد به خاطر اینکه مزاج آن ها با شیر سازگاری ندارد متاسفانه حاضر نیستند روزانه نصف لیوان هم که شده شیر بنوشند و ترجیح می دهند به جای نوشیدن شیر برای استحکام استخوان های خود از داروهای شیمیایی و مکمل های دیگر استفاده نمایند اما باید بگوییم که تاثیری که نوشیدن یک لیوان شیر در طول روز می تواند بر استحکام استخوان های شما بزارید مکمکل های دیگر نمی توانند بگذارند.

شیر حاوی کلسیم مورد نیاز برای تقویت استخوان می باشد و باعث می شود که استخوان های شما تراکم سالم تری داشته باشند همچنین باعث می شود که آرتروز و پیشرفت آن به تاخیر بیافتد.

درمان زانو درد

اسموتی

یکی از راه های عالی برای نوشیدن میوه برای افرادی که با مشکل رفلکس معده مواجه هستند و نمی توانند میوه را به صورت خام مصرف کرده  تا بتوانند ویتامین مورد نیاز بدن خود را تامین نمایند اسموتی های میوه ای می باشد. اسموتی برای اضافه کردن چندین میوه و سبزیجات بسیار عالی می باشد زیرا طعم آن ها را نیز احساس هم نخواهید کرد. شما باید نوشیدن آب میوه خالص بیش از اندازه دوری کنید. اما ماست یک افزودنی خوب است که باعث ایجاد بافتی یکنواخت می شود و برخی از پروبیوتیک های سالم را نیز به روده پیشکش می­ کند.

ر قهوه‌های کافئین‌دار و بدون کافئین به‌وجود می‌آورند.

 

 

امین پارسائی

امین پارسائی با تحلیل تأثیرات تجارت جهانی و تغییرات سیاست‌های تجاری.
دکمه بازگشت به بالا